Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Metsen
Kort karma: 21
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 159

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Metsen » 1. mar 2016, 10:51

Hypen der er omkring Rihanna's nye single 'Work' :forvirret: Altså seriøst??
1
Århus og jobsøgende ASAP - hjæælp! :)
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 423
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 6014

Indlægaf LadyFox » 1. mar 2016, 11:27

Hvorfor så mange cykler rundt i første gear?
0
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
Pussikat82
Kort karma: 238
Likede indlæg: 975
Kontakt:

Indlægaf Pussikat82 » 1. mar 2016, 11:50

At jeg ligefrem mister likes til min blogs Facebookside ved at slå en giveaway op der :stoned: Kan se, at nogen er faldet fra i går, hvor jeg postede opslaget. Det er måske tilfældigt, men det er altså lidt åndssvagt.
0
Homer: Kids. From now on there are three ways of doing things:
the right way, the wrong way, and the Max Power way.
Bart: Isn't that just the wrong way?
Homer: Yes, but faster.

Billede
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 194
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 2315

Indlægaf Studsgaard » 1. mar 2016, 11:58

Den nye? Karrysovs jeg så reklame for.

Tilsæt kun kødboller, ja men hvorfor ikke bare lave det hele, når man alligevel skal lave fars og koge kødbollerne, så er det da det mindste arbejde også at lave karrysovsen fra bunden?
Ja jeg undre mig :gruble:
7
Smiling_Goat
Kort karma: 467
Likede indlæg: 5899

Indlægaf Smiling_Goat » 1. mar 2016, 16:53

Jeg forstår simpelthen ikke tanken bag de nye kontanthjælpsregler. Helt oprigtigt, forstår jeg det ikke.

Ifølge en artikel på politiken.dk er 1/4-del af alle på kontanthjælp psykisk syge. Jeg læste så en anden artikel på TV2, hvor der står, at man fritager psykisk og fysisk handicappede fra reglen, hvis de bor på bestemte bosteder. Så gik det op for mig, at selv kronisk syge mennesker med svære diagnoser ikke fritages fra reglen. Det vil sige, at de mange, mange mennesker der virkelig er for syge til arbejde, men er raske nok til at bo i egen bolig.. De bliver beskåret.

Jamen.. Hvorfor? Tror regeringen ikke på, at de ikke kan arbejde? Tror regeringen virkelig, at ALLE på kontanthjælp er i stand til at arbejde? Især taget i betragtning, at man ikke kan bevilliges førtidspension længere, når man er under 40 år. For mig giver det da sig selv, at en masse mennesker kommer i klemme, og jeg forstår ikke, hvis ikke regeringen kan regne det ud. Det må de da kunne.. Jeg tror bare heller ikke på, at nogen ville være så... ondskabsfulde.. Med vilje, så jeg fatter ikke, hvad der foregår.
10
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1150
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9675

Indlægaf kidkomb » 1. mar 2016, 17:19

Smiling_Goat skrev:Jeg forstår simpelthen ikke tanken bag de nye kontanthjælpsregler. Helt oprigtigt, forstår jeg det ikke.

Ifølge en artikel på politiken.dk er 1/4-del af alle på kontanthjælp psykisk syge. Jeg læste så en anden artikel på TV2, hvor der står, at man fritager psykisk og fysisk handicappede fra reglen, hvis de bor på bestemte bosteder. Så gik det op for mig, at selv kronisk syge mennesker med svære diagnoser ikke fritages fra reglen. Det vil sige, at de mange, mange mennesker der virkelig er for syge til arbejde, men er raske nok til at bo i egen bolig.. De bliver beskåret.

Jamen.. Hvorfor? Tror regeringen ikke på, at de ikke kan arbejde? Tror regeringen virkelig, at ALLE på kontanthjælp er i stand til at arbejde? Især taget i betragtning, at man ikke kan bevilliges førtidspension længere, når man er under 40 år. For mig giver det da sig selv, at en masse mennesker kommer i klemme, og jeg forstår ikke, hvis ikke regeringen kan regne det ud. Det må de da kunne.. Jeg tror bare heller ikke på, at nogen ville være så... ondskabsfulde.. Med vilje, så jeg fatter ikke, hvad der foregår.

Jeg har nærmest opgivet, at forstå når der kommer sådan noget ud.
Jeg kan huske, hvor forarget jeg var over, at folketingsmedlemmerne ikke stemte ja til, jeg tror det var, Enhedslisten eller DF's forslag om at hæve pensionsalderen for folketingspolitikere ligesom resten af befolkning, indtil jeg blev gjort opmærksom på, at det var ren stunt at stille dét forslag!
Der var på det tidspunkt allerede gang i en større undersøgelse og udredning omkring folketingspolitikeres pension mm og derfor kunne man jo ikke stemme ja til et forslag, der ville undergrave hele den kommisions arbejde.

Jeg bliver så arg over at det skal være så uigennemsigtigt.
4
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 554
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10282

Indlægaf icelady » 1. mar 2016, 18:38

Guldlok skrev:Jeg tænker, at det handler om, at han havde mange venner/bekendte i Randers?

Njaeh...altså, de kender da sikkert nogen, men ifølge div artikler, så skyldes det at de vil give alle de frivillige (og andre som har været påvirket af det) en chance for at sige farvel.

Det er vel også validt nok...jeg synes bare det er lidt underligt. Især faderen har været ude i div medier og udtrykke sin og familiens taknemmelighed.

Ligeledes blev der afholdt en efter sigende flot mindehøjtidelighed der, hvor den unge mand faldt i vandet, hvor familien også deltog.

Jeg tror, jeg ville have sagt "Nej, bisættelsen er privat." Men har dog respekt for at de kan overskue at invitere så mange ukendte folk med.

(Og det er så nok en af de få gange i løbet af året, Sct Mortens kirke er fyldt.)

Edit: Jeg ved godt jeg lyder lidt loren overfor hele Thomas-sagen....jeg synes bare det til tider har lignet en masse-psykose af Diana-lignende dimensioner. Der er en indsamling til hjælp til familien som stopper i morgen. Derudover har en anden lanceret en middag, hvor overskuddet også går til familien. Hvornår er nok nok, tænker jeg bare. :gruble: )
3
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 815
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8404
Kontakt:

Indlægaf Ado » 1. mar 2016, 19:09

Øhm...at dette kom frem på eBay, da jeg søgte efter siliconecovers til min iPhone.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Anne Droid
Kort karma: 39
Likede indlæg: 987

Indlægaf Anne Droid » 1. mar 2016, 19:15

Ado skrev:Øhm...at dette kom frem på eBay, da jeg søgte efter siliconecovers til min iPhone.

:lol:

En saks, lidt tape og nogle elastikker, så er den klaret.
1
My hovercraft is full of eels
Brugeravatar
Sevii
Kort karma: 61
Likede indlæg: 625

Indlægaf Sevii » 1. mar 2016, 19:37

Jeg har virkelig undret mig over hvad der sker for mine drømme i nat? :gruble: Jeg drømmer først jeg bliver skudt i panden af to mænd (hvorfor? Fordi jeg var der åbenbart), og så skærer de mig i stykker og jeg forsøger at holde fast på mig selv, men sjovt nok kunne jeg ikke, når de havde skåret mig i flere dele. Så vågner jeg og falder i søvn igen, og drømmer at folk har åbnet min kuffert og taget alle mine ting, fordi jeg lige skulle handle (fordi det giver jo mening at efterlade sin kuffert udenfor) og senere finder jeg ud af, at jeg har været ude for identitetstyveri og oveni har mistet hele min opsparing. Virkelig nederen.

Og jeg har bare ikke kunnet glemme de drømme og den følelse af magtesløshed jeg følte i begge drømme. Hård nat. Jeg håber jeg drømmer om noget rart i nat. Helt ærligt. :wacko:
0
:banan: :banan:
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8500

Indlægaf 2SHY » 1. mar 2016, 19:42

Ado skrev:Øhm...at dette kom frem på eBay, da jeg søgte efter siliconecovers til min iPhone.

:lol: :lol: :lol:

Det er dælme et alternativt cover! Det skal nok vække opsigt!
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 319
Likede indlæg: 3432

Indlægaf dgd2007 » 1. mar 2016, 21:06

2SHY skrev:

:lol: :lol: :lol:

Det er dælme et alternativt cover! Det skal nok vække opsigt!

Men kommer iPhonen ikke til at fylde alt for meget i lommen? :gruble:
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 554
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10282

Indlægaf icelady » 1. mar 2016, 21:10

Min store Maine Coon kat.

Fooooor heeeeeeeeeeeeeelved, hans lort kan stinke. Og jeg mener ikke bare stinke, men virkelig, STINKE! Altså, giv mig en gylletank istedet for!!!
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 194
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 2315

Indlægaf Studsgaard » 1. mar 2016, 21:14

icelady skrev:Min store Maine Coon kat. :gruble:

Fooooor heeeeeeeeeeeeeelved, hans lort kan stinke. Og jeg mener ikke bare stinke, men virkelig, STINKE! Altså, giv mig en gylletank istedet for!!!

Har du overvejet en anden type fodder?
Alternativt gasmaske
2
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8500

Indlægaf 2SHY » 1. mar 2016, 21:17

icelady skrev:Min store Maine Coon kat.

Oh yes... når man vågner om natten fordi ens kat har været på kattebakken så er det grelt :badr:
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:

Tilbage til "Generelt"