Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Vira
Kort karma: 498
Likede indlæg: 1911

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Vira » 19. jan 2016, 14:25

Jeg undrer mig over at der er så mange mennesker der ikke forstår hvilke biler der må være hvide, og hvilke biler der ikke må være hvide.
1
I'm not limited edition, I'm weird.
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 719
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 6862

Indlægaf Daine » 19. jan 2016, 16:22

Frkvira skrev:Jeg undrer mig over at der er så mange mennesker der ikke forstår hvilke biler der må være hvide, og hvilke biler der ikke må være hvide.

Det kunne være en som mig. Jeg anede ikke, at der var forskel?
Men jeg er også totalt anti-bilnørd :D
0
"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."
"Stol aldrig på et menneske, der ingen bøger har."
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1017
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9230

Indlægaf Fru Sunshine » 19. jan 2016, 16:25

Frkvira skrev:Jeg undrer mig over at der er så mange mennesker der ikke forstår hvilke biler der må være hvide, og hvilke biler der ikke må være hvide.

Hvilke må ikke være hvide?
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Kort karma: 95
Likede indlæg: 1526

Indlægaf Velvet-Goldmine » 19. jan 2016, 16:57

De eneste biler der må være hvide er stretch limo og håndværkervarevogne.
Ellers .. bare nej.
0
Brugeravatar
Vira
Kort karma: 498
Likede indlæg: 1911

Indlægaf Vira » 19. jan 2016, 17:39

Hvorfor der er et maksimum på antal venner en person kan have på Facebook. Er sikker på der er en god forklaring. Eller måske ikke, det er jo Facebook
0
I'm not limited edition, I'm weird.
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 289
Likede indlæg: 4439

Indlægaf Rosa Espinosa » 19. jan 2016, 18:05

Hvad der vil ske hvis institutionerne, hvor det bliver obligatorisk at skulle servere retter med svin, ikke overholder det? Får de en advarsel? Bøde? Hvem tjekker det? Hvorfor går jeg op i det? Hvorfor går nogen som helst op i det?
7
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3564

Indlægaf Lemonella » 19. jan 2016, 18:08

Velvet-Goldmine skrev:

De eneste biler der må være hvide er stretch limo og håndværkervarevogne.
Ellers .. bare nej.

Næ nej. Den nye Fiat 124 Spider med kaleche, må gerne være hvid. Især, hvis indtrækket er rødt læder. :D
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
landsbytossen
Kort karma: 105
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 1531

Indlægaf landsbytossen » 19. jan 2016, 21:46

Jeg undrer mig oprigtig over medier, der i forbindelse med omtale af IS, viser en af organisationens terrorister i sejrs positur med våben hævet og terrorflaget i den anden hånd.

Hvad h.... har de gang i. Det er propaganda for IS, at fremstille dem som sejrherre.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
eks-Maupassant
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2112

Indlægaf eks-Maupassant » 20. jan 2016, 00:31

Frkvira skrev:Hvorfor der er et maksimum på antal venner en person kan have på Facebook. Er sikker på der er en god forklaring. Eller måske ikke, det er jo Facebook

Way back da facebook startede var det en ting at race for at få flest venner. Der var en masse grupper der hed "I don't know you but I'll add you anyway" o. lign. hvor man bare skrev "hej" på væggen, og så fik man 50 venneanmodninger.

Der var også et trick hvor folk kunne poste linket til at adde dem på væggen, så kunne man paste alle de links ind i browservinduet og adde 100 ad gangen. Man nåede op på 1000 på no time. Så de satte en limit på 10.000 venner mener jeg det var den gang, fordi folk ellers bare ville fråde derudad og nå op på millioner.

Mener det startede på Antartica-netværket. I starten havde alle profiler et "Network", der for amerikaneres vedkommende var deres stat, og for alle andre deres land. (Helt oprindeligt var det vist ens college eller sådan noget.) Anyway, Facebook have så lavet "Antarctica" for sjov og det blev så samlingssted for hele facebooks spøgefugle, man satte sit network til Antarctica for sjov, og så fandt man ud af at netværkssiden var fuld af spas og sjov.

Ak ja, den gang da man kunne lave meningsfulde ting på facebook!
0
Brugeravatar
Dime
Kort karma: 356
Likede indlæg: 1438

Indlægaf Dime » 20. jan 2016, 07:37

På papiret er jeg en slags voksent menneske, med ganske veludviklede kundskaber i brugen af smørekniv, men alligevel er det en fysisk umulighed for mig at håndtere nutella uden af blive fedtet ind på cirka 72% af kroppen... om jeg fatter det...
6
Damn, I'm fucked...
- Dime, 1.52
Brugeravatar
Lækre Arne
Kort karma: 114
Likede indlæg: 703

Indlægaf Lækre Arne » 20. jan 2016, 07:55

Om facebook bruger samme teknologi som den der datingapp happen?
Ellers kan jeg ikke forstå hvordan hende kvinden der sad overfor mig i toget pludselig dukker op som venneforslag, når vi ikke har en eneste ven tilfælles.
Meget meget mystisk.
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 555
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10301

Indlægaf icelady » 20. jan 2016, 13:50

At man starter et opslag ang Svinegate med "" Vil gerne pointere at jeg ikke er racist, men bare fordi jeg ikke er racist, så er jeg faktisk stadig dansker. " :gruble:
3
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
tjald62
Kort karma: 46
Geografisk sted: Randers NV
Likede indlæg: 492

Indlægaf tjald62 » 20. jan 2016, 17:01

Dime skrev:På papiret er jeg en slags voksent menneske, med ganske veludviklede kundskaber i brugen af smørekniv, men alligevel er det en fysisk umulighed for mig at håndtere nutella uden af blive fedtet ind på cirka 72% af kroppen... om jeg fatter det...

72% af kroppen......... :shock:

:lol: :lol:
0
Babsoman :ivrig: :slem:

Dagens ord: "anmeller"
Brugeravatar
Badesandalen
Kort karma: 123
Likede indlæg: 1448

Indlægaf Badesandalen » 20. jan 2016, 17:06

At jeg er begyndt at kommentere på det jeg skriver i parentes. Is weird.
0
Har brugt for lang tid på' gå rundt og dukke mig
Lukket døre til de rum hvor der var spejl
Skiftet kurs, nu' jeg forenet med mine fejl
De' jo o-o-o-o-o-o-okay

Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 393
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3882

Indlægaf Delfin » 20. jan 2016, 17:10

polavyk skrev:
Rosa Espinosa skrev:Hvad der vil ske hvis institutionerne, hvor det bliver obligatorisk at skulle servere retter med svin, ikke overholder det? Får de en advarsel? Bøde? Hvem tjekker det? Hvorfor går jeg op i det? Hvorfor går nogen som helst op i det?

Det falder tilbage på lederen af institutionen.

Det er lederen, der skal sørge for, at institutionen lever op til de krav, der bliver stillet på alle mulige måder. Jeg vil tro, man bare på papiret skal dokumentere, at der købes frikadeller ind. Og at det skal stå i virksomhedsplanen under kostpolitik. Så kan forældrene jo klage, hvis de mener, institutionen ikke lever op til målene.

Hvad der ville ske, hvis institutionslederen sagde nej? Hun kunne vel i princippet fyres efter nogle advarsler.

Det kunne være interessant at vide, hvor meget svinekød der skal til for at lederen har opfyldt sine forpligtelser.
1
14 11 14 :banan:

Tilbage til "Generelt"