Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 604
Likede indlæg: 7796

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 16. jan 2016, 14:00

Fru Sunshine skrev:Hvor Fillie er henne.?

Her ... :)
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Kort karma: 1114
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 10260

Indlægaf Fru Sunshine » 16. jan 2016, 14:04

dgd2007 skrev:
Fru Sunshine skrev:Hvor Fillie er henne.?

Her ... :)

Tak.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 808
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 12132

Indlægaf LadyFox » 16. jan 2016, 14:06

At folk absolut skal holde midt på vejen, når de liiige skal have en lang sludder med den de nu skal sætte af. Især i når vejen er dækket af is. Av mit haleben og stakkels bukser. Kællinger.
0
"It was the beginning of the greatest Christmas ever. Little food. No presents. But there was a snowman in their basement."
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 808
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 12132

Indlægaf LadyFox » 16. jan 2016, 14:09

Lemonella skrev:
LadyFox skrev:Hvorfor mine tænder bliver SÅ skæve, SÅ hurtigt. For 7 år siden var de tæt på helt lige, det er de så overhovedet ikke mere. :(

Jeg havde også engang et smukt og lige tandsæt. Så fik jeg den virkelig dårlige vane, at tygge hårdt sammen. Specielt om natten, hvis jeg har mange smerter i ryggen.
Det resultere i, at mine tænder nu vælter rundt hulter til bulter og det selv om jeg sover med en tandbeskytter.

Måske du ubevidst tygger hårdt sammen og derved får skubbet rundt på dine tænder.

Det er meget muligt, jeg spænder i hvert fald ekstremt i tænderne når jeg er sur eller ked af det - det er meget muligt jeg også gør det i andre tilfælde.

Dog har jeg også været på medicin i mange år der er ekstremt hård ved tænderne pga. tør mund - og det kombineret med ikke at have råd til jævnligt besøg hos tandlægen har sikkert også lidt at skulle have sagt. Jeg savner bare mit flotte smil.
0
"It was the beginning of the greatest Christmas ever. Little food. No presents. But there was a snowman in their basement."
Brugeravatar
Badesandalen
Kort karma: 197
Likede indlæg: 2408

Indlægaf Badesandalen » 16. jan 2016, 21:10

At jeg har Hotline Bling på hjernen.
0
"One of the pigeons turned out to be a pinecone."

Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 406
Likede indlæg: 6473

Indlægaf Rosa Espinosa » 16. jan 2016, 22:07

Hvad det betyder når folk stiller et spørgsmål på Facebook og så bagefter skriver "ingen følgere tak"?
0
Jeg trænger til et slumretæppe
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 534
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 6886

Indlægaf Delfin » 16. jan 2016, 22:48

Rosa Espinosa skrev:Hvad det betyder når folk stiller et spørgsmål på Facebook og så bagefter skriver "ingen følgere tak"?

Jeg gætter på, det betyder, at de ikke gider se en lang række svar, hvor folk, som også er interesseret i svaret, bare skriver følger, for at få notifikationer på opslaget. Man kan jo bare slå notifikationer til ved pilen, så det er ganske unødvendigt at skrive.
2
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 406
Likede indlæg: 6473

Indlægaf Rosa Espinosa » 16. jan 2016, 22:50

Delfin skrev:
Rosa Espinosa skrev:Hvad det betyder når folk stiller et spørgsmål på Facebook og så bagefter skriver "ingen følgere tak"?

Jeg gætter på, det betyder, at de ikke gider se en lang række svar, hvor folk, som også er interesseret i svaret, bare skriver følger, for at få notifikationer på opslaget. Man kan jo bare slå notifikationer til ved pilen, så det er ganske unødvendigt at skrive.

Nårh, troede at det var fordi at de ikke ville have følgere på deres profil, hvilket jeg ikke lige forstod.
1
Jeg trænger til et slumretæppe
Brugeravatar
Badesandalen
Kort karma: 197
Likede indlæg: 2408

Indlægaf Badesandalen » 16. jan 2016, 23:40

Mukbang. Videoen fra FB i 'Hvad griner du af lige nu' og den følgende samtale mindede mig om det, så jeg så et par videoer med det. :ticks:
0
"One of the pigeons turned out to be a pinecone."

Smiling_Goat
Kort karma: 619
Likede indlæg: 9619

Indlægaf Smiling_Goat » 17. jan 2016, 08:13

Hvorfor pokker jeg bliver ved med at tabe mig.. Nu har jeg et BMI på 18,8 :8:

Det endda efter en dag hvor jeg fik chokolade,chips, is og mere chokolade. Jeg forstår det simpelthen ikke.
0
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 452
Likede indlæg: 7186

Indlægaf Angelina » 17. jan 2016, 08:18

At folk går helt i spåner når de hører om udenlandske håndværkere der prisdumper, flyselskaber der underbetaler deres ansatte osv... men at der tilgengæld er helt ok at lade fotografer arbejde for langt under 50 kroner i timen. (Ja, jeg bliver lidt træt af brylluspdebatterne ind i mellem, når det går ud på at se hvor meget man kan underbetale folk, i øvrigt uagtet om det er fotografer, stylister eller chauffører)
7
~indsæt smart signatur her~
Brugeravatar
Tibbler
Kort karma: 109
Likede indlæg: 3099

Indlægaf Tibbler » 17. jan 2016, 09:05

Angelina skrev:At folk går helt i spåner når de hører om udenlandske håndværkere der prisdumper, flyselskaber der underbetaler deres ansatte osv... men at der tilgengæld er helt ok at lade fotografer arbejde for langt under 50 kroner i timen. (Ja, jeg bliver lidt træt af brylluspdebatterne ind i mellem, når det går ud på at se hvor meget man kan underbetale folk, i øvrigt uagtet om det er fotografer, stylister eller chauffører)

Selvfølgelig skal man betale en reel pris, for det stykke arbejde, man får lavet.

Apropos bryllupsudgifter; Er det så rigtigt, at nogle fotografer, blomsterhandlere, bagere, frisører osv. sætter prisen op, for den samme varer, hvis de ved at det er til et bryllup? Har du en fornemmelse af det?
0
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 452
Likede indlæg: 7186

Indlægaf Angelina » 17. jan 2016, 09:35

Tibbler skrev:
Angelina skrev:At folk går helt i spåner når de hører om udenlandske håndværkere der prisdumper, flyselskaber der underbetaler deres ansatte osv... men at der tilgengæld er helt ok at lade fotografer arbejde for langt under 50 kroner i timen. (Ja, jeg bliver lidt træt af brylluspdebatterne ind i mellem, når det går ud på at se hvor meget man kan underbetale folk, i øvrigt uagtet om det er fotografer, stylister eller chauffører)

Selvfølgelig skal man betale en reel pris, for det stykke arbejde, man får lavet.

Apropos bryllupsudgifter; Er det så rigtigt, at nogle fotografer, blomsterhandlere, bagere, frisører osv. sætter prisen op, for den samme varer, hvis de ved at det er til et bryllup? Har du en fornemmelse af det?

Det tror jeg mere er en myte opstået af folk der ikke rigtigt forstår forskellen - altså hvorfor koster en bryllyupsbuket 1500kr+ - når jeg kan få en alm. buket for 250 kr. (og det gør den fordi den skal kunne holde sig på en anden måde, den er bundet langt mere avanceret, ta'r længere tid at lave etc.) - altså lidt ligesom at det jo er væsentligt billigere at få en børnefotografering end en bryllupsfotografering, men det er altså fordi det er noget der tager meget længere tid - faktisk er timelønnen (for mig) ved en børnefotografering faktisk oftere højere - fordi der bruges færre timer på det færdige produkt, i forhold til bryllupsfotografering. Og det samme gælder jo frisøren - det kræver noget mere at skulle sætte et brudehår - som jo skal holde fra tidlig morgen til langt ud på natten - end det gør at sætte en alm. festfrisure ... og derfor tror jeg nogle tror at prisen er skruet op fordi der står bryllup foran - men ikke forstår at det er fordi bryllupsopgaven kræver mere, og ta'r længere tid.

Så nej, jeg har faktisk et indtryk af at de fleste af os i bryllupsbranchen tjener en lavere timeløn når det er bryllupper, end vi gør på andre produkter - selvom prisen er væsentligt højere end ved de andre produkter.
5
~indsæt smart signatur her~
Smiling_Goat
Kort karma: 619
Likede indlæg: 9619

Indlægaf Smiling_Goat » 17. jan 2016, 17:23

Jeg er ret forbløffet over mig selv..

Jeg ville gøre rent, så jeg tog alt det, der lå under sengen og lagde op på sengen. Der lå en del, inkl. diverse vægte til fitness. Min kærestes kæmpekuffert sad imidlertid ubehjælpeligt fast. Jeg trak og skubbede, men den sad bare fast. Så forsøgte jeg at løfte sengen, men den var for tung. Jeg trak og skubbede igen, for den måtte da kunne komme ud. Jeg var igennem processen blevet mere og mere irriteret, og til sidst overvejede jeg om jeg virkelig var nødt til at opgive rengøringen pga. det (l***) og så ved jeg ikke hvad der skete, men jeg blev så irriteret/hysterisk, at jeg resolut løftede og flyttede sengen med den ene hånd og trak kufferten ud med den anden :mellow:

Det var først, da jeg rejste mig op og fik øje på bjerget oven på sengen, at det gik op for mig, at jeg åbenbart er The Incredible Hulk.

Jeg ville så skubbe sengen på plads, men måtte opgive, fordi den var for tung.. Altså what the?

Skal jeg ud at købe en trikot og kappe nu?

(jeg undrer mig naturligvis over, hvad der lige skete)
8
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 1034
Likede indlæg: 8301

Indlægaf ManicNinja » 17. jan 2016, 17:32

^^ Hahahaha, Goat. Er fuldstændigt flad af grin! :gogo: :lol:
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill

Tilbage til "Generelt"