Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 574
Likede indlæg: 7261

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 1. feb 2016, 13:43

Lemonella skrev:Er Elgiganten ikke medejer af Fona?

Nå, det ved jeg ikke :gruble:
0
Brugeravatar
Puffi
Kort karma: 310
Geografisk sted: Esbjerg-ish
Likede indlæg: 2249

Indlægaf Puffi » 1. feb 2016, 13:49

icelady skrev:At Fona er gået i betalingsstandsning.

Nooooooo!!! :ad!: :ad!: Jeg skal købe min nye telefon ved Fona, men det har jeg ikke kunne, fordi der er sket fejl med min løn (kontonummeret er blevet tastet forkert af hende, der ordnede lønnen). Hvad fuck skal jeg så?? Betale fuld pris et andet sted?! Noooo!!!
0
You had me from the start, won’t let this end
First you wanna go to the left then you wanna turn right
Wanna argue all day, make love all night
First you up then you’re down and then between
Ohh! I really want to know…
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 1. feb 2016, 13:58

Puffi skrev:Nooooooo!!! :ad!: :ad!: Jeg skal købe min nye telefon ved Fona, men det har jeg ikke kunne, fordi der er sket fejl med min løn (kontonummeret er blevet tastet forkert af hende, der ordnede lønnen). Hvad fuck skal jeg så?? Betale fuld pris et andet sted?! Noooo!!!

Billede

:)

Nej, men jeg ved da ikke, om alle butikkerne allerede er lukket? Det tror jeg ikke. :gruble:
0
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 230
Likede indlæg: 4553

Indlægaf sigge » 1. feb 2016, 14:58

At ledelsen på mit arbejde bare accepterer, at nogle af vinduerne er utætte, når vinden står på, uden at forsøge at gøre noget ved det. Hvis vi ikke lige sørger for at få lagt klude ud, kan der potentielt komme vand i computere osv., fordi vandet sprøjter op, når det drypper ned i vindueskarmen.
0
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 393
Likede indlæg: 5977

Indlægaf Lemonella » 1. feb 2016, 15:16

Puffi skrev:

Nooooooo!!! :ad!: :ad!: Jeg skal købe min nye telefon ved Fona, men det har jeg ikke kunne, fordi der er sket fejl med min løn (kontonummeret er blevet tastet forkert af hende, der ordnede lønnen). Hvad fuck skal jeg så?? Betale fuld pris et andet sted?! Noooo!!!

Såvidt jeg kan læse mig til, vil deres butikker stadig være åbne og folk der har bestilt vare eller indleveret til reperation, vil også kunne få deres vare retur.
2
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 236
Likede indlæg: 2538

Indlægaf Anilara » 1. feb 2016, 15:24

At min kæreste har været syg omkring 30-40% af tiden det sidste år - men ikke en eneste gang har smittet mig. Gudskelov...
0
Brugeravatar
Kommodedyret
Kort karma: 527
Likede indlæg: 4209

Indlægaf Kommodedyret » 1. feb 2016, 15:33

Om det ikke snart stopper med at regne...
1
Stop hoarding nuts, budgies! You don't even like them!
Brugeravatar
landsbytossen
Kort karma: 118
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 1943

Indlægaf landsbytossen » 1. feb 2016, 15:49

Puffi skrev:

Ender betalingsstandsningen med en konkurs vil du måske ikke længere have garanti på telefonen, fordi garanti ofte gives af sælger og ikke producent.

Til trådens emne:
Af alle dage så undrer jeg mig over, at en medarbejder i Fona for en time siden dansede rundt i butikken
2
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Pityt
Kort karma: 267
Likede indlæg: 2293

Indlægaf Pityt » 1. feb 2016, 16:05

At jeg har fået brev fra ÆldreSagen :forvirret: Altså, jeg ved jo godt, at jeg ikke er en vårhare, men alligevel :wacko:

Og nej...jeg har ikke åbnet det. Tænk hvis det starter med "Kære ældre medborger" :trist:
3
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 725
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 14629

Indlægaf icelady » 1. feb 2016, 16:17

Pityt skrev:At jeg har fået brev fra ÆldreSagen :forvirret: Altså, jeg ved jo godt, at jeg ikke er en vårhare, men alligevel :wacko:

Og nej...jeg har ikke åbnet det. Tænk hvis det starter med "Kære ældre medborger" :trist:

De er da rigtig ude om sig :gruble:

Kender 2, der også har fået fra dem; adresseret til dem. Og af dem er den yngste 53.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Pityt
Kort karma: 267
Likede indlæg: 2293

Indlægaf Pityt » 1. feb 2016, 16:33

icelady skrev:
Pityt skrev:At jeg har fået brev fra ÆldreSagen :forvirret: Altså, jeg ved jo godt, at jeg ikke er en vårhare, men alligevel :wacko:

De er da rigtig ude om sig :gruble:

Kender 2, der også har fået fra dem; adresseret til dem. Og af dem er den yngste 53.

Nu har jeg åbnet det....og de starter med at fortælle mig, at det IKKE handler om min alder, men om at min støtte kan gøre forskel :rulle: Det klinger bare en anelse hult, når de så fortsætter med en masse blabla om, at jeg bør melde mig ind og at de kan hjælpe med problemer med f.eks. pension, hjemmehjælp eller demens!
For fucks sake, altså...jeg mener helt bestemt, at det var 46 og ikke 66 jeg blev sidst :tie:
2
What's done in the dark will be brought to the light
Firebird
Kort karma: 159
Geografisk sted: Pladderpaddelandsby
Likede indlæg: 1274

Indlægaf Firebird » 1. feb 2016, 16:35

Oh God! :stoned:

Først var det forsikringsselskabet der skrev. Så ville regionen pille mig i numsen, og her i fredags tilbød min bank mig en premiumkonto takket være min fremskredne alder. Nu kan jeg altså forstå at der også kommer et brev fra ældresagen bare fordi jeg bliver 50 snart. :nerve:

Det ved jeg ærlig talt ikke om min forfængelighed magter. :wacko:
0
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 1. feb 2016, 16:53

Der har været noget med, at de skrev til folk, der havde navne, som var typiske/populære for så og så langt tid siden ... og derved ramte plet i mange tilfælde. Så hvis du hedder Tina, Kirsten eller Birgitte ... :fløjt:
1
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 1247
Likede indlæg: 18914

Indlægaf Dirtylittledevil » 1. feb 2016, 16:55

Pityt skrev:Nu har jeg åbnet det....og de starter med at fortælle mig, at det IKKE handler om min alder, men om at min støtte kan gøre forskel :rulle: Det klinger bare en anelse hult, når de så fortsætter med en masse blabla om, at jeg bør melde mig ind og at de kan hjælpe med problemer med f.eks. pension, hjemmehjælp eller demens!
For fucks sake, altså...jeg mener helt bestemt, at det var 46 og ikke 66 jeg blev sidst :tie:

Og for at gøre det hele 10 gange værre, så læste jeg lige din signatur som "Men nu ER jeg jo også pensionist" :pompom:
7
I'm a social vegan. I avoid meet.
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 1004
Likede indlæg: 8035

Indlægaf ManicNinja » 1. feb 2016, 17:14

Lemonella skrev:
icelady skrev:Hvordan man kan udtale "mødt" så det IKKE rimer på "født"?

Det kunne skyldes, at nogen (specielt sjællændere), har tendens til, at trække en smule på bogstavet ø, så det kommer til, at lyde som "føødt", hvor man med ordet mødt, siger det hurtigt og uden, at trække på øet. Det gør de fleste også folk fra Sjælland.
Hvis du forstår, hvad jeg mener. :D

Jeg tror, det, du snakker om, er forskellen på udtale med og uden stød (som ikke er det samme som tryk, selv om mange tror det). Sammenlign de to ord Hans (navn) og hans. Der er stød på det første, ikke på det sidste. Ved nogle ord er stød så helt valgfrit og mest bestemt af smag, og hvor man er opvokset i landet. Andre har helt fast stød eller ikke stød, uanset hvor i landet vi er. Har fx aldrig hørt en udtale af ordet 'født', der rimer på 'blødt' (som i 'blødt brød').

Jeg er fra Nordsjælland og siger derimod glad og gerne 'mødt' uden stød. Så hos mig rimer det ikke på 'født' (der altid er med stød og lang vokal).

Variation er da hyggeligt! :D
2
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill

Tilbage til "Generelt"