Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Æske
Kort karma: 257
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 1384

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Æske » 21. jan 2016, 16:23

Hvorfor nogen dage bare går op i hat og briller. Fx i dag :-D :rulle:
0
Alt det smukkeste gør ondt.
Brugeravatar
Dime
Kort karma: 356
Likede indlæg: 1438

Indlægaf Dime » 21. jan 2016, 16:53

0
Damn, I'm fucked...
- Dime, 1.52
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 579
Likede indlæg: 5112

Indlægaf ManicNinja » 21. jan 2016, 17:15

Guldfisk skrev:
Delfin skrev:
Flora skrev:
Delfin skrev:
Men hvad gør vi så med lille Peter, hvis han nægter at spise sin ugentlige leverpostejmad og de to obligatoriske frikadeller?

Jeg tænker bødestraf til forældrene for dårlig opdragelse. Man må jo ikke slå de små poder længere. Det ville jo ellers have været oplagt :P

Man kan jo også overveje at lade de to frikadeller følge med fra måltid til måltid, indtil han har spist dem. Han skal jo trods alt lære at blive en rigtig dansker.

Han får dem med mælk på næste dag. Mælk og svin, så fornemmer man næsten Dannebrog vaje i baggrunden

Tog lige mig selv i at nynne "mææææælk og sviiiiiiin" på melodien til "Only you" ... Hm ... Strengt taget behøver jeg vel ikke blive mere nervøs over dét end over Randers Byråd. Og så alligevel. :gruble:
1
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 21. jan 2016, 17:16

Lemonella skrev:At nogen mener, at rugbrødsmadder ikke er "rigtig" mad. :gruble:

Det er ikke rigtig middagsmad, i hvert fald. :P
0
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3586

Indlægaf Lemonella » 21. jan 2016, 17:32

ManicNinja skrev:
Lemonella skrev:At nogen mener, at rugbrødsmadder ikke er "rigtig" mad. :gruble:

Det er ikke rigtig middagsmad, i hvert fald. :P

Det er det så her i huset. :D
Er der rugbrød og pålæg tilovers, som er lige ved, at være for gammelt, ja så snupper vi da gerne et par rugbrødsmadder til aftensmad.
Det er da lige så rigtig mad som varm mad. Anderledes ja, men ikke forkert. :P
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 21. jan 2016, 17:47

Andre må gøre, hvad de vil. Men det, jeg kalder "flade madder" keder mig bare så gudsjammerligt, og hvis det så tilmed er til aftensmad - det, der skulle være dagens festligste måltid ... Jeg bliver trist helt ned i hårrødderne. Ligesom dem, der fint synes, de kan æde cornflakes eller ymer til aften. Rigtig mad er det heller ikke.

Højt belagt eller madder med rigtigt lækkert slagterpålæg ... så kan vi MÅSKE begynde at snakke om det.

:P
6
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3586

Indlægaf Lemonella » 21. jan 2016, 18:20

ManicNinja skrev:Andre må gøre, hvad de vil. Men det, jeg kalder "flade madder" keder mig bare så gudsjammerligt, og hvis det så tilmed er til aftensmad - det, der skulle være dagens festligste måltid ... Jeg bliver trist helt ned i hårrødderne. Ligesom dem, der fint synes, de kan æde cornflakes eller ymer til aften. Rigtig mad er det heller ikke.

Højt belagt eller madder med rigtigt lækkert slagterpålæg ... så kan vi MÅSKE begynde at snakke om det.

:P

Når vi får rugbrødsmadder her i huset, er det som regel lun leverpostej med sprødt bacon og ristede champignoner. Æg og rejer med citron, dild og mayonnaise. Eller lune deller med surt eller rødkål.

Vi, eller jeg, pynter altid maden. Det er sjældent vi får en "flad mad". Selv en ostemad kan pyntes fint med peberfrugt, eller serveres med radisser, vindruer og valnødder.

Rugbrødsmad behøver altså ikke være kedeligt. :P
Vi har det også tit sådan, at vi får en lækker bøf med hele svineriet en flad onsdag aften og så spiser vi en rejemad en lørdag aften. :)
2
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 556
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10356

Indlægaf icelady » 21. jan 2016, 18:36

Det kan da ikke kun være mig, der har lidt svært ved at tage ham alvorlig? :gruble:

Billede

Han ligner altså en, der knapt nok er tør bag ørerne. :genert:
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 313
Likede indlæg: 5788

Indlægaf Animi » 21. jan 2016, 18:39

Garfield skrev:
ShuruQ skrev:Om "risikoer" er blevet en lovlig flertalsbetegnelse af "risiko" :tie: :shock: :tie:?

Beklager: http://dsn.dk/ro?retskriv=risiko&regeli ... er%2F&ae=0

Jeg er i øvrigt med på :tie: holdet..

:tie: :tie: :tie:
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 320
Likede indlæg: 3474

Indlægaf dgd2007 » 21. jan 2016, 18:59

Apropos godgørenhedsreklamer ... jeg kan huske hvilken organisation, men der er en med en afrikansk pige, de siger, hedder "Perle".
Det undrer mig godt nok, at en afrikansk pige skulle have et dansk navn :gruble:
Og så undrer det mig også, at det lige er det ... for var der ikke noget med, at nogle brugte det som eufemisme for "perker"? :gruble:

EDIT: Nå, det var åbenbart slet ikke særlig "apropos". Af en eller anden grund var jeg havnet langt tilbage i tråden, hvor der var nogle indlæg om tv-reklamer for velgørenhed, så det var det, jeg supplerede. Men det var slet ikke på denne side :)
0
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 21. jan 2016, 19:03

Animi skrev:
Garfield skrev:
ShuruQ skrev:Om "risikoer" er blevet en lovlig flertalsbetegnelse af "risiko" :tie: :shock: :tie:?

Beklager: http://dsn.dk/ro?retskriv=risiko&regeli ... er%2F&ae=0

Jeg er i øvrigt med på :tie: holdet..

:tie: :tie: :tie:

Værst er dog næsten at "risici" nærmest fremstår som sekundært.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 320
Likede indlæg: 3474

Indlægaf dgd2007 » 21. jan 2016, 19:07

ShuruQ skrev:Værst er dog næsten at "risici" nærmest fremstår som sekundært.

Ah, sådan tror jeg nu ikke, det skal forstås.

Men det er da altid noget, at det ikke er blevet til "risikøer" ;)
1
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 21. jan 2016, 20:30

Station 2.

"Stetoskopmanden". Jeg undrer mig altid over at folk tror de kan bortforklare en båndet optagelse af noget de har sagt :gruble:.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 21. jan 2016, 20:37

icelady skrev:Det kan da ikke kun være mig, der har lidt svært ved at tage ham alvorlig? :gruble:

Billede

Han ligner altså en, der knapt nok er tør bag ørerne. :genert:

Er det ham, de kalder Mini-Tulle?
1
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1165
Likede indlæg: 6831

Indlægaf Wizzze » 21. jan 2016, 21:12

Hvordan flygtninge næsten alle sammen har nye moderne mobiller, og endnu mere over hvordan de virker, de har vel ikke lokale simkort de skifter op gennem Europa, og jeg tvivler på at der er roamingaftaler, der fungerer med syriske mobil udbydere?? :gruble:
1
Do as I say! :whip:

Tilbage til "Generelt"