Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Novella
Kort karma: 328
Likede indlæg: 3686

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Novella » 21. apr 2016, 09:00

Om jeg tilhører en komplet uoplyst minoritet af kvinder, siden jeg ikke kan finde noget som helst interessant i dameblade. Jeg sidder aktuelt med et Femina, jeg har fået i en goodiebag, og jeg har ikke set en eneste tekst eller emne, der fangede mig. Jeg vil hellere læse Kristeligt Dagblad.
10
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 21. apr 2016, 09:03

Novella skrev:Om jeg tilhører en komplet uoplyst minoritet af kvinder, siden jeg ikke kan finde noget som helst interessant i dameblade. Jeg sidder aktuelt med et Femina, jeg har fået i en goodiebag, og jeg har ikke set en eneste tekst eller emne, der fangede mig. Jeg vil hellere læse Kristeligt Dagblad.

Vi kan danne en minoritetsklub. Jeg tilhører uden tvivl den minoritet du nævner der.

Bortset fra jeg hellere vil læse et Anders And blad :P.
2
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 317
Likede indlæg: 3403

Indlægaf dgd2007 » 21. apr 2016, 09:08

Lemonella skrev:Jeg undrer mig over, hvorfor Pia Olsen Dyhr har været inde på min Facebook side og opfordret mig til, at synes godt om hendes side. :gruble:

Du havde lige noget om hende i går på News i "Den Digitale Dagsorden", hvor de sagde, at hun var meget fremme i skoene på sociale medier. Jeg hørte ikke så grundigt efter (det var vist mest noget med, at hun og Samuelsen var længst fremme med SnapChat eller måske Instagram ... :gruble: )

Jeg kan for øvrigt meget godt lide hende - hun er bare dårlig til at holde store taler, men i mindre diskussioner eller interviews, virker hun faktisk rigtig god (i en meget svær situation for hendes parti).
0
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 249
Likede indlæg: 3515

Indlægaf Lemonella » 21. apr 2016, 09:19

dgd2007 skrev:
Lemonella skrev:Jeg undrer mig over, hvorfor Pia Olsen Dyhr har været inde på min Facebook side og opfordret mig til, at synes godt om hendes side. :gruble:

Du havde lige noget om hende i går på News i "Den Digitale Dagsorden", hvor de sagde, at hun var meget fremme i skoene på sociale medier. Jeg hørte ikke så grundigt efter (det var vist mest noget med, at hun og Samuelsen var længst fremme med SnapChat eller måske Instagram ... :gruble: )

Jeg kan for øvrigt meget godt lide hende - hun er bare dårlig til at holde store taler, men i mindre diskussioner eller interviews, virker hun faktisk rigtig god (i en meget svær situation for hendes parti).

Så har hun sikkert været rundt på alle de sociale medier og opfordret til, at synes om hendes side. :lol:

Mon jeg så snart får en opfordring fra Anders Samuelsen. :gruble:
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 608
Likede indlæg: 5024

Indlægaf Aima » 21. apr 2016, 09:41

ShuruQ skrev:
Novella skrev:Om jeg tilhører en komplet uoplyst minoritet af kvinder, siden jeg ikke kan finde noget som helst interessant i dameblade. Jeg sidder aktuelt med et Femina, jeg har fået i en goodiebag, og jeg har ikke set en eneste tekst eller emne, der fangede mig. Jeg vil hellere læse Kristeligt Dagblad.

Vi kan danne en minoritetsklub. Jeg tilhører uden tvivl den minoritet du nævner der.

Hvem ER det egentlig, der læser de der magasiner nutildags? Seriøst, jeg kender ikke en eneste, der ville købe Femina eller Alt for Damerne eller hvad de hedder. Jeg var, i forbindelse med noget mulig annoncering, inde og tjekke oplagstal på nogle af dem for nylig, og de har da læsere. Jeg forstår bare ikke hvem.

(Men Kristelig Dagblad er i øvrigt en ret god avis).
1
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 249
Likede indlæg: 3515

Indlægaf Lemonella » 21. apr 2016, 09:52

Aima skrev:
ShuruQ skrev:

Hvem ER det egentlig, der læser de der magasiner nutildags? Seriøst, jeg kender ikke en eneste, der ville købe Femina eller Alt for Damerne eller hvad de hedder. Jeg var, i forbindelse med noget mulig annoncering, inde og tjekke oplagstal på nogle af dem for nylig, og de har da læsere. Jeg forstår bare ikke hvem.

Jeg læser Magasinet LIV. Det er for kvinder på 40+. Det udkommer en gang om måneden og der er en del godt læsestof og både tøj- og makeuptips, er for kvinder lidt oppe i alderen. Jeg synes det er et helt okay magasin. :)
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 21. apr 2016, 10:09

Aima skrev:
ShuruQ skrev:

En af de få der er værd at læse hvis det endelig skal være, synes jeg.

Hvad angår magasinerne så kender jeg i øvrigt vist heller ikke rigtigt nogen der læser dem mere.

Og så ikke et ord om at jeg da jeg var i 20'erne læste både Ude & Hjemme og hold nu godt fast Hjemmet :blush:.
1
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 287
Likede indlæg: 4428

Indlægaf Rosa Espinosa » 21. apr 2016, 10:43

ShuruQ skrev:
Aima skrev:
ShuruQ skrev:

En af de få der er værd at læse hvis det endelig skal være, synes jeg.

Hvad angår magasinerne så kender jeg i øvrigt vist heller ikke rigtigt nogen der læser dem mere.

Og så ikke et ord om at jeg da jeg var i 20'erne læste både Ude & Hjemme og hold nu godt fast Hjemmet :blush:.

Gjorde jeg også :-D Køber dem stadig nogen gange, men læser dem ikke. Vil bare lave kryds og tværs.

Især Ude & Hjemme er godt nok et deprimerende blad, fyldt med mordhistorier osv. Det er for trist.
1
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 317
Likede indlæg: 3403

Indlægaf dgd2007 » 21. apr 2016, 10:48

Ja, det er svært at forstå damebladsfascinationen :gruble:
Men den er der helt sikkert hos mange. Vores børn fandt hurtigt ud af, hvis de skulle have lov til et eller andet, der ellers ville være kontroversielt, så var absolut det bedste tidspunkt at spørge, når min kone lige havde fået en stak af de billedblade, der gik på omgang i familien - så svarede hun nemlig bare distræt hen for sig "hmør!", hvilket naturligvis kun kunne tolkes som et klart ja :)
Og hun er ellers i Weekendavis- og DR2-segmentet!

EDIT: Det skal dog siges, at jeg også er stødt på to medlemmer af den mandlige species, der også kunne sidde og læse dem fra ende til anden.
1
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 869
Likede indlæg: 11682

Indlægaf Dirtylittledevil » 21. apr 2016, 11:18

Denne familie, fra en reklame på Danske Banks hjemmeside. Helt ærligt, de ser simpelthen så hysteriske og grimme ud. De ligner sådan en familie som ingen gider at kende og som alle forsøger at undgå når de er ude :-D

vildt.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
12
The more I eat the butter I feel
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 564
Likede indlæg: 5032

Indlægaf ManicNinja » 21. apr 2016, 11:23

2SHY skrev:At jeg eftersigende lugter gammelt/møl-agtigt :forvirret: :ad!: Ikke at der kommer fra mig men mit tøj åbenbart. Det mener min vejleder fra profil teamet i hvert fald :gruble:

I don't get it... Men jeg har da skyndt mig at smide min parfume ud i tilfælde af at det er den!

Din vejleder har simpelthen fortalt dig, at du lugter?? WTF!? Har du forsøgt dig med at fortælle vedkommende, at du ikke kan lide han/hendes hår og så se, om vedkommende ser at få sig en ny frisure, du kan bifalde ...?

Aj, sorry. Men jeg synes virkelig, det dér lyder som grænseoverskridende adfærd. Det er jo for fanden ikke, fordi du ikke plejer din personlige hygiejne. Sidder og bliver lidt fortørnet på dine vegne ...
6
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 349
Likede indlæg: 3457

Indlægaf Ballademager » 21. apr 2016, 11:23

Om Brøndby-fans mon er helt gennembagte? :gruble:
1
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 564
Likede indlæg: 5032

Indlægaf ManicNinja » 21. apr 2016, 11:25

Dirtylittledevil skrev:Denne familie, fra en reklame på Danske Banks hjemmeside. Helt ærligt, de ser simpelthen så hysteriske og grimme ud. De ligner sådan en familie som ingen gider at kende og som alle forsøger at undgå når de er ude :-D

vildt.jpg

:8: Danske Bank, alligevel ... Jeg var umiddelbart helt sikker på, det billede var fra en eller anden tysk reklame for et helt sikkert meget syntetisk produkt ...
4
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 869
Likede indlæg: 11682

Indlægaf Dirtylittledevil » 21. apr 2016, 11:30

ManicNinja skrev:
:8: Danske Bank, alligevel ... Jeg var umiddelbart helt sikker på, det billede var fra en eller anden tysk reklame for et helt sikkert meget syntetisk produkt ...

Ja det skulle man tro, men nej, det er noget de kalder "Blå opsparing" til konfirmander. Det er sådan man henvender sig til ungdommen nu til dags. Hvis man er Danske Bank :lol:

blaa.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
The more I eat the butter I feel
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8451

Indlægaf 2SHY » 21. apr 2016, 11:51

ManicNinja skrev:
2SHY skrev:At jeg eftersigende lugter gammelt/møl-agtigt :forvirret: :ad!: Ikke at der kommer fra mig men mit tøj åbenbart. Det mener min vejleder fra profil teamet i hvert fald :gruble:

I don't get it... Men jeg har da skyndt mig at smide min parfume ud i tilfælde af at det er den!

Din vejleder har simpelthen fortalt dig, at du lugter?? WTF!? Har du forsøgt dig med at fortælle vedkommende, at du ikke kan lide han/hendes hår og så se, om vedkommende ser at få sig en ny frisure, du kan bifalde ...?

Aj, sorry. Men jeg synes virkelig, det dér lyder som grænseoverskridende adfærd. Det er jo for fanden ikke, fordi du ikke plejer din personlige hygiejne. Sidder og bliver lidt fortørnet på dine vegne ...

Og meget taktisk den sidste gang jeg ser hende så jeg ikke kan nå at bevise at det faktisk ikke er mit tøj men en gammel og sær duft jeg ikke var klar over fik mig til at lugte sådan.

Det har faktisk fyldt så meget i mit hoved siden i mandags at jeg var nødt til at spørge en af instruktørerne på det lær at takle job og sygdom kursus jeg er startet på i dag! Og hun gloede meget undrende på mig og snusede til min jakke og alt muligt andet og kunne bare overhovedet ikke genkende det. Det burde hun så heller ikke for alt mit tøj har nærmest ligger i blød i skyllemiddel som jeg helst vil undgå at bruge på mit tøj og jeg har mere eller mindre taget bad i deo og en anden duft. Men det burde jo ikke være nødvendigt og jeg er heller ikke vild med ideen om potentielt at udvikle parfumeallergi.

Men vi har en aftale om at hun lige er opmærksom på det de næste gange og så siger hun til hvis hun oplever det. Så vil jeg prøve at undgå masse-duft-badet næste gang.

Jeg er nok i virkeligheden mest ked af at det faktisk står i mit afslutningsnotat :( Det gider jeg sq da ikke have stående om mig når jeg ellers aldrig har fået påtaler om min lugt uanset om det er på den gode eller mindre gode måde :(
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:

Tilbage til "Generelt"