Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Smiling_Goat
Kort karma: 602
Likede indlæg: 8928

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Smiling_Goat » 29. apr 2016, 15:41

Jeg forstår ikke, hvorfor et abonnement til kabeltv er så dyrt, når det er så billigt at streame. Den store pakke ved Yousee koster ca. 500 kr. og et streamingsbonnement koster ca. 79-89 kr.

Jeg passer min mors hus, og tænkte at jeg ville se, om der var noget interessant i tv. Det var, helt seriøst, de samme programmer de viste, som da jeg selv havde kabeltv for et par år siden. De samme gamle afsnit af de samme gamle serier, og det er også nogenlunde de samme film. Så lad dog "Rap fyr i LA" få et hvil..

Hvis man streamer derimod kan man vælge mellem nyere serier og film. Film der udkom sidste år fx hvor kabeltv viser film fra 90'erne og 00'erne.

Man kunne så måske foranlediges til at tro, at prisen er så høj for kabeltv, fordi ingen bruger det, men kabeltv kostede også omkring 500 kr. for den store pakke, da jeg selv havde det for et par år siden. Så det er ikke derfor.

Hvad pokker bruger de pengene på? For det er ikke filmrettigheder, det er helt sikkert. De tjener også penge ifm. reklamer, hvilket streamingtjenester heller ikke gør, og det burde jo også gøre kabeltv teoretisk billigere.
3
Brugeravatar
Vira
Kort karma: 560
Geografisk sted: Slagelse
Likede indlæg: 2609
Kontakt:

Indlægaf Vira » 29. apr 2016, 15:56

Om man ikke kan få ravioli på dåse mere :gruble:
0
I'm not limited edition, I'm weird.
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 202
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 5849

Indlægaf Hunkat » 29. apr 2016, 17:19

Hvad en tun mørbrad er. Jeg ved den er på tilbud i Irma i næste uge men.... altså, det er fisk men...
0
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 1166
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 10853

Indlægaf 2SHY » 29. apr 2016, 22:22

Jeg synes det er lidt vildt at PostDK skal have 160 kr i ekspeditionsgebyr når SKAT kun skal have 118 kr for at jeg kunne få lov at importere en pakke med lidt smykker
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 380
Likede indlæg: 6113

Indlægaf Rosa Espinosa » 29. apr 2016, 23:36

Sidder og ser et program på Discovery om nogle mennesker, som bliver sat på en øde ø og skal overleve. Det minder meget om Robinson Ekspeditionen. I dette program er deltagerne dog nøgne. But why?

Har man virkelig brug for at tilbringe tiden på en øde ø, hvor man er beskidt, lugter og er ude for at folk bukker sig ned foran en for at samle noget op?

Næææh, der er bær her.
Lad dem ligge, lad dem for guds skyld ligge. Vil hellere sulte, end at glo på din røv igen.
3
Jeg trænger til et slumretæppe
Nemon.
Kort karma: 5
Likede indlæg: 44

Indlægaf Nemon. » 30. apr 2016, 09:16

At min kollega ( voksen kvinde ), tror Grønland er et land , ligesom Sverige el Norge.
0
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 715
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 10278

Indlægaf LadyFox » 30. apr 2016, 09:37

Nemon. skrev:At min kollega ( voksen kvinde ), tror Grønland er et land , ligesom Sverige el Norge.

Man kan vel også sagtens argumenterer for at Grønland er et land?
4
"You used to call me on my cell phone,
Late night when you need my love"
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 354
Likede indlæg: 5413

Indlægaf Lemonella » 30. apr 2016, 09:46

Nemon. skrev:At min kollega ( voksen kvinde ), tror Grønland er et land , ligesom Sverige el Norge.

På Grønlandsk hedder Grønland Kalaallit Nunaat, som frit oversat betyder Menneskenes land. Så lidt land er der vel over Grønland. :D
1
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 541
Likede indlæg: 6527

Indlægaf dgd2007 » 30. apr 2016, 09:58

I 70'erne (tror jeg det var) var det meget vigtigt, at man begyndte at sige "i Grønland" i stedet for "på Grønland" for at vise, at man anerkendte det som en slags land, efter at de havde fået selvstyre. Men helt lige som Sverige og Norge er de selvfølgelig ikke (endnu i hvert fald).
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 898
Likede indlæg: 14104

Indlægaf DetSorteCirkus » 30. apr 2016, 10:17

LadyFox skrev:

Man kan vel også sagtens argumenterer for at Grønland er et land?

Ja, selvstyre, flag, nationalsang, landekode/forkortelse, nationale sportshold etc. taget i betragtning kan jeg heller ikke se, at det skulle være sådan en himmelråbende misforståelse, som det fx. helt sikkert ville have været, hvis en voksen kollega havde troet, at Fyn var et land.
5
Beetles and eggs and blues and pour a little everything else - Cocteau Twins
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 946
Likede indlæg: 7423

Indlægaf ManicNinja » 30. apr 2016, 12:43

Jeg er ret kræsen i brød og nok lidt af et vanedyr på det punkt ... Lige nu sidder jeg derfor og undrer mig seriøst over, hvordan fanden de koldhævede grovboller, jeg bagte i går efter ny opskrift, både kan smage så godt og ikke være spor tørre i dag. Der er hverken olie, mælkeprodukter eller nødder i dem. Jeg fatter hat. Men er seriøst glædeligt overrasket. Og så skal de ikke en fang æltes. Hurra - HADER at røre ved rå dej!
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 304
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 3737

Indlægaf Studsgaard » 30. apr 2016, 12:54

ManicNinja skrev:Jeg er ret kræsen i brød og nok lidt af et vanedyr på det punkt ... Lige nu sidder jeg derfor og undrer mig seriøst over, hvordan fanden de koldhævede grovboller, jeg bagte i går efter ny opskrift, både kan smage så godt og ikke være spor tørre i dag. Der er hverken olie, mælkeprodukter eller nødder i dem. Jeg fatter hat. Men er seriøst glædeligt overrasket. Og så skal de ikke en fang æltes. Hurra - HADER at røre ved rå dej!

Er det muligt du vil dele en opskrift ?
1
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 946
Likede indlæg: 7423

Indlægaf ManicNinja » 30. apr 2016, 13:12

Studsgaard skrev:
ManicNinja skrev:Jeg er ret kræsen i brød og nok lidt af et vanedyr på det punkt ... Lige nu sidder jeg derfor og undrer mig seriøst over, hvordan fanden de koldhævede grovboller, jeg bagte i går efter ny opskrift, både kan smage så godt og ikke være spor tørre i dag. Der er hverken olie, mælkeprodukter eller nødder i dem. Jeg fatter hat. Men er seriøst glædeligt overrasket. Og så skal de ikke en fang æltes. Hurra - HADER at røre ved rå dej!

Det kan du tro! Den ligger her:
http://www.dr.dk/Mad/opskrifter/Spis_og ... -broed.htm

Jeg erstattede halvdelen af hvedemelet med fuldkornshvedemel og brugte "kun" 6 dl, dér hvor han skriver "6-8". Vil nok putte en anelse mindre i næste gang. Men ellers virkelig nem og præcis opskrift. :)

P.s. Det er i øvrigt nok sådan nogle boller, der kun bliver bedre, jo længere de hæver: Jeg lod min dej stå i køleren i små 24 timer ... Og jo, de kan sagtens fryses, hvis det er. Så skal de bare lune forsigtigt op igen. :)
Senest rettet af ManicNinja 30. apr 2016, 21:15, rettet i alt 1 gang.
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 304
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 3737

Indlægaf Studsgaard » 30. apr 2016, 13:16

ManicNinja skrev:
Studsgaard skrev:

Det kan du tro! Den ligger her:
http://www.dr.dk/Mad/opskrifter/Spis_og ... -broed.htm

Jeg erstattede halvdelen af hvedemelet med fuldkornshvedemel og brugte "kun" 6 dl, dér hvor han skriver "6-8". Vil nok putte en anelse mindre i næste gang. Men ellers virkelig nem og præcis opskrift. :)

Mange tak. Dem tror jeg vi skal have til morgenmad i morgen n
1
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 541
Likede indlæg: 6527

Indlægaf dgd2007 » 30. apr 2016, 13:27

ShuruQ skrev:Jeg er, ligesom på så mange andre punkter, kontrær hvad det angår. Jeg nægter at sige i Grønland, det lyder så dumt i mine ører. Tror det er fordi jeg ser det som en ø med selvstyre og ved alle andre øer hedder det på, så det med at sige i, virker så forkert :genert:.

Men du siger vel ikke "på England"? :D
Nej, men jeg tror heller ikke, det er så vigtigt mere. Men det var det, lige dengang de begyndte på selvstyret.
0

Tilbage til "Generelt"