Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1150
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9669

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 6. apr 2016, 18:47

icelady skrev:Nåeh..i forlængelse af Alternativets opstilling og nu tilbagetrækning af ham den tidligere talsmand for Grimhøj-moskeen, så undrer det mig at jeg i flere debatter om det på nettet har set udtalelser a la "Han mener jo det samme som dengang han var talsmand."

Har man ikke lov at ændre mening? Er det så utænkeligt, at han har indset de rabiate/ekstreme holdninger ikke er holdbare i et demokrati?

Eller handler det bare om, at manden er muslim og så skal han kanøfles og tillægges alle mulige skumle motiver?

(Jeg gætter så personligt på sidste mulighed...desværre.)

Så du tænker at en mand, der havde indtelefoneret en bombetrussel og havde sympatiseret med Breivik i 3 dage, ikke var blevet dårligere modtaget? Der havde da været nøjagtig samme ramaskrig? Jeg ville stadig tænke at man ikke går fra radikal til mellow i løbet af et par år. Det er oftest et karaktertræk at have de tendenser synes jeg.
2
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 554
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10270

Indlægaf icelady » 6. apr 2016, 18:59

kidkomb skrev:Så du tænker at en mand, der havde indtelefoneret en bombetrussel og havde sympatiseret med Breivik i 3 dage, ikke var blevet dårligere modtaget? Der havde da været nøjagtig samme ramaskrig? Jeg ville stadig tænke at man ikke går fra radikal til mellow i løbet af et par år. Det er oftest et karaktertræk at have de tendenser synes jeg.

Jeg tror, at havde det været hvide, kristne Brian fra Lallegladelse som var blevet opstillet ville ramaskriget have været mindre.

Om det er et karaktertræk kan altid diskuteres; dér, hvor jeg stejler er en del folks manglende evne til at tro, folk kan ændre mening fra det ekstreme til det mere moderate.
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 6. apr 2016, 19:03

Stadig audiotale på TLC.

Altså jeg har fundet ud af at fjerne det nu. Men jeg undrer mig stadig over hvorfor helvede det i det hele taget er der nogle gange uden egentligt system.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1150
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9669

Indlægaf kidkomb » 6. apr 2016, 19:12

icelady skrev:
kidkomb skrev:Så du tænker at en mand, der havde indtelefoneret en bombetrussel og havde sympatiseret med Breivik i 3 dage, ikke var blevet dårligere modtaget? Der havde da været nøjagtig samme ramaskrig? Jeg ville stadig tænke at man ikke går fra radikal til mellow i løbet af et par år. Det er oftest et karaktertræk at have de tendenser synes jeg.

Jeg tror, at havde det været hvide, kristne Brian fra Lallegladelse som var blevet opstillet ville ramaskriget have været mindre.

Om det er et karaktertræk kan altid diskuteres; dér, hvor jeg stejler er en del folks manglende evne til at tro, folk kan ændre mening fra det ekstreme til det mere moderate.

Ja, ok, det tror jeg godt nok ikke.
Mon vi kan finde en Brian og give det et skud? :lol:
Det er også bare en utilstrækkelig impirisk undersøgelse jeg har kørende :blush:
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 287
Likede indlæg: 4430

Indlægaf Rosa Espinosa » 6. apr 2016, 20:19

Om der ikke mangler nogle indlæg eller tråde herinde, hvor folk spørger om en butik eller restaurant og når folk vil svare, så ved de ikke om personen spørger om noget i Aarhus eller i Aabenraa, men så viser det sig at det selvfølgelig er København vi snakker om. Hvor folk så skal blive sure og skrive, at vi ikke alle er fra Københavnstrup vel!

Dem var der mange af på den gamle debat :D
2
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj
Brugeravatar
icelady
Moderator

Indlægaf icelady » 6. apr 2016, 20:22

5
....

Brugeravatar
Novella
Kort karma: 331
Likede indlæg: 3744

Indlægaf Novella » 6. apr 2016, 20:24

Åhr hold nu KÆFT altså. Hun er en ud af fire seje finker. Fuck nu af I klapoddere. :cuss:
3
Brugeravatar
Elvispop
Kort karma: 182
Geografisk sted: 4681
Likede indlæg: 2137

Indlægaf Elvispop » 6. apr 2016, 21:22

Hvorfor vi ikke har haft tråde endnu om, om posten bringer ud søndage, helligdage og what ever.
De kom osse med jævne mellemrum på den gamle.
0
Når du er ung kan du vælge og vrage.
Når du blive ældre, kan vælge mellem vragene.
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2478

Indlægaf Pandesteg » 7. apr 2016, 07:41

Hvorfor der lugter af kogte kikærter i vores stue. Har ikke kogt kikærter i 100 år. Får helt lyst til hummus.
1
Heaven is a place on earth :jule:
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 132
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 3313

Indlægaf Hunkat » 7. apr 2016, 08:04

Overskrift på politiken.dk:

Politikere vil straffe p-syndere med hjullås

Såå... straffen for at parkerer ulovligt er at de skal holde endnu længere ulovligt parkeret? :gruble:
(I know, I know, but still)
3
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Lykke
Kort karma: 45
Likede indlæg: 719

Indlægaf Lykke » 7. apr 2016, 11:40

At de mennesker som er med i DFU alle skal pulse løs på smøgere hele tiden. Både indenfor og i sådan et rygebur.
0
Brugeravatar
Kommodedyret
Kort karma: 446
Likede indlæg: 3308

Indlægaf Kommodedyret » 7. apr 2016, 12:06

Hvorfor det blæser så vildt i dag, uden at Tv2 News har kørt breaking på stormvarsel?!

Jeg vil godt lige advares, ik, tv2 ?! :sur:
2
Stop hoarding nuts, budgies! You don't even like them!
Brugeravatar
icelady
Moderator

Indlægaf icelady » 7. apr 2016, 13:21

At man kan smøre smør på kanelbrød i skiver? :gruble:

Bliver det ikke bare ufatteligt fedtet.
0
....

Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 266
Likede indlæg: 5051

Indlægaf Fyrst Eberhard » 7. apr 2016, 13:54

Kommodedyret skrev:Hvorfor det blæser så vildt i dag, uden at Tv2 News har kørt breaking på stormvarsel?!

Jeg vil godt lige advares, ik, tv2 ?! :sur:

TV2 er ubrugeligt, Kommode.

Jeg fik af uforklarlige grunde forvildet mig over på P4 Morgen, og blev i den forbindelse advaret af en levende legende, Danmarks vejr-father numero uno; Henrik Volborg. Han var igennem på en telefon i anledning af hans 80 års fødselsdag i dag, og blev fortjent hyldet, desværre med en tydelig påtaget kærlighed fra værternes side.

Han stod selvfølgelig for vejrudsigten og kaldte det en strid vind, grænsende til stiv kuling. Han er stadig meget engageret og var af samme grund ikke i stand til, at fornemme hvornår interviewet var slut, så der blev "rundet af" for ham.

I et forsøg på at være finurlige, spillede de i øvrigt Happy Birthday med Stevie Wonder umiddelbart efter.
0
Peace!
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2478

Indlægaf Pandesteg » 7. apr 2016, 14:25

icelady skrev:At man kan smøre smør på kanelbrød i skiver? :gruble:

Bliver det ikke bare ufatteligt fedtet.

Det er da det eneste rigtige? Der skal smør på brød jo.
4
Heaven is a place on earth :jule:

Tilbage til "Generelt"