Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 577
Likede indlæg: 5108

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf ManicNinja » 30. apr 2016, 13:55

Jeg er så sådan en, der synes, det lyder himmelråbende dumt og forkert, når folk siger "på Vestsjælland" eller "på Nordsjælland". Jeg ved faktisk ikke, om man kan argumentere for det grammatisk/semantisk på nogen måde. Men for mig hedder det fileme "jeg har boet i Nordsjælland hele min opvækst".
1
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 319
Likede indlæg: 3456

Indlægaf dgd2007 » 30. apr 2016, 13:56

ShuruQ skrev:Min farfar arbejdede på Thule-basen i mange mange år, min far var der, min onkel og min farmor. De har haft et tæt forhold til Grønland fra da det hed på og de har ganske givet fortsat med at sige det, så det er bare ringet ind hos mig :).

Nå ja, det kan jeg godt se. Hvis du er ud af sådan en kolonitidsfamilie ... :-D
1
Lykke
Kort karma: 45
Likede indlæg: 721

Indlægaf Lykke » 30. apr 2016, 14:02

LadyFox skrev:Hvorfor Fætex har den der mælkesmoothie fra Arla som smagsprøve! Det er da den sikreste vej til ikke at få solgt nogle af dem overhovedet. Føj for satan.

Haha ja. Vi smagte dem også. Føj!
0
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 427
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 6086

Indlægaf LadyFox » 30. apr 2016, 14:06

Lykke skrev:
LadyFox skrev:Hvorfor Fætex har den der mælkesmoothie fra Arla som smagsprøve! Det er da den sikreste vej til ikke at få solgt nogle af dem overhovedet. Føj for satan.

Haha ja. Vi smagte dem også. Føj!

Selv de handlende børn rynkede på næsen og smed deres glas med indhold ud! Det synes jeg er ret sigende.
0
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 319
Likede indlæg: 3456

Indlægaf dgd2007 » 30. apr 2016, 14:08

Jeg har altid troet, skyr var sådan noget mælke-/yogurtagtigt noget. Men forleden så jeg lige en reklame, hvor det så ud til nærmere at være smøreost :gruble:
0
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 30. apr 2016, 14:15

:shock:.

0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Elvispop
Kort karma: 182
Geografisk sted: 4681
Likede indlæg: 2137

Indlægaf Elvispop » 30. apr 2016, 14:17

dgd2007 skrev:Jeg har altid troet, skyr var sådan noget mælke-/yogurtagtigt noget. Men forleden så jeg lige en reklame, hvor det så ud til nærmere at være smøreost :gruble:

Det ER osse yoghurt-agtigt.
Konsistensen er bare mere hende af de der Petit-Danone børneyoghurt.
Billede
0
Når du er ung kan du vælge og vrage.
Når du blive ældre, kan vælge mellem vragene.
Nemon.
Kort karma: 4
Likede indlæg: 42

Indlægaf Nemon. » 30. apr 2016, 14:34

DetSorteCirkus skrev:
LadyFox skrev:
Nemon. skrev:At min kollega ( voksen kvinde ), tror Grønland er et land , ligesom Sverige el Norge.

Man kan vel også sagtens argumenterer for at Grønland er et land?

Ja, selvstyre, flag, nationalsang, landekode/forkortelse, nationale sportshold etc. taget i betragtning kan jeg heller ikke se, at det skulle være sådan en himmelråbende misforståelse, som det fx. helt sikkert ville have været, hvis en voksen kollega havde troet, at Fyn var et land.

Den er jeg med på, men at det ikke er en del af Danmark, og at Danmark intet har med Grønland at gøre, er da mærkeligt.
0
Buller
Kort karma: 29
Likede indlæg: 646

Indlægaf Buller » 30. apr 2016, 14:44

At min kæreste var nede at søge job i en E-cigaret butik på amagerbrogade... Indehaveren var meget interesseret i at ansætte ham, men da han så tilbød min kæreste at få halvdelen af lønnen sort, afslog min kæreste jobbet. Dette fik indehaveren til højlydt at true min kæreste midt i butikken, med at han vidste hvor han boede...hvilket han så ikke gjorde, han havde ikke engang hans navn.

Men altså, hvor ugennembagt er man at først tilbyde dem sorte penge og så true dem midt i sin butik foran andre kunder...Han mistede da to kunder der på ingen tid.

Men det er nok mest et pengevaskeri for kriminelle alligevel, det er flere af den slags butikker jo.
0
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 30. apr 2016, 14:47

Buller skrev:At min kæreste var nede at søge job i en E-cigaret butik på amagerbrogade... Indehaveren var meget interesseret i at ansætte ham, men da han så tilbød min kæreste at få halvdelen af lønnen sort, afslog min kæreste jobbet. Dette fik indehaveren til højlydt at true min kæreste midt i butikken, med at han vidste hvor han boede...hvilket han så ikke gjorde, han havde ikke engang hans navn.

Men altså, hvor ugennembagt er man at først tilbyde dem sorte penge og så true dem midt i sin butik foran andre kunder...Han mistede da to kunder der på ingen tid.

Men det er nok mest et pengevaskeri for kriminelle alligevel, det er flere af den slags butikker jo.

Gud fri mig vel :8: .

Det er jo lige til tråden for upassende opførsel. Men godt han fik vist ansigt med det samme så din kæreste i det mindste ikke var startet med at arbejde hos ham.
5
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 117
Likede indlæg: 2147

Indlægaf sigge » 30. apr 2016, 15:18

ShuruQ skrev::shock:.

Årh, det gad jeg godt at prøve. Men jeg ville altså ikke tage helt til Kuala Lumpur efter det. Men har det egentlig ikke også været afholdt i Danmark? Jeg synes, jeg så noget i Aftenshowet el.lign. om det på et tidspunkt. :gruble:
0
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 30. apr 2016, 15:21

sigge skrev:
ShuruQ skrev::shock:.

Årh, det gad jeg godt at prøve. Men jeg ville altså ikke tage helt til Kuala Lumpur efter det. Men har det egentlig ikke også været afholdt i Danmark? Jeg synes, jeg så noget i Aftenshowet el.lign. om det på et tidspunkt. :gruble:

Jeg ved det har været afholdt flere forskellige steder men om det lige har været i København også det ved jeg ikke.

Det er sjovt med mig, jeg elsker de vilde forlystelser i forlystelsesparker, har prøvet frit fald og ville elske at prøve bungee jump, men det der, det ville gøre mig dårlig :gruble:.
0
Brugeravatar
sigge

Indlægaf sigge » 30. apr 2016, 15:24

ShuruQ skrev:
Jeg ved det har været afholdt flere forskellige steder men om det lige har været i København også det ved jeg ikke.

Det er sjovt med mig, jeg elsker de vilde forlystelser i forlystelsesparker, har prøvet frit fald og ville elske at prøve bungee jump, men det der, det ville gøre mig dårlig :gruble:.

Jeg elsker selv forlystelser som f.eks. Det Gyldne Tårn i Tivoli, til gengæld fik jeg lidt kvalme af Himmelskibet, hvilket ikke giver meget mening. Så jeg vil ikke udelukke at Dinner in the Sky også kunne gøre mig lidt dårlig. Men det kunne nu være sjovt at prøve alligevel - på en nervepirrende måde. Bungee jump har jeg til gengæld absolut ikke lyst til at afprøve.
0
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 30. apr 2016, 15:27

sigge skrev:
ShuruQ skrev:

Jeg elsker selv forlystelser som f.eks. Det Gyldne Tårn i Tivoli, til gengæld fik jeg lidt kvalme af Himmelskibet, hvilket ikke giver meget mening. Så jeg vil ikke udelukke at Dinner in the Sky også kunne gøre mig lidt dårlig. Men det kunne nu være sjovt at prøve alligevel - på en nervepirrende måde. Bungee jump har jeg til gengæld absolut ikke lyst til at afprøve.

Himmelskibet er første og eneste gang jeg er blevet dårlig (ikke at jeg kastede op eller noget) i en forlystelse. Måske det der gør at en ting som fx Dinner in the sky giver mig tanken om at jeg ikke skulle nyde noget der ;) .
1
Brugeravatar
sigge

Indlægaf sigge » 30. apr 2016, 15:49

At så små mennesker kan trampe så hårdt. Her er ret lydt og lige nu lyder det som om, naboen har heste, der hopper rundt. Men jeg formoder, at det bare er hendes to små børn, der leger.
1

Tilbage til "Generelt"