Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Dime
Kort karma: 356
Likede indlæg: 1438

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Dime » 29. sep 2015, 14:54

At jeg har modtaget 5 opkald fra numrene +182 og +192 de sidste 2 dage (det er de der scam opkald, hvor de udgiver sig for at være fra Microsoft og "skal have fjern adgang til din computer" og på den måde får installeret noget spyware)
Alle opkald har jeg afvist kraftigt, ved at sige noget med at jeg ikke falder for deres lort og så smidt røret på.
Jeg undrer mig over at de ringer igen et par timer senere... Et så gennemført scam og så ingen registrering af dem der tydeligvis ikke falder for det?
0
Damn, I'm fucked...
- Dime, 1.52
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 197
Likede indlæg: 1978

Indlægaf lillebjoern » 29. sep 2015, 15:07

Syg Abe skrev:At jeg har modtaget 5 opkald fra numrene +182 og +192 de sidste 2 dage (det er de der scam opkald, hvor de udgiver sig for at være fra Microsoft og "skal have fjern adgang til din computer" og på den måde får installeret noget spyware)
Alle opkald har jeg afvist kraftigt, ved at sige noget med at jeg ikke falder for deres lort og så smidt røret på.
Jeg undrer mig over at de ringer igen et par timer senere... Et så gennemført scam og så ingen registrering af dem der tydeligvis ikke falder for det?

Årh, de har også lige ringet til mig. Jeg tog den ikke, for det var fra et af de numre, men hvor høvlen får de mit nummer fra?
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Dime
Kort karma: 356
Likede indlæg: 1438

Indlægaf Dime » 29. sep 2015, 15:11

lillebjoern skrev:
Syg Abe skrev:At jeg har modtaget 5 opkald fra numrene +182 og +192 de sidste 2 dage (det er de der scam opkald, hvor de udgiver sig for at være fra Microsoft og "skal have fjern adgang til din computer" og på den måde får installeret noget spyware)

Årh, de har også lige ringet til mig. Jeg tog den ikke, for det var fra et af de numre, men hvor høvlen får de mit nummer fra?

Aner det ikke, men det er ikke synderligt svært at lave en net-crawler der samler telefonnumre, så mon ikke det bare er sådan?
0
Damn, I'm fucked...
- Dime, 1.52
Brugeravatar
lillebjoern

Indlægaf lillebjoern » 29. sep 2015, 15:14

Syg Abe skrev:
lillebjoern skrev:

Aner det ikke, men det er ikke synderligt svært at lave en net-crawler der samler telefonnumre, så mon ikke det bare er sådan?

Nja, det er det vel ikke. Det er bare skideirriterende.
0
Brugeravatar
lillebjoern

Indlægaf lillebjoern » 29. sep 2015, 15:14

Madonna. Altså, jeg har aldrig kunne lide hende, men... :tie:

0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 555
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10303

Indlægaf icelady » 29. sep 2015, 15:22

Jamen det er vel også en form for musik..... :ninja:
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 29. sep 2015, 15:27

lillebjoern skrev:Madonna. Altså, jeg har aldrig kunne lide hende, men... :tie:

Hun var (imho) frygtelig de første mange år, så havde hun nogle år hvor jeg synes hun var ganske glimrende. Men fra "Music" og frem til nu er hun (igen imho) endnu værre end de første mange år. Det er lidt som om hun har en midtvejskrise eller lignende, siden Britney og andre af de unge (yngre) stjerner slog igennem er det som om hun krampagtigt skal være ung med de unge og det er frygteligt :tie:.
3
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
ExCoastal
Kort karma: 40
Likede indlæg: 346

Indlægaf ExCoastal » 29. sep 2015, 15:28

lillebjoern skrev:Årh, de har også lige ringet til mig. Jeg tog den ikke, for det var fra et af de numre, men hvor høvlen får de mit nummer fra?

Jeg får nogle underlige opkaldt fra lokalnumre, så det er lidt forvirrende. Mit nummer er 650-XXX-XXXX og opkaldene kommer fra to numre, hvor kun de sidste 4 cifre er anderledes. Mystisk. Men takket være TrueCaller, så kan jeg oftest så, at det er en scam, så jeg tager selvfølgelig ikke telefonen. De lægger heller ikke nogen besked.
0
Brugeravatar
lillebjoern

Indlægaf lillebjoern » 29. sep 2015, 15:37

ShuruQ skrev:
lillebjoern skrev:Madonna. Altså, jeg har aldrig kunne lide hende, men... :tie:

Hun var (imho) frygtelig de første mange år, så havde hun nogle år hvor jeg synes hun var ganske glimrende. Men fra "Music" og frem til nu er hun (igen imho) endnu værre end de første mange år. Det er lidt som om hun har en midtvejskrise eller lignende, siden Britney og andre af de unge (yngre) stjerner slog igennem er det som om hun krampagtigt skal være ung med de unge og det er frygteligt :tie:.

De eneste jeg sådan kan lide fra hende er nok Like A Prayer og Frozen. Men ja, er også helt sikker på at hun ikke kan klare, at hun er over 40 år... Hun har også kun taget unge kunstnere med i musikvideoen. Det er simpelthen frygteligt at se på. Så hellere at hun barberede sit hår af og så kom videre, ing'? :genert:
0
Brugeravatar
lillebjoern

Indlægaf lillebjoern » 29. sep 2015, 15:38

ExCoastal skrev:
lillebjoern skrev:Årh, de har også lige ringet til mig. Jeg tog den ikke, for det var fra et af de numre, men hvor høvlen får de mit nummer fra?

Jeg får nogle underlige opkaldt fra lokalnumre, så det er lidt forvirrende. Mit nummer er 650-XXX-XXXX og opkaldene kommer fra to numre, hvor kun de sidste 4 cifre er anderledes. Mystisk. Men takket være TrueCaller, så kan jeg oftest så, at det er en scam, så jeg tager selvfølgelig ikke telefonen. De lægger heller ikke nogen besked.

Tror ikke rigtig man kan få sådan noget til min gamle 4S'er. Men jeg er blevet ret så paranoid, så det kunne da være rart.
0
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 258
Likede indlæg: 4272

Indlægaf Flora » 29. sep 2015, 19:29

At der er sygt meget kalk i mit vand. Det plejer der ikke at være, men nu er vandet nærmest helt hvidt når det kommer ud.

Der var lukket for vandet i formiddags fordi de skulle lave et eller andet, men det burde da ikke kunne medføre mere kalk? :gruble:
0
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 393
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3882

Indlægaf Delfin » 29. sep 2015, 20:16

ShuruQ skrev:Hvorfor besudle så er med på listen. Jeg synes nu også det er ret almindeligt, men hvorfor medbringe det på en liste over fremmedord for at konstatere det ikke er et fremmedord :gruble:.

Billede

Der er meget galt der. Ingen af de første 5 er fremmedord men måske en anelse gammeldags.
1
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 29. sep 2015, 20:19

Delfin skrev:
Der er meget galt der. Ingen af de første 5 er fremmedord men måske en anelse gammeldags.

Ja, der er meget galt, men ved de andre står der trods alt ikke at de ikke er fremmedord. Det er sgu lidt komisk at smide et ord på en fremmedordsliste, fortælle ordet ikke er et fremmedord og oven i købet helt undlade at fortælle hvad betydningen faktisk er :-D.
1
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Pityt
Kort karma: 213
Likede indlæg: 1644

Indlægaf Pityt » 29. sep 2015, 20:29

Jeg elsker at "bibliotek" er på listen :lol:
4
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1151