Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
BlueBunny
Kort karma: 41
Likede indlæg: 757

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf BlueBunny » 3. jan 2016, 18:34

Jeg sidder og ser LA Ink, det kommer en ind som ønsker en stor tattoo af sin morfar med en italiensk tekst (min familie, min helt). Han havde talt med en italiener og mente at teksten skulle være "mia familia, mia ero". Hende der skal tatovere siger så det hedder "eroe". Ok siger han så bare og så går de ellers igang.

Jeg googlede (kan ikke italiensk), det hedder "famiglia"!

Jeg undrer mig over at nogen får tatoveret noget på et sprog, hvor de ikke er 100% sikre på at teksten er korrekt :-/
1
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3586

Indlægaf Lemonella » 3. jan 2016, 19:14

BlueBunny skrev:Jeg sidder og ser LA Ink, det kommer en ind som ønsker en stor tattoo af sin morfar med en italiensk tekst (min familie, min helt). Han havde talt med en italiener og mente at teksten skulle være "mia familia, mia ero". Hende der skal tatovere siger så det hedder "eroe". Ok siger han så bare og så går de ellers igang.

Jeg googlede (kan ikke italiensk), det hedder "famiglia"!

Jeg undrer mig over at nogen får tatoveret noget på et sprog, hvor de ikke er 100% sikre på at teksten er korrekt :-/

Det sad jeg også og så og tænkte fuldstændigt det samme. Kunne nemlig huske jeg har set ham der "kage-bossen" på TLC. Ham og hans familie er Italienere og der har jeg da set de har talt om "mia famiglia".
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Hønsekræmmeren
Kort karma: 13
Geografisk sted: 4711, Tørre-Røvelse Overdrev
Likede indlæg: 275

Indlægaf Hønsekræmmeren » 3. jan 2016, 19:21

BlueBunny skrev:

Ja, det er nogen gange 'cool' at blive liiidt længere tid i skolen.. :lol:

Billede
3
'Det er aldrig for sent at leve lykkeligt til sine dages ende'...
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 556
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10356

Indlægaf icelady » 3. jan 2016, 19:25

Om folk i Randers ikke kan klare at have fridage?? For hold da helt magle, de er ude med riven!
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Smiling_Goat
Kort karma: 470
Likede indlæg: 5955

Indlægaf Smiling_Goat » 3. jan 2016, 20:03

En bekendt, der har har været arbejdsløs i årevis og på en eller anden måde har undgået aktivering (det er der nok en grund til, så godt for hende) har lige liket et opslag på facebook, om at mandage er forfærdelige.

Hvorfor? Hvorfor hader du mandage? Hvorfor?!

Nej, virkelig.. Hvorfor? :genert:
4
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1152
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9736

Indlægaf kidkomb » 3. jan 2016, 20:09

Smiling_Goat skrev:En bekendt, der har har været arbejdsløs i årevis og på en eller anden måde har undgået aktivering (det er der nok en grund til, så godt for hende) har lige liket et opslag på facebook, om at mandage er forfærdelige.

Jeg har altid hadet søndage. Uanset om jeg har fri eller er på arbejde eller har ferie eller har fri dagen efter.
Nu har jeg så haft så skiftende arbejdstider i nok år til at sætte pris på visse søndage.
Men jeg kan godt sætte mig ind i det :blush:
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Smiling_Goat
Kort karma: 470
Likede indlæg: 5955

Indlægaf Smiling_Goat » 3. jan 2016, 20:13

kidkomb skrev:
Smiling_Goat skrev:En bekendt, der har har været arbejdsløs i årevis og på en eller anden måde har undgået aktivering (det er der nok en grund til, så godt for hende) har lige liket et opslag på facebook, om at mandage er forfærdelige.

Jeg har altid hadet søndage. Uanset om jeg har fri eller er på arbejde eller har ferie eller har fri dagen efter.
Nu har jeg så haft så skiftende arbejdstider i nok år til at sætte pris på visse søndage.
Men jeg kan godt sætte mig ind i det :blush:

Intet giver mening længere :trist:
1
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 556
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10356

Indlægaf icelady » 3. jan 2016, 21:58

Hvorfor de kaldes hypermarkeder? :gruble:

"Derimod lægger regeringen ikke op til at give nye muligheder for flere lavprisvarehuse, dvs. de såkaldte hypermarkeder på 10-30.000 kvadratmeter."

(taget fra en artikel om planloven.)
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Bimmerdyret
Kort karma: 63
Likede indlæg: 785

Indlægaf Bimmerdyret » 3. jan 2016, 22:02

icelady skrev:Hvorfor de kaldes hypermarkeder? :gruble:

"Derimod lægger regeringen ikke op til at give nye muligheder for flere lavprisvarehuse, dvs. de såkaldte hypermarkeder på 10-30.000 kvadratmeter."

(taget fra en artikel om planloven.)

Fordi det er større end supermarkeder, og hypermarkeder er en kombination af supermarked og stormagasin.
2
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 3. jan 2016, 22:02

At man ringer til skadestuen for at høre efter deres åbningstider :gruble:.
1
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 579
Likede indlæg: 5112

Indlægaf ManicNinja » 3. jan 2016, 22:43

ShuruQ skrev:At man ringer til skadestuen for at høre efter deres åbningstider :gruble:.

Vel meget praktisk at vide, hvornår på dagen det er klogest at brække armen ...
1
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 115
Likede indlæg: 1316

Indlægaf hotlips » 3. jan 2016, 23:18

Hver gang jeg læser om unge homoseksuelle der ryster og bæver for at fortælle familien det,og hvad det så har af konsekvenser i form af udstødelse, bebrejdelser og alt muligt andet.

Jeg forstår ikke de forældre vil være sig selv bekendt og det er et totalt mysterie for mig hvad der helt konkret går igennem deres hoveder.

Hvis jeg tænker på min dreng skulle gå og være ulykkelig over at være hvem han nu var og i årevis gå og tro jeg ikke ville elske ham hvis han sagde det..alene tanken :whine:

Vi tager til copenhagen priser til sommer, mig, min mor og lillebanditten, forhåbentlig kan jeg holde til gåturen så det kan blive tradition.
6
Brugeravatar
Sunbeam
Kort karma: 7
Likede indlæg: 43

Indlægaf Sunbeam » 4. jan 2016, 06:40

:panik: Hvorfor. Jeg aldrig. ALDRIG! Lærer at lave mine opgaver i god tid :panik:

Jeg undrer mig også over, hvad det er noget dd, I alle sammen lader til at være desertører fra :lol:
4
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 291
Likede indlæg: 3377

Indlægaf Skralde » 4. jan 2016, 06:44

Sunbeam skrev::panik: Hvorfor. Jeg aldrig. ALDRIG! Lærer at lave mine opgaver i god tid :panik:

Jeg undrer mig også over, hvad det er noget dd, I alle sammen lader til at være desertører fra :lol:

Nu undrer jeg mig over, hvordan du har fundet os? Uanset hvordan, så hjertelig velkommen :blomst:
(dd/den unævnelige = dindebat :) )
1
L, mit livs lys - 3.10.2010
Brugeravatar
Sunbeam
Kort karma: 7
Likede indlæg: 43

Indlægaf Sunbeam » 4. jan 2016, 06:58

Skralde skrev:
Sunbeam skrev::panik: Hvorfor. Jeg aldrig. ALDRIG! Lærer at lave mine opgaver i god tid :panik:

Nu undrer jeg mig over, hvordan du har fundet os? Uanset hvordan, så hjertelig velkommen :blomst:
(dd/den unævnelige = dindebat :) )

Aaaah, dindebat selvføælgelig. I mit hoved hedder den Jubii Debatten, og det passede jo ikke helt med bogstaverne :P.

Oh well, I've got my ninja-skillz :ninja: (Eller også blev jeg tipset om denne debat fra en bruger på en anden debatside. Jeg er nemlig også desertør fra et andet debatsite). Og tak! :banan:
3

Tilbage til "Generelt"