Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
D.itsen
Kort karma: 173
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 1387

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf D.itsen » 6. feb 2016, 22:52

Kæft hvor er den artikel nedladende
Og dem der har skrevet den fatter godt nok ikke ret meget af kvinders cyklus, jeg får i hvert fald tydelige vibes omkring at den skulle hjælpe på pms, som jo sjovt nok er før man bruger tamponer (ret skal være ret, slipper man for smerter under menstruation bliver ens lunte nok længere)
0
UH UH UH UH KORT :love:
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 577
Likede indlæg: 5108

Indlægaf ManicNinja » 7. feb 2016, 03:05

kidkomb skrev:Jeg har lige set et afsnit a DR's "Min historie til skræk og advarsel" som handlede om to kvinder, der havde været i voldelige forhold.
Alt godt og spændende og alting og så til allersidst, så siger den ene, at det hun har lært, det er at kærlighed kun kan opstå mellem to HELE mennesker"

Og så var jeg bare sådan lidt? -så psykisk sårbare, eller i det hele taget folk, som ikke på den ene eller den anden måde er hele, de kan bare ikke opleve kærlighed? I hvert fald ikke ægte kærlighed?
Nej, hvor blev jeg sur. Hvad f***** er det for noget pis at sige?

Desuden, så er hun vel ikke hel-hel idag, efter sådan en oplevelse. Så kan hun måske ikke opleve kærlighed indtil hun er "fuldkommen" igen?
*grrrr* det er faktisk ret nedladende sagt synes jeg.
Og det undrer mig meget, hvordan hun har ræsonneret sig frem til det.

Interessant som vi opfatter ting helt forskelligt. Jeg lagde også meget mærke til det udsagn - og tænkte, hun havde fuldstændigt ret. Men jeg opfatter måske heller ikke udtrykket "et helt menneske" så bogstaveligt eller hundrede procent, som jeg fornemmer, at du gør.
1
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 556
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10340

Indlægaf icelady » 7. feb 2016, 11:11

Hvem der har sat et glas-sofabord i den ene p-bås?

Og hvorfor har det fået lov at stå siden fredag? :gruble:
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 7. feb 2016, 12:57

Den her tatovering :tie:.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1017

Indlægaf Sorenspige » 7. feb 2016, 13:04

Hendes tænder :tie:.
4
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 259
Likede indlæg: 4286

Indlægaf Flora » 7. feb 2016, 13:10

Wow. Den skal han da nok blive glad for hvis de bliver skilt engang :nej: Er det i øvrigt skægstubbe eller mega store hudorme han har på kinden? :gruble:
0
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
HappyQ
Kort karma: 113
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 763

Indlægaf HappyQ » 7. feb 2016, 13:52

Det ligner hudorme. :gruble:
0
23-06-16 :love2:
Brugeravatar
icelady
Moderator

Indlægaf icelady » 7. feb 2016, 18:32

Jævnfør Richard Ragnvalds FB-opdatering, som åbenbart deles som en tosset i øjeblikket.. Så undrer det mig meget, at dem, der har så travlt med "Hvorfor samler vi aldrig ind til feks hjemløse?"-holdningerne ikke får stablet noget på benene?
7
....

Brugeravatar
landsbytossen
Kort karma: 105
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 1531

Indlægaf landsbytossen » 7. feb 2016, 19:05

icelady skrev:Jævnfør Richard Ragnvalds FB-opdatering, som åbenbart deles som en tosset i øjeblikket.. Så undrer det mig meget, at dem, der har så travlt med "Hvorfor samler vi aldrig ind til feks hjemløse?"-holdningerne ikke får stablet noget på benene?

Tror du, DR vil bruge en aften på det ?

Jeg vil gerne foreslå, at der ved næste Danmarksindsamling også oprettes et telefonnummer, hvor pengene går til udsatte i Danmark. Det lukker diskussionen om en indsamling via Statsradiofonien skal gå til hjælp indenrigs eller udenrigs.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
icelady
Moderator

Indlægaf icelady » 7. feb 2016, 20:36

DR vil sikkert ikke ofre en aften for at støtte hjemløse i DK.

Det er såmænd heller ikke det, jeg opponerer imod men folks "Lad OS hjælpe vore egne først."
Det er der så vidt jeg ved, mulighed for, uden at der skal et indsamlingsshow til.
Og hvis man så endelig går folk på klingen og spørger ind til, om de giver noget til hjemløse eller om de skriver til div politikere for at gøre opmærksom på de svage i samfundet, så er svaret i de fleste tilfælde nej.

Ergo er det (i min optik) en gang tom luft de fyrer af med deres "Lad os hjælpe vore egne."
6
....

Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1152
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9728

Indlægaf kidkomb » 7. feb 2016, 20:45

landsbytossen skrev:
icelady skrev:Jævnfør Richard Ragnvalds FB-opdatering, som åbenbart deles som en tosset i øjeblikket.. Så undrer det mig meget, at dem, der har så travlt med "Hvorfor samler vi aldrig ind til feks hjemløse?"-holdningerne ikke får stablet noget på benene?

Tror du, DR vil bruge en aften på det ?

Jeg vil gerne foreslå, at der ved næste Danmarksindsamling også oprettes et telefonnummer, hvor pengene går til udsatte i Danmark. Det lukker diskussionen om en indsamling via Statsradiofonien skal gå til hjælp indenrigs eller udenrigs.

Jeg er egentlig, i teorien, lidt lun på den idé.
Så ville der ingen undskyldning være, og altså, det ville da ikke skade med en indsamling til hjemløse.
4
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
landsbytossen
Kort karma: 105
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 1531

Indlægaf landsbytossen » 7. feb 2016, 20:59

icelady skrev:DR vil sikkert ikke ofre en aften for at støtte hjemløse i DK.

Det er såmænd heller ikke det, jeg opponerer imod men folks "Lad OS hjælpe vore egne først."
Det er der så vidt jeg ved, mulighed for, uden at der skal et indsamlingsshow til.
Og hvis man så endelig går folk på klingen og spørger ind til, om de giver noget til hjemløse eller om de skriver til div politikere for at gøre opmærksom på de svage i samfundet, så er svaret i de fleste tilfælde nej.

Ergo er det (i min optik) en gang tom luft de fyrer af med deres "Lad os hjælpe vore egne."

Jeg tror, meget af kritikken med "lad os hjælpe vore egne først" skyldes, at der hvert år bruges licensmidler til kun at indsamle til nødhjælp i udlandet.
Ja, folk kan også indsamle til svage borgere i Danmark, men de bliver udelukket fra den massive mediedækning som DR kører i forbindelse med deres indsamling.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Smiling_Goat
Kort karma: 469
Likede indlæg: 5932

Indlægaf Smiling_Goat » 8. feb 2016, 16:32

Jeg snakkede faktisk med én i går som sagde, at han, og den forening han er med i, har forsøgt at lave en indsamling til svage i Danmark, men DR havde sagt nej.

Det er lidt sært.
0
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 611
Likede indlæg: 5034

Indlægaf Aima » 8. feb 2016, 16:49

ManicNinja skrev:
kidkomb skrev:Jeg har lige set et afsnit a DR's "Min historie til skræk og advarsel" som handlede om to kvinder, der havde været i voldelige forhold.
Alt godt og spændende og alting og så til allersidst, så siger den ene, at det hun har lært, det er at kærlighed kun kan opstå mellem to HELE mennesker"

Og så var jeg bare sådan lidt? -så psykisk sårbare, eller i det hele taget folk, som ikke på den ene eller den anden måde er hele, de kan bare ikke opleve kærlighed? I hvert fald ikke ægte kærlighed?
Nej, hvor blev jeg sur. Hvad f***** er det for noget pis at sige?

Desuden, så er hun vel ikke hel-hel idag, efter sådan en oplevelse. Så kan hun måske ikke opleve kærlighed indtil hun er "fuldkommen" igen?
*grrrr* det er faktisk ret nedladende sagt synes jeg.
Og det undrer mig meget, hvordan hun har ræsonneret sig frem til det.

Interessant som vi opfatter ting helt forskelligt. Jeg lagde også meget mærke til det udsagn - og tænkte, hun havde fuldstændigt ret. Men jeg opfatter måske heller ikke udtrykket "et helt menneske" så bogstaveligt eller hundrede procent, som jeg fornemmer, at du gør.

Meget enig. Jeg så udsendelsen og bed faktisk mærke i den omtalte sætning. Jeg syntes det var en ret skarp og rigtig udtalelse, og jeg er fuldstændig overbevist om, at definitionen af 'et helt menneske' varierer fra person til person. Naturligvis kan psykisk sårbare og andre med udfordringer opleve kærlighed og være i forhold, jeg er ret sikker på det slet ikke var dét, kvinden i programmet mente.
4
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Kommodedyret
Kort karma: 447
Likede indlæg: 3309

Indlægaf Kommodedyret » 8. feb 2016, 16:59

Der er godt nok mange baby- og kattebilleder på Facebook i dag. Ingen madbilleder og stort set ingen selfies. Og hvor er de sjove tegninger?
:gruble:

Strømmen af lommefilosofi og videnskabelige finurligheder er dog uændret og konstant, som den bør være for at opretholde balancen i kosmos
0
Stop hoarding nuts, budgies! You don't even like them!

Tilbage til "Generelt"