Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 603
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 11470

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 14. apr 2016, 16:06

Rosa Espinosa skrev:Er det fordi det ligner rigtig glasskær og ejeren dermed holder hunden derfra, eller er det fordi hunden oplever gener ved at gå på det, som gør at han ikke længere oplever problemer med hundelorte? Synes jeg man mangler at få af vide.

Mon ikke det skyldes det er fordi det er ubehageligt at gå på?

Bortset fra det; jeg tror faktisk jeg hælder til genialt. Ihvertfald det han har smidt på egen grund.
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4896

Indlægaf Rosa Espinosa » 14. apr 2016, 16:09

icelady skrev:
Rosa Espinosa skrev:Er det fordi det ligner rigtig glasskær og ejeren dermed holder hunden derfra, eller er det fordi hunden oplever gener ved at gå på det, som gør at han ikke længere oplever problemer med hundelorte? Synes jeg man mangler at få af vide.

Bortset fra det; jeg tror faktisk jeg hælder til genialt. Ihvertfald det han har smidt på egen grund.

Ok, så længe det ikke skader.
0
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 542
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 7507

Indlægaf LadyFox » 14. apr 2016, 16:19

Rosa Espinosa skrev:
icelady skrev:

Ok, så længe det ikke skader.

På offentligvej, selvom det også er behageligt for de hunde der ikke skider i hans bed? Det kan jeg ikke se det rimelige i.
På hans egen grund, må han vel selvom.
0
"You used to call me on my cell phone,
Late night when you need my love"
Lykke
Kort karma: 58
Likede indlæg: 861

Indlægaf Lykke » 14. apr 2016, 18:04

ManicNinja skrev:
Lykke skrev:
ManicNinja skrev:
Lykke skrev:Folk der diskuterer smag i mad.

Har folk ikke til alle tider diskuteret smag i alting? Handler det ikke bare om det grundlæggende fascinerende i, at nogen kan elske mint i chokolade, når man nu selv synes, det er noget Vorherre må have frembragt på en dag med virkelig mange tømmermænd eller besøg af Fanden?

Den slags kan jeg sagtens forstå, at folk diskuterer. Jeg gør det også selv. Gladeligt. Og tit.

Jo men det gør jo ikke min undring mindre. Jeg synes det er vildt mærkeligt. Hvorfor overhovedet diskutere det? Hvad skulle der komme ud af det?

Det er jo langt fra alle diskussioner, der som sådan skal komme noget "ud af". De bedste af dem er faktisk som regel efter min mening dem, hvor man blot tænker højt og undrer sig på den nysgerrige måde. Bliver lidt mere klar over, hvordan verden ser ud set gennem andres briller. :)

Jo jo klart. Men mad? Der synes jeg måske bare der er ret så meget andet man kunne diskutere. Men det bliver vi nok ikke enige om, og det er helt okay.
0
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1288
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 10930

Indlægaf kidkomb » 14. apr 2016, 18:16

Lykke skrev:
Jo jo klart. Men mad? Der synes jeg måske bare der er ret så meget andet man kunne diskutere. Men det bliver vi nok ikke enige om, og det er helt okay.

Mad er ufarligt. Ligesom vejret. Det er et fint smalltalk-emne. Når man har været omkring ting, der er helt uden for ens kontrol, vejret feks, så går man videre til noget med personlige præferencer, der ikke så nemt fornærmer andre.
Med nogle går man bare ikke videre. Det kan sagtens være rart at føre en samtale, der ikke kræver de store overvejelser omkring livsvalg, politisk overbevisning og holdning til fri abort.
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg kan ikke korrekturlæse inden jeg trykker "udfør". Derfor er der altid rettet i mine indlæg.
Lykke
Kort karma: 58
Likede indlæg: 861

Indlægaf Lykke » 14. apr 2016, 18:23

kidkomb skrev:
Lykke skrev:

Mad er ufarligt. Ligesom vejret. Det er et fint smalltalk-emne. Når man har været omkring ting, der er helt uden for ens kontrol, vejret feks, så går man videre til noget med personlige præferencer, der ikke så nemt fornærmer andre.
Med nogle går man bare ikke videre. Det kan sagtens være rart at føre en samtale, der ikke kræver de store overvejelser omkring livsvalg, politisk overbevisning og holdning til fri abort.

Haha så tror jeg at jeg har forstået budskabet.
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 603
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 11470

Indlægaf icelady » 14. apr 2016, 20:46

Hvorfor jeg får følgende besked, ved alle videoer herinde? :gruble:

Serverens DNS-adresse kunne ikke bestemmes.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 298
Likede indlæg: 4075

Indlægaf Lemonella » 15. apr 2016, 07:11

kidkomb skrev:
Lykke skrev:

Jeg synes nu ikke altid, at snak om mad er ufarligt. Når jeg nogen gange læser om folks meninger om dette og hint, kan jeg da godt tænke, at det dog var noget frygtelig sludder, at fyre af.
Det samme gælder udtalelser i "fordi jeg siger det". Der har jeg ofte taget mig selv i, at lige flyve op i det røde felt og har også fået skrevet et mod-indlæg, som så er blevet slettet igen.
Så for mig er det altså ikke altid ufarligt. :D
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Smiling_Goat
Kort karma: 511
Likede indlæg: 6956

Indlægaf Smiling_Goat » 15. apr 2016, 07:35

Om jeg er den eneste, der ikke gider videoer på nettet. Jeg ved, at videoer bliver mere og mere udbredte, og det virker til at være den retning, nyhedsformidling bevæger sig, men jeg gider det ikke. Nogle artikler er bare en meget kort tekst, der henviser til en video, og jeg gider ikke engang at starte den. Jeg føler, det er et gevaldigt spild af tid, og jeg gider ikke sidde og se på en eller anden fumle rundt efter ordene, sige øh, skilte der skal bladres i eller andet ligegyldigt.

Skriv nu bare nyheden, så jeg kan skimme den, afgøre om jeg gider læse den og komme videre med min dag, men jeg må jo så være et mindretal, når det vinder større og større indpas. En sideundren: Hvad er der nu galt med at læse? Orker man det ikke? Hvad sker der?
21
Brugeravatar
Minionine
Kort karma: 46
Likede indlæg: 469

Indlægaf Minionine » 15. apr 2016, 07:49

Smiling_Goat skrev:Om jeg er den eneste, der ikke gider videoer på nettet. Jeg ved, at videoer bliver mere og mere udbredte, og det virker til at være den retning, nyhedsformidling bevæger sig, men jeg gider det ikke. Nogle artikler er bare en meget kort tekst, der henviser til en video, og jeg gider ikke engang at starte den. Jeg føler, det er et gevaldigt spild af tid, og jeg gider ikke sidde og se på en eller anden fumle rundt efter ordene, sige øh, skilte der skal bladres i eller andet ligegyldigt.

Skriv nu bare nyheden, så jeg kan skimme den, afgøre om jeg gider læse den og komme videre med min dag, men jeg må jo så være et mindretal, når det vinder større og større indpas. En sideundren: Hvad er der nu galt med at læse? Orker man det ikke? Hvad sker der?

Jeg er helt med dig. Jeg gider heller ikke videoer og starter dem aldrig. Jeg hader også når folk sender mig videoer af alt muligt de lige synes jeg skal se. Det tager for lang tid og det larmer! Ofte hvis jeg sidder og surfer på telefonen i offentligheden, på arbejdet (ja det gør jeg, når jeg lige skal have 2 min.) eller mens jeg ser tv, så gider jeg absolut ikke sidde og larme med en eller anden video. Endnu værre bliver det, når de går i gang af sig selv :panik:
4
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 293
Likede indlæg: 5987

Indlægaf Fyrst Eberhard » 15. apr 2016, 08:44

Det der med at gå rundt og drikke halv liters energidrikke, er det ikke sådan lidt prollet, Ed Hardy -semi lavkulturs agtigt?
4
Peace!
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 125
Likede indlæg: 1230

Indlægaf girl_beat » 15. apr 2016, 08:59

At kloge, fornuftige kvinder kan blive fuldstændig twistede af en kæreste med psykopatiske træk :( Det burde næsten have sin egen tråd, men det omhandler en nær veninde, jeg ikke ønsker at hænge ud. Men for fanden altså, hvad sker der i hovederne på folk nogen gange?!
4
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 945
Likede indlæg: 13093

Indlægaf Dirtylittledevil » 15. apr 2016, 14:22

Hvor utroligt højt og insisterende et gammeldaws vækkeur kan "tiktakke" når først man får øje på det.
2
The more I eat the butter I feel
Smiling_Goat
Kort karma: 511
Likede indlæg: 6956

Indlægaf Smiling_Goat » 16. apr 2016, 13:09

Det er spøjst hvordan "et kæmpe barn" og "et kæmpebarn" nærmest er det samme, men "et skide barn" og "et skidebarn" er to meget forskellige ting.

Jeg undrer mig lidt over, hvad den grammatiske regel er. Er det fordi "kæmpe" er et adjektiv, men "skide" er et verbum?
0
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 377
Likede indlæg: 4198

Indlægaf dgd2007 » 16. apr 2016, 13:27

Smiling_Goat skrev:Det er spøjst hvordan "et kæmpe barn" og "et kæmpebarn" nærmest er det samme, men "et skide barn" og "et skidebarn" er to meget forskellige ting.

Jeg undrer mig lidt over, hvad den grammatiske regel er. Er det fordi "kæmpe" er et adjektiv, men "skide" er et verbum?

Nja ... jeg har aldrig hørt om et "skidebarn" :)
Men det kan godt være, du er inde på noget af det rigtige. I hvert fald er verbum + substantiv jo altid direkte sammensat: løbetræning, løbesod, kogekunst, syngespil ...
Men i dine eksempler, hvor det er delt, er de vel begge lige "adjektiviske", men formentlig opstået som forkortelser af hhv. "kæmpestort" og "så ligegyldigt/irriterende, at man kunne skide på det". :gruble:
0

Tilbage til "Generelt"