Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Novella
Kort karma: 486
Likede indlæg: 5518

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Novella » 3. mar 2016, 16:47

^på hvilket sprog? :D
0
Brugeravatar
Novella
Kort karma: 486
Likede indlæg: 5518

Indlægaf Novella » 3. mar 2016, 16:49

Jeg har slet ikke brugt mit dankort i en hel uge, kan jeg se på netbank :forvirret: Det skal nok passe, for jeg har været ret meget hjemme og vi har levet af mange rester, men jeg har altså heller ikke købt noget med kontanter. Jeg har simpelthen slet ikke købt ind siden den 25. februar. Sært.
0
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 185
Likede indlæg: 2040

Indlægaf Mani » 3. mar 2016, 17:05

Novella skrev:^på hvilket sprog? :D

Dansk. Hævder den i al fald :lol:
0
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'
Muspel
Kort karma: 169
Likede indlæg: 2352

Indlægaf Muspel » 3. mar 2016, 22:26

kidkomb skrev:Silikone bageforme. Mage til argt møj skal man da virkelig lede længe efter!

De folder når man skal sætte tingene i ovnen. I og med indholdet på det tidspunkt ofte er een eller anden grad af flydende, er det temmelig irriterende. De folder når man skal have dem ud igen. På det tidspunkt er indholdet som regel stift. Til gengæld er det varmt og det er edder svært, at holde på folde-gummi der er 200 grader uden at brænde sig.
De er så godt som umuligt at gøre rene. De er skide klamme for at sige det rent ud. Det er lige som om der altid sidder noget fast. De folder helt sindsygt, når man prøver at vaske dem op. Derfor er det dødsvært at komme ind i hjørner og kanter. Når man skal tørre dem sidder viskestykket ubehjælpelig fast og det er åndssvagt irriterende. Det føles som at prøve at pudse vinduer med en kondisko-sål. Mens vinduet folder.

Jeg hader dem :sur:

Altså. Betragt det som et forslag: du ved de der plader, der er med til din ovn ... Prøv at tage en af dem, sætte silikoneformen på den inden du fylder den, og løft i den i stedet for formen. Samme procedure, når muffins skal ud af ovnen. :genert:

Men ud over det. Så bruger jeg også kun mine, når jeg laver mini pommes-Anna. Fordi der er det rengøringsbøvlet værd, at de er nemme at få ud.
1
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 517
Likede indlæg: 9605

Indlægaf Animi » 4. mar 2016, 09:56

En muslims friskole fraråder kæresteforhold, hvilket kommer på flere forsider og skaber debat (fair nok, for det er ikke noget de skal blande sig i).
Men at 12 ud af 20 kristne friskoler i DK fraråder homoseksualitet fordi det er en synd, får kun en lille spalteplads i Metro Expressen
8
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 716
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 14437

Indlægaf icelady » 4. mar 2016, 12:27

At pædofil-bagmanden kun fik 6 år.

Hvordan kan dommerne se fuldstændig bort fra Retslægerådets udtalelse om, at han er farlig?
5
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
JoyNips
Kort karma: 395
Likede indlæg: 5760

Indlægaf JoyNips » 4. mar 2016, 12:52

At jeg har fået ikke bare én, men hele to p-afgifter. For at dobbeltparkere et sted hvor der er (tadaaah!) to pladser. Og et træ foran. Og skråparkering efter træet. Hvis dét er kørebanen, så får man edderbukme en brat opbremsning!

Den ene afgift har jeg så i øvrigt aldrig modtaget, så jeg blev lidt skæv i ansigtet, da jeg fik en rykkerskrivelse...
0
Dr_bp
Kort karma: 58
Likede indlæg: 570

Indlægaf Dr_bp » 4. mar 2016, 12:52

icelady skrev:At pædofil-bagmanden kun fik 6 år.

Hvordan kan dommerne se fuldstændig bort fra Retslægerådets udtalelse om, at han er farlig?

Hvad er det for en sag?
0
Brugeravatar
landsbytossen
Kort karma: 118
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 1942

Indlægaf landsbytossen » 4. mar 2016, 12:56

Hvordan man kan bruge en brødrister som mobiloplader.

* Vedr, sagen om de fængslede i terrorsagen
1
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
icelady
Moderator

Indlægaf icelady » 4. mar 2016, 13:00

0
....

Dr_bp
Kort karma: 58
Likede indlæg: 570

Indlægaf Dr_bp » 4. mar 2016, 13:57

Tak. Øv, den sag er så ulækker
0
Brugeravatar
tjald62
Kort karma: 64
Geografisk sted: Randers NV
Likede indlæg: 671

Indlægaf tjald62 » 4. mar 2016, 14:00

icelady skrev:At pædofil-bagmanden kun fik 6 år.

Håber at anklageren anker dommen.
3
Babsoman :ivrig: :slem:

Dagens ord: "anmeller"
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1605
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 14579

Indlægaf kidkomb » 4. mar 2016, 14:00

Sådan i offentlighedens tjeneste, så er jeg meget nysgerrig på, hvorfor de valgte at se bort fra den lægelige anbefaling af forvaring?
Er der nogen, der har gennemskuet det?
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg kan åbenbart ikke korrekturlæse inden jeg trykker "udfør". Derfor er der altid rettet i mine indlæg.
Brugeravatar
icelady
Moderator

Indlægaf icelady » 4. mar 2016, 14:02

kidkomb skrev:Sådan i offentlighedens tjeneste, så er jeg meget nysgerrig på, hvorfor de valgte at se bort fra den lægelige anbefaling af forvaring?

Jeg kan slet ikke se nogen fornuftig forklaring på, hvordan de netop kan ignorere den anbefaling.

Jeg forstår det ganske enkelt ikke.

Manden har endda selv erkendt han er pædofil og jeg mener (du må ikke hænge mig op på det) at han i retten sagde han ikke vidste, om han kunne styre sig når/hvis han blev løsladt.
2
....

Brugeravatar
landsbytossen
Kort karma: 118
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 1942

Indlægaf landsbytossen » 4. mar 2016, 14:06

kidkomb skrev:Sådan i offentlighedens tjeneste, så er jeg meget nysgerrig på, hvorfor de valgte at se bort fra den lægelige anbefaling af forvaring?

"Retsformand Rikke Holler forklarede, at hovedårsagen til, at flertallet i dommerkollegiet ikke kunne gå ind for forvaring var, at der ikke var ført tilstrækkeligt bevis for, at Torben Kjærhus Larsen ville gøre alvor af at udføre planen om at købe et spædbarn i Rumænien med henblik på at misbruge barnet seksuelt. Planen er omtalt i en chat mellem andre pædofile.

Dommeren lægger også vægt på, at den tiltalte ikke selv deltog i chatten, hvoraf det fremgik, at andre havde hørt om, at han ville realisere den uhyrlige plan."

http://ekstrabladet.dk/112/overraskende ... ag/5980109
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup

Tilbage til "Generelt"