Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Sevii
Kort karma: 61
Likede indlæg: 627

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sevii » 27. jan 2016, 16:28

Lemonella skrev:
Sevii skrev:Jeg undrer mig bare over de teste der bliver delt på facebook som "hvad for et dyr er du?". Det er så ligegyldigt. Sommetider kan det godt være sjovt, men for det meste ikke.
Jeg tror årsagen til de mennesker der gør det, er fordi de mister lidt fornemmelsen på hvornår de ikke er interessante på facebook. Ligesom det heller ikke er interessant at se hvad du får at spise eller hvilke piller du tager inden du går i seng. Men det er måske mig. Min facebook væg er også ret kedelig. :genert:

Jeg synes de små tests er harmløs underholdning på lige fod med horoskoper. Jeg tager testene og jeg læser horoskoper, men de er på ingen måde noget jeg tager alvorligt. :)

Jeg er egentlig også ret ligeglad med om jeg virker interessant på Facebook eller ikke gør. Det er igen, for mig, total harmløs tidsfordriv og ren underholdning. Jeg lever ikke mit liv efter de resultater jeg får.
Jeg smider så næsten aldrig billeder af det jeg spiser og jeg fortæller heller aldrig om de piller jeg eventuelt tager eller ikke tager, hverken før under eller efter jeg Er gået i seng. :)

Men nu mente jeg ikke om man tog dem som tidsfordriv. Det forstår jeg godt. Det er mere en undren over at man føler behov for at dele de der tests efter at have taget dem. Jeg er ret sikker på man ikke er i tvivl om man ikke er et dyr, og at dele nyheden om en test har sagt man er "halv løve- halv slange" nok ikke skal tages så alvorligt. Det er bare så ligegyldigt :)
4
:banan: :banan:
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3565

Indlægaf Lemonella » 27. jan 2016, 16:56

Sevii skrev:
Lemonella skrev:
Sevii skrev:Jeg undrer mig bare over de teste der bliver delt på facebook som "hvad for et dyr er du?". Det er så ligegyldigt. Sommetider kan det godt være sjovt, men for det meste ikke.
Jeg tror årsagen til de mennesker der gør det, er fordi de mister lidt fornemmelsen på hvornår de ikke er interessante på facebook. Ligesom det heller ikke er interessant at se hvad du får at spise eller hvilke piller du tager inden du går i seng. Men det er måske mig. Min facebook væg er også ret kedelig. :genert:

Jeg synes de små tests er harmløs underholdning på lige fod med horoskoper. Jeg tager testene og jeg læser horoskoper, men de er på ingen måde noget jeg tager alvorligt. :)

Jeg er egentlig også ret ligeglad med om jeg virker interessant på Facebook eller ikke gør. Det er igen, for mig, total harmløs tidsfordriv og ren underholdning. Jeg lever ikke mit liv efter de resultater jeg får.
Jeg smider så næsten aldrig billeder af det jeg spiser og jeg fortæller heller aldrig om de piller jeg eventuelt tager eller ikke tager, hverken før under eller efter jeg Er gået i seng. :)

Men nu mente jeg ikke om man tog dem som tidsfordriv. Det forstår jeg godt. Det er mere en undren over at man føler behov for at dele de der tests efter at have taget dem. Jeg er ret sikker på man ikke er i tvivl om man ikke er et dyr, og at dele nyheden om en test har sagt man er "halv løve- halv slange" nok ikke skal tages så alvorligt. Det er bare så ligegyldigt :)

Jamen så er jeg og mange af mine venner og familien, åbenbart nogen der bare synes det er sjovt, at dele den slags tests. :D
Vi gør det i hvert fald i stor stil i perioder. Ligegyldigt eller ej, det er jo bare sjovt. :)
1
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Trommedreng
Kort karma: 4
Geografisk sted: Teheranistan
Likede indlæg: 97

Indlægaf Trommedreng » 27. jan 2016, 17:06

DetSorteCirkus skrev:Mogens Lykketoft og hans tale.
Jeg undrer mig både over behovet for at svine andre til, at gøre dette i anledning af sin fødselsdag og at maile en privat tale rundt.

Jeg har altid tilhørt Auken-fløjen, så det er ikke, fordi Lykketoft er en stor helt for mig, men jeg betragter ham som et højtbegavet menneske, og derfor forstår jeg ikke, at han har haft lyst til at opføre sig sådan.

...Og samtidig undrer det mig, at LLR kan, og vil, lægge så meget energi og tankevirksomhed i at diskutere Lykketofts beretning om "den lille svindler".
Ja, lad os endelig fjerne fokus fra asylstramningerne - herunder at flygtninge med beskyttelsesstatus fra i dag af må vente tre fucking år på at se deres børn - og diskutere noget helt andet.
2
I would have written you a shorter letter, but I did not have the time.
Brugeravatar
landsbytossen
Kort karma: 105
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 1531

Indlægaf landsbytossen » 27. jan 2016, 18:33

Jeg undrer mig over Lykketofts tale skaber så meget debat.

Det var en tale i privat regi og der er det ok at give den ekstra gas. Han har ikke sagt noget, man ikke kan høre ved politiske møder i lokalpolitiske foreninger.
2
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Novella
Kort karma: 334
Likede indlæg: 3767

Indlægaf Novella » 27. jan 2016, 20:16

Hvorfor dyr ikke får D-vitamin-mangel? De har vel også huden dækket hele tiden?
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9240

Indlægaf Fru Sunshine » 27. jan 2016, 20:40

At jeg tilsyneladende er blevet sådan en, der kun skriver "syyyynd for mig pyllerpyller"-statusopdateringer på FB, så nu er der flere bekendte, der tror, at jeg er syg hele tiden.

Hvordan hulen endte jeg der?
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3565

Indlægaf Lemonella » 27. jan 2016, 20:40

Novella skrev:Hvorfor dyr ikke får D-vitamin-mangel? De har vel også huden dækket hele tiden?

Både fugle og krybdyr kan få D-vitaminmangel.
Hos begge arter kan det give dårlige og tyndskallede æg. Fugle har faktisk en kirtel på gumpen, hvorfra de udskiller et sekret med D-vitamin, som de med næbbet kan gnubbe rundt på fjerene.

Om andre dyr også kan få D-vitaminmangel, ved jeg faktisk ikke.
4
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Buller
Kort karma: 29
Likede indlæg: 643

Indlægaf Buller » 27. jan 2016, 23:37

Novella skrev:Hvorfor dyr ikke får D-vitamin-mangel? De har vel også huden dækket hele tiden?

vitaminer kaldes jo kun vitaminer fordi mennesker ikke kan danne dem, andre dyr kan måske sagtens danne dem.
0
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 393
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3883

Indlægaf Delfin » 28. jan 2016, 00:08

sigge skrev:
sigge skrev:At jeg i dag har fået 2 opkald fra et tlf.nr. i Columbia (områdenr. +57)?

I dag er det så et irsk telefonnr., der ringer til mig. Gad vide, hvor jeg har oplyst mit tlf.nr., siden det pludselig er blevet så populært? (Jeg tager ikke telefonen og har heller ingen intentioner om at ringe nummeret op.)

Jeg har også vundet i telefonlotto for tiden
0
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Kommodedyret
Kort karma: 447
Likede indlæg: 3309

Indlægaf Kommodedyret » 28. jan 2016, 08:38

Hvordan mit hår kan komme til at se SÅ absurd ud.... det var jo bare en lille pakke hårfarve :genert:
1
Stop hoarding nuts, budgies! You don't even like them!
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 183
Likede indlæg: 1964

Indlægaf Mani » 28. jan 2016, 08:59

Kommodedyret skrev:Hvordan mit hår kan komme til at se SÅ absurd ud.... det var jo bare en lille pakke hårfarve :genert:

Flash :genert: :lol:

Åh, jeg savner at farve hår - men hvis jeg gør det nu tror folk jo bare det er fordi jeg ikke vil være ved mine grå stænk - om dem er jeg faktisk glad for :genert:
2
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'
Brugeravatar
Kommodedyret

Indlægaf Kommodedyret » 28. jan 2016, 09:06

Mani skrev:
Kommodedyret skrev:Hvordan mit hår kan komme til at se SÅ absurd ud.... det var jo bare en lille pakke hårfarve :genert:

Åh, jeg savner at farve hår - men hvis jeg gør det nu tror folk jo bare det er fordi jeg ikke vil være ved mine grå stænk - om dem er jeg faktisk glad for :genert:

Det var endda bare et anfald af kedsomhed/fornyelsestrang. :genert: Trængte ikke engang til det.
0
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 145
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 1915

Indlægaf Purple Haze » 28. jan 2016, 09:14

Kommodedyret skrev:
Mani skrev:

Det var endda bare et anfald af kedsomhed/fornyelsestrang. :genert: Trængte ikke engang til det.

Kommer du til filmklub d6?
Så man kunne se :-D
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Kommodedyret

Indlægaf Kommodedyret » 28. jan 2016, 09:16

Purple Haze skrev:
Kommodedyret skrev:
Mani skrev:

Kommer du til filmklub d6?
Så man kunne se :-D

Nej kan desværre ikke næste weekend.
Ærgerligt, da jeg ellers brænder efter at komme ud og lufte mit flotte nye look :slem:
Senest rettet af Kommodedyret 28. jan 2016, 09:20, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 291
Likede indlæg: 3377

Indlægaf Skralde » 28. jan 2016, 09:17

Hvorfor jeg umiddelbart ikke besidder nogen upopulære holdninger, som I andre :gruble: Og ikke mindst - om det er positivt eller negativt?
0
L, mit livs lys - 3.10.2010

Tilbage til "Generelt"