Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7793

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf ShuruQ » 12. apr 2016, 18:00

Rosa Espinosa skrev:Hvorfor der stadig findes folk som køber "guld" og andet af romaer ved motorvejene?

Af samme årsag som der findes folk der tror de kan gå fra chubby til fit med vaskebræt efter træning 15 minutter og dagen i 6 uger. Ikke at det giver mere mening af den grund.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
landsbytossen
Kort karma: 105
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 1531

Indlægaf landsbytossen » 12. apr 2016, 19:44

Jeg kan ikke være den eneste, der undrer sig over dette.

For et par år siden var der nogle engelske tv-programmer, hvor læger så på folks forskellige lidelser. Nogle af patienterne havde gået med det i flere år, fordi de synes, det var pinligt at gå til egen læge.
Hvorfor finder de det ikke pinligt, når der er et kamera. Der er både flashet anus og andre kropsdele, som normalt er tildækket i offentligheden.
6
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 553
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10253

Indlægaf icelady » 12. apr 2016, 19:45

At man vælger at få tatoveret øjenbryn??????

Kan godt ske jeg er fuldstændig blank, men hvis der virkelig menes tatoveres, vil det så på et tidspunkt ikke forvrænge sig, når man bliver ældre og ens hud begynder at falde lidt sammen? :genert:
4
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 282
Likede indlæg: 2090

Indlægaf Danseprinsesse » 12. apr 2016, 19:48

icelady skrev:At man vælger at få tatoveret øjenbryn??????

Kan godt ske jeg er fuldstændig blank, men hvis der virkelig menes tatoveres, vil det så på et tidspunkt ikke forvrænge sig, når man bliver ældre og ens hud begynder at falde lidt sammen? :genert:

Hvis du mener permanent makeup, er det teknisk set ikke en tatovering. Farven lægges mere overfladisk og forsvinder i løbet af en årrække (skal genoptegnes med et par års mellemrum).
1
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 249
Likede indlæg: 3505

Indlægaf Lemonella » 12. apr 2016, 19:49

icelady skrev:At man vælger at få tatoveret øjenbryn??????

Jeg har en god bekendt som ingen øjenbryn har. Hun får tatoveret dem og det er bare så pænt til hende.
En sådan kosmetisk tatovering af øjenbryn, holder så ikke evigt. Den skal gentages hver 5 år, tror jeg det er. Det kan slet ikke sammenlignes med en "rigtig" tatovering.
1
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 553
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10253

Indlægaf icelady » 12. apr 2016, 19:53

Danseprinsesse skrev:Hvis du mener permanent makeup, er det teknisk set ikke en tatovering. Farven lægges mere overfladisk og forsvinder i løbet af en årrække (skal genoptegnes med et par års mellemrum).

Jamen ved ikke hvad jeg mener, for jeg så det bare i et opslag på FB. hvor en efterlyste en, der var dygtig til at tatovere øjenbryn. :D

Tak for forklaring :gogo: .
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 282
Likede indlæg: 2090

Indlægaf Danseprinsesse » 12. apr 2016, 20:06

icelady skrev:
Danseprinsesse skrev:Hvis du mener permanent makeup, er det teknisk set ikke en tatovering. Farven lægges mere overfladisk og forsvinder i løbet af en årrække (skal genoptegnes med et par års mellemrum).

Jamen ved ikke hvad jeg mener, for jeg så det bare i et opslag på FB. hvor en efterlyste en, der var dygtig til at tatovere øjenbryn. :D

Tak for forklaring :gogo: .

Ja, det kalder folk det tit. :)
Det er ligeså ulovligt at tatovere bryn "rigtigt", som at tatovere andre steder i ansigtet.

Hvis jeg skulle tilbage til mit gamle fag, skulle det være for at arbejde med permanent makeup. Det er helt fantastisk, hvad man kan gøre med det - hvis man altså er dygtig!
2
Brugeravatar
Æske
Kort karma: 257
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 1379

Indlægaf Æske » 12. apr 2016, 20:22

Jeg undrer mig virkelig meget over min overbo, der støvsuger nu...
0
Alt det smukkeste gør ondt.
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 183
Likede indlæg: 1963

Indlægaf Mani » 12. apr 2016, 20:29

Æske skrev:Jeg undrer mig virkelig meget over min overbo, der støvsuger nu...

Men der er jo en monster edderkop i hjørnet :fløjt:
0
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'
Brugeravatar
Æske
Kort karma: 257
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 1379

Indlægaf Æske » 12. apr 2016, 20:35

Mani skrev:

Den tager ikke 20 min at fjerne :-D
1
Alt det smukkeste gør ondt.
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 422
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 5915

Indlægaf LadyFox » 12. apr 2016, 20:43

Æske skrev:
Mani skrev:

Det kommer an på hvor mange der er.. Eller hvor paranoid overboen er nået at blive :panik:
2
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
Nicolait
Kort karma: 18
Likede indlæg: 319

Indlægaf Nicolait » 13. apr 2016, 05:20

Æske skrev:
Mani skrev:

Den giver ikke op uden kamp. :panik:
1
Smiling_Goat
Kort karma: 460
Likede indlæg: 5862

Indlægaf Smiling_Goat » 13. apr 2016, 07:32

Jeg tror også, det foregik en episk kamp ved din overbo i går, og du burde have ringet efter nogen.. Har du tjekket, om din overbo stadig lever? Ellers er det en glimrende mulighed for at hilse edderkoppen velkommen til nabolaget og sige tillykke med dens nye lejlighed.

Jeg undrer mig selv over, hvilke cookies Facebook bruger, og hvordan de sniges ind i min pc osv. Uden jeg informeres. Det er jo lovpligtigt at fortælle brugeren om cookies.. Jeg ved selvfølgelig ikke, om samme lov er gældende i det land Facebook opererer fra.
Det er bare vildt, hvad de opfanger. Jeg googlede (for første gang nogensinde) præventionsformer, gik på Facebook efterfølgende og faldt over (for første gange nogensinde) en annonce for.. Tadaaaa.. Præventionsformer..
1
Brugeravatar
Elvispop
Kort karma: 182
Geografisk sted: 4681
Likede indlæg: 2137

Indlægaf Elvispop » 13. apr 2016, 08:29

Smiling_Goat skrev:Jeg tror også, det foregik en episk kamp ved din overbo i går, og du burde have ringet efter nogen.. Har du tjekket, om din overbo stadig lever? Ellers er det en glimrende mulighed for at hilse edderkoppen velkommen til nabolaget og sige tillykke med dens nye lejlighed.

Jeg undrer mig selv over, hvilke cookies Facebook bruger, og hvordan de sniges ind i min pc osv. Uden jeg informeres. Det er jo lovpligtigt at fortælle brugeren om cookies.. Jeg ved selvfølgelig ikke, om samme lov er gældende i det land Facebook opererer fra.
Det er bare vildt, hvad de opfanger. Jeg googlede (for første gang nogensinde) præventionsformer, gik på Facebook efterfølgende og faldt over (for første gange nogensinde) en annonce for.. Tadaaaa.. Præventionsformer..

Det der med "lovpligtig" information er vist noget EU har kastet op.
Det er så pisse-irriterende med de pop-ups når man kommer ind på en hjemmeside. "Vi bruger cookies. Du kan læse mere her."

"ALLE" hjemmesider bruger cookies.

For mig svarer det til at EU vil sige at der skal stå skilte alle vegne med "Ved at begive dig udenfor, bliver du påvirket af vejret, læs mere her."
9
Når du er ung kan du vælge og vrage.
Når du blive ældre, kan vælge mellem vragene.
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7793

Indlægaf ShuruQ » 13. apr 2016, 09:04

Facebook.

Hvis jeg fx kommenterer på Ekstrabladets artikler og henvender mig til en bestemt, tagger vedkommende og sender, 2 sekunder efter er tagget fjernet og det er hver gang uden undtagelse. Til gengæld ser jeg tit andre der er tagget eller jeg tagges af andre (ikke venner), men mine tags forsvinder. Det har undret mig længe og irriteret mig :genert:.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.

Tilbage til "Generelt"