Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7799

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf ShuruQ » 21. jan 2016, 10:16

sigge skrev:
Garfield skrev:
ShuruQ skrev:Om "risikoer" er blevet en lovlig flertalsbetegnelse af "risiko" :tie: :shock: :tie:?

Beklager: http://dsn.dk/ro?retskriv=risiko&regeli ... er%2F&ae=0

Jeg er i øvrigt med på :tie: holdet..

Åh nej! :shock: Jeg må arbejde på at blive diktator noget hurtigere.

Det er jo blasfemisk på lige fod med fx "Svejts" :tie:.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 125
Likede indlæg: 2278

Indlægaf sigge » 21. jan 2016, 10:20

ShuruQ skrev:
sigge skrev:

Argh! Det er virkelig et af de grimmeste ord, der nogensinde er opfundet. :puke: Du rammer virkelig alle mine kæpheste med det der.
0
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7799

Indlægaf ShuruQ » 21. jan 2016, 10:23

sigge skrev:
ShuruQ skrev:
sigge skrev:

Argh! Det er virkelig et af de grimmeste ord, der nogensinde er opfundet. :puke: Du rammer virkelig alle mine kæpheste med det der.

Tror vi har samme kæpheste.

Lad mig nævne en anden "majonæse" :shock:.
2
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Puffi
Kort karma: 310
Geografisk sted: Esbjerg-ish
Likede indlæg: 2246

Indlægaf Puffi » 21. jan 2016, 10:27

Hvor længe nye håndklæder bliver ved med at overfylde fnug-filteret i tørretumbleren. Altså, hvor mange vaske, der skal til før de er fnugget af, så at sige.
0
You had me from the start, won’t let this end
First you wanna go to the left then you wanna turn right
Wanna argue all day, make love all night
First you up then you’re down and then between
Ohh! I really want to know…
Brugeravatar
sigge

Indlægaf sigge » 21. jan 2016, 10:43

Skumfidusen skrev:
ShuruQ skrev:Tror vi har samme kæpheste.

Den generede mig også længe. Men så kom jeg til at tænke på direktør og miljø og en hel masse andre ord, hvor vi har fordansket stavningen og så kunne jeg ikke helt længere forklare hvorfor majonæse var så forfærdeligt. Det er jo ingen der skriver milieu eller directeur eller feuilleton - hvorfor er majonæse så frygteligt?

Øj, ny ting føjet til listen, sprogpolitiet skal klare, når jeg bliver diktator. Vi skal helt klart til at skrive feuilleton!

Men altså majonæse er jo bare grimt. Punktum. Måske er det "næse"-delen og deraf følgende associationer, der gør det? :gruble:
1
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1229
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 10476

Indlægaf kidkomb » 21. jan 2016, 10:43

Skumfidusen skrev:
ShuruQ skrev:Tror vi har samme kæpheste.

Den generede mig også længe. Men så kom jeg til at tænke på direktør og miljø og en hel masse andre ord, hvor vi har fordansket stavningen og så kunne jeg ikke helt længere forklare hvorfor majonæse var så forfærdeligt. Det er jo ingen der skriver milieu eller directeur eller feuilleton - hvorfor er majonæse så frygteligt?

Stop!
2
Walk tall and cry with dignity.
Jeg kan ikke korrekturlæse inden jeg trykker "udfør". Derfor er der altid rettet i mine indlæg.
Brugeravatar
Anne Droid
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1069

Indlægaf Anne Droid » 21. jan 2016, 11:00

Skumfidusen skrev:
sigge skrev:Øj, ny ting føjet til listen, sprogpolitiet skal klare, når jeg bliver diktator. Vi skal helt klart til at skrive feuilleton!

Men altså majonæse er jo bare grimt. Punktum. Måske er det "næse"-delen og deraf følgende associationer, der gør det? :gruble:

Jeg er ellers mere varm på "milieu" :D

Men jeg tror godt man kunne vænne sig til majonæse. Hvis det havde været stavet på den måde fra starten, ville vi jo være fuldstændig himmelfaldne over det fjollede i at skrive mayonnaise, der er temmelig fremmedartet.

Men det bliver heldigvis ikke nødvendigt efter stavemåden er fjernet igen.
0
My hovercraft is full of eels
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 288
Likede indlæg: 5657

Indlægaf Fyrst Eberhard » 21. jan 2016, 11:09

Hvor er vi henne geografisk, når man nyder en 'tøwst', mens vi andre nyder en 'toast'?

Fyn?
0
Peace!
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 890
Likede indlæg: 12338

Indlægaf Dirtylittledevil » 21. jan 2016, 11:13

Hende her. Hendes såkaldte projekt, og at hun menes at være 32 år, og ikke 52.
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/ ... en/5572414
0
The more I eat the butter I feel
Jailbird
Kort karma: 58
Likede indlæg: 748

Indlægaf Jailbird » 21. jan 2016, 11:15

At man ikke har mulighed for at være mere anonym på Trustpilot end man har. Enten i form af skjult navn, eller også at undlade at linke til alle ens tidligere anmeldelser. Jeg fik slettet min Trustpilot profil for længe siden, fordi jeg egentlig ikke synes det var særlig fedt, at man via min profil kunne se alle de steder jeg havde handlet de sidste 4 år (hvilket jeg ikke synes er relevant for sidens troværdighed). Og det er ærgerligt, for jeg kan selvsagt godt lide idéen med Trustpilot.
0
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 276
Likede indlæg: 4745

Indlægaf Flora » 21. jan 2016, 11:32

Jailbird skrev:At man ikke har mulighed for at være mere anonym på Trustpilot end man har. Enten i form af skjult navn, eller også at undlade at linke til alle ens tidligere anmeldelser. Jeg fik slettet min Trustpilot profil for længe siden, fordi jeg egentlig ikke synes det var særlig fedt, at man via min profil kunne se alle de steder jeg havde handlet de sidste 4 år (hvilket jeg ikke synes er relevant for sidens troværdighed). Og det er ærgerligt, for jeg kan selvsagt godt lide idéen med Trustpilot.

Du kan sagtens være anonym på Trustpilot. Du kan bare skrive et andet navn end dit eget når du opretter dig. Du kan hedde Bølle Bob hvis du vil. Den skal kende din rigtige e-mail adresse, men den kommer ikke til at fremstå på anmeldelserne.
0
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
sigge

Indlægaf sigge » 21. jan 2016, 11:43

Fyrst Eberhard skrev:Hvor er vi henne geografisk, når man nyder en 'tøwst', mens vi andre nyder en 'toast'?

Fyn?

Jeg forestiller mig, at det måske mere er noget aldersbetinget og ikke så meget geografisk? Sådan 60+ måske, hvor man ikke nødvendigvis er flydende i engelsk.
0
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1229
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 10476

Indlægaf kidkomb » 21. jan 2016, 11:45

Jeg undrer mig over Trustpilot i det hele taget.
Er jeg den eneste, der overhovedet ikke stoler på nogetsomhelst på Trustpilot?
Er jeg lige lovlig paranoia?
2
Walk tall and cry with dignity.
Jeg kan ikke korrekturlæse inden jeg trykker "udfør". Derfor er der altid rettet i mine indlæg.
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 288
Likede indlæg: 5657

Indlægaf Fyrst Eberhard » 21. jan 2016, 11:48

sigge skrev:
Fyrst Eberhard skrev:Hvor er vi henne geografisk, når man nyder en 'tøwst', mens vi andre nyder en 'toast'?

Fyn?

Jeg forestiller mig, at det måske mere er noget aldersbetinget og ikke så meget geografisk? Sådan 60+ måske, hvor man ikke nødvendigvis er flydende i engelsk.

Du har nok ret. Det klinger bare så Fynsk.
0
Peace!
Jailbird
Kort karma: 58
Likede indlæg: 748

Indlægaf Jailbird » 21. jan 2016, 11:49

Flora skrev:
Jailbird skrev:At man ikke har mulighed for at være mere anonym på Trustpilot end man har. Enten i form af skjult navn, eller også at undlade at linke til alle ens tidligere anmeldelser. Jeg fik slettet min Trustpilot profil for længe siden, fordi jeg egentlig ikke synes det var særlig fedt, at man via min profil kunne se alle de steder jeg havde handlet de sidste 4 år (hvilket jeg ikke synes er relevant for sidens troværdighed). Og det er ærgerligt, for jeg kan selvsagt godt lide idéen med Trustpilot.

Du kan sagtens være anonym på Trustpilot. Du kan bare skrive et andet navn end dit eget når du opretter dig. Du kan hedde Bølle Bob hvis du vil. Den skal kende din rigtige e-mail adresse, men den kommer ikke til at fremstå på anmeldelserne.

Sådan var min fremgangsmåde også i mange år. Men når virksomhederne har lyst til at svare på mine anmeldelser (som de har ordrenummeret på), så skriver de altid "Hej Marie-Louise Petersen" og så er det jo ligesom lige meget.
0

Tilbage til "Generelt"