Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 364
Likede indlæg: 10435

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Fyrst Eberhard » 20. feb 2016, 20:36

Jeg undrer mig forresten over tyskerhad i vestjylland. Sidste sommer, kom jeg og en ven kørende på cykel igennem Varde, og netop som vi krydser bygrænsen, står der to små drenge, der tydeligvis tror vi kommer fra Tyskland, og heiler, mens de med den anden hånds fingre markerer Adolfs overskæg. Jeg troede sgu, den æra var ovre. Tænk, at børn stadig lærer, at tyskere er nogle nazisvin, man frit kan chikanere. Jeg hader den slags. Fucking hader det. Måske kom jeg også til at råbe lidt ad både børnene og deres far. Jeg har altid været meget pædagogisk anlagt.
4
Peace!
Brugeravatar
BlueBunny
Kort karma: 81
Likede indlæg: 1602

Indlægaf BlueBunny » 20. feb 2016, 20:38

At MGP for børn sendes live så sent
4
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 527
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 6842

Indlægaf Delfin » 20. feb 2016, 20:51

Jailbird skrev:Hvorfor apoteket aldrig vil sælge mig det jeg har fået recept på. Altså, man skal jo nærmest tigge dem til at give mig det nøjagtige navn i stedet for en billig kopi. Hvorfor? Man burde da tro det var omvendt.
Og nu jeg er ved det: Hvorfor findes der overhovedet 1 "rigtig" mærke og 5 kopiprodukter. Altså, nøjes nu bare med 1 produkt, tak?

De skal sælge dig den billigste udgave, og hvis du vil have noget andet, får du ikke tilskud til differencen.

Hvis patenterne på originalmærkerne aldrig udløb, ville vi ende med noget meget dyrt medicin.
1
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1683
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 15484

Indlægaf kidkomb » 20. feb 2016, 21:00

Mit forhold.
Jeg er ikke sikker på, hvornår det begyndte at gå galt.
Her er hvad vi er nået til:
(Jeg håber ikke at det er vores samtaler der bliver opsnappet af marsmænd. Det kunne få fatale følger for menneskeheden)
Ps vi forstår selv hvad vi mener.

IMG_20160220_215800.JPG
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Walk tall and cry with dignity.
Lord Bendtner og Kong Christian :sol:
Karkluden
Kort karma: 255
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2494

Indlægaf Karkluden » 20. feb 2016, 22:58

Jeg undrer mig nøjagtigt lige meget over, at nogle smider brød, mælk og dåsetomat ud der er over "mindst holdbar til", hvis det lugter fint, ser fint ud og smager fint, som at nogen ikke overholder "sidste anvendelsesdato". Der kan gro en del usynlige bakterier i kød, du ikke kan se-lugte-smage-føle, men som kan give fx meningitis eller nervebetændelse i tarmen.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 20. feb 2016, 23:01

Jeg undrer mig over om Quorn tæller som grøntsager, når det næsten er ren svampeprotein.
0
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 527
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 6842

Indlægaf Delfin » 21. feb 2016, 14:33

Faldt og penetrerede 18-årig ved et uheld: Nu er rigmand blevet frikendt for voldtægt

http://www.bt.dk/utroligt-men-sandt/fal ... et-frikend
0
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 1273
Likede indlæg: 19577

Indlægaf Dirtylittledevil » 21. feb 2016, 20:29

Hvorfor er det sådan... Hvis man skal opholde sig totalt uden menneskelig kontakt 14 dage frem i tiden, og på dag nr 15 skal man stå på en talerstol og holde tale for hele nationen, så kan man godt regne med at man fra dag 1 til dag 12 har den smukkeste rene bløde hud, og det mest lækre bølgende hår, så man ligefrem får tårer i øjnene over at se sig selv i spejlet.
På dag nr 13 mærkes adskillige ømme punkter omkring næse og mund, på dag 14 har det udviklet sig til 5-8 dybtliggende bumser, som på dag 15 helt sikkert vil være ømme og røde og absurd meget hævede uden mulighed for at blive skjult. Desuden vil man natten til dag 15 få flere hvirvler i håret som pludselig fedter til og falder af i store totter.
1
I'm a social vegan. I avoid meet.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 1273
Likede indlæg: 19577

Indlægaf Dirtylittledevil » 21. feb 2016, 21:08

Dirtylittledevil skrev:Hvorfor er det sådan... Hvis man skal opholde sig totalt uden menneskelig kontakt 14 dage frem i tiden, og på dag nr 15 skal man stå på en talerstol og holde tale for hele nationen, så kan man godt regne med at man fra dag 1 til dag 12 har den smukkeste rene bløde hud, og det mest lækre bølgende hår, så man ligefrem får tårer i øjnene over at se sig selv i spejlet.
På dag nr 13 mærkes adskillige ømme punkter omkring næse og mund, på dag 14 har det udviklet sig til 5-8 dybtliggende bumser, som på dag 15 helt sikkert vil være ømme og røde og absurd meget hævede uden mulighed for at blive skjult. Desuden vil man natten til dag 15 få flere hvirvler i håret som pludselig fedter til og falder af i store totter.

Nå men jeg modbeviser lige denne teori. Jeg har fået en stor rød bums lige midt på maven. Og jeg skal altså IKKE danse mavedans i morgen.
2
I'm a social vegan. I avoid meet.
D.itsen
Kort karma: 236
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 2122

Indlægaf D.itsen » 22. feb 2016, 08:40

ShuruQ skrev:Tankegangen her. Racisme/nazisme er tilladt det er dog forbudt at på påpege det :gruble:.

Jeg undre mig over hvordan jeg overlever i den by (det skal siges at der er en ret stor modgruppe til det der. Heldigvis)
0
UH UH UH UH KORT :love:
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 22. feb 2016, 09:29

ShuruQ skrev:Tankegangen her. Racisme/nazisme er tilladt det er dog forbudt at påpege det :gruble:.

Der står da at racistiske udtalelser er forbudt?
0
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 22. feb 2016, 09:47

ShuruQ skrev:
kidkomb skrev:
ShuruQ skrev:Tankegangen her. Racisme/nazisme er tilladt det er dog forbudt at påpege det :gruble:.

Der står da at racistiske udtalelser er forbudt?

Ja. Men det er "kun" forbudt. Mens påpegning af dem betyder en blokering.

Jeg tror ikke jeg forstår problemet.
Der er nogle mennesker, der åbenbart ikke vil have asylcenter i deres by.
Det laver de en gruppe om på facebook.
De gider ikke folk, der kommer væltende og sviner dem til og er ukonstruktive og kalder dem racister, fordi det er de ikke (ifølge dem selv).
Og de vil heller ikke have racister med i gruppen.
De vil bare gerne have lov at diskuttere det i fred.

Altså må man snart noget mere? -jeg kan godt forstå de ikke engang gider at forsøge at diskuttere med folk, der smider racistkortet, når de nu (igen i følge dem selv, det har jeg ingen mening om) ikke ER racister, men bare ikke synes at et asylcenter er en god idé i deres by.
Man kan dårligt nok sætte et dannebrogsflag på et fødselsdagsbord længere uden at blive kaldt racist :(
-og det er jeg (det fremgår nok) edderhylme træt af efterhånden.
7
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 1105
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 12614
Kontakt:

Indlægaf Ado » 22. feb 2016, 15:21

Men der står jo, at racisme medfører blokering? Ergo er det ikke tilladt. Eller læser jeg opslaget forkert?
0
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 246
Likede indlæg: 2641

Indlægaf Anilara » 22. feb 2016, 15:55

Ado skrev:Men der står jo, at racisme medfører blokering? Ergo er det ikke tilladt. Eller læser jeg opslaget forkert?

Jeg læser det som, at hvis du trækker racisme- eller nazikortet, så får du en blokering. Hvorimod racistiske udtalelser nøjes med en advarsel (Hmm, gad vide om der følger en blokering ved gentagelse? Eller om der er uendelige advarsler :-p )
2
Brugeravatar
landsbytossen
Kort karma: 123
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 2059

Indlægaf landsbytossen » 22. feb 2016, 16:07

Det er ikke forbudt at påpege det, hvis det sker i en privatbesked til Admin. Jeg kan heller ikke se, at racisme/nazisme er tilladt.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup

Tilbage til "Generelt"