Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 603
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 11513

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 23. feb 2016, 19:23

At K siger ja til landbrugspakken, men nej til ministeren.

Og at Lars Løkke melder ud "Holder møde med blå partier kl 21. Så må vi se om der fortsat er opbakning til regeringen." Det er dælme da noget af en udmelding. :gruble:
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
landsbytossen
Kort karma: 107
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 1539

Indlægaf landsbytossen » 23. feb 2016, 20:40

Leverpostej med æbler :badr:

Hvordan har det overlevet smagstests inden det kom ud til forbrugerne
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Smiling_Goat
Kort karma: 512
Likede indlæg: 6979

Indlægaf Smiling_Goat » 23. feb 2016, 20:51

Hvad randrusianerne helt præcis har gang i.

En ung mand forsvandt i Randers i januar, og folk er gået fuldstændig i selvsving over at finde ham. Frivillige er hoppet i havnen for at kigge dér og der leveres og doneres mad på kryds og tværs til det store eftersøgningshold. Der har været en virkelig massiv indsats for at finde ham. For nogle dage siden lykkedes det så. Han var desværre (som forventet) druknet i havnen, og allerede samme aften blev det en "ting" at sætte tændte stearinlys i vinduerne. Der skal være mindehøjtidelighed på havnen en af dagene, og den bugner af lys og blomster.

Det er alt sammen smukt og godt, det er ikke det, men man skulle tro, at ingen var druknet i havnen før. Der er tale om en havn, der først fik redningsforanstaltninger forrige år. En del er druknet der. Men aldrig har jeg oplevet en så stor, forenet sorg som ved denne mand.

For bare et par år siden, forsvandt én inde i pakhuset og blev fundet i havnen nogle uger senere. Men der havde da ikke været eftersøgningshold ude, og der blev da bestemt ikke tændt lys.

Hvorfor påvirker lige denne unge mand folk så meget?
1
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 23. feb 2016, 20:53

Okay.. Nu lyder det som om, at randrusianere bare går konsekvent og skvatter i havnen hele tiden.. Det gør vi altså ikke, men det er da sket nogle gange efterhånden.
2
Dr_bp
Kort karma: 58
Likede indlæg: 566

Indlægaf Dr_bp » 23. feb 2016, 21:22

Jeg har (desværre) lige læst kommentarerne til en artikel om afbrændingen af et asylcenter i Sachsen, hvor demonstranter spærrede vejen for politi og brandvæsen. Ingen kom noget til -heldigvis.
Omkring halvdelen af kommentarerne lød noget i retningen af 'Ja, hvad havde i forventet', eller 'De udgør en fare mod vores land, så derfor har de (jeg formoder der menes immigranter og asylansøgere) fortjent det'. Et par virkelig modbydelige kommentarer gik endda ind for mordbrand.
Altså, jeg er helt med på at man kan være imod immigration, asylansøgere og generel indvandring, og at man ønsker et total forbud mod alle delene, men jeg undrer mig såre over at man ikke kan se konsekvensen af at ønske andre mennesker ondt?
2
Brugeravatar
icelady
Moderator

Indlægaf icelady » 23. feb 2016, 21:28

Smiling_Goat skrev:

Jeg tror det handler om, hvor hurtigt og hvor meget faderen har været ude og bede om hjælp.
1
....

Brugeravatar
icelady
Moderator

Indlægaf icelady » 23. feb 2016, 22:53

At man føler sig nødsaget til at lave en sådan side:

https://www.facebook.com/Tulle-Kr%C3%B8yer-1399189000380569/
0
....

Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 23. feb 2016, 22:58

icelady skrev:
Smiling_Goat skrev:

Jeg tror det handler om, hvor hurtigt og hvor meget faderen har været ude og bede om hjælp.

Ja, det overvejede jeg også, men det startede før han kom på banen.

Thomas forsvandt og allerede et par dage efter, var én ude på facebook og spørge, om nogen ville med ud at lede. Dagen efter gentog de succesen, og sådan fortsatte det. Først langt senere kom faren ind og takkede og opfordrede folk til at fortsætte.

Jamen bare det, at jeg er på fornavn med den forsvundne, siger lidt om engagementet i byen. For jeg er ikke engang synderligt engageret.
0
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 23. feb 2016, 23:00

icelady skrev:At man føler sig nødsaget til at lave en sådan side:

Ja, jeg synes, det er ironi på højt plan, at de er så fortørnede over, hvordan hun har udstillet en mand i medierne... Efter de har set, hvordan hun er blevet udstillet i medierne :stoned:
2
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 950
Likede indlæg: 13226

Indlægaf Dirtylittledevil » 23. feb 2016, 23:03

icelady skrev:At man føler sig nødsaget til at lave en sådan side:

Whoooaa :8:
0
The more I eat the butter I feel
Brugeravatar
icelady
Moderator

Indlægaf icelady » 23. feb 2016, 23:06

Smiling_Goat skrev:

Thomas forsvandt og allerede et par dage efter, var én ude på facebook og spørge, om nogen ville med ud at lede. Dagen efter gentog de succesen, og sådan fortsatte det. Først langt senere kom faren ind og takkede og opfordrede folk til at fortsætte.

Jamen bare det, at jeg er på fornavn med den forsvundne, siger lidt om engagementet i byen. For jeg er ikke engang synderligt engageret.

Der var en Stralner, der lavede en opdatering omkring en uge efter han var forsvundet, så vidt jeg husker. Om det var faderen kan jeg dog ikke huske. :gruble:

Jeg ved ikke, hvorfor det har grebet sådan om sig, men det har været underligt at se.

Og lur mig om ikke Havnen bliver pænt fyldt i morgen. (Jeg skal dog ikke med.)

Edit: Det minder sgu lidt om dengang Diana døde. Masse-psykose i stor stil; alle var helt vildt påvirkede af det. (Ikke at jeg fornægter folks følelser, men på mig virker det bare for...ja, et eller andet, jeg ikke lige kan finde det rette ord for.)
1
....

Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 23. feb 2016, 23:11

icelady skrev:
Smiling_Goat skrev:

Der var en Stralner, der lavede en opdatering omkring en uge efter han var forsvundet, så vidt jeg husker. Om det var faderen kan jeg dog ikke huske. :gruble:

Jeg ved ikke, hvorfor det har grebet sådan om sig, men det har været underligt at se.

Og lur mig om ikke Havnen bliver pænt fyldt i morgen. (Jeg skal dog ikke med.)

Nej, jeg er helt sikker på, at de første, der lavede eftersøgninger ikke var faren. De gav i hvert fald ikke udtryk for at have nogen relation til den forsvundne.. Thomas.. Jeg ved ikke hvad jeg skal kalde ham :panik:

Den bliver helt sikkert proppet. Jeg kan bare ikke forstå, hvad der skal siges. Jeg mener, der er tale om en tragisk ulykke, som der er set utallige gange før. Det virker så hult at fremhæve lige nøjagtigt denne. Det er måske bare mig, der er kynisk.

Under alle omstændigheder forstår jeg ikke, hvad der foregår.
2
Brugeravatar
HappyQ
Kort karma: 131
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 882

Indlægaf HappyQ » 24. feb 2016, 07:37

2SHY skrev:Jeg forstår ikke hvorfor mine læber altid begynder at bløde når jeg spiser ananas :gruble:

Min yngste datters tandkød bløder, når hun spiser ananas, mit gør når jeg børster tænder i Zendium tandpasta.
0
23-06-16 :love2:
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 165
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 2209

Indlægaf Purple Haze » 24. feb 2016, 07:57

Jeg under mig over ledelsen i det firma jeg arbejder for.

Vi har fået varslet fyringrunder - men de kan ikke fortælle os noget konkret og vi skal vente 3 måneder på at få besked.
Det er rimelig røv, men det er åbenbart sådan de vælger at behandle deres medarbejdere.

Nu ligger der så en stort opslået artikel på vores intranet om at vi rigtig skal fejre (et eller andet) og at det går så godt, så kom og få noget kage - juhu hvor det går.....???????

F**** jeg synes det er dårlig stil.
5
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Hurrze
Kort karma: 42
Geografisk sted: Sønderjylland
Likede indlæg: 333

Indlægaf Hurrze » 24. feb 2016, 23:49

2SHY skrev:
dgd2007 skrev:
2SHY skrev:Jeg forstår ikke hvorfor mine læber altid begynder at bløde når jeg spiser ananas :gruble:

Jeg ved ikke, om det er rigtigt ... men jeg hørte engang at mangeårige ananasarbejdere næremest fik udvisket deres fingeraftryk. :genert:

:shock: Det lyder fuldstændig vildt hvis det er rigtigt!

Der er faktisk ikke så underligt... Det er pga syren i ananassen. Ananas har en PH-værdi på -2,7. Det bruges også i forsøg i f.eks. Biologi... Det har vi hvert fald gjort da jeg gik på HF. Man ja det er rigtigt at det er så stærkt at det kan fjerne fingeraftryk... :)
1
"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain"

Tilbage til "Generelt"