Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 253
Likede indlæg: 4227

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Flora » 9. maj 2016, 14:20

Smiling_Goat skrev:
Flora skrev:Jeg var i banken i formiddags og da jeg kom ind ad døren kommer der en bankdame hen imod mig og siger "kan jeg hjælpe med noget?". Jeg ser vist lidt forvirret ud, men fortæller så hvad jeg er der for, hvorefter hun siger "ja, så skal du lige tage et nummer og vente til min kollega oppe ved kassen har tid".

Altså jeg ved godt det er et forsøg på service eller noget, men findes der nogen der ikke er klar over at man tager et nummer og venter til det bliver ens tur når man kommer ind i en bank? :forvirret: Synes måske det virkede en anelse overflødigt...

Jeg tror faktisk, det er en rigtig god idé.

De kunder, der typisk møder op i banken, antager jeg er ældre mennesker, fordi yngre mennesker har styr på netbank osv. Ældre mennesker brokker sig tit over faldet i serviceniveau i butikker, og i deres ungdom fandtes ikke nummersystemer, så jeg tror, det at blive mødt af en medarbejder minder dem om dengang, hvor der "stadig fandtes service" - og dermed får de et mere positivt/personligt forhold til banken.

Ja, det har du nok ret i. Jeg tror nu dem der var i banken lige mens jeg var der oplevede det mere forvirrende end som en hjælp, men det kan godt være gamle fru Jensen synes det er rart at blive guidet lidt når hun kommer ned i banken :)
0
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 936
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8440

Indlægaf 2SHY » 9. maj 2016, 16:01

At der kan opstå drama i en malebogsgruppe på Facebook
5
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 422
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 5914

Indlægaf LadyFox » 9. maj 2016, 16:17

2SHY skrev:At der kan opstå drama i en malebogsgruppe på Facebook

What? Hvad handler det om?
0
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 9. maj 2016, 16:25

LadyFox skrev:

Så vidt jeg kan forstå er det noget med at medlem 1 har set en tegning som medlem 2 har lavet i en bestemt bog. Medlem 1 har af uvisse årsager ikke billedet i sin bog og medlem 2 har så lavet en tråd hvor hun sådan lidt kluntet får skrevet at billedet er i bogen og at der er nogle der mener det ikke er der. En masse byder ind med at tegningen ganske rigtigt er i den pågældende bog og puff bryder helvede løs da medlem 1 beskylder medlem 2 for at kalde hende løgner og i øvrigt truer med at forlade gruppen (fordi...?), hvilket medlem 2 benægter. Og så en masse jeg ikke forstår med at medlem 1 vist har delt medlem 2s billede uden at spørge om lov eller... Ej det er lidt sort
2

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Brugeravatar
Æske
Kort karma: 257
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 1379

Indlægaf Æske » 9. maj 2016, 16:31

2SHY skrev:
LadyFox skrev:

Så vidt jeg kan forstå er det noget med at medlem 1 har set en tegning som medlem 2 har lavet i en bestemt bog. Medlem 1 har af uvisse årsager ikke billedet i sin bog og medlem 2 har så lavet en tråd hvor hun sådan lidt kluntet får skrevet at billedet er i bogen og at der er nogle der mener det ikke er der. En masse byder ind med at tegningen ganske rigtigt er i den pågældende bog og puff bryder helvede løs da medlem 1 beskylder medlem 2 for at kalde hende løgner og i øvrigt truer med at forlade gruppen (fordi...?), hvilket medlem 2 benægter. Og så en masse jeg ikke forstår med at medlem 1 vist har delt medlem 2s billede uden at spørge om lov eller... Ej det er lidt sort

Så har man simpelthen for meget tid i sit liv :genert:
8
Alt det smukkeste gør ondt.
Brugeravatar
Kommodedyret
Kort karma: 446
Likede indlæg: 3302

Indlægaf Kommodedyret » 9. maj 2016, 16:33

Hvilken lim der er stærkest, universallim eller kontaktlim? :gruble:
0
Stop hoarding nuts, budgies! You don't even like them!
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 9. maj 2016, 16:33

Medlem 2 var i øvrigt også ret godt i gang forleden hvor noget en anden havde skrevet om en teknik jeg havde foreslået blev vendt til at handle om at det medlem 2 havde lavet var helt vildt grimt og selvom jeg forsøge at forklare at det intet havde at gøre med det hun havde lagt op, så mente hun bestemt det var det eller at det i hvert fald lød sådan

Ah men hvad sker der? Man kan sgu ikke altid mærke at medlemmerne lever op til at gruppen er rettet mod voksne :stoned:
0

Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 9. maj 2016, 16:34

Æske skrev:
2SHY skrev:
LadyFox skrev:

Så har man simpelthen for meget tid i sit liv :genert:

Fuldstændig. Ej men for fanden... Det er en skide tegning. Og ikke engang en specielt imponerende en af slagsen!
0

Brugeravatar
LadyFox

Indlægaf LadyFox » 9. maj 2016, 16:40

2SHY skrev:Medlem 2 var i øvrigt også ret godt i gang forleden hvor noget en anden havde skrevet om en teknik jeg havde foreslået blev vendt til at handle om at det medlem 2 havde lavet var helt vildt grimt og selvom jeg forsøge at forklare at det intet havde at gøre med det hun havde lagt op, så mente hun bestemt det var det eller at det i hvert fald lød sådan

Ah men hvad sker der? Man kan sgu ikke altid mærke at medlemmerne lever op til at gruppen er rettet mod voksne :stoned:

Hold nu helt op.. Tænk at blive uvenner over malebøger.
Men drama er der vel over alt, det er i hvert fald i de fleste grupper jeg er med i - grupper om krybdyr er dog de værste - den ene er så slem at selv moderatorende har det lidt sådan "vi magter ikke at tage os af tonen" - det skal virkelig gå vildt for sig før de gider at skride ind.

Jeg forstår bare ikke der er så mange voksne mennesker der gider at bruge sin fritid på at gå helt bananas over de mest ligegyldige ting på internettet.
2
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Muspel
Kort karma: 90
Likede indlæg: 1170

Indlægaf Muspel » 9. maj 2016, 16:52

Flora skrev:
Smiling_Goat skrev:
Flora skrev:Jeg var i banken i formiddags og da jeg kom ind ad døren kommer der en bankdame hen imod mig og siger "kan jeg hjælpe med noget?". Jeg ser vist lidt forvirret ud, men fortæller så hvad jeg er der for, hvorefter hun siger "ja, så skal du lige tage et nummer og vente til min kollega oppe ved kassen har tid".

Altså jeg ved godt det er et forsøg på service eller noget, men findes der nogen der ikke er klar over at man tager et nummer og venter til det bliver ens tur når man kommer ind i en bank? :forvirret: Synes måske det virkede en anelse overflødigt...

Jeg tror faktisk, det er en rigtig god idé.

De kunder, der typisk møder op i banken, antager jeg er ældre mennesker, fordi yngre mennesker har styr på netbank osv. Ældre mennesker brokker sig tit over faldet i serviceniveau i butikker, og i deres ungdom fandtes ikke nummersystemer, så jeg tror, det at blive mødt af en medarbejder minder dem om dengang, hvor der "stadig fandtes service" - og dermed får de et mere positivt/personligt forhold til banken.

Ja, det har du nok ret i. Jeg tror nu dem der var i banken lige mens jeg var der oplevede det mere forvirrende end som en hjælp, men det kan godt være gamle fru Jensen synes det er rart at blive guidet lidt når hun kommer ned i banken :)

Men mange kommer vel også for at skulle til møde med bankrådgiver. Så skal man vel netop ikke have en nummer, men have hjælp til at finde den rigtige rådgiver?
1
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 9. maj 2016, 17:01

LadyFox skrev:
2SHY skrev:Medlem 2 var i øvrigt også ret godt i gang forleden hvor noget en anden havde skrevet om en teknik jeg havde foreslået blev vendt til at handle om at det medlem 2 havde lavet var helt vildt grimt og selvom jeg forsøge at forklare at det intet havde at gøre med det hun havde lagt op, så mente hun bestemt det var det eller at det i hvert fald lød sådan

Hold nu helt op.. Tænk at blive uvenner over malebøger.
Men drama er der vel over alt, det er i hvert fald i de fleste grupper jeg er med i - grupper om krybdyr er dog de værste - den ene er så slem at selv moderatorende har det lidt sådan "vi magter ikke at tage os af tonen" - det skal virkelig gå vildt for sig før de gider at skride ind.

Jeg forstår bare ikke der er så mange voksne mennesker der gider at bruge sin fritid på at gå helt bananas over de mest ligegyldige ting på internettet.

Det er fuldstændig tåbeligt. Der er ikke ret meget mindfulness og afstessning over

Nok kan jeg være nærtagende og sippet men jeg synes alligevel der skal mere til end det der til at få mig til at flippe skråt. Og når moderatorer også må give op så er det altså alvor
1

Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 266
Likede indlæg: 5023

Indlægaf Fyrst Eberhard » 9. maj 2016, 18:53

Hvornår blev det okay, at klippe negle i offentligheden/spise madpakker i toget?! Min sidemand var i dag Valby -> Brøndbyøster om at spise et æble.

Og hvad blev der af Bruno Mars? Endte han med at gribe den granat?
0
Peace!
Muddi
Kort karma: 58
Likede indlæg: 192

Indlægaf Muddi » 9. maj 2016, 19:02

Fyrst Eberhard skrev:Hvornår blev det okay, at klippe negle i offentligheden/spise madpakker i toget?! Min sidemand var i dag Valby -> Brøndbyøster om at spise et æble.

Og hvad blev der af Bruno Mars? Endte han med at gribe den granat?

Må man ikke spise madpakke i toget?! :forvirret2:
4
Brugeravatar
LadyFox

Indlægaf LadyFox » 9. maj 2016, 19:09

Hvorfor ekstra stropper og mærkelige huller er blevet hipt på badetøj? striber på maven er da ikke særlig pænt.

Billede
Billede
Billede
1
Brugeravatar
Novella
Kort karma: 328
Likede indlæg: 3680

Indlægaf Novella » 9. maj 2016, 19:12

^Jeg tør ikke tænke på hvordan det der ser ud med fødepølle og bh-delle :tie: :ninja:
6

Tilbage til "Generelt"