Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 250
Likede indlæg: 2020

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Guilded_Lily » 23. jan 2016, 15:53

Mani skrev:
Guilded_Lily skrev:Det undrer mig, at Lego Friends (til piger) er så småt i forhold til drengenes.

Hvordan småt?

Klodserne er nogenlunde samme størrelse, men menneskene og så alle de bittesmå dele. Fumlearbejde!
0
Brugeravatar
Vira
Kort karma: 514
Likede indlæg: 2094
Kontakt:

Indlægaf Vira » 23. jan 2016, 17:44

Jeg undrer mig over hvorfor her lugter af løg
0
I'm not limited edition, I'm weird.
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7815

Indlægaf ShuruQ » 23. jan 2016, 19:26

At man har et valg. Altså al respekt for folks ret til at vælge selv, men helt ærligt, så synes jeg det er spild af tid, både personalet og andre patienters at det trækker ekstra ud fordi en eller anden skal være på tværs. Så må man tage den man bliver tildelt eller så må man skisme gå.

http://www.dbio.dk/Nyheder/Sider/Jeg-vi ... f-dig.aspx
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 813
Likede indlæg: 11247

Indlægaf DetSorteCirkus » 23. jan 2016, 19:44

Wizzze skrev:Det gik ikke så meget på hvordan de har råd, men hvordan de får dem, regner ikke lige med at der er friske forsyninger med apple og Samsung telefoner ind til Damaskus :gruble:

Rigtig mange af dem, der er kommet fornylig, har tilbragt uger, måneder eller år i de såkaldte nærområder.
Det kan vel være der, de har købt deres telefoner.

I øvrigt tror jeg ikke, at "næsten alle flygtninge" har nye telefoner. Eller rettere - det kan jeg ikke fastslå, om de har eller ej, da jeg kun har set eller været i kontakt med en meget lille del af den samlede flygtningegruppe. Jeg tror til gengæld, at en del journalister er vilde med at filme lige de flygtninge, der står og flagrer med en dyr mobil.
3
Je suis un tableau noir.
I know when that hotline bling/That can only mean one thing
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 23. jan 2016, 19:51

polavyk skrev:Om krokodillen i Peter Pan hedder noget på dansk?

Jeg googlede det lige, da det er sådan noget, der ellers kan holde mig vågen om natten, og det ser ikke ud til, at den hedder andet end Tick-Tock, heller ikke på danske sider.
1
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 949
Likede indlæg: 13139

Indlægaf Dirtylittledevil » 23. jan 2016, 20:00

At alle pludselig er begyndt at servere drinks, smoothis, chokolademousse osv osv portionsanrettet i gamle champignonglas eller hvad det nu er, altså glas med gevind til et skruelåg.
3
The more I eat the butter I feel
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 299
Likede indlæg: 4091

Indlægaf Lemonella » 23. jan 2016, 20:24

Dirtylittledevil skrev:At alle pludselig er begyndt at servere drinks, smoothis, chokolademousse osv osv portionsanrettet i gamle champignonglas eller hvad det nu er, altså glas med gevind til et skruelåg.

Det har jeg set de gør meget i Amerikanske film, så måske det er blevet en trend her hjemme også.
Man kan vist købe dem fra nye af. Altså drikkeglas der aldrig har været syltetøj eller andet i først.
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 23. jan 2016, 22:11

Dirtylittledevil skrev:At alle pludselig er begyndt at servere drinks, smoothis, chokolademousse osv osv portionsanrettet i gamle champignonglas eller hvad det nu er, altså glas med gevind til et skruelåg.

Som du dog kan sige det :lol:
På Youtube kaldes det "a mason jar".
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 250
Likede indlæg: 2020

Indlægaf Guilded_Lily » 23. jan 2016, 22:19

Lemonella skrev:

Det har jeg set de gør meget i Amerikanske film, så måske det er blevet en trend her hjemme også.
Man kan vist købe dem fra nye af. Altså drikkeglas der aldrig har været syltetøj eller andet i først.

Gud, jeg troede kun, det var "min" engelske soap, der forsøgte at være nyskabende eller noget.
0
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1464
Likede indlæg: 8062

Indlægaf Wizzze » 23. jan 2016, 22:24

I USA er det et levn fra forbudstiden, det var hvad moonshinerne havde adgang til, fordi alle dengang hjemmesyltede og konserverede i den slags glas/krukker. Da så cocktail trenden kom tilbage her for 10-15 år siden, begyndte nogle barer at promovere sig som smugkroer, med hemmelige indgange og man kom kun ind hvis man kendte nogen der kendte nogen, og de fik også inspiration til indretning og drikke"kultur" fra forbudstiden, og derfra spredte glastrenden sig bare og blev mainstream og hipt.

http://thinkprogress.org/culture/2014/0 ... mason-jar/

http://www.independent.co.uk/life-style ... 35162.html
3
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 304
Likede indlæg: 5131

Indlægaf Flora » 23. jan 2016, 23:44

Den her:

Billede

Hvis man har brug for sådan en for ikke at skære fingrene af sig selv, bør man så ikke bare helt lade være at skære grøntsager? :gruble:
10
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
landsbytossen
Kort karma: 107
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 1539

Indlægaf landsbytossen » 24. jan 2016, 05:09

Hvis ikke medierne skriver om det, så er det ikke sket

90 asylansøgere og flygtninge forgreb sig på svenske børn
http://www.bt.dk/udland/uhyggelige-over ... il-koncert
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
landsbytossen
Kort karma: 107
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 1539

Indlægaf landsbytossen » 24. jan 2016, 06:28

GnueN skrev:
landsbytossen skrev:Hvis ikke medierne skriver om det, så er det ikke sket

90 asylansøgere og flygtninge forgreb sig på svenske børn
http://www.bt.dk/udland/uhyggelige-over ... il-koncert

Sejt! Så mangler vi bare... bum, bum, bum... 398.010 overgreb mere for at komme op på bare 1% af EU's samlede antal muslimer som afstumpede voldtægtsmænd, hvilket i øvrigt ville være lige omkring hvor mange mænd med god og vesteuropæisk baggrund, der antages at have pædofile tendenser.

Så her er to ting mere, der undrer mig:

Hvilken interesse skulle medierne have i ikke at skrive om det - og hvor mange europæiske aviser skriver ikke lystigt (og gerne uden nogen form for videre dokumentation) om flygtninge og asylansøgere, som rager på pigerne og skider i vores svømmehaller? Men den er måske bedre at tage i Politik & Samfund eller på nogle af de andre travle debatfora, hvor ingen overhovedet tør snakke om flygtningeproblemer pga politisk korrekthed og meningstyranni, og og og...

Kan du finde sammenlignelige eksempler, hvor en avis er interesseret i at skrive en artikel, men ændrer holdning når journalisten opdager, gerningsmanden er kristen og af europæisk afstamning ?
Hvis du kan, så vil jeg også undre mig over den journalists holdning.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Firebird
Kort karma: 160
Geografisk sted: Pladderpaddelandsby
Likede indlæg: 1284

Indlægaf Firebird » 24. jan 2016, 06:58

Aviser skriver det de kan tjene penge på. Der er ikke noget at undre sig over.
1
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
Anne Droid
Kort karma: 43
Likede indlæg: 1135

Indlægaf Anne Droid » 24. jan 2016, 08:07

Flora skrev:Den her:

Billede

Hvis man har brug for sådan en for ikke at skære fingrene af sig selv, bør man så ikke bare helt lade være at skære grøntsager? :gruble:

Den er sikkert god til dem med parkinson.
4
My hovercraft is full of eels

Tilbage til "Generelt"