Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Smiling_Goat
Kort karma: 494
Likede indlæg: 6509

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Smiling_Goat » 30. dec 2015, 10:44

icelady skrev:
Smiling_Goat skrev:De er ved at ransage min underbos lejlighed :D

Jeg fik SMS om at de var gået ind i din opgang, og kunne ikke få det til at være andre end netop din underbo.

Så må han vel være anholdt, siden de bruger låsesmed. :gruble:

Det tror jeg ikke. De var jo oppe at bede min kæreste være vidne, fordi døren ikke blev åbnet, så de var nødt til at gå ud fra, at der ikke var nogen hjemme.

(Hans kæreste har dog lige skreget i frustration og hamret i væggen.. Det kunne selvfølgelig også bare være en frustreret kvindelig betjent, der går meget op i sit arbejde, går jeg ud fra. Anywho, en kvinde skreg frustreret.)
2
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 584
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10988

Indlægaf icelady » 30. dec 2015, 10:50

Smiling_Goat skrev:
Det tror jeg ikke. De var jo oppe at bede min kæreste være vidne, fordi døren ikke blev åbnet, så de var nødt til at gå ud fra, at der ikke var nogen hjemme.

(Hans kæreste har dog lige skreget i frustration og hamret i væggen.. Det kunne selvfølgelig også bare være en frustreret kvindelig betjent, der går meget op i sit arbejde, går jeg ud fra. Anywho, en kvinde skreg frustreret.)

Er det ham, der bor i lej 2 eller 3? :gruble:

(jeg ved hvad opgang du bor i, men ikke hvilken lejlighed. Den ene af dem havde en kæreste med en chiuvava-hund. Den anden var ved at kalde mig noget grimt for nogle dage siden, fordi jeg trak katten efter mig, fordi han ikke gad gå :D Måtte forklare at det gør han altså og at det ikke er dyrplageri. Og da han smækkede vinduet op kom der en umiskendelig stank af tjald derindefra.)
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 30. dec 2015, 10:51

icelady skrev:
Smiling_Goat skrev:

Er det ham, der bor i lej 2 eller 3? :gruble:

(jeg ved hvad opgang du bor i, men ikke hvilken lejlighed. Den ene af dem havde en kæreste med en chiuvava-hund. Den anden var ved at kalde mig noget grimt for nogle dage siden, fordi jeg trak katten efter mig, fordi han ikke gad gå :D Måtte forklare at det gør han altså og at det ikke er dyrplageri. Og da han smækkede vinduet op kom der en umiskendelig stank af tjald derindefra.)

Den sidste naturligvis :P

Så det er dyrplageri at "trække sin kat efter sig," men det er okay at gøre den konstant halvvissen af passiv tjaldrygning? (Han har en killing)

Nej vent lidt, det kan godt være, hans eks havde en lille hund egentligt. Det er nr. 2 i hvert fald.
2
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 584
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10988

Indlægaf icelady » 30. dec 2015, 10:55

Smiling_Goat skrev:

Så det er dyrplageri at "trække sin kat efter sig," men det er okay at gøre den konstant halvvissen af passiv tjaldrygning? (Han har en killing)

Ja, han åbnede vinduet og "Pas da lige på katten. Det er sgu da synd det der."

Og han virkede lidt agressiv, så jeg mødte ham med et smil og forklarede, at det gjorde Viktor indimellem.
Han virkede ikke som den skarpeste kniv i skuffen.

(Men området generelt set, er det vist mere reglen end undtagelsen.
Vi to er selvfølgelig undtagelsen :dance: :dance: :lol: )
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 30. dec 2015, 10:58

icelady skrev:
Smiling_Goat skrev:

Ja, han åbnede vinduet og "Pas da lige på katten. Det er sgu da synd det der."

Og han virkede lidt agressiv, så jeg mødte ham med et smil og forklarede, at det gjorde Viktor indimellem.
Han virkede ikke som den skarpeste kniv i skuffen.

(Men området generelt set, er det vist mere reglen end undtagelsen.
Vi to er selvfølgelig undtagelsen :dance: :dance: :lol: )

Naturligvis. Det er et lidt vildt kvarter :P

Men nu kan det da være, jeg få lidt ro :banan: (hvis han bliver anholdt, mener jeg.)
2
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 350
Likede indlæg: 3851

Indlægaf dgd2007 » 30. dec 2015, 12:43

ShuruQ skrev:At en del tror at bare fordi man er muslim så kan man bekæmpe ISIS.

Jeg forstår ikke den tankegang. Hvorfor tror nogle at man som muslim kan gøre noget ved en gruppe der er alt andet end religiøse? Vi har ikke en eller anden hemmelig eliksir der forvandler deres tankegang, vi kan som individer gøre lige så lidt som hr og fru Jørgensen.

Og jeg undrer mig over at nogle faktisk mener jeg har pligt til det pga min tro. Jeg har ikke mere pligt til det end alle andre. Jeg undres.

Ah, men du må da indrømme, at mange af de præster og/eller repræsentanter for diverse foreninger, der er blevet interviewet i tidens løb, lader til at have livslang erfaring i tvetungethed mht. IS og middelalder-straffe og ytringsfrihed og seksuelle minoriteter og kvinderettigheder og ... og ... :genert:
0
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7799

Indlægaf ShuruQ » 30. dec 2015, 13:05

dgd2007 skrev:
ShuruQ skrev:At en del tror at bare fordi man er muslim så kan man bekæmpe ISIS.

Jeg forstår ikke den tankegang. Hvorfor tror nogle at man som muslim kan gøre noget ved en gruppe der er alt andet end religiøse? Vi har ikke en eller anden hemmelig eliksir der forvandler deres tankegang, vi kan som individer gøre lige så lidt som hr og fru Jørgensen.

Og jeg undrer mig over at nogle faktisk mener jeg har pligt til det pga min tro. Jeg har ikke mere pligt til det end alle andre. Jeg undres.

Ah, men du må da indrømme, at mange af de præster og/eller repræsentanter for diverse foreninger, der er blevet interviewet i tidens løb, lader til at have livslang erfaring i tvetungethed mht. IS og middelalder-straffe og ytringsfrihed og seksuelle minoriteter og kvinderettigheder og ... og ... :genert:

Uden tvivl.

Men jeg kan som menig muslim gør ligeså lidt mod ISIS som den 57-årise indremissionske Leif kan. Hvis den menige muslim kunne klsre ISIS havde vi ikke stået med den massive migrantstrøm vi ser :).
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
didas
Kort karma: 232
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 2366

Indlægaf didas » 30. dec 2015, 13:41

ShuruQ skrev:
dgd2007 skrev:

Uden tvivl.

Men jeg kan som menig muslim gør ligeså lidt mod ISIS som den 57-årise indremissionske Leif kan. Hvis den menige muslim kunne klsre ISIS havde vi ikke stået med den massive migrantstrøm vi ser :).

Det fik mig altså til at tænke på denne her :lol:

Billede
5
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 30. dec 2015, 19:09

Ordet weekend.

Det er jo adopteret fra engelsk, men vi må da have et dansk ord også eller har haft det en gang :gruble:.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Novella
Kort karma: 357
Likede indlæg: 4176

Indlægaf Novella » 30. dec 2015, 19:45

ShuruQ skrev:Ordet weekend.

Det er jo adopteret fra engelsk, men vi må da have et dansk ord også eller har haft det en gang :gruble:.

Argh. Du kommer over knæet, dame. Nu grubler jeg også over det.
1
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 296
Likede indlæg: 3552

Indlægaf Skralde » 30. dec 2015, 19:48

Hvad der er blevet af Turtle? :gruble:
3
L, mit livs lys - 3.10.2010
Brugeravatar
Whoosh
Kort karma: 333
Likede indlæg: 2944

Indlægaf Whoosh » 30. dec 2015, 19:51

Novella skrev:

Men var det ikke bare søndag?
Lørdag var jo en arbejdsdag førhen.
Jeg mener jeg har hørt mine forældre tale om at gå i skole om lørdagen.
0
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 276
Likede indlæg: 4748

Indlægaf Flora » 30. dec 2015, 19:51

Novella skrev:

Men...i gamle dage arbejdede man jo og gik i skole om lørdagen og havde kun fri om søndagen. Så har man vel bare kaldt det søndag. Så måske weekend bare er adopteret dengang vi gik over til at have fri både lørdag og søndag uden der blev lavet et dansk ord for det? :gruble:
1
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 30. dec 2015, 19:53

Novella skrev:

Det var det jeg håbede :slem:.

Kommer sig af en snak min kammerat og jeg havde, han nævner at man på italiensk siger weekend og ville svare at det gjorde vi også på dansk. Italienerne har udover weekend "fine settimane" og så gik det op for mig at jeg ikke kender andre ord end weekend i forhold til dansk.
0
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 30. dec 2015, 19:57

Mine forældre gik vist også i skole om lørdagen og min mor i søndagsskole og jeg ved at søndag var eneste fridag.

Men jeg tænker alligevel det er sært hvis vi ikke har andre ord. På en måde.
0

Tilbage til "Generelt"