Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 388
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3826

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Delfin » 9. sep 2015, 21:56

kidkomb skrev:https://video-ams2-1.xx.fbcdn.net/hvideo-xpl1/v/t42.1790-2/11941527_10200958597322909_2009648403_n.mp4?efg=eyJybHIiOjgyOCwicmxhIjoxMzQ2fQ%3D%3D&rl=828&vabr=460&oh=3c9f0790aff66252634e3955eb44c887&oe=55F0C013
Jeg forstår heller ikke, hvad der foregår her og hvorfor.
Jeg kan i det hele taget ikke finde hovede og hale i noget som helst af det der efterhånden.
Og det undrer mig egentlig ret meget :(

Det er jo umuligt at sige, når der ikke er nogen form for lyd på. Jeg kan heller ikke finde op og ned efterhånden,og det er svært at følge med i det hele, orker det heller ikke hele tiden, så jeg hopper lidt af og på.
1
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Delfin

Indlægaf Delfin » 9. sep 2015, 21:58

kidkomb skrev:
Delfin skrev:
En af dem udtalte, at de kom fra farligere ting end en motorvej, så det betød ikke noget.

Jeg ved ikke, hvorfor politiet handler som de gør, men der er sikkert flere årsager til det. De forsøgte på et tidspunkt at jage dem op ad en afkørsel, men der løb de bare og slap forbi afspærringen. Jeg tror, det er rigtig svært at styre sådan en flok, medmindre de tyr til kraftige og måske voldelige metoder, og det skulle vel helst undgås trods alt.

Ja, det skal bestemt undgåes! Jeg forstår stadig bare ikke, hvorfor de vælger, at være synlige, når de ikke vil registreres.

Ved det ikke. Det giver nok en form for tryghed at holde sammen, selvom nogle måske lettere ville slippe igennem alene.
1
Brugeravatar
Delfin

Indlægaf Delfin » 9. sep 2015, 21:59

Vi er nok ved at ryge lidt ot.
1
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1145
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9626

Indlægaf kidkomb » 9. sep 2015, 21:59

Delfin skrev:
kidkomb skrev:
Delfin skrev:
En af dem udtalte, at de kom fra farligere ting end en motorvej, så det betød ikke noget.

Jeg ved ikke, hvorfor politiet handler som de gør, men der er sikkert flere årsager til det. De forsøgte på et tidspunkt at jage dem op ad en afkørsel, men der løb de bare og slap forbi afspærringen. Jeg tror, det er rigtig svært at styre sådan en flok, medmindre de tyr til kraftige og måske voldelige metoder, og det skulle vel helst undgås trods alt.

Ja, det skal bestemt undgåes! Jeg forstår stadig bare ikke, hvorfor de vælger, at være synlige, når de ikke vil registreres.

Ved det ikke. Det giver nok en form for tryghed at holde sammen, selvom nogle måske lettere ville slippe igennem alene.

Bedste bud på forklaring endnu. Den holder jeg mig til. Det er også svært, at sætte sig ind i tankegangen hos mennesker, der vælger sådan en farlig og lang rejse, for at slippe for krig. Det håber jeg egentlig aldrig jeg kommer til, at kunne.
1
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Delfin

Indlægaf Delfin » 9. sep 2015, 22:03

kidkomb skrev:
Delfin skrev:
kidkomb skrev:
Delfin skrev:

Bedste bud på forklaring endnu. Den holder jeg mig til. Det er også svært, at sætte sig ind i tankegangen hos mennesker, der vælger sådan en farlig og lang rejse, for at slippe for krig. Det håber jeg egentlig aldrig jeg kommer til, at kunne.

Nej, man kan have en masse tanker om, hvordan det ville være, hvis det var en selv, men jeg tvivler stærkt på, at de tanker svarer til virkeligheden, når man står i den.
0
Rakel
Kort karma: 418
Likede indlæg: 3084

Indlægaf Rakel » 10. sep 2015, 05:28

Jeg undrer mig over, at myndighederne ikke gør mere for at få styr på den aktuelle situation - hvis morgennyhederne er korrekte. Det er da nærmest pinligt så lidt, at myndighederne gør for at leve op til de aftaler, som vi er forpligtet på.

Og så undrer jeg mig over, at køkultur er så vanskelig for danskere og end ikke de ansatte i butikkerne gør noget for at tage folk i rækkefølge.
0
Brugeravatar
Elvispop
Kort karma: 182
Geografisk sted: 4681
Likede indlæg: 2137

Indlægaf Elvispop » 10. sep 2015, 05:33

I er velkomne til at oprette en tråd, om flygtningesituationen.

Denne tråd, er ved at køre af sporet.

På forhånd tak.
1
Når du er ung kan du vælge og vrage.
Når du blive ældre, kan vælge mellem vragene.
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 10. sep 2015, 10:17

At en veninde gang på gang på GANG rusher ind i forhold. Hun kender dem i alt mellem 1 dag og 14 dage, før de kalder sig kærester, er på "jeg elsker dig", gør en masse offentligt på FB, og stort set flytter sammen. Og så går det i stykker efter yderligere 14 dage til 6 måneder.
Jeg kan forstå, at man kan lave det stunt 1-2 gange, og at man kan føle lynet slår ned, især hvis man er lidt impulsiv som person, men fandeme ikke så mange gange i træk - især ikke når man ikke tager det med oprejst pande, men bryder helt sammen hver gang. Altså jeg kan virkelig ikke forstå, at man så ikke lærer af det? :gruble:

Nu er det en ny. Som hun har kendt i under 14 dage, og været på 3 dates med, som hun nu er kærester med, og hvor der er jeg elsker dig over det hele på facebook, og opdateringer om deres dybe, inderlige kærlighed til hinanden. Ja. Dé ord. Efter 14 dages bekendtskab.

Og ja, jeg er også lidt fordømmende.
2
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Garfield
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1308

Indlægaf Garfield » 10. sep 2015, 10:44

Karkluden skrev:At en veninde gang på gang på GANG rusher ind i forhold. Hun kender dem i alt mellem 1 dag og 14 dage, før de kalder sig kærester, er på "jeg elsker dig", gør en masse offentligt på FB, og stort set flytter sammen. Og så går det i stykker efter yderligere 14 dage til 6 måneder.
Jeg kan forstå, at man kan lave det stunt 1-2 gange, og at man kan føle lynet slår ned, især hvis man er lidt impulsiv som person, men fandeme ikke så mange gange i træk - især ikke når man ikke tager det med oprejst pande, men bryder helt sammen hver gang. Altså jeg kan virkelig ikke forstå, at man så ikke lærer af det? :gruble:

Nu er det en ny. Som hun har kendt i under 14 dage, og været på 3 dates med, som hun nu er kærester med, og hvor der er jeg elsker dig over det hele på facebook, og opdateringer om deres dybe, inderlige kærlighed til hinanden. Ja. Dé ord. Efter 14 dages bekendtskab.

Tror da vist hun forveksler forelskelse med kærlighed :mellow:
0
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 249
Likede indlæg: 1268

Indlægaf Thestral » 10. sep 2015, 10:57

At jeg bliver logget ud hvis jeg ikke er aktiv i 45 min
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Karkluden

Indlægaf Karkluden » 10. sep 2015, 11:00

Skumfidusen skrev:
Karkluden skrev:At en veninde gang på gang på GANG rusher ind i forhold. Hun kender dem i alt mellem 1 dag og 14 dage, før de kalder sig kærester, er på "jeg elsker dig", gør en masse offentligt på FB, og stort set flytter sammen. Og så går det i stykker efter yderligere 14 dage til 6 måneder.

At identificere sine egne mønstre, få luget ud i de dårlige og forstærket de gode; det er virkelig ikke enhver forundt. Nogen når det aldrig. Men ja, man kan undre sig. Når det nu er gået galt SÅ mange gange, hvorfor så replikere det?

Ja, du har jo helt ret og i bund og grund er det jo ikke anderledes end at jeg hænger fast i mine spiseforstyrrelsesmønstre på nu 10. år med at tabe en del kg, og så overspise i en periode og tage det på igen. Og så forfra. Altså.. Suk, ikke. Nu har jeg så netop gang i den identifikationsproces, du taler om, og det går langsomt, men sikkert den rigtige vej, og jeg føler det er noget, jeg kan få et mere sundt forhold til, og tabe mig langsomt, men så også holde vægten. Og sikkert falde i af og til, men rejse mig igen.
Så det er ikke, fordi jeg ikke selv har svage sider eller ting, hvor man tænker "så tag dig dog sammen". Det har jeg.
Men det er jo altid nemmere at undre sig over andre :lol:
0
Karkluden

Indlægaf Karkluden » 10. sep 2015, 11:01

Garfield skrev:

Tror da vist hun forveksler forelskelse med kærlighed :mellow:

Ja, og måske nogle gange nærmere tiltrækning. Altså sidste gang havde de kendt hinanden i 1,5 døgn, da de offentliggjorde forholdet, og hvor meget de elskede hinanden. Ham her er der da gået et par uger med.
1
Karkluden

Indlægaf Karkluden » 10. sep 2015, 11:04

Skumfidusen skrev:
Karkluden skrev:Ja, du har jo helt ret og i bund og grund er det jo ikke anderledes end at jeg hænger fast i mine spiseforstyrrelsesmønstre på nu 10. år med at tabe en del kg, og så overspise i en periode og tage det på igen. Og så forfra. Altså.. Suk, ikke. Nu har jeg så netop gang i den identifikationsproces, du taler om, og det går langsomt, men sikkert den rigtige vej, og jeg føler det er noget, jeg kan få et mere sundt forhold til, og tabe mig langsomt, men så også holde vægten. Og sikkert falde i af og til, men rejse mig igen.
Så det er ikke, fordi jeg ikke selv har svage sider eller ting, hvor man tænker "så tag dig dog sammen". Det har jeg.
Men det er jo altid nemmere at undre sig over andre :lol:

Det er nemlig fuldstændig almindeligt - ens egne fejl kan ofte forklares og undskyldes. Andres skyldes alene rendyrket idioti :). Andre er nogen værre fjolser.

Ja, det ville være meget nemmere, hvis alle var så kloge som mig :lol:

Med det sagt - jeg bruger eddermame også meget tid på at undre mig over, hvorfor det er så svært for mig, og virkelig en livskamp, at få et normalt og afbalanceret forhold til mad og motion, så det hverken er 10 timers træning om ugen + 0 kcal eller inaktivitet og overædning. Men jeg gør et ihærdigt forsøg, og det går fremad :lol:
0
Brugeravatar
Garfield
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1308

Indlægaf Garfield » 10. sep 2015, 17:25

At jeg hvert efterår bliver overrasket, når det pludselig begynder så småt at blive mørkere udenfor så tidligt. Man skulle tro, at man opbyggede en erfaring med tiden, så man netop forventede det, men et år er åbenbart for lang tid imellem...

Og i efteråret, vinteren og foråret går jeg ofte ind på denne side: http://www.torbenhermansen.dk/almanak/almanak.php for at se, hvad tid solopgang og solnedgang vil ske i nærmeste fremtid... men det gør jeg aldrig om sommeren. Nok fordi der bare er sol, sol og mere sol.

I dag går solen ned 19:41 i København.
Om fire uger (8. oktober) er det kl. 18:28.
Om otte uger (5. november) er det kl. 16:23 :shock:
Juleaften er det kl. 15:40 :shock: :shock: :shock: (men så er dagen heldigvis begyndt at tiltage igen :))
1
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 10. sep 2015, 18:30

Måden hende kvindemennesket der præsenterer programmer på TV3 siger klokkeslettet efterfulgt af på TV3. Resten siger hun i normalt toneleje, men det andet lyder alt for konstrueret.
1
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.

Tilbage til "Generelt"