Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Avino
Kort karma: 105
Likede indlæg: 451

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Avino » 20. apr 2016, 17:16

kidkomb skrev:Hvorfor supositorier ikke er runde i begge ender?
"Den flade ende skal ind først"
Ja, men for helvede; det fatter ingen jo! Når der er behov for at pointere det kraftigt i vejledningen og apotekspersonalet er instrueret i at forklare det grundigt og det STADIG er en udbredt misforståelse at den runde ende skal ind først, burde man så ikke genoverveje designet??
Og nej, det føles ikke "lige sådan" at stoppe den spidskantede flossede del ind først, for jeg har faktisk følelse i røvhullet og kan rapportere om enddog stor forskel!
Så lav den dog rund i begge ender. Det er simpelthen så torske idiotisk det der!
Desuden så jeres "så bliver den nemmere inde for peristektalbevægelserne bliver ikke provokeret når den runde ende er nedad" skal I bare lukke revnen med.
Det føles lige så meget som om man, tadaa, har noget siddende i tarmen, som burde ud.
Gah!

:dåne:
Tro mig. Vi som personale i institutioner- er lige så uforstående , som du.
Det er fuldstændigt vanvittigt.
Jeg troede- i mange år- at det var den runde ende, som skulle indføres. Indtil en kollega forklarede, at det var den der, væmmeligt flossede- flade og fuldstændigt uindførende del- der skulle indføres. :forvirret:
Uanset, hvilken del- der bliver indført, vil det altid føles som om du skal s****.
:-D
0
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 393
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3883

Indlægaf Delfin » 20. apr 2016, 17:21

Avino skrev:
kidkomb skrev:Hvorfor supositorier ikke er runde i begge ender?
"Den flade ende skal ind først"
Ja, men for helvede; det fatter ingen jo! Når der er behov for at pointere det kraftigt i vejledningen og apotekspersonalet er instrueret i at forklare det grundigt og det STADIG er en udbredt misforståelse at den runde ende skal ind først, burde man så ikke genoverveje designet??
Og nej, det føles ikke "lige sådan" at stoppe den spidskantede flossede del ind først, for jeg har faktisk følelse i røvhullet og kan rapportere om enddog stor forskel!
Så lav den dog rund i begge ender. Det er simpelthen så torske idiotisk det der!
Desuden så jeres "så bliver den nemmere inde for peristektalbevægelserne bliver ikke provokeret når den runde ende er nedad" skal I bare lukke revnen med.
Det føles lige så meget som om man, tadaa, har noget siddende i tarmen, som burde ud.
Gah!

:dåne:
Tro mig. Vi som personale i institutioner- er lige så uforstående , som du.
Det er fuldstændigt vanvittigt.
Jeg troede- i mange år- at det var den runde ende, som skulle indføres. Indtil en kollega forklarede, at det var den der, væmmeligt flossede- flade og fuldstændigt uindførende del- der skulle indføres. :forvirret:
Uanset, hvilken del- der bliver indført, vil det altid føles som om du skal s****.
:-D

Det mest tåbelige ved det, er at det er præcis samme indhold i begge ender, så reelt set kan det jo være bedøvende lige meget. Jeg synes da fint, den finder derop, hvor den skal, når man vender den med den runde ende først. Med andre ord sked ( :D ) jeg på det dengang, jeg havde brug for dem i perioder.
3
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1152
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9716

Indlægaf kidkomb » 20. apr 2016, 17:26

Den skal ikke ind med den flade ende, fordi det er nemmere (for det er det ikke) Den skal ind med den flade ende først, for at den runde ende skal vende nedad inde i tarmen. For så bliver den ikke så nemt skubbet ud igen.
(Selvom det lyder sært. Det er noget med om tarmen tror det er noget der SKAL ud eller noget der kan vente.
1
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 393
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3883

Indlægaf Delfin » 20. apr 2016, 17:29

Det har min tarm så ikke læst :D

(men jeg kender godt begrundelsen)
1
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 815
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8429
Kontakt:

Indlægaf Ado » 20. apr 2016, 18:10

Over hvad Lama har skrevet herinde og hvorfor der står "slettet" ved mange af indlæggene.
17
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 528
Likede indlæg: 2491

Indlægaf Bøtte » 20. apr 2016, 19:16

Det er vist stort set alle hendes indlæg hun har slettet.
0
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 815
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8429
Kontakt:

Indlægaf Ado » 20. apr 2016, 19:17

Jeg undrer mig over den mand, som jeg og min ven var i byen med sidste weekend. Nu har han lige sendt mig en besked: "Hej. Du er stille. Du må gerne sige, hvis jeg har gjort noget?".

Ørhmm, behøver jeg? Du svinede mig til, da du ikke havde held med at score mig. Du truede alle mænd, jeg talte med i baren. Og aftenen endte med du fik et par på hovedet af én af de mænd, som du havde provokeret. Og nu spørger du, om du har gjort noget galt?

Ej men, det er jo virkelig bare så dumt, at jeg næsten kun kan grine.
0
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 20. apr 2016, 19:28

Java.

Hver gang det skal opdateres, det sker aldrig alligevel. Opdatering fuldendt men når det skal i brug beder dem igen om opdatering. Sådan har det altid været 9/10 gange. Hader Java :P.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Lisva
Kort karma: 18
Likede indlæg: 393

Indlægaf Lisva » 20. apr 2016, 19:34

Jeg undrer mig meget, når folk poster private beskeder offentligt på Facebook. "Se disse blomsterkrukker, Lennart, er det ikke lige noget for os?" eller "Jeg siger tak til Mette for en formidabel gang risotto". :wacko:
1
Brugeravatar
Moxy-lady
Kort karma: 183
Likede indlæg: 2244

Indlægaf Moxy-lady » 20. apr 2016, 19:36

Ado skrev:Jeg undrer mig over den mand, som jeg og min ven var i byen med sidste weekend. Nu har han lige sendt mig en besked: "Hej. Du er stille. Du må gerne sige, hvis jeg har gjort noget?".

Ørhmm, behøver jeg? Du svinede mig til, da du ikke havde held med at score mig. Du truede alle mænd, jeg talte med i baren. Og aftenen endte med du fik et par på hovedet af én af de mænd, som du havde provokeret. Og nu spørger du, om du har gjort noget galt?

Ej men, det er jo virkelig bare så dumt, at jeg næsten kun kan grine.

Det minder mig om en gang med ham min skønne eks, der vågnede op efter en fest og spurgte i sjov "nå, lavede jeg så noget dumt i går?"

Tjae, let me recap.

Du stjal sprut fra min moster og onkel til en familiefest (fandt jeg ud af bagefter. Han påstod i hvert fald at han havde stjålet det - han kunne i princippet godt have fået det og løjet om det for at gøre mig utilpas :stoned: )
Han lagde an på værtens kæreste - mens både jeg og værten var der og kunne høre det hele.
(Vi startede til familiefest og herefter til fest hos en af hans gamle kammerater som han ikke havde set i en del år. )
Du blev meget mere fuld end alle andre og var pinlig og smed øldåser tværs igennem lokalet.
Du langede din bedste kammerat en på låget og I var ved at komme op og slås, vi måtte skille jer fysisk ad (og det er tankevækkende at jeg havde fat i kammeraten fordi jeg, i underbevidstheden vidste at han ikke ville gøre mig noget!)
Du kunne ikke stå på dine ben og vi måtte forlade festen mens jeg på 1.60 næsten bar dine 1.90 og måtte stå og holde rundt om en lygtepæl mens vi ventede på en taxa.
Du svinede alle dine venner til da vi prøvede at fikse det i mellem jer.

Men hey, det var en af de gange hvor det ikke gik ud over mig - andet end ydmygelsen som dog var ret så total. Vi så ikke den gamle kammerat igen.

Men ja, du lavede noget dumt i går. Spasser.
Senest rettet af Moxy-lady 20. apr 2016, 21:03, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 319
Likede indlæg: 3451

Indlægaf dgd2007 » 20. apr 2016, 19:37

ShuruQ skrev:Java.

Hver gang det skal opdateres, det sker aldrig alligevel. Opdatering fuldendt men når det skal i brug beder dem igen om opdatering. Sådan har det altid været 9/10 gange. Hader Java :P.

Men man behøver det jo næsten aldrig mere. Kan du ikke bare deaktivere det?
0
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 20. apr 2016, 19:39

dgd2007 skrev:
ShuruQ skrev:Java.

Men man behøver det jo næsten aldrig mere. Kan du ikke bare deaktivere det?

Jeg har en passion. Whist og de steder jeg spiller whist skal man bruge Java for at spille. Men håber med tiden der findes smartere løsninger :).
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 20. apr 2016, 20:10

At nogle tråde når man klikker ryger man ind på sidste side mens andre, uanset hvor mange gange man har været i dem før så åbner de automatisk på første side.
0
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 311
Likede indlæg: 5765

Indlægaf Animi » 20. apr 2016, 21:37

Den kærlighed og tilknytning folk kan have til deres dyr. Jeg har det ikke selv sådan med mine dyr, så det er selvfølgelig ikke så mærkeligt at jeg ikke kan sætte mig ind i det.
Men fx er min veninde lige flyttet hjemmefra, og hun fortalte at hun virkelig virkelig savnede sin hund, faktisk mere end sin familie. Hun kunne slet ikke forstå at jeg ikke havde det på samme måde med min hund, og jeg kunne ikke forstå hende :P
Eller min anden veninde, der mistede sin hund for nogen måneder siden. Hendes familie havde haft den i 15år, så selvfølgelig var de kede af det, det er klart. Men jeg havde bare svært ved at sætte mig ind i at hun blev SÅ ked af det, og var ked af det i lang tid. Da vi mistede vores hund vi havde haft fra jeg var 6 til jeg var 20, var jeg også ked af det, men ikke mere end at det var gået over dagen efter.

Nogen gange føler jeg mig sgu lidt kold i røven :genert: Det er helt vildt, hvordan man kan havde det så forskelligt med sine dyr.
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3565

Indlægaf Lemonella » 21. apr 2016, 08:54

Jeg undrer mig over, hvorfor Pia Olsen Dyhr har været inde på min Facebook side og opfordret mig til, at synes godt om hendes side. :gruble:
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.

Tilbage til "Generelt"