Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf ShuruQ » 14. mar 2016, 20:24

Min telefon og min computer er begge på samme WIFI, nettet på min computer virker upåklageligt men min telefon er slet ikke komme på nettet :gruble:.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 14. mar 2016, 20:51

Notifikationerne herinde, den sidste uges tid, når jeg får en notifikation og klikker på den, åbner den bare et tilfældigt sted på siden og ikke som tidligere hvor den åbnede ved lige det indlæg notifikationen kom fra om det er en generel fejl herinde eller om det kun er hos mig.
2
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 14. mar 2016, 22:10

Om man siger eller kan sige "fosterfamilie" på dansk. Jeg ved man bruger det på norsk og på engelsk siger man jo "foster family", det blev så oversat til "fosterfamilie" i de danske undertekster på det program jeg sidder og ser. Jeg har bare aldrig hørt det brugt på dansk før.
0
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 317
Likede indlæg: 3401

Indlægaf dgd2007 » 14. mar 2016, 22:35

ShuruQ skrev:Om man siger eller kan sige "fosterfamilie" på dansk. Jeg ved man bruger det på norsk og på engelsk siger man jo "foster family", det blev så oversat til "fosterfamilie" i de danske undertekster på det program jeg sidder og ser. Jeg har bare aldrig hørt det brugt på dansk før.

Det er meget gammeldags - mere normalt ville være plejefamilie - men jeg tror godt, man kan sige det. Kan huske udtrykket "fostbroder" fra de gamle bøger, man læste, da jeg gik i skole :gammel:

ShuruQ skrev:Notifikationerne herinde, den sidste uges tid, når jeg får en notifikation og klikker på den, åbner den bare et tilfældigt sted på siden og ikke som tidligere hvor den åbnede ved lige det indlæg notifikationen kom fra om det er en generel fejl herinde eller om det kun er hos mig.

Hvis det er sider, hvor der er postet billeder, så har jeg haft det hele tiden. Jeg ved ikke på telefoner, men på pc går jeg som regel op i adresselinjen, når siden er loadet, og trykkker enter. Så først havner den det rigtige sted.
2
Smiling_Goat
Kort karma: 460
Likede indlæg: 5864

Indlægaf Smiling_Goat » 15. mar 2016, 06:07

ShuruQ skrev:Om man siger eller kan sige "fosterfamilie" på dansk. Jeg ved man bruger det på norsk og på engelsk siger man jo "foster family", det blev så oversat til "fosterfamilie" i de danske undertekster på det program jeg sidder og ser. Jeg har bare aldrig hørt det brugt på dansk før.

Ifølge ordnet er der ikke noget, der hedder en fosterfamilie, men man kan dog godt sige fosterforældre og fosterfader.
1
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 266
Likede indlæg: 5030

Indlægaf Fyrst Eberhard » 15. mar 2016, 09:07

Hvorfor man vælger at røve en 7eleven. De kan dårligt nok give tilbage på en halvtredser og pølsehornene er tørre.
9
Peace!
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 553
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10255

Indlægaf icelady » 15. mar 2016, 09:38

At jeg får notifikationer på FB, når folk ansøger om medlemsskab i en mindegruppe? :gruble:
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Tricolette
Kort karma: 78
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 636

Indlægaf Tricolette » 15. mar 2016, 17:06

Undre mig meget over, hvor meget mit løbetøj er krøbet, mens det har ligget på hylden i en længere periode. Føler mig som en rullepølse :tie:
0
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 608
Likede indlæg: 3380

Indlægaf FruDulle » 15. mar 2016, 20:10

Om edderkoppen som jeg lige har suget med støvsugeren er helt død. Den har kørt i 12 min nu... Men undrer mig mest overfor hvorfor jeg er så ængstelig over for det klamme kryb. Det er jo irrationelt og latterligt.
1
Whatever
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 287
Likede indlæg: 4428

Indlægaf Rosa Espinosa » 15. mar 2016, 20:20

Er det noget nyt noget vi er begyndt på, det med at sætte en skiller op for enden af båndet, samtidig med at man sætter en skiller op bagved sine varer, så personen bagved en, nu også har en skiller til personen bag denne?

Sådan noget må man da gerne lige informere om fx sende et brev til ens e-boks, så man ikke står og ligner en idiot i Netto, når den ene person efter den anden gør det. Der er da ingen som vil ligne en idiot i Netto!
3
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj
Brugeravatar
Novella
Kort karma: 328
Likede indlæg: 3685

Indlægaf Novella » 15. mar 2016, 21:16

Rosa Espinosa skrev:Er det noget nyt noget vi er begyndt på, det med at sætte en skiller op for enden af båndet, samtidig med at man sætter en skiller op bagved sine varer, så personen bagved en, nu også har en skiller til personen bag denne?

Sådan noget må man da gerne lige informere om fx sende et brev til ens e-boks, så man ikke står og ligner en idiot i Netto, når den ene person efter den anden gør det. Der er da ingen som vil ligne en idiot i Netto!

Jeg undrede mig virkelig over, hvorfor du skrev noget om at stille en diller op for enden af båndet i Netto, og det gav nogle ret mærkelige billeder i mit hoved (af en idiot i Netto, det gav trods alt mening), men nu har jeg forstået hvad der stod.

Jeg skal vist bare gå i seng.
8
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Likede indlæg: 4428

Indlægaf Rosa Espinosa » 15. mar 2016, 21:26

Novella skrev:
Rosa Espinosa skrev:Er det noget nyt noget vi er begyndt på, det med at sætte en skiller op for enden af båndet, samtidig med at man sætter en skiller op bagved sine varer, så personen bagved en, nu også har en skiller til personen bag denne?

Jeg undrede mig virkelig over, hvorfor du skrev noget om at stille en diller op for enden af båndet i Netto, og det gav nogle ret mærkelige billeder i mit hoved (af en idiot i Netto, det gav trods alt mening), men nu har jeg forstået hvad der stod.

Jeg skal vist bare gå i seng.

Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.
7
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj
Brugeravatar
Mulan
Likede indlæg: 2164

Indlægaf Mulan » 15. mar 2016, 21:29

Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

Det kommer jeg i min signatur.
10
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 15. mar 2016, 22:03

At en tråd om lort fylder 15 sider :P.
1
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 553
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10255

Indlægaf icelady » 15. mar 2016, 22:13

Ghita Nørbys kjole. :gruble:

Okay, der er en forklaring på den, men...det er da ikke en jeg vil betegne som smuk.

http://www.dr.dk/nyheder/indland/billeder-her-er-modeekspertens-balkjole-favoritter

Billede
4
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler

Tilbage til "Generelt"