Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf ShuruQ » 17. apr 2016, 06:26

FruDulle skrev:ShuruQ- det er virkelig ikke i orden opførsel. Hvad gør hun hvis du siger fra? Det er virkelig barnagtigt og dybt respektløst.

Jamen så hjælper det som regel i et stykke tid og så vupti er hun tilbage igen. Enten holder hun lav profil eller bliver så tøsefornærmet at hun forsvinder helt.

Grunden til min tavshed denne gang er, jeg tror virkelig hun ønsker en reaktion, så jeg afprøver en tavshedstrategi. Det er bare så sært, jeg talte med hende i går morges, alt var fryd og gammen (så meget det kan være), så der er ikke nogen forhistorie. Hun må virkelig være sin egen værste fjende.
3
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3564

Indlægaf Lemonella » 17. apr 2016, 06:40

ShuruQ skrev:Min mor igen, igen.

Jeg får et billede af deres aftensmad, stegt flæsk. Jeg reagerer ikke for jeg synes efterhånden det er plat, så går der lidt, ny besked "bliver du slet ikke lysten", jeg ignorerer igen fordi jeg ikke aner hvad jeg skal skrive.

Til sidst får jeg en "vittighedstegning" der stempler muslimer som pædofile.

Jeg ved virkelig ikke hvad der stikker hende (altså sådan er hun i perioder, men hvad der gør det lige nu, det aner jeg ikke).

Jeg var seriøst blevet meget vred, hvis min mor i den grad udviste så meget mangel på respekt over for mit valg af livsførelse.

Jeg ville til billedet skrive " velbekomme".
Jeg ville svare " nej" til spørgsmålet.
Til "vittighedstegningen", ville jeg spørge hende om hun seriøst tror jeg voldtager små børn.

Når det nu ikke hjælper, at tie tingene ihjel og hun åbenbart mener, hun er i sin gode ret til, at behandle mig på den måde, gå hende på klingen og én gang for alle få hende til, at forstå, at hun gør mig ondt med sin væremåde.
Hjalp det ikke, ville jeg cutte forbindelsen totalt.

Min mor ville ikke komme langt med den opførsel. Mor eller ej, det mindste man kan forlange er vel, at hun respekterer dig som sin datter og behandler dig pænt... altid.
11
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 17. apr 2016, 06:56

Lemonella skrev:
ShuruQ skrev:Min mor igen, igen.

Jeg får et billede af deres aftensmad, stegt flæsk. Jeg reagerer ikke for jeg synes efterhånden det er plat, så går der lidt, ny besked "bliver du slet ikke lysten", jeg ignorerer igen fordi jeg ikke aner hvad jeg skal skrive.

Til sidst får jeg en "vittighedstegning" der stempler muslimer som pædofile.

Jeg ved virkelig ikke hvad der stikker hende (altså sådan er hun i perioder, men hvad der gør det lige nu, det aner jeg ikke).

Jeg var seriøst blevet meget vred, hvis min mor i den grad udviste så meget mangel på respekt over for mit valg af livsførelse.

Jeg ville til billedet skrive " velbekomme".
Jeg ville svare " nej" til spørgsmålet.
Til "vittighedstegningen", ville jeg spørge hende om hun seriøst tror jeg voldtager små børn.

Når det nu ikke hjælper, at tie tingene ihjel og hun åbenbart mener, hun er i sin gode ret til, at behandle mig på den måde, gå hende på klingen og én gang for alle få hende til, at forstå, at hun gør mig ondt med sin væremåde.
Hjalp det ikke, ville jeg cutte forbindelsen totalt.

Min mor ville ikke komme langt med den opførsel. Mor eller ej, det mindste man kan forlange er vel, at hun respekterer dig som sin datter og behandler dig pænt... altid.

Jeg er helt enig og alle de ting har jeg afprøvet. Hun ønsker en reaktion og nogle gange tror jeg den mest provokerende modprovokation er at holde kaje.

Ellers cutter jeg bare forbindelsen igen, det skulle ikke komme an på det.

Men det er fandeme så barnligt.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 17. apr 2016, 07:03

Jeg bliver også rigtig vred og ikke mindst såret, også derfor jeg vælger at dele det her for at få lov til at rase ud over det.
3
Jailbird
Kort karma: 57
Likede indlæg: 652

Indlægaf Jailbird » 17. apr 2016, 07:06

2SHY skrev:Jeg tror jeg bruger dobbelt så lang tid på at børste tænder :gruble:

Lemonella skrev:Jeg tog engang tid på, hvor lang tid det tog mig, at børste mine tænder. Det tog ca. 5 minutter. :D

Okay, fedt nok. Jeg bruger nemlig også 4-5 minutter, min farmor har altid lært mig at bruge 5 minutter :D Det er bare mærkeligt at alle tandbørster med indbygget timer bruger 2 minutter som milepæl.
1
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1151
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9685

Indlægaf kidkomb » 17. apr 2016, 10:35

ShuruQ skrev:Jeg bliver også rigtig vred og ikke mindst såret, også derfor jeg vælger at dele det her for at få lov til at rase ud over det.

Måske er du blevet muslim, fordi du manglede et fællesskab, hvor dine valg og ønsker ikke bliver gjort grin med og hånet.
-du ved det som man normalt får i en familie....

...-gad jeg godt komme til at skrive til hende....
6
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 815
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8416
Kontakt:

Indlægaf Ado » 17. apr 2016, 11:03

Jeg ligger og ser gamle koncertklip med Michael Jackson. Og nu undrer det mig, at jeg først nu med flere års forsinkelse nærmest er ulykkelig over hans død. Og at jeg egentlig synes han er sexet,

Jeg har været single for længe.
9
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 555
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10296

Indlægaf icelady » 17. apr 2016, 11:40

Reklamerne for nye kampfly.

Nu er det jo ikke fordi Hr & Fru Jensen kan have afgørende indflydelse på beslutningen om, hvilket fly der skal købes, så forstår ikke hvorfor det skal markedsføres så aggressivt.
4
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Aviva
Kort karma: 10
Likede indlæg: 68

Indlægaf Aviva » 17. apr 2016, 12:01

Hvad det skrigeri udenfor skal til for (der blev skreget op i 5-10 min)..
Kiggede lige ud og der står så en somalisk pige og skriger op, og smider rundt med en cykel (der stod 3/flere somaliske mænd rundt omkring)

-lige nu snakker hun (i et ret vredt tonefald) med min danske underbo.
- ved stadig ikke hvad der er galt
0
Palestine never existed!

Gud velsigne ISRAEL
Brugeravatar
Vira
Kort karma: 498
Likede indlæg: 1911

Indlægaf Vira » 17. apr 2016, 13:49

Mit kondital. Jeg har de sidste 10 år gået en tur på en time, tæt på hver evig eneste dag, dog med lidt udsving og pauser hist og her. Men jeg burde jo sådan set være i ok træning

Nu har min kommune lavet en rute man kan gå på tid, og så kan man derefter aflæse sit kondital.

Mit var det absolut ringeste på tabellen. Faktisk var det så dårligt at havde jeg været 33 sekunder længere om turen, havde det slet ikke været med i tabellen. Og der er en stor helbredsrisiko ved at have så dårligt et tal, stod der også på oversigten.

Jeg forstår det ikke, hvordan faen kan jeg gå så langsomt når jeg er vant til det :lol2: :gruble: :lol2:
0
I'm not limited edition, I'm weird.
Brugeravatar
down.boy
Kort karma: 33
Geografisk sted: Silkebronx
Likede indlæg: 122

Indlægaf down.boy » 17. apr 2016, 13:58

Frkvira skrev:Mit kondital. Jeg har de sidste 10 år gået en tur på en time, tæt på hver evig eneste dag, dog med lidt udsving og pauser hist og her. Men jeg burde jo sådan set være i ok træning

Nu har min kommune lavet en rute man kan gå på tid, og så kan man derefter aflæse sit kondital.

Mit var det absolut ringeste på tabellen. Faktisk var det så dårligt at havde jeg været 33 sekunder længere om turen, havde det slet ikke været med i tabellen. Og der er en stor helbredsrisiko ved at have så dårligt et tal, stod der også på oversigten.

Jeg forstår det ikke, hvordan faen kan jeg gå så langsomt når jeg er vant til det :lol2: :gruble: :lol2:

Men hvor langt går du så på den time, på din daglige tur? ;) Det er jo desværre en medvirkende faktor til at styrke din form :)

Når det så er sagt - så må du godt være temmelig selvtilfreds med, at du kommer afsted på den daglige gåtur, som vi alle burde - medmindre man dyrker en eller anden form for sport jævnligt :gogo: :clap:
2
Brugeravatar
Vira
Kort karma: 498
Likede indlæg: 1911

Indlægaf Vira » 17. apr 2016, 14:02

down.boy skrev:
Frkvira skrev:Mit kondital. Jeg har de sidste 10 år gået en tur på en time, tæt på hver evig eneste dag, dog med lidt udsving og pauser hist og her. Men jeg burde jo sådan set være i ok træning

Men hvor langt går du så på den time, på din daglige tur? ;) Det er jo desværre en medvirkende faktor til at styrke din form :)

Når det så er sagt - så må du godt være temmelig selvtilfreds med, at du kommer afsted på den daglige gåtur, som vi alle burde - medmindre man dyrker en eller anden form for sport jævnligt :gogo: :clap:

Det svinger faktisk en del kan jeg se på Endomondo mellem 4-5 km

Jeg er faktisk helt ligeglad med at jeg åbenbart går meget langsomt, jeg fatter det bare ikke :lol: :lol:
0
I'm not limited edition, I'm weird.
Brugeravatar
down.boy
Kort karma: 33
Geografisk sted: Silkebronx
Likede indlæg: 122

Indlægaf down.boy » 17. apr 2016, 14:04

Frkvira skrev:
down.boy skrev:

Det svinger faktisk en del kan jeg se på Endomondo mellem 4-5 km

Jeg er faktisk helt ligeglad med at jeg åbenbart går meget langsomt, jeg fatter det bare ikke :lol: :lol:

Kondition er også bare et tal - ligesom alder ;) :lol: :gammel:
0
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 611
Likede indlæg: 5033

Indlægaf Aima » 17. apr 2016, 14:18

ShuruQ skrev:Jeg bliver også rigtig vred og ikke mindst såret, også derfor jeg vælger at dele det her for at få lov til at rase ud over det.

Dét forstår jeg sandelig godt, du har brug for.

Jeg er godt nok chokeret over din mors manglende pli/situationsfornemmelse/respekt eller hvad nu det er, hun er i akut underskud af, til gengæld er jeg meget imponeret over din måde at håndtere det på. Du klarer det så flot.
2
I'll stick with hell no's and headphones...
Smiling_Goat
Kort karma: 467
Likede indlæg: 5905

Indlægaf Smiling_Goat » 17. apr 2016, 15:23

Bare fordi jeg blev nysgerrig: Tager tabellen højde for benlængde? Jeg har altid troet (måske naivt) at lave mennesker generelt går lidt langsomt, fordi de jo har korte ben. Det er måske bare en helt fjollet tanke? :blush:
0

Tilbage til "Generelt"