Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 233
Likede indlæg: 1569

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sophies-mor » 3. apr 2016, 17:04

Studsgaard skrev:Jeg har lige læst i en af slader aviserne, at politiet i søndejylland har anholdt en ældre mand, der blæste alkometeret helt ud, dvs en promille på 4 Eller der over.

Jeg undrer mig over hvordan man kan køre bil og bare fungere nogenlunde. Jeg ved godt at folk med en opbygget alko-tolerance kan fungere bedre end os andre, selv med relativt høje promiller.
Men jeg undre mig alligevel - for almindelige mennesker vil det formentligt betyde mindst bevidstløshed og potentielt være livstruende.
Så selvom man er vant til at drikke meget alkohold må personen vel stadig være pisse påvirket af det?

Det afhænger af hvor meget vedkommende er vant til at drikke.
Fx er min mor alkoholiker. Og jo. Vi vidste da godt at hun var fuld osv. Men ikke at hun drak SÅ meget.
Hun var oppe på 1 liter vodka i døgnet, da det var værst og hun var aldrig ravende beruset at se på.
Tolerance opbygning
0
Billede SÅ kom bananen!

:sur: Hævnrødbede :-D
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 299
Likede indlæg: 4091

Indlægaf Lemonella » 3. apr 2016, 17:46

Sophies-mor skrev:
Studsgaard skrev:Jeg har lige læst i en af slader aviserne, at politiet i søndejylland har anholdt en ældre mand, der blæste alkometeret helt ud, dvs en promille på 4 Eller der over.

Jeg undrer mig over hvordan man kan køre bil og bare fungere nogenlunde. Jeg ved godt at folk med en opbygget alko-tolerance kan fungere bedre end os andre, selv med relativt høje promiller.
Men jeg undre mig alligevel - for almindelige mennesker vil det formentligt betyde mindst bevidstløshed og potentielt være livstruende.
Så selvom man er vant til at drikke meget alkohold må personen vel stadig være pisse påvirket af det?

Fx er min mor alkoholiker. Og jo. Vi vidste da godt at hun var fuld osv. Men ikke at hun drak SÅ meget.
Hun var oppe på 1 liter vodka i døgnet, da det var værst og hun var aldrig ravende beruset at se på.
Tolerance opbygning

Min eksmand drak også mindst en flaske vodka om dagen. Plus det løse, som øl og portvin. Han tog også en del morfin.
Jeg vidste han havde drukket, men han virkede ikke beruset, eller jo det gjorde han i starten, men efter et års tid skulle der rigtig meget til før man kunne mærke noget på ham. Så ja, alkohol-tolerence kan opbygges.
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 248
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 2837

Indlægaf Studsgaard » 3. apr 2016, 17:55

Lemonella skrev:
Sophies-mor skrev:

Tolerance opbygning

Min eksmand drak også mindst en flaske vodka om dagen. Plus det løse, som øl og portvin. Han tog også en del morfin.
Jeg vidste han havde drukket, men han virkede ikke beruset, eller jo det gjorde han i starten, men efter et års tid skulle der rigtig meget til før man kunne mærke noget på ham. Så ja, alkohol-tolerence kan opbygges.

Jeg kender også til alkohold problemer i familien. Men dog ikke i de mængder i beskriver. Og jeg har ikke oplevet så voldsom tolerance. Men jeg kan da sagtens forstå det i skriver når det er sådanne mængder. Jeg syntes dog stadig det er vildt kroppen kan klare det (eller det kan den jo heller ikke på lang sigt)
0
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7815

Indlægaf ShuruQ » 3. apr 2016, 18:21

At man ringer til skadestuens akutmodtagelse for at høre efter deres åbningstider :stoned:.

Hvad forestiller folk sig? Vi beklager, men hvis du vælger at komme akut til skade, uden for vores åbningstid, er det bare tough luck.
1
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 603
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 11501

Indlægaf icelady » 3. apr 2016, 18:30

Om min nabo er flyttet i nattens mulm og mørke? :gruble:
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
landsbytossen
Kort karma: 107
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 1539

Indlægaf landsbytossen » 3. apr 2016, 19:14

At tidligere venstrevælgere pga. Ankers begravelse nu vil stemme socialdemokratisk. Hva´ f..... regner de med. At Anker som en anden Jesus vil genopstå ?
2
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 378
Likede indlæg: 4207

Indlægaf dgd2007 » 3. apr 2016, 20:34

landsbytossen skrev:At tidligere venstrevælgere pga. Ankers begravelse nu vil stemme socialdemokratisk. Hva´ f..... regner de med. At Anker som en anden Jesus vil genopstå ?

Hvor har du fra, at de vil det? Eller er det nogle, du kender? :gruble:
0
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 764
Likede indlæg: 4327

Indlægaf FruDulle » 3. apr 2016, 20:36

dgd2007 skrev:
landsbytossen skrev:At tidligere venstrevælgere pga. Ankers begravelse nu vil stemme socialdemokratisk. Hva´ f..... regner de med. At Anker som en anden Jesus vil genopstå ?

Hvor har du fra, at de vil det? Eller er det nogle, du kender? :gruble:

http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/ ... -s/6020863
2
Whatever
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 592
Likede indlæg: 4850

Indlægaf Rapfisk » 3. apr 2016, 20:37

Novella skrev:At der findes voksne mennesker, der ikke kan identificere en fiskehejre. Er det ikke en ret almindeligt kendt fugl?

Jeg ville ikke kunne, hvis det ikke var for Hejremanden i Frederiksberg Have :genert:
1
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 416
Likede indlæg: 4206

Indlægaf Ballademager » 3. apr 2016, 20:54

Rapfisk skrev:
Novella skrev:At der findes voksne mennesker, der ikke kan identificere en fiskehejre. Er det ikke en ret almindeligt kendt fugl?

Jeg ville ikke kunne, hvis det ikke var for Hejremanden i Frederiksberg Have :genert:

Ham har jeg også mødt. Han betroede mig, at "de jo egentlig er nogle lorte-fugle". :D
2
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
landsbytossen
Kort karma: 107
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 1539

Indlægaf landsbytossen » 3. apr 2016, 21:09

Apropos fiskehejrer.

Hvorfor finder en svane sig i, at en fiskehejre står på dens ryg. Jeg har set flere gange, at fiskehejren bliver fragtet rundt i slotssøen.
2
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 1054
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9332

Indlægaf 2SHY » 4. apr 2016, 05:19

Hvorfor man på Go' Morgen Danmark viser billeder af sygesikringsbeviser uden cpr nummer med MED personernes adresser. Det er simpelthen ikke gennemtænkt
3
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7815

Indlægaf ShuruQ » 4. apr 2016, 07:29

Om jeg mon ligner en forbryder :gruble:?

Ung pige ved bussen med propfyldt ikeanet og anden opbakning.

Går over på den anden side af vejen uden ikeanet, for at kigge efter noget. Jeg er en 300/400 m væk. Jeg skal selv ned og med bussen, da jeg er nået frem og har stået der lidt går hun igen over på den anden side af vejen, for at smide noget i skraldespanden, cadeau for det. Men denne gang har hun ikeanettet, skuldertaske og sin kop kaffe med :-D.

Nej, det kan der jo være 1000 grunde til, men kunne ikke lade være med at trække lidt på slmilebåndet.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Daphne
Kort karma: 161
Likede indlæg: 859

Indlægaf Daphne » 4. apr 2016, 11:15

Hvorfor pokker er det blevet moderne med jakker, som man ikke kan lukke - og vi snakker altså jakker som i overtøj??!?? Hele idéen med en jakke er sgu da, at man skal kunne holde varmen, men hvis der hverken er knapper, lynlås eller bindebånd til at holde den lukket?? Det er ikke en sommerjakke men sådan en overgangsjakke. Jeg forstår det ikke og føler mig VIRKELIG gammel! :gammel: :sur:
4
Brugeravatar
Vira
Kort karma: 514
Likede indlæg: 2094
Kontakt:

Indlægaf Vira » 4. apr 2016, 12:05

Mængden af elektriske apparater jeg møder på min gåtur. I dag kom jeg forbi en brødrister og en elkedel der var smidt i grøften
1
I'm not limited edition, I'm weird.

Tilbage til "Generelt"