Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 249
Likede indlæg: 3505

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Lemonella » 23. jan 2016, 20:24

Dirtylittledevil skrev:At alle pludselig er begyndt at servere drinks, smoothis, chokolademousse osv osv portionsanrettet i gamle champignonglas eller hvad det nu er, altså glas med gevind til et skruelåg.

Det har jeg set de gør meget i Amerikanske film, så måske det er blevet en trend her hjemme også.
Man kan vist købe dem fra nye af. Altså drikkeglas der aldrig har været syltetøj eller andet i først.
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10146

Indlægaf DetSorteCirkus » 23. jan 2016, 22:11

Dirtylittledevil skrev:At alle pludselig er begyndt at servere drinks, smoothis, chokolademousse osv osv portionsanrettet i gamle champignonglas eller hvad det nu er, altså glas med gevind til et skruelåg.

Som du dog kan sige det :lol:
På Youtube kaldes det "a mason jar".
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 220
Likede indlæg: 1709

Indlægaf Guilded_Lily » 23. jan 2016, 22:19

Lemonella skrev:

Det har jeg set de gør meget i Amerikanske film, så måske det er blevet en trend her hjemme også.
Man kan vist købe dem fra nye af. Altså drikkeglas der aldrig har været syltetøj eller andet i først.

Gud, jeg troede kun, det var "min" engelske soap, der forsøgte at være nyskabende eller noget.
0
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1141
Likede indlæg: 6705

Indlægaf Wizzze » 23. jan 2016, 22:24

I USA er det et levn fra forbudstiden, det var hvad moonshinerne havde adgang til, fordi alle dengang hjemmesyltede og konserverede i den slags glas/krukker. Da så cocktail trenden kom tilbage her for 10-15 år siden, begyndte nogle barer at promovere sig som smugkroer, med hemmelige indgange og man kom kun ind hvis man kendte nogen der kendte nogen, og de fik også inspiration til indretning og drikke"kultur" fra forbudstiden, og derfra spredte glastrenden sig bare og blev mainstream og hipt.

http://thinkprogress.org/culture/2014/0 ... mason-jar/

http://www.independent.co.uk/life-style ... 35162.html
4
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 253
Likede indlæg: 4226

Indlægaf Flora » 23. jan 2016, 23:44

Den her:

Billede

Hvis man har brug for sådan en for ikke at skære fingrene af sig selv, bør man så ikke bare helt lade være at skære grøntsager? :gruble:
10
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
landsbytossen
Kort karma: 105
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 1531

Indlægaf landsbytossen » 24. jan 2016, 05:09

Hvis ikke medierne skriver om det, så er det ikke sket

90 asylansøgere og flygtninge forgreb sig på svenske børn
http://www.bt.dk/udland/uhyggelige-over ... il-koncert
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
landsbytossen
Kort karma: 105
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 1531

Indlægaf landsbytossen » 24. jan 2016, 06:28

GnueN skrev:
landsbytossen skrev:Hvis ikke medierne skriver om det, så er det ikke sket

90 asylansøgere og flygtninge forgreb sig på svenske børn
http://www.bt.dk/udland/uhyggelige-over ... il-koncert

Sejt! Så mangler vi bare... bum, bum, bum... 398.010 overgreb mere for at komme op på bare 1% af EU's samlede antal muslimer som afstumpede voldtægtsmænd, hvilket i øvrigt ville være lige omkring hvor mange mænd med god og vesteuropæisk baggrund, der antages at have pædofile tendenser.

Så her er to ting mere, der undrer mig:

Hvilken interesse skulle medierne have i ikke at skrive om det - og hvor mange europæiske aviser skriver ikke lystigt (og gerne uden nogen form for videre dokumentation) om flygtninge og asylansøgere, som rager på pigerne og skider i vores svømmehaller? Men den er måske bedre at tage i Politik & Samfund eller på nogle af de andre travle debatfora, hvor ingen overhovedet tør snakke om flygtningeproblemer pga politisk korrekthed og meningstyranni, og og og...

Kan du finde sammenlignelige eksempler, hvor en avis er interesseret i at skrive en artikel, men ændrer holdning når journalisten opdager, gerningsmanden er kristen og af europæisk afstamning ?
Hvis du kan, så vil jeg også undre mig over den journalists holdning.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Firebird
Kort karma: 160
Geografisk sted: Pladderpaddelandsby
Likede indlæg: 1284

Indlægaf Firebird » 24. jan 2016, 06:58

Aviser skriver det de kan tjene penge på. Der er ikke noget at undre sig over.
1
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
Anne Droid
Kort karma: 37
Likede indlæg: 969

Indlægaf Anne Droid » 24. jan 2016, 08:07

Flora skrev:Den her:

Billede

Hvis man har brug for sådan en for ikke at skære fingrene af sig selv, bør man så ikke bare helt lade være at skære grøntsager? :gruble:

Den er sikkert god til dem med parkinson.
4
My hovercraft is full of eels
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 552
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10251

Indlægaf icelady » 24. jan 2016, 08:45

En hel del i forbindelse med Thomas, som er forsvundet i Randers efter en bytur.

Han er set på overvågningskameraer ved havnen.

Bla moderen har lavet et opslag, hvor hun beder om hjælp til eftersøgning (koordineret med Missing People DK)...men alligevel kommer der
"Ja det er jo ikke første gang der er forsvundet unge mennesker ved Havnen, lad os hegne hele havnen + området ved Justensens Plæne ind."-kommetarer, lige så vel som "Han ligger nok død i havnen."-kommentarer.

Moderen skriver jo for hulen familien godt ved håbet er lille, men vad da endelig i det :rulle:

Og så tag da debatten om indhegning vs folks eget ansvar i et seperat opslag.

Jeg fatter simpelthen ikke, at folk ikke kan holde det adskilt.
6
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10146

Indlægaf DetSorteCirkus » 24. jan 2016, 11:12

At News-værten udtaler Port-au-Prince "Pårt-a-prins".
1
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 317
Likede indlæg: 3391

Indlægaf dgd2007 » 24. jan 2016, 11:40

DetSorteCirkus skrev:At News-værten udtaler Port-au-Prince "Pårt-a-prins".

Hæ-hæ, ja der er mange sjove varianter af det den slags.

Det er jo også lidt forskelligt, hvilke geografiske navne man forventer at høre i en dansk eller udenlandsk version. Nok noget med, hvor længe der har eksisteret en dansk version. Det ville jo virke helt krukket at udtale Paris på fransk eller Californien på amerikansk. De er dog begyndt at udtale Toronto som "Torontøv" :)

Hvad jeg slet ikke kan bære, er når de udtaler fx spanske navne på engelsk: "Akapulkøv" osv. :genert:

Men generelt er der nok en tendens til at bruge de udenlandske navne mere. Jeg vil mene, at min bedstefar sagde "Florens" og "Neapel", som nu er uddøde. Men på den anden side ville "Venezia" eller "Roma" stadig blive betragtet som krukket. Nå, jeg ved ikke, hvor jeg vil med dette! :)
0
Rakel
Kort karma: 418
Likede indlæg: 3077

Indlægaf Rakel » 24. jan 2016, 15:26

At folk sætter ting til salg på dba.dk i går morges og ikke på 24 timer skriver et svar retur på en SMS om aftagning til den udbudte pris. Så vil man måske ikke af med varen?

Der er så ret mange barnestole på dba.dk, så det går sikkert endda.
0
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7793

Indlægaf ShuruQ » 24. jan 2016, 19:59

Hvorfor det hedder en "hamburger"?
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Badesandalen
Kort karma: 123
Likede indlæg: 1445

Indlægaf Badesandalen » 24. jan 2016, 20:14

ShuruQ skrev:Hvorfor det hedder en "hamburger"?

Er det ikke fordi den kommer fra Hamburg? Ligesom frankfurteren kommer fra Frankfurt? :genert:
0
Har brugt for lang tid på' gå rundt og dukke mig
Lukket døre til de rum hvor der var spejl
Skiftet kurs, nu' jeg forenet med mine fejl
De' jo o-o-o-o-o-o-okay

Tilbage til "Generelt"