Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3587

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Lemonella » 20. jan 2016, 17:35

Delfin skrev:
polavyk skrev:
Rosa Espinosa skrev:Hvad der vil ske hvis institutionerne, hvor det bliver obligatorisk at skulle servere retter med svin, ikke overholder det? Får de en advarsel? Bøde? Hvem tjekker det? Hvorfor går jeg op i det? Hvorfor går nogen som helst op i det?

Det falder tilbage på lederen af institutionen.

Det er lederen, der skal sørge for, at institutionen lever op til de krav, der bliver stillet på alle mulige måder. Jeg vil tro, man bare på papiret skal dokumentere, at der købes frikadeller ind. Og at det skal stå i virksomhedsplanen under kostpolitik. Så kan forældrene jo klage, hvis de mener, institutionen ikke lever op til målene.

Hvad der ville ske, hvis institutionslederen sagde nej? Hun kunne vel i princippet fyres efter nogle advarsler.

Det kunne være interessant at vide, hvor meget svinekød der skal til for at lederen har opfyldt sine forpligtelser.

Svinekødskvoter i børneinstitutionerne? Ja det kunne da være fint, at få sat tal på det. Der må da være lavet retningslinjer, så ikke der begås fejl. :D
1
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 394
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3894

Indlægaf Delfin » 20. jan 2016, 17:53

Lemonella skrev:
Delfin skrev:
polavyk skrev:
Rosa Espinosa skrev:Hvad der vil ske hvis institutionerne, hvor det bliver obligatorisk at skulle servere retter med svin, ikke overholder det? Får de en advarsel? Bøde? Hvem tjekker det? Hvorfor går jeg op i det? Hvorfor går nogen som helst op i det?

Det falder tilbage på lederen af institutionen.

Det er lederen, der skal sørge for, at institutionen lever op til de krav, der bliver stillet på alle mulige måder. Jeg vil tro, man bare på papiret skal dokumentere, at der købes frikadeller ind. Og at det skal stå i virksomhedsplanen under kostpolitik. Så kan forældrene jo klage, hvis de mener, institutionen ikke lever op til målene.

Hvad der ville ske, hvis institutionslederen sagde nej? Hun kunne vel i princippet fyres efter nogle advarsler.

Det kunne være interessant at vide, hvor meget svinekød der skal til for at lederen har opfyldt sine forpligtelser.

Svinekødskvoter i børneinstitutionerne? Ja det kunne da være fint, at få sat tal på det. Der må da være lavet retningslinjer, så ikke der begås fejl. :D

Men hvad gør vi så med lille Peter, hvis han nægter at spise sin ugentlige leverpostejmad og de to obligatoriske frikadeller?
1
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 260
Likede indlæg: 4302

Indlægaf Flora » 20. jan 2016, 17:58

Delfin skrev:
Men hvad gør vi så med lille Peter, hvis han nægter at spise sin ugentlige leverpostejmad og de to obligatoriske frikadeller?

Jeg tænker bødestraf til forældrene for dårlig opdragelse. Man må jo ikke slå de små poder længere. Det ville jo ellers have været oplagt :P
1
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
Delfin

Indlægaf Delfin » 20. jan 2016, 18:02

Flora skrev:
Delfin skrev:

Jeg tænker bødestraf til forældrene for dårlig opdragelse. Man må jo ikke slå de små poder længere. Det ville jo ellers have været oplagt :P

Man kan jo også overveje at lade de to frikadeller følge med fra måltid til måltid, indtil han har spist dem. Han skal jo trods alt lære at blive en rigtig dansker.
1
Guldfisk
Kort karma: 49
Likede indlæg: 1052

Indlægaf Guldfisk » 20. jan 2016, 18:31

Delfin skrev:
Flora skrev:
Delfin skrev:

Man kan jo også overveje at lade de to frikadeller følge med fra måltid til måltid, indtil han har spist dem. Han skal jo trods alt lære at blive en rigtig dansker.

Han får dem med mælk på næste dag. Mælk og svin, så fornemmer man næsten Dannebrog vaje i baggrunden
6
Brugeravatar
Delfin

Indlægaf Delfin » 20. jan 2016, 18:33

Guldfisk skrev:
Delfin skrev:
Flora skrev:
Delfin skrev:

Han får dem med mælk på næste dag. Mælk og svin, så fornemmer man næsten Dannebrog vaje i baggrunden

Smukt og så rørende :whine:
1
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 20. jan 2016, 18:39

Om "risikoer" er blevet en lovlig flertalsbetegnelse af "risiko" :tie: :shock: :tie:?
1
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 260
Likede indlæg: 4302

Indlægaf Flora » 20. jan 2016, 18:41

ShuruQ skrev:Om "risikoer" er blevet en lovlig flertalsbetegnelse af "risiko" :tie: :shock: :tie:?

Forhåbentlig ikke. Men hvis man endelig skal bruge den form, bør det så ikke være risikøer? :D
6
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 164
Likede indlæg: 1846

Indlægaf Anilara » 20. jan 2016, 18:41

Hvorfor jeg ingen sportsvenner har, når jeg selv er så entusiastisk, og har dyrket elitesport.
0
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 20. jan 2016, 18:45

Flora skrev:
ShuruQ skrev:Om "risikoer" er blevet en lovlig flertalsbetegnelse af "risiko" :tie: :shock: :tie:?

Forhåbentlig ikke. Men hvis man endelig skal bruge den form, bør det så ikke være risikøer? :D

Jeg spiller et spil der hedder "wordbase" og kunne skrive "risiko", der var et "er" i forlængelse af det og prøvede for sjov, var ved at få et hjertestop da den godtog det.

Ja, det samme tænkte jeg at skulle det endelig være var "risikøer" mere oplagt.

Ligesom "høne/høns". Hvorfor hedder det så "hane/haner" og ikke "hane/hans" :P?
1
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9273

Indlægaf Fru Sunshine » 20. jan 2016, 20:40

Velvet-Goldmine skrev:
Frkvira skrev:Jeg undrer mig over at der er så mange mennesker der ikke forstår hvilke biler der må være hvide, og hvilke biler der ikke må være hvide.

De eneste biler der må være hvide er stretch limo og håndværkervarevogne.
Ellers .. bare nej.

Min Otto, som er en Skoda CitiGo må også, fordi det er den nemlig :cool:
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Kirstenkp
Kort karma: 4
Likede indlæg: 62

Indlægaf Kirstenkp » 20. jan 2016, 20:42

2SHY skrev:
pisimodvind skrev:
2SHY skrev:At min brandalarm gav sig til at bippe...
På trods af at her hverken er flammer eller røg

Trænger den til nyt batteri?

Næ den fik nyt batteri for en måneds tid siden. Den lød heller ikke ligesom når den skal have nyt batteri. Det lød ligesom hvis der var røgudvikling :gruble:

Du er smoking hot? :love:
2
Brugeravatar
Charly
Kort karma: 52
Likede indlæg: 708

Indlægaf Charly » 20. jan 2016, 20:46

Hvor udtrykket "dødens pølse" egentlig stammer fra?
2
Kan man ringe til en voksen?
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 941
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8532

Indlægaf 2SHY » 20. jan 2016, 20:54

Kirstenkp skrev:
2SHY skrev:
pisimodvind skrev:
2SHY skrev:At min brandalarm gav sig til at bippe...
På trods af at her hverken er flammer eller røg

Trænger den til nyt batteri?

Næ den fik nyt batteri for en måneds tid siden. Den lød heller ikke ligesom når den skal have nyt batteri. Det lød ligesom hvis der var røgudvikling :gruble:

Du er smoking hot? :love:

Åh if only that were true :) Men den holder vist ikke :(
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
Culpøs
Kort karma: 20
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 176

Indlægaf Culpøs » 20. jan 2016, 20:57

Anilara skrev:Hvorfor jeg ingen sportsvenner har, når jeg selv er så entusiastisk, og har dyrket elitesport.

Ja det er fanme mærkeligt, jeg er selv kæmpe konkurrencemenneske og har dyrket meget sport tidligere i mit liv - min vennekreds er 99% sportsmennesker.
0
Pacta Sunt Servanda :whip:

Tilbage til "Generelt"