Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 686
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 13192

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 23. sep 2015, 20:03

At min FB er fler-sproget??

Når jeg feks vil vælge "Få notifikationer" på et opslag står det på engelsk...mens de andre muligheder står på dansk.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 257
Likede indlæg: 2388

Indlægaf lillebjoern » 23. sep 2015, 20:10

Karkluden skrev:Jeg undrer mig virkelig over, at man giver en lillelillebitte spritnyfødt baby jeans (ikke bare bløde bukser i jeanslook, men reelle jeans med knaplukning i hårdt denimstof) og en skjorte på. Han er seriøst 1 dag gammel. Burde sådan en ikke ligge og få noget hud-til-hud-kontakt og sådan lidt..

Whaaat. Nogle forældre, altså...
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 491
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 5787

Indlægaf Delfin » 23. sep 2015, 20:53

Persnikedy skrev:Hvordan andre ikke er imponeret over det at flyve i flyvemaskiner :gruble:
Nu har jeg aldrig prøvet det (måske der min wow følelse kommer fra) men jeg forstår virkelig ikke at andre kan sige ting som "Så skal vi flyve dertil, det bliver så kedeligt". Du er i en tons tung maskine der er oppe i luften og kan få dig fra A til B pænt hurtigt! Det er da skide imponerende.

Jeg tror helt sikker, det er der din wow kommer fra. Vist er det da imponerede, at det kan lade sig gøre at få sådan en tingest til at flyve, men alting bliver vane, og det er ikke mere spændende at sidde fast i et flysæde, end det er at sidde på et bussæde. (der er bare endnu mindre plads i flyet) I flyet kan man ikke engang følge landskabet udenfor vinduet. Ok det kan være spændende at kigge ned, hvis man er så heldig at sidde ved vinduet, men det kan man trods alt ikke bruge 5 timer på, og selv det at se verden lidt fra oven bliver en vane med tiden.
0
14 11 14 :banan:
hthy
Kort karma: 13
Likede indlæg: 162

Indlægaf hthy » 24. sep 2015, 00:24

sigge skrev:Hvorfor i alverden der ikke er blevet lavet en bro/dæmning/anden fast forbindelse til Fur. Det der med en færge virker bare unødigt bøvlet for den korte afstand.

Det er måske fordi de gerne vil have en lille smule kontrol med, hvor mange turister, der kommer. Lidt lige som på Fanø, hvor der selv i højsæsonen aldrig er fuldstændig overrendt af turister (især endags) fordi færgebilletten er ret dyr selv om den kun tager 12 minutter . Modsat på Rømø hvor der er meget fyldt på en god sommerdag.

Hvad angår Fanø er det så lidt træls, at man først, når man er om bord på færgen, spørger manden om han har nøglen til den lejlighed , vi skulle låne og han sagde, at det spurgte han da om inden vi kørte hjemmefra, hvor jeg bare troede han, mente om jeg ville låse af hjemme. Så vi måtte tilbage til Sønderborg og hente nøgle og betale færge en gang til.
0
Brugeravatar
Hønsekræmmeren
Kort karma: 13
Geografisk sted: 4711, Tørre-Røvelse Overdrev
Likede indlæg: 280

Indlægaf Hønsekræmmeren » 24. sep 2015, 02:06

Jeg undrer mig en del over hvad forskellen egentligt er på 'op ad bakke' vs. 'ned ad bakke'....

- 'det går hurtigt ned ad bakke med gamle Karl-Petter, kan man se!'..... - (så ved vi jo nok hvad vej det går med den gamle starut, ikke..?)

- 'det er godt nok noget op ad bakke med den nye lærling, synes jeg!'.... - (ergo, idioten fatter hat af hva' det hele handler om...!)

Jow, den danske sprog er sgu en mærkelig nogen.... :gruble:

:D
1
'Det er aldrig for sent at leve lykkeligt til sine dages ende'...
Brugeravatar
didas
Kort karma: 260
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 2753

Indlægaf didas » 24. sep 2015, 08:21

Hønsekræmmeren skrev:Jeg undrer mig en del over hvad forskellen egentligt er på 'op ad bakke' vs. 'ned ad bakke'....

- 'det går hurtigt ned ad bakke med gamle Karl-Petter, kan man se!'..... - (så ved vi jo nok hvad vej det går med den gamle starut, ikke..?)

- 'det er godt nok noget op ad bakke med den nye lærling, synes jeg!'.... - (ergo, idioten fatter hat af hva' det hele handler om...!)

Jow, den danske sprog er sgu en mærkelig nogen.... :gruble:

:D

Sproget.dk har svaret :) http://sproget.dk/raad-og-regler/artikler-mv/svarbase/SV00006980
1
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 377
Likede indlæg: 6081

Indlægaf Persnikedy » 24. sep 2015, 11:21

At der lige var et opkald fra nummer +192 :gruble:
Det må da være et spam opkald. Det har jeg bare ikke fået før
0
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 876
Likede indlæg: 6763

Indlægaf ManicNinja » 24. sep 2015, 14:22

Om det er p-pillerne, der har gjort, at jeg i månedsvis har haft svært ved at finde min sædvanlige gejst og livsglæde og snarere har været irritabel, træt og trist, eller om det handler om kombinationen af min utilfredsstillende jobsituation og sorgen i forhold til mine forældre. Dét er sgu svært at afgøre :gruble: Kunne have været fedt, hvis jeg bare kunne lade være med at tage pillerne. Men den går desværre ikke.
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Dime
Kort karma: 363
Likede indlæg: 1508
Kontakt:

Indlægaf Dime » 24. sep 2015, 14:45

Hvorfor nogle af mine 8mm bolte kun er 7.7mm, andre 7.9mm... Der er ingen på 7.8mm... De fleste i pakken er dog de 7.98mm som de skal være, men alligevel lidt underligt...
0
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1130
Likede indlæg: 8327

Indlægaf ShuruQ » 25. sep 2015, 13:20

Boligtekstilfirmaet "Botex".

Eller ikke så meget firmaet, men der kører en reklame for tiden og hver gang den er der tager jeg mig selv i at sidde "botoxkonsulenter" der kommer ud, de lyder både sært og hyped og så er der oveniøbet Tv-reklamer for det :lol:.
0
رمضان مبارك
تقبل الله منا ومنكم صالح الاعمال!
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1811
Likede indlæg: 10337

Indlægaf Wizzze » 25. sep 2015, 14:07

Undrer mig over de der små klistermærker de sætter på æbler, why ? :stoned:

Gad vide hvor mange klistermærker der bliver spist ?
4
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1811
Likede indlæg: 10337

Indlægaf Wizzze » 26. sep 2015, 19:24

Sidder og tænker på hvor glade Opel mon er, for deres "its a german..." kampagne lige nu, i lyset af VW skandalen? :-D
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 491
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 5787

Indlægaf Delfin » 26. sep 2015, 20:15

Om jeg læser for lidt nyheder for tiden. Hvad er nu VW skandalen?
0
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 178
Likede indlæg: 3281

Indlægaf sigge » 28. sep 2015, 08:24

At nærmest ingen af de hoteller, vi skal bo på i New Zealand, har gratis wifi på værelset. Nogle af dem har ½ time gratis og betaling derefter, andre har gratis wifi en bar/lounge, men ikke på værelserne. Netforbindelserne må vel ikke være så udbygget dernede, som de er herhjemme, hvor selv det mindste B&B eller vandrehjem efterhånden har gratis wifi.
0
Brugeravatar
Æske
Kort karma: 359
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 1879

Indlægaf Æske » 28. sep 2015, 08:38

Wizzze skrev:Undrer mig over de der små klistermærker de sætter på æbler, why ? :stoned:

Gad vide hvor mange klistermærker der bliver spist ?

Jeg har en veninde, der som barn gerne ville være den der satte klistermærker på æblerne eller lavede det lilla tryk på osten, når hun blev voksen :-D
0
Alt det smukkeste gør ondt.

Tilbage til "Generelt"