Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1151
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9688

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 14. apr 2016, 18:16

Lykke skrev:
Jo jo klart. Men mad? Der synes jeg måske bare der er ret så meget andet man kunne diskutere. Men det bliver vi nok ikke enige om, og det er helt okay.

Mad er ufarligt. Ligesom vejret. Det er et fint smalltalk-emne. Når man har været omkring ting, der er helt uden for ens kontrol, vejret feks, så går man videre til noget med personlige præferencer, der ikke så nemt fornærmer andre.
Med nogle går man bare ikke videre. Det kan sagtens være rart at føre en samtale, der ikke kræver de store overvejelser omkring livsvalg, politisk overbevisning og holdning til fri abort.
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Lykke
Kort karma: 45
Likede indlæg: 719

Indlægaf Lykke » 14. apr 2016, 18:23

kidkomb skrev:
Lykke skrev:
Jo jo klart. Men mad? Der synes jeg måske bare der er ret så meget andet man kunne diskutere. Men det bliver vi nok ikke enige om, og det er helt okay.

Mad er ufarligt. Ligesom vejret. Det er et fint smalltalk-emne. Når man har været omkring ting, der er helt uden for ens kontrol, vejret feks, så går man videre til noget med personlige præferencer, der ikke så nemt fornærmer andre.
Med nogle går man bare ikke videre. Det kan sagtens være rart at føre en samtale, der ikke kræver de store overvejelser omkring livsvalg, politisk overbevisning og holdning til fri abort.

Haha så tror jeg at jeg har forstået budskabet.
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 555
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10298

Indlægaf icelady » 14. apr 2016, 20:46

Hvorfor jeg får følgende besked, ved alle videoer herinde? :gruble:

Serverens DNS-adresse kunne ikke bestemmes.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3564

Indlægaf Lemonella » 15. apr 2016, 07:11

kidkomb skrev:
Lykke skrev:

Jeg synes nu ikke altid, at snak om mad er ufarligt. Når jeg nogen gange læser om folks meninger om dette og hint, kan jeg da godt tænke, at det dog var noget frygtelig sludder, at fyre af.
Det samme gælder udtalelser i "fordi jeg siger det". Der har jeg ofte taget mig selv i, at lige flyve op i det røde felt og har også fået skrevet et mod-indlæg, som så er blevet slettet igen.
Så for mig er det altså ikke altid ufarligt. :D
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Smiling_Goat
Kort karma: 467
Likede indlæg: 5906

Indlægaf Smiling_Goat » 15. apr 2016, 07:35

Om jeg er den eneste, der ikke gider videoer på nettet. Jeg ved, at videoer bliver mere og mere udbredte, og det virker til at være den retning, nyhedsformidling bevæger sig, men jeg gider det ikke. Nogle artikler er bare en meget kort tekst, der henviser til en video, og jeg gider ikke engang at starte den. Jeg føler, det er et gevaldigt spild af tid, og jeg gider ikke sidde og se på en eller anden fumle rundt efter ordene, sige øh, skilte der skal bladres i eller andet ligegyldigt.

Skriv nu bare nyheden, så jeg kan skimme den, afgøre om jeg gider læse den og komme videre med min dag, men jeg må jo så være et mindretal, når det vinder større og større indpas. En sideundren: Hvad er der nu galt med at læse? Orker man det ikke? Hvad sker der?
21
Brugeravatar
Minionine
Kort karma: 43
Likede indlæg: 430

Indlægaf Minionine » 15. apr 2016, 07:49

Smiling_Goat skrev:Om jeg er den eneste, der ikke gider videoer på nettet. Jeg ved, at videoer bliver mere og mere udbredte, og det virker til at være den retning, nyhedsformidling bevæger sig, men jeg gider det ikke. Nogle artikler er bare en meget kort tekst, der henviser til en video, og jeg gider ikke engang at starte den. Jeg føler, det er et gevaldigt spild af tid, og jeg gider ikke sidde og se på en eller anden fumle rundt efter ordene, sige øh, skilte der skal bladres i eller andet ligegyldigt.

Skriv nu bare nyheden, så jeg kan skimme den, afgøre om jeg gider læse den og komme videre med min dag, men jeg må jo så være et mindretal, når det vinder større og større indpas. En sideundren: Hvad er der nu galt med at læse? Orker man det ikke? Hvad sker der?

Jeg er helt med dig. Jeg gider heller ikke videoer og starter dem aldrig. Jeg hader også når folk sender mig videoer af alt muligt de lige synes jeg skal se. Det tager for lang tid og det larmer! Ofte hvis jeg sidder og surfer på telefonen i offentligheden, på arbejdet (ja det gør jeg, når jeg lige skal have 2 min.) eller mens jeg ser tv, så gider jeg absolut ikke sidde og larme med en eller anden video. Endnu værre bliver det, når de går i gang af sig selv :panik:
4
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 267
Likede indlæg: 5087

Indlægaf Fyrst Eberhard » 15. apr 2016, 08:44

Det der med at gå rundt og drikke halv liters energidrikke, er det ikke sådan lidt prollet, Ed Hardy -semi lavkulturs agtigt?
4
Peace!
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 112
Likede indlæg: 1103

Indlægaf girl_beat » 15. apr 2016, 08:59

At kloge, fornuftige kvinder kan blive fuldstændig twistede af en kæreste med psykopatiske træk :( Det burde næsten have sin egen tråd, men det omhandler en nær veninde, jeg ikke ønsker at hænge ud. Men for fanden altså, hvad sker der i hovederne på folk nogen gange?!
4
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 871
Likede indlæg: 11747

Indlægaf Dirtylittledevil » 15. apr 2016, 14:22

Hvor utroligt højt og insisterende et gammeldaws vækkeur kan "tiktakke" når først man får øje på det.
2
The more I eat the butter I feel
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 16. apr 2016, 13:09

Det er spøjst hvordan "et kæmpe barn" og "et kæmpebarn" nærmest er det samme, men "et skide barn" og "et skidebarn" er to meget forskellige ting.

Jeg undrer mig lidt over, hvad den grammatiske regel er. Er det fordi "kæmpe" er et adjektiv, men "skide" er et verbum?
0
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 319
Likede indlæg: 3436

Indlægaf dgd2007 » 16. apr 2016, 13:27

Smiling_Goat skrev:Det er spøjst hvordan "et kæmpe barn" og "et kæmpebarn" nærmest er det samme, men "et skide barn" og "et skidebarn" er to meget forskellige ting.

Jeg undrer mig lidt over, hvad den grammatiske regel er. Er det fordi "kæmpe" er et adjektiv, men "skide" er et verbum?

Nja ... jeg har aldrig hørt om et "skidebarn" :)
Men det kan godt være, du er inde på noget af det rigtige. I hvert fald er verbum + substantiv jo altid direkte sammensat: løbetræning, løbesod, kogekunst, syngespil ...
Men i dine eksempler, hvor det er delt, er de vel begge lige "adjektiviske", men formentlig opstået som forkortelser af hhv. "kæmpestort" og "så ligegyldigt/irriterende, at man kunne skide på det". :gruble:
0
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 104
Likede indlæg: 1198

Indlægaf Kattefjæs » 16. apr 2016, 13:30

At nogle forældre siger til deres børn at de ikke må råbe indendørs og i stedet skal gå udenfor. Altså selvfølgelig skal de ikke råbe indendørs, men hvorfor skal vi andre straffes med larmen? Hvordan i alverden kan det være bedre at børnene råber og skriger og generer hele nabolaget i stedet for deres egne forældre? :gruble: I don't get it. Det giver vel okay mening hvis man har langt til nærmeste nabo, men når man bor med en ret lille, lukket fællesgård og der er omkring 80 husstande som må lukke vinduerne pga. larmen, så gør det da ikke situationen den mindste smule bedre. Hvis jeg gik ud i gården og satte et trommesæt op og gik amok, så skulle de første tyve børnefamilier da nok komme og klage på ingen tid. :lol: Men det er åbenbart okay at børnene skriger af deres lungers fulde kraft mens de trommer på bænke og borde og kaster med legetøj så det runger og gør ondt i ørerne.
3
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 319
Likede indlæg: 3436

Indlægaf dgd2007 » 16. apr 2016, 13:34

... at moderne sodavandsflasker er underlige i bunden, at de ikke kan holde sig oprejst, når de er tomme. De vælter jo rundt med irriterende klik-klak-lyde! :gruble:
2
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 16. apr 2016, 13:46

dgd2007 skrev:
Smiling_Goat skrev:Det er spøjst hvordan "et kæmpe barn" og "et kæmpebarn" nærmest er det samme, men "et skide barn" og "et skidebarn" er to meget forskellige ting.

Nja ... jeg har aldrig hørt om et "skidebarn" :)
Men det kan godt være, du er inde på noget af det rigtige. I hvert fald er verbum + substantiv jo altid direkte sammensat: løbetræning, løbesod, kogekunst, syngespil ...
Men i dine eksempler, hvor det er delt, er de vel begge lige "adjektiviske", men formentlig opstået som forkortelser af hhv. "kæmpestort" og "så ligegyldigt/irriterende, at man kunne skide på det". :gruble:

Men et skidebarn er jo tydeligvis et barn med tarmproblemer :D.. Det er nok den regel med sammensætningen af verbum og substantiv, der skaber den association for mig.

Tak
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 555
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10298

Indlægaf icelady » 16. apr 2016, 14:13

Om FB har ændret noget i deres indstillinger.

Pludselig får jeg ikke newsfeeds fra de nyhedssider, jeg følger :gruble:

Eller fra nogle sider, jeg følger, i det hele taget, nu jeg tænker efter.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler

Tilbage til "Generelt"