Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Pixie88
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1269

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Pixie88 » 9. maj 2016, 19:20

Jeg undrer mig over, at folk går apeshit over sol og varme. Vi har grillet i dag og alle var ved at dåne over det gode vejr, mens jeg bare gerne ville indenfor i normale temperaturer. Det er jo ikke fedt, når det er så varmt.

Og den hast med at komme ud i solen.. sommeren er lige startet, I skal nok nå det folkens ;)
3
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3422

Indlægaf HappyPaww » 9. maj 2016, 19:27

Malebøger til voksne - vel de såkaldte mandalaer. Ja ja, det er sikkert fint afstressende tidsfordriv, men facebook-grupper, og fremvisning af de sider man har farvelagt er altså mærkeligt. En 8-årig kan jo gøre det?! Jeg forstår der ikke...
5
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 251
Likede indlæg: 4101

Indlægaf Persnikedy » 9. maj 2016, 19:45

En reklame for en bosh vaskemaskine hvor man selv hælder en hel bøtte flydende vaskemiddel i også dosere den selv... kan den så kun vaske fx hvidt?
0
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 317
Likede indlæg: 3404

Indlægaf dgd2007 » 9. maj 2016, 20:00

... hvad nogen regner med at få ud af en annonce som er google-oversat til jysk: :)
"Hun er 56, men ser 23
56 år gammel mor irriterer læger ved at afsløre
hendes simpelt trick for anti-rynkebehandling."

:D
0
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 287
Likede indlæg: 4428

Indlægaf Rosa Espinosa » 9. maj 2016, 20:17

Den tyske mand i DR nyhederne lige nu, som beretter om alle de sikkerhedsforanstaltninger han har derhjemme og hvordan han er bange for flygtninge. Han burde lægge planerne om en bunker væk og så se at tale med en psykolog i stedet for. Det må ikke være let at gå rundt med så meget angst :ae:
4
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 307
Likede indlæg: 5688

Indlægaf Animi » 9. maj 2016, 20:22

Pixie88 skrev:Jeg undrer mig over, at folk går apeshit over sol og varme. Vi har grillet i dag og alle var ved at dåne over det gode vejr, mens jeg bare gerne ville indenfor i normale temperaturer. Det er jo ikke fedt, når det er så varmt.

Og den hast med at komme ud i solen.. sommeren er lige startet, I skal nok nå det folkens ;)

Men altså... vi bor jo i DK, nogen somre er der kun sammenlagt 1-2 uger hvor vejret er ligesom i dag :lol2: Så det er da bare med at nyde det når man kan :D (hvis man kan lide varme, selvfølgelig)
10
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Pixie88
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1269

Indlægaf Pixie88 » 9. maj 2016, 20:52

Animi skrev:
Pixie88 skrev:Jeg undrer mig over, at folk går apeshit over sol og varme. Vi har grillet i dag og alle var ved at dåne over det gode vejr, mens jeg bare gerne ville indenfor i normale temperaturer. Det er jo ikke fedt, når det er så varmt.

Men altså... vi bor jo i DK, nogen somre er der kun sammenlagt 1-2 uger hvor vejret er ligesom i dag :lol2: Så det er da bare med at nyde det når man kan :D (hvis man kan lide varme, selvfølgelig)

Jeg synes oftere vi har varme somre, end våde og kolde :genert: chancen for flere varme dage er ret stor, vi er trods alt kun i maj :-D
2
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
Anne Droid
Kort karma: 37
Likede indlæg: 975

Indlægaf Anne Droid » 10. maj 2016, 04:34

LadyFox skrev:
2SHY skrev:Medlem 2 var i øvrigt også ret godt i gang forleden hvor noget en anden havde skrevet om en teknik jeg havde foreslået blev vendt til at handle om at det medlem 2 havde lavet var helt vildt grimt og selvom jeg forsøge at forklare at det intet havde at gøre med det hun havde lagt op, så mente hun bestemt det var det eller at det i hvert fald lød sådan

Ah men hvad sker der? Man kan sgu ikke altid mærke at medlemmerne lever op til at gruppen er rettet mod voksne :stoned:

Hold nu helt op.. Tænk at blive uvenner over malebøger.
Men drama er der vel over alt, det er i hvert fald i de fleste grupper jeg er med i - grupper om krybdyr er dog de værste - den ene er så slem at selv moderatorende har det lidt sådan "vi magter ikke at tage os af tonen" - det skal virkelig gå vildt for sig før de gider at skride ind.

Jeg forstår bare ikke der er så mange voksne mennesker der gider at bruge sin fritid på at gå helt bananas over de mest ligegyldige ting på internettet.

Jeg var med i en gruppe om hjemmestrikkede karklude. Moderatorene og andre medlemmer fik flere gange trusler fordi der var nogen der mente reglerne skulle være anderledes. Det var lidt sjovt at se gamle koner gå amok :popkorn:
1
My hovercraft is full of eels
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 422
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 5937

Indlægaf LadyFox » 10. maj 2016, 07:14

Anne Droid skrev:
Jeg var med i en gruppe om hjemmestrikkede karklude. Moderatorene og andre medlemmer fik flere gange trusler fordi der var nogen der mente reglerne skulle være anderledes. Det var lidt sjovt at se gamle koner gå amok :popkorn:

Det er åbenbart ofte de grupper der virker mest harmløse der er mest crazy :ad!:
1
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8451

Indlægaf 2SHY » 10. maj 2016, 07:21

LadyFox skrev:
Anne Droid skrev:

Det er åbenbart ofte de grupper der virker mest harmløse der er mest crazy :ad!:

Hvor mange regler kan der være til at strikke karklude? :gruble: Farvevalg? Garntype? Størrelse? Eller...? :gruble:
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8451

Indlægaf 2SHY » 10. maj 2016, 07:40

Skumfidusen skrev:
2SHY skrev:Hvor mange regler kan der være til at strikke karklude? :gruble: Farvevalg? Garntype? Størrelse? Eller...? :gruble:

Strikke og hækle er seriøst, du! Min kæreste er i nogen hæklegrupper og man skal for eksempel lige vove at foreslå at dele opskrifter i stedet for at købe en hver. Moderatorerne er komplet hysteriske. Det er lidt lissom banko. På overfladen en fredelig og uskyldig beskæftigelse, indtil du bryder de uskrevne regler. Pyha.

Ah! Jeg bøjer mig i støvet og beder om nåde for at have overset hæklemetoden :worship:

Hvorfor kan man ikke dele opskrift? Kan man ikke splejse om sådan en så flere får glæde af den? Jeg aner ikke hvad sådan noget koster kan du godt høre :genert:
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 422
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 5937

Indlægaf LadyFox » 10. maj 2016, 07:43

Skumfidusen skrev:
2SHY skrev:Hvor mange regler kan der være til at strikke karklude? :gruble: Farvevalg? Garntype? Størrelse? Eller...? :gruble:

Strikke og hækle er seriøst, du! Min kæreste er i nogen hæklegrupper og man skal for eksempel lige vove at foreslå at dele opskrifter i stedet for at købe en hver. Moderatorerne er komplet hysteriske. Det er lidt lissom banko. På overfladen en fredelig og uskyldig beskæftigelse, indtil du bryder de uskrevne regler. Pyha.

Nu glæder jeg mig endnu mere - i aften er det banko-aften :love:
Men, der er sikkert også nogle regler omkring de billeder man ligger ud osv? Det plejer der at være.

Jeg var med i en boligindretings gruppe hvor folk stak af til en afstikker-boligindretnings gruppe pga. overmoderation. Der var nemlig også virkelig mange regler omkring hvad man måtte dele - og ikke måtte dele, og mange af reglerne stod ikke reglerne og kom sådan løbende og dem i toppen af hierarkiet var også uvenner internt. Men, grunden til folk flygtede til en ny gruppe var pga. at den sidste nye uskrevne regel ejeren slettede billeder pga. var at nogen havde sendt et billede af deres stue hvor der så lå en hund i hjørnet. EN HUND! :ad!: Og en hund er jo ikke boligindretning. :cuss:
0
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 194
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 2288

Indlægaf Studsgaard » 10. maj 2016, 07:53

Skumfidusen skrev:
2SHY skrev:Ah! Jeg bøjer mig i støvet og beder om nåde for at have overset hæklemetoden :worship:

Hvorfor kan man ikke dele opskrift? Kan man ikke splejse om sådan en så flere får glæde af den? Jeg aner ikke hvad sådan noget koster kan du godt høre :genert:

De fleste koster vel en 30-40 kroner. Og man køber sin egen, gør man! Man udveksler ikke opskrifter, fordi de sidestiller det med piratkopiering. I sidste ende tror jeg mange af moderatorerne har økonomiske interesser i salg af garn og opskrifter. Der findes grupper, hvor man deler opskrifter, men de er så totalt undergrund at man skal have adgang til PET for at finde dem.

Tænker det er det samme som i nogen af de sy grupper jeg er i.
Der er copyright på mønstrene. Så dem må man heller ikke sælge en kopi af. Der har også været divers diskutioner om det.
jeg forstår så heller ikke folk gider døje en masse med det. Det dyreste mønster jeg jar købt har kostet 65 kr.
Skal jeg så købe et brugt (låne et og sende/aflevere retur) og betale Porto så er det jo det samme.
0
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 249
Likede indlæg: 3517

Indlægaf Lemonella » 10. maj 2016, 09:44

Persnikedy skrev:En reklame for en bosh vaskemaskine hvor man selv hælder en hel bøtte flydende vaskemiddel i også dosere den selv... kan den så kun vaske fx hvidt?

Det har også undret mig. Jeg vasker uld, hvidt, sort og kulørt, men så vidt jeg kan se, kan man kun hælde én slags vaskemiddel i.
1
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 715
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 6813

Indlægaf Daine » 10. maj 2016, 10:56

LadyFox skrev:
Skumfidusen skrev:

Nu glæder jeg mig endnu mere - i aften er det banko-aften :love:
Men, der er sikkert også nogle regler omkring de billeder man ligger ud osv? Det plejer der at være.

Jeg var med i en boligindretings gruppe hvor folk stak af til en afstikker-boligindretnings gruppe pga. overmoderation. Der var nemlig også virkelig mange regler omkring hvad man måtte dele - og ikke måtte dele, og mange af reglerne stod ikke reglerne og kom sådan løbende og dem i toppen af hierarkiet var også uvenner internt. Men, grunden til folk flygtede til en ny gruppe var pga. at den sidste nye uskrevne regel ejeren slettede billeder pga. var at nogen havde sendt et billede af deres stue hvor der så lå en hund i hjørnet. EN HUND! :ad!: Og en hund er jo ikke boligindretning. :cuss:

Det lyder bekendt :devil:
(Det med afstikkergruppen)
3
"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."
"Stol aldrig på et menneske, der ingen bøger har."

Tilbage til "Generelt"