Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1236
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 10539

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 21. jan 2016, 22:43

Wizzze skrev:
kidkomb skrev:
Wizzze skrev:
Det gik ikke så meget på hvordan de har råd, men hvordan de får dem, regner ikke lige med at der er friske forsyninger med apple og Samsung telefoner ind til Damaskus :gruble:

Nøh, det er selvfølgelig rigtig nok :genert:

Måske de køber dem, når de når Tyrkiet.

Det må være det, og så tyrkiske simkort, de har nok også roaming aftalerne med europæerne, men hvordan så med betaling? kan de få prepaid sims med stor nok forudbetaling, for ellers vil et par opkald vel dræne konto, med de priser der er på roaming? :gruble:

Ja, det må de jo kunne tænker jeg.
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg kan ikke korrekturlæse inden jeg trykker "udfør". Derfor er der altid rettet i mine indlæg.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 585
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 11078

Indlægaf icelady » 21. jan 2016, 23:07

Delfin skrev:
Det er fordi, du er ved at blive gammel. Har du også opdaget, at yngre læger er begyndt at ligne nogle, der knap har forladt mors skørter :devil2:

hvem er han?

Han er DFs retsordfører. 26 år. :gruble:
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 422
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 4305

Indlægaf Delfin » 21. jan 2016, 23:12

icelady skrev:
Delfin skrev:
Det er fordi, du er ved at blive gammel. Har du også opdaget, at yngre læger er begyndt at ligne nogle, der knap har forladt mors skørter :devil2:

hvem er han?

Han er DFs retsordfører. 26 år. :gruble:

Åh så er det derfor, jeg ikke kendte ham. Jeg er lidt halvdøv på DF'øret
1
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 353
Likede indlæg: 3907

Indlægaf dgd2007 » 22. jan 2016, 04:40

Delfin skrev:Det er fordi, du er ved at blive gammel. Har du også opdaget, at yngre læger er begyndt at ligne nogle, der knap har forladt mors skørter :devil2:

:D Ja, det tænkte jeg også ...
Jeg har det da også selv, når man fx sidder og ser nyheder og tænker ved sig selv: "Hmm, kan skolebørn også være borgmestre nu til dags?" :fløjt:

Men det er rigtigt nok, ham DF'eren er en af de meget yngre modeller - og også, at han godt kunne ligne en del efter Thulesen. Men de må jo tro ret meget på ham. Retsordfører må være en rimelig vigtig post i DF.
2
Jailbird
Kort karma: 58
Likede indlæg: 767

Indlægaf Jailbird » 22. jan 2016, 08:01

Hvordan man siger cigaretslukker på engelsk? :gruble: (altså de der halvcirkler man putter sin cigaret ned i for at den går ud af sig selv).
0
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 22. jan 2016, 08:07

Jailbird skrev:Hvordan man siger cigaretslukker på engelsk? :gruble: (altså de der halvcirkler man putter sin cigaret ned i for at den går ud af sig selv).

Hmm ... jeg kender ikke sådan nogen, heller ikke på dansk. Men hvis man skulle konstruere nooget, der blev forstået, kunne det måske være noget med "extinguisher"? Du kan da prøve at google på det, om ikke andet står det måske som forklaring på det rigtige udtryk :)
0
Jailbird
Kort karma: 58
Likede indlæg: 767

Indlægaf Jailbird » 22. jan 2016, 08:26

dgd2007 skrev:
Jailbird skrev:Hvordan man siger cigaretslukker på engelsk? :gruble: (altså de der halvcirkler man putter sin cigaret ned i for at den går ud af sig selv).

Hmm ... jeg kender ikke sådan nogen, heller ikke på dansk. Men hvis man skulle konstruere nooget, der blev forstået, kunne det måske være noget med "extinguisher"? Du kan da prøve at google på det, om ikke andet står det måske som forklaring på det rigtige udtryk :)

Edit: Jeg sletter billedet, det var kæmpe :stoned:
Det hedder en cigarette snuffer, tak for hjælpen :gogo:
0
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 125
Likede indlæg: 2294

Indlægaf sigge » 22. jan 2016, 08:52

Hvorfor rigtige bagere ikke kan finde ud af at have et udvalg af spændende rundstykker med fuldkorn og kerner, når butiksbagere i de store supermarkeder som Bilka godt kan.

Edit: Og det er så i Jylland, jeg har godt hørt sagnet om, at det i København ikke er muligt at opdrive et hvidt rundstykke mere. I dag har jeg så haft valget mellem hvide rundstykker i forskellige former uden "drys" eller med 3 forskellige slags "drys".
1
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 22. jan 2016, 09:04

Jeg er med sigge, det er helt åndssvagt, at man må ty til bake-off i supermarkeder, fordi "rigtige" bagere har brød, der ikke er værd at ofre penge på.
I den by min mor bor er der dog en bager, der er virkelig god. Prisen er også derefter, men det er det værd.
0
Jeg kan ikke korrekturlæse inden jeg trykker "udfør". Derfor er der altid rettet i mine indlæg.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Kort karma: 388
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3659

Indlægaf Madam Pomfrey » 22. jan 2016, 09:15

kidkomb skrev:Jeg er med sigge, det er helt åndssvagt, at man må ty til bake-off i supermarkeder, fordi "rigtige" bagere har brød, der ikke er værd at ofre penge på.
I den by min mor bor er der dog en bager, der er virkelig god. Prisen er også derefter, men det er det værd.

Jeg undrer mig over at folk fortsat tror det er bake-off de køber i de større supermarkeder.
Føtex, Bilka, Kvickly har altså rigtige bagerier i butikken ;) - deres produkter er ikke mere eller mindre bakeoff end dem du finder i i rigtige bagere, hvor de altås også bruger mel-mix til deres produkter.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 22. jan 2016, 09:21

DD_81 skrev:
kidkomb skrev:Jeg er med sigge, det er helt åndssvagt, at man må ty til bake-off i supermarkeder, fordi "rigtige" bagere har brød, der ikke er værd at ofre penge på.

Jeg undrer mig over at folk fortsat tror det er bake-off de køber i de større supermarkeder.
Føtex, Bilka, Kvickly har altså rigtige bagerier i butikken ;) - deres produkter er ikke mere eller mindre bakeoff end dem du finder i i rigtige bagere, hvor de altås også bruger mel-mix til deres produkter.

Nej, jeg ved godt, at "rigtige" bagere oftest bruger bake-off-blandinger. Og det synes jeg faktisk også er åndssvagt.
Men jeg tror ikke jeg har set supermarkeder reklamere for, at deres brød er slået op af "rigtige" ingredienser.
Hos den bager ude ved min mor er der vitterlig himmelvid forskel (til den gode side) fra det ellers gode brød i supermarkeder.

Mit issue med bake-off er mest, at der (oftest? -jeg er ikke hundrede, det er hear-say) ting som palmefedt og modificeret stivelse i og det har jeg det stramt med.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Kort karma: 388
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3659

Indlægaf Madam Pomfrey » 22. jan 2016, 09:32

kidkomb skrev:
DD_81 skrev:

Nej, jeg ved godt, at "rigtige" bagere oftest bruger bake-off-blandinger. Og det synes jeg faktisk også er åndssvagt.
Men jeg tror ikke jeg har set supermarkeder reklamere for, at deres brød er slået op af "rigtige" ingredienser.
Hos den bager ude ved min mor er der vitterlig himmelvid forskel (til den gode side) fra det ellers gode brød i supermarkeder.

Mit issue med bake-off er mest, at der (oftest? -jeg er ikke hundrede, det er hear-say) ting som palmefedt og modificeret stivelse i og det har jeg det stramt med.

bake-off er ting der er forhåndslavet på fabrikker, og som blot skal bages færdig ved udsalgssteder.
Melblandinger er ikke bake-off, men jo det er da "snyd"
Det er 20 år siden jeg havde fritidsjob i en bager, og dengang brugte man det også, og havde brugt det længe.
Det er jo den måde man sikrer at valnøddebrød altid smager af valnøddebrød ;)
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 22. jan 2016, 09:35

DD_81 skrev:

bake-off er ting der er forhåndslavet på fabrikker, og som blot skal bages færdig ved udsalgssteder.
Melblandinger er ikke bake-off, men jo det er da "snyd"
Det er 20 år siden jeg havde fritidsjob i en bager, og dengang brugte man det også, og havde brugt det længe.
Det er jo den måde man sikrer at valnøddebrød altid smager af valnøddebrød ;)

I melblandinger er der da ofte fedtstof? Det er smart at blande fedtstof og stivelse i, for det gør brødet mere sprødt udenpå og bouncy indeni.

Edit: Tror du ikke bare jeg har misforstået bake-off termen? Jeg mener nok melblandinger så.
0
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 275
Likede indlæg: 3868

Indlægaf Lemonella » 22. jan 2016, 09:52

DD_81 skrev:

Der findes vist ikke mange bagere der ikke bruger diverse mel-mix til, at bage med. Bagere der laver alt fra bunden af, er i fåtal.
Folk ved det bare ikke og kan sikkert ikke smage forskel alligevel.
1
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 22. jan 2016, 09:52

Ah, midt al denne bager-bashing må jeg lige indskyde, at "vores" bager er altså fin, og deres ting smager meget mere "rigtigt" end supermarkedernes, og at de som regel har adskillige forskellige slags rundstykker, nå!

Men det er nok også noget med, hvor stor omsætningen er i de forskellige butikker, hvor meget de kan gøre ud af det.
0

Tilbage til "Generelt"