Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 277
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 3266

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Studsgaard » 26. apr 2016, 10:37

Dirtylittledevil skrev:Jeg undrer mig over de mennesker som frivilligt går med til at deres barn/børn skal i familiepleje, og så derefter går målrettet efter at planlægge ny baby. But why? Kunne de så ikke lige så godt beholde det barn de allerede havde? :s

Størstedelen af dem der kommer i frivillig familiepleje er et "tvungent valg"
De får som oftest at vide at de frivilligt kan sig god for det, og dermed have noget mere indflydelse end hvis det bliver tvungent.

Jeg forstår så heller ikke hvorfor de så får et nyt barn som de ved at de med stor sansynlighed ikke får lov at beholde.
1
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 1099
Likede indlæg: 15950

Indlægaf Dirtylittledevil » 26. apr 2016, 10:48

Studsgaard skrev:
Dirtylittledevil skrev:Jeg undrer mig over de mennesker som frivilligt går med til at deres barn/børn skal i familiepleje, og så derefter går målrettet efter at planlægge ny baby. But why? Kunne de så ikke lige så godt beholde det barn de allerede havde? :s

De får som oftest at vide at de frivilligt kan sig god for det, og dermed have noget mere indflydelse end hvis det bliver tvungent.

Jeg forstår så heller ikke hvorfor de så får et nyt barn som de ved at de med stor sansynlighed ikke får lov at beholde.

Ja udefra ser det bare så simpelt ud, men det er det garanteret ikke i virkeligheden. Min undren opstod på baggrund af en jeg ofte ser via facebook pga fælles venner, hun poster rigtig mange positive poster ang. sin lille datters liv hos en plejefamilie, og hvor dejligt det er og hvor godt det valg var for dem alle osv osv... og det er jo alle tiders. Men hun har altså lige fået en ny baby. Og så kom der lige en post i dag hvor hun kaldte babyen et ønskebarn og noget snak om hvordan hun næsten havde opgivet at blive gravid efter mange forsøg.
Men ja som du siger så er sandheden nok at hun ikke havde et valg. Og ja jeg kan se hun også ligger i krig med kommunen angående noget som i hendes øjne er uretfærdig personforfølgelse mht babyen... åh suk.
0
"This is the strangest life I've ever known."
Jim Morrison
Brugeravatar
Studsgaard

Indlægaf Studsgaard » 26. apr 2016, 10:59

Dirtylittledevil skrev:
Studsgaard skrev:

Ja udefra ser det bare så simpelt ud, men det er det garanteret ikke i virkeligheden. Min undren opstod på baggrund af en jeg ofte ser via facebook pga fælles venner, hun poster rigtig mange positive poster ang. sin lille datters liv hos en plejefamilie, og hvor dejligt det er og hvor godt det valg var for dem alle osv osv... og det er jo alle tiders. Men hun har altså lige fået en ny baby. Og så kom der lige en post i dag hvor hun kaldte babyen et ønskebarn og noget snak om hvordan hun næsten havde opgivet at blive gravid efter mange forsøg.
Men ja som du siger så er sandheden nok at hun ikke havde et valg. Og ja jeg kan se hun også ligger i krig med kommunen angående noget som i hendes øjne er uretfærdig personforfølgelse mht babyen... åh suk.

Jeg tror på ingen måde det er simpelt. Men jeg har en del indsigt i emnet. Både fra speciale jeg i tidernes morgen har skrevet. Men også mere nutidigt hvor jeg har en del kendskab til nogle anbragte børn. Og i de tilfælde har det altid været "frivillig-tvang" hvis man kan sige det sådan.

Men med det du fortæller, så ja så lyder det da spøjst (i mangel af andet ord)
1
Brugeravatar
Anne Droid
Kort karma: 46
Likede indlæg: 1360

Indlægaf Anne Droid » 26. apr 2016, 17:04

Jeg undrer mig over noget vegetarmad. Hvorfor skal det navngives efter en kødret? Jeg har en veninde der fortalte om nogle vegetarkødboller hun godt kan lide.
Og når proteinprodukter skal sammenlignes med kød. Quorn smager som og har samme konsistens som kylling :cuss: Gu har det da ej. Jeg prøver heller ikke at få vegetarere til at spise kød og sammenligne det med kartofler.

Jeg kan godt lide vegetarmad og laver det gerne selv, men jeg vil ikke spise de køderstatningsprodukter.
9
My hovercraft is full of eels
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 1128
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 10485

Indlægaf 2SHY » 26. apr 2016, 17:27

At nogen træner med korset på :stoned: Og påstår at det har en effekt. But why? Åh jeg føler mine hjerneceller dør på stribe når jeg hører om sådan noget og så endda i nyhederne!
4
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 814
Likede indlæg: 6305

Indlægaf ManicNinja » 26. apr 2016, 18:28

Anne Droid skrev:Jeg undrer mig over noget vegetarmad. Hvorfor skal det navngives efter en kødret? Jeg har en veninde der fortalte om nogle vegetarkødboller hun godt kan lide.
Og når proteinprodukter skal sammenlignes med kød. Quorn smager som og har samme konsistens som kylling :cuss: Gu har det da ej. Jeg prøver heller ikke at få vegetarere til at spise kød og sammenligne det med kartofler.

Jeg kan godt lide vegetarmad og laver det gerne selv, men jeg vil ikke spise de køderstatningsprodukter.

"Nøddesteg", "svampebøffer" .... :rulle:

Er så enig!
1
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
Elvispop
Kort karma: 182
Geografisk sted: 4681
Likede indlæg: 2150

Indlægaf Elvispop » 26. apr 2016, 22:08

Hvorfor facebook skal være på tværs, når jeg vil facebook-stalke nogen.
0
Når du er ung kan du vælge og vrage.
Når du blive ældre, kan vælge mellem vragene.
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1082
Likede indlæg: 7986

Indlægaf ShuruQ » 26. apr 2016, 22:09

Elvispop skrev:Hvorfor facebook skal være på tværs, når jeg vil facebook-stalke nogen.

Fordi stalking er forbudt. Facebook er simpelthen blevet kriminalpræventiv. Sig mig, vidste du ikke det :P?
0
رمضان مبارك
تقبل الله منا ومنكم صالح الاعمال!
Brugeravatar
Elvispop
Kort karma: 182
Geografisk sted: 4681
Likede indlæg: 2150

Indlægaf Elvispop » 26. apr 2016, 22:20

ShuruQ skrev:
Elvispop skrev:Hvorfor facebook skal være på tværs, når jeg vil facebook-stalke nogen.

Fordi stalking er forbudt. Facebook er simpelthen blevet kriminalpræventiv. Sig mig, vidste du ikke det :P?

:devil2:
Det er nu bare noget så uskyldigt som at finde vores nye praktikant, på fjæset.
Så det er nok mere detektivarbejde.
1
Når du er ung kan du vælge og vrage.
Når du blive ældre, kan vælge mellem vragene.
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 481
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 5662

Indlægaf Delfin » 26. apr 2016, 22:52

IrmaPigen skrev:Folks prioriteter.

Man vælger at ryge for 4000 kr om måneden. Men har ikke råd til medicin for 300 kr. om måneden.

Jeg er eks-ryger, og jeg undrer mig over, hvordan man bærer sig ad med at nå at ryge for så meget om måneden. Selv med Prince, de (vistnok) dyreste cigaretter, til 45 kr pakken, skal man ryge 3 pakker om dagen for at nå derop. Hvis vi så siger, at man er vågen 16 timer i døgnet, så skal man ryge 3-4 cigaretter i timen for at nå det.

Jeg betvivler ikke dine ord, men ... :nerve:
0
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 326
Likede indlæg: 4587

Indlægaf Lemonella » 27. apr 2016, 05:49

Delfin skrev:

Man vælger at ryge for 4000 kr om måneden. Men har ikke råd til medicin for 300 kr. om måneden.

Jeg er eks-ryger, og jeg undrer mig over, hvordan man bærer sig ad med at nå at ryge for så meget om måneden. Selv med Prince, de (vistnok) dyreste cigaretter, til 45 kr pakken, skal man ryge 3 pakker om dagen for at nå derop. Hvis vi så siger, at man er vågen 16 timer i døgnet, så skal man ryge 3-4 cigaretter i timen for at nå det.

Jeg undrede mig også over det store beløb. Jeg ryger en 4-5 cigaretter om dagen. Køber et karton hver måned og det koster mig 385 kr. Jeg ville sgu da dø af nikotinforgiftning, hvis jeg skulle ryge for 4000 kr om måneden.
1
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 183
Likede indlæg: 1967

Indlægaf Mani » 27. apr 2016, 09:20

Delfin skrev:

Hvis det var i Luksusfælden var de trods alt 2 om forbruget.
0
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 481
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 5662

Indlægaf Delfin » 27. apr 2016, 09:29

Mani skrev:
Delfin skrev:

Hvis det var i Luksusfælden var de trods alt 2 om forbruget.

Det ville gøre det mere spiseligt, men det er stadig et heftigt forbrug af cigaretter.
3
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 661
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 12818

Indlægaf icelady » 27. apr 2016, 21:23

http://www.dr.dk/nyheder/politik/leveringstid-paa-breve-vil-stige-voldsomt

Om det mon ender med, at de fyrer en stak postbude og så opretter små steder, hvor folk kan afhente ALLE deres breve/pakker :gruble:
3
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Studsgaard

Indlægaf Studsgaard » 27. apr 2016, 21:42

icelady skrev:http://www.dr.dk/nyheder/politik/leveringstid-paa-breve-vil-stige-voldsomt

Om det mon ender med, at de fyrer en stak postbude og så opretter små steder, hvor folk kan afhente ALLE deres breve/pakker :gruble:

Sådan bliver det sikkert.

Men allerede idag syntes jeg kvaliteten er meget svingende. Selv a-post breve der i teorien skulle komme frem på en dag, har jeg mange gange oplevet være forsinket og jeg syntes at mange fortæller om samme oplevelser.
2

Tilbage til "Generelt"