Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 117
Likede indlæg: 2145

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sigge » 21. apr 2016, 12:29

^Ej, det virker da også vildt mærkelig ligefrem at føre det til referat! Hvordan i alverden skulle der komme noget godt ud af det? Mon ikke hun skulle træne lidt på sin professionalisme og sine sociale kompetencer.

Det er da fint nok lige så diskret at sige det til folk, hvis de decideret lugter dårligt, men ligefrem at begynde at skrive det i officielle papirer virker meget unødvendigt.
13
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 612
Likede indlæg: 3411

Indlægaf FruDulle » 21. apr 2016, 12:30

Hvorfor at jeg er så doven og træt...
0
Whatever
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 554
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10291

Indlægaf icelady » 21. apr 2016, 12:39

Stofa.

Ringede til dem for at høre om de kunne gøre det billigere (og bedre) end Yousee.

Får så opremset en helvedes stak kanaler i røret...jamen kan I da ikke bare lægge det på jeres hjemmeside?

Nej, det kunne de ikke, for det var jo forskelligt fra område til område.

Nå, men kan du så maile mig hvilke kanaler I har i div pakker? Og noget info om det der tillægs-kanal? :gruble:

Nej, for det kommer an på hvilket område du bor i.

Jamen det har jeg jo fortalt dig?? :rulle:

*remse remse alt for mange kanaler op til jeg kunne fatte det"
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8506

Indlægaf 2SHY » 21. apr 2016, 12:46

sigge skrev:^Ej, det virker da også vildt mærkelig ligefrem at føre det til referat! Hvordan i alverden skulle der komme noget godt ud af det? Mon ikke hun skulle træne lidt på sin professionalisme og sine sociale kompetencer.

Det er da fint nok lige så diskret at sige det til folk, hvis de decideret lugter dårligt, men ligefrem at begynde at skrive det i officielle papirer virker meget unødvendigt.

Der står så meget underligt i det vi har skullet udarbejde der og så også i journalen nu. Enhver der tænker at sygedagpenge systemet er fedt at være i skal have et los i røven og prøve selv helt ned på detaljeniveau at skulle udpensle det ene og det andet om alt fra helbred, netværk osv til hobbies, hvorfor man kan lide dem, hvad det giver en, hvor meget tid man bruger på det osv osv osv.

Det står da også kun som en bi-ting men faktum er at det står der og det irriterer mig helt afsindigt. Hvor jeg før var rigtig ked af det, så er jeg bare rigtig sur nu. Især fordi jeg kan mærke hvor meget det fylder i mit hoved og hvor dårligt jeg har det med det. Natten til tirsdag sov jeg næsten ikke fordi det fyldte så meget og jeg frygtede at alle syntes jeg stank og bare ikke ville sige noget. I går kunne jeg ikke tage på en spontan tur ud i storcenteret uden først at stryge i bad og vaske hår, mig selv, børste tænder og det hele fordi det endelig ikke skulle være sådan at jeg lugtede. Jeg kunne ikke engang få mig selv til at prøve noget tøj af skræk for at tøjet så ville lugte og ikke kunne sælges! :panik: :stoned:

Jeg kan godt høre hvor ekstremt og åndssvagt det lyder. For selvfølgelig lugter jeg ikke når alt mit tøj er helt rent og den personlige pleje er i orden. Men med den evige tendens jeg har til katastrofetanker, så vokser sådan en kommentar til uoverskuelige dimensioner.

Men jeg er glad for at jeg fik spurgt i dag. Nu kan jeg slappe af og have ro i sindet over at der næppe er nogen af de andre deltagere der synes jeg lugtede dårligt og at så er der nok heller ikke andre omkring mig der synes det. Jeg ville have ventet til i næste uge med at spørge men det er med at få brudt den der tanke hurtigst muligt før den indlagrer sig blandt de faste katastrofetanker
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 423
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 6015

Indlægaf LadyFox » 21. apr 2016, 12:53

Dirtylittledevil skrev:Denne familie, fra en reklame på Danske Banks hjemmeside. Helt ærligt, de ser simpelthen så hysteriske og grimme ud. De ligner sådan en familie som ingen gider at kende og som alle forsøger at undgå når de er ude :-D

vildt.jpg

Hende der er da alt for gammel til at blive konfirmeret? :8: Er hun ikke voksen? :gruble:
1
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 871
Likede indlæg: 11739

Indlægaf Dirtylittledevil » 21. apr 2016, 12:58

2SHY skrev:
Jeg er nok i virkeligheden mest ked af at det faktisk står i mit afslutningsnotat :( Det gider jeg sq da ikke have stående om mig når jeg ellers aldrig har fået påtaler om min lugt uanset om det er på den gode eller mindre gode måde :(

Jeg kommer sådan til at tænke på http://www.dagpengeland.dk/
0
The more I eat the butter I feel
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 21. apr 2016, 13:08

Fio skrev:2shy; Det lyder ekstremt fjollet at skrive noget i din profil om en lugt, det er jo netop er så flygtigt (forsvinder /man skifter parfume/lugter af hvidløg :-D etc.), og har dermed ikke noget at gøre i en profil der skal følge dig fremover, plus duftindtryk opfattes individuelt. Var der egemos i parfumen? Nogle folk tolker egemos som en hengemt/mølkugle-agtig lugt.

Præcis! Det er fuldstændig tåbeligt. Der står i det mindste at jeg kommer i bad og får vasket tøj osv så det lyder ikke som om jeg er totalt uhumsk.

Jeg ved ikke lige hvad egemos hedder på engelsk men det var den her http://www.fragrantica.com/perfume/Yves ... n-104.html

Men jeg indrømmer at jeg nok også har haft den stående i 5-10 år og så er det måske ikke underligt hvis den er blevet sær i lugten. For den duftede heller ikke længere som jeg huskede den. Anyway... Den er røget i skraldespanden nu og kan ikke længere genere nogen
0

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 21. apr 2016, 13:10

Dirtylittledevil skrev:
2SHY skrev:
Jeg er nok i virkeligheden mest ked af at det faktisk står i mit afslutningsnotat :( Det gider jeg sq da ikke have stående om mig når jeg ellers aldrig har fået påtaler om min lugt uanset om det er på den gode eller mindre gode måde :(

Jeg kommer sådan til at tænke på http://www.dagpengeland.dk/

Ak ja! Jeg har læst bogen på et tidspunkt og helt ærligt... Meget af det kunne jeg desværre allerede dengang genkende :( Det er ret ambivalent læsning for noget af det er så åndssvagt og grotesk at man kun kan grine af det. Indtil man så kommer i tanke om at man selv kan blive udsat for nogle af de samme ting hvis man er tilpas uheldig
1

Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 573
Likede indlæg: 5095

Indlægaf ManicNinja » 21. apr 2016, 15:01

2SHY skrev:
ManicNinja skrev:
2SHY skrev:At jeg eftersigende lugter gammelt/møl-agtigt :forvirret: :ad!: Ikke at der kommer fra mig men mit tøj åbenbart. Det mener min vejleder fra profil teamet i hvert fald :gruble:

I don't get it... Men jeg har da skyndt mig at smide min parfume ud i tilfælde af at det er den!

Din vejleder har simpelthen fortalt dig, at du lugter?? WTF!? Har du forsøgt dig med at fortælle vedkommende, at du ikke kan lide han/hendes hår og så se, om vedkommende ser at få sig en ny frisure, du kan bifalde ...?

Aj, sorry. Men jeg synes virkelig, det dér lyder som grænseoverskridende adfærd. Det er jo for fanden ikke, fordi du ikke plejer din personlige hygiejne. Sidder og bliver lidt fortørnet på dine vegne ...

Og meget taktisk den sidste gang jeg ser hende så jeg ikke kan nå at bevise at det faktisk ikke er mit tøj men en gammel og sær duft jeg ikke var klar over fik mig til at lugte sådan.

Det har faktisk fyldt så meget i mit hoved siden i mandags at jeg var nødt til at spørge en af instruktørerne på det lær at takle job og sygdom kursus jeg er startet på i dag! Og hun gloede meget undrende på mig og snusede til min jakke og alt muligt andet og kunne bare overhovedet ikke genkende det. Det burde hun så heller ikke for alt mit tøj har nærmest ligger i blød i skyllemiddel som jeg helst vil undgå at bruge på mit tøj og jeg har mere eller mindre taget bad i deo og en anden duft. Men det burde jo ikke være nødvendigt og jeg er heller ikke vild med ideen om potentielt at udvikle parfumeallergi.

Men vi har en aftale om at hun lige er opmærksom på det de næste gange og så siger hun til hvis hun oplever det. Så vil jeg prøve at undgå masse-duft-badet næste gang.

Der må sgu være en mulighed for at klage. Ville jeg helt seriøst gøre, hvis jeg var dig. Kan du få hende instruktøren til at bekræfte den samtale og oplevelse, du her beskriver? Jeg synes, din vejleders chef skal have at vide, hvad der er sket, og hvordan det har påvirket dig.

Og HAVDE du lugtet, så er hendes måde at tackle det (at sige det sidste gang I ses) stadig ikke i orden!
Senest rettet af ManicNinja 21. apr 2016, 15:32, rettet i alt 1 gang.
4
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3934

Indlægaf Angelina » 21. apr 2016, 15:30

At vi ikke har en weekendtråd.. kan det virkelig passe vi ikke har sådan en? :gruble:
0
~indsæt smart signatur her~
Brugeravatar
LadyFox

Indlægaf LadyFox » 21. apr 2016, 15:35

Angelina skrev:At vi ikke har en weekendtråd.. kan det virkelig passe vi ikke har sådan en? :gruble:

Det har vi i hvert fald haft. Men jeg kan ikke finde den :gruble:
0
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3934

Indlægaf Angelina » 21. apr 2016, 15:39

LadyFox skrev:
Angelina skrev:At vi ikke har en weekendtråd.. kan det virkelig passe vi ikke har sådan en? :gruble:

Det mente jeg nok ! Så er det ikke bare mig... så vil jeg undre mig over hvem der har slettet weekendtråden...
0
~indsæt smart signatur her~
Brugeravatar
LadyFox

Indlægaf LadyFox » 21. apr 2016, 15:43

Angelina skrev:
LadyFox skrev:

Det mente jeg nok ! Så er det ikke bare mig... så vil jeg undre mig over hvem der har slettet weekendtråden...

Haha. Jeg er gået i gang med at tjekke mine skrevne indlæg igennem! Jeg VED jeg har skrevet i den. For hvordan kan man dog slette en weekendtråd? :forvirret:
1
computermus
Kort karma: 44
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 908

Indlægaf computermus » 21. apr 2016, 15:45

At pædagogerne i børnehaven næsten hver dag ,lader en eller flere af børnenes toiletter stå med tis eller afføring i, de tjekker ikke efter inden de går hjem. Gad vide hvordan deres egne toiletter ser ud.
1
Brugeravatar
Whoosh
Moderator
Kort karma: 333
Likede indlæg: 2954

Indlægaf Whoosh » 21. apr 2016, 15:56

0

Tilbage til "Generelt"