Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf ShuruQ » 13. maj 2016, 19:13

Dirtylittledevil skrev:"Der er nemlig blevet trukket 30.000 kroner op af kirkekassen, så den kvindelige organist har kunne få en sølvpapirshat med fløjl på, tøj med sølvtrådsvævet stof og et nyt lag strålebeskyttende maling på kontoret."

:forvirret2:

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/ ... er/6081684

:s

Er det upassende at være lidt glad for man ikke betaler kirkeskat nu?

Altså jeg kan godt lidt følge den med hvis man er glad for en medarbejder, men alligevel, det er ret mange penge. Og håber lidt at pågældende organist aldrig selv taler i mobiltelefon for i såfald ville jeg nok synes det skreg til himlen (apropos kirken).
1
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Pixie88
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1269

Indlægaf Pixie88 » 13. maj 2016, 19:42

At nogle mennesker mener, der er prestige i at blive student. Jeg bryder mig virkelig ikke om det ord, i den forbindelse.
Gymnasiet er ikke længere noget de rige kommer på, det er noget vi alle har muligheden for, lige gyldigt hvilket socialt lag vi kommer fra. Og så er det altså bare gymnasiet, det nominerer dig ikke til Nobel prisen..

Jeg synes der er prestige i, at man tager en uddannelse, PUNKTUM.
9
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 195
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 2350

Indlægaf Studsgaard » 13. maj 2016, 19:45

Jeg undrer mig over, hvordan den super fantastiske lille plade mini muh chokolade jeg fik som barn, nu smager så mystisk, og over hovedet ikke er sådan som jeg husker ?

Jeg blev så glad tidligere idag, da jeg så der var lavet en mega mini muh, i begrænset mængder, så sådan en skulle jeg da have.
Jeg er så skuffet!

Nogen der ved om det vare er den kæmpe udgave der er fup, eller mine smagsløg mon bare har udviklet sig og "husker anderledes" :gruble:
1
Brugeravatar
Tibbler
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2089

Indlægaf Tibbler » 13. maj 2016, 19:48

Studsgaard skrev:Jeg undrer mig over, hvordan den super fantastiske lille plade mini muh chokolade jeg fik som barn, nu smager så mystisk, og over hovedet ikke er sådan som jeg husker ?

Jeg blev så glad tidligere idag, da jeg så der var lavet en mega mini muh, i begrænset mængder, så sådan en skulle jeg da have.
Jeg er så skuffet!

Nogen der ved om det vare er den kæmpe udgave der er fup, eller mine smagsløg mon bare har udviklet sig og "husker anderledes" :gruble:

Min oplevelse er også, at Mini-muh smagte helt anderledes, da jeg var barn. Sådan mere mild i smagen :gruble:
1
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 195
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 2350

Indlægaf Studsgaard » 13. maj 2016, 19:53

Tibbler skrev:
Studsgaard skrev:Jeg undrer mig over, hvordan den super fantastiske lille plade mini muh chokolade jeg fik som barn, nu smager så mystisk, og over hovedet ikke er sådan som jeg husker ?

Jeg er så skuffet!

Min oplevelse er også, at Mini-muh smagte helt anderledes, da jeg var barn. Sådan mere mild i smagen :gruble:

Ja det er sådan grumset, og slet ikke lækker mere :/
2
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 292
Likede indlæg: 4479

Indlægaf Rosa Espinosa » 13. maj 2016, 20:28

Hvorfor alle ældre mennesker elsker appelsin sodavand? Og ja det gør de alle. Det er baseret på mange års observering af ældre menneskers bestillinger af drikkevarer. Der er dermed en stor mængde evidens.

Og betyder det, at man også selv begynder at foretrække Fanta jo ældre man bliver?
4
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj
Brugeravatar
Whoosh
Moderator
Kort karma: 333
Likede indlæg: 2954

Indlægaf Whoosh » 13. maj 2016, 20:48

Rosa Espinosa skrev:Hvorfor alle ældre mennesker elsker appelsin sodavand? Og ja det gør de alle. Det er baseret på mange års observering af ældre menneskers bestillinger af drikkevarer. Der er dermed en stor mængde evidens.

Og betyder det, at man også selv begynder at foretrække Fanta jo ældre man bliver?

Jeg tror der er fordi sodavand, dengang de var unge, var lige med enten citron, appelsin og muligvis tonic.

Vanens magt.
Lur mig, om vi ikke sidder på plejehjemmet om 50 år og sutter i cola light og red bull.
6
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 292
Likede indlæg: 4479

Indlægaf Rosa Espinosa » 13. maj 2016, 20:58

Whoosh skrev:
Rosa Espinosa skrev:Hvorfor alle ældre mennesker elsker appelsin sodavand? Og ja det gør de alle. Det er baseret på mange års observering af ældre menneskers bestillinger af drikkevarer. Der er dermed en stor mængde evidens.

Jeg tror der er fordi sodavand, dengang de var unge, var lige med enten citron, appelsin og muligvis tonic.

Vanens magt.
Lur mig, om vi ikke sidder på plejehjemmet om 50 år og sutter i cola light og red bull.

Men det kan da ikke kun være derfor? Hvorfor er der ikke forskning inden for det her område!?

Ikke noget galt med cola light eller red bull :D
0
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 321
Likede indlæg: 3480

Indlægaf dgd2007 » 13. maj 2016, 22:23

Whoosh skrev:Jeg tror der er fordi sodavand, dengang de var unge, var lige med enten citron, appelsin og muligvis tonic.
[...]

Ja, det er den enkle forklaring :)
Og det var sjældent, man fik sodavand i det hele taget.
0
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 393
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3894

Indlægaf Delfin » 13. maj 2016, 23:02

dgd2007 skrev:
Whoosh skrev:Jeg tror der er fordi sodavand, dengang de var unge, var lige med enten citron, appelsin og muligvis tonic.
[...]

Ja, det er den enkle forklaring :)
Og det var sjældent, man fik sodavand i det hele taget.

... og når vi fik det, var vi 3 børn om at dele en sodavand. Det ændrede sig dog lidt med tiden, så vi fik hver sin, men jeg husker stadig, hvor højt vi gik op i, om vi fik lige meget, men en 1/3 af en 25 cl. sodavand er altså heller ikke meget. . :lol:
1
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3586

Indlægaf Lemonella » 14. maj 2016, 06:34

Jeg er ældre :gammel: :P men jeg drikker ikke appelsinvand og har aldrig gjort det. Jeg har da smagt appelsinvand, men ligegyldigt, hvilket mærke jeg får serveret, synes jeg det smager kunstigt og slet ikke af appelsin.

Jeg drikker ikke ret meget sodavand, men skal jeg drikke det, må det gerne være Pepsi Twist, Dr. Peppers, Vanilla Coke eller Cherry Coke. :lun:
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10294

Indlægaf DetSorteCirkus » 14. maj 2016, 06:39

Jeg er så skuffet!

Min veninde havde også flottet sig med en plade, og vi syntes, at den smagte som dengang. Jeg er stadig til sød mælkechokolade, mens hun har fået en stærkere smag i mellemtiden.

Til mit besøg i dag har hun købt hajchips til mig :lun: Hvad det så end er.
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Badesandalen
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1450

Indlægaf Badesandalen » 14. maj 2016, 20:32

Hvorfor jeg altid går ind i køkkendøren. Hvordan kan man ramme et stort hul så forkert? :forvirret:
0
Har brugt for lang tid på' gå rundt og dukke mig
Lukket døre til de rum hvor der var spejl
Skiftet kurs, nu' jeg forenet med mine fejl
De' jo o-o-o-o-o-o-okay

Brugeravatar
Daine
Kort karma: 724
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 6886

Indlægaf Daine » 14. maj 2016, 20:33

Badesandalen skrev:Hvorfor jeg altid går ind i køkkendøren. Hvordan kan man ramme et stort hul så forkert? :forvirret:

Det sagde han også i går :cool:

(Sorry :genert: )
14
"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."
"Stol aldrig på et menneske, der ingen bøger har."
Brugeravatar
Badesandalen
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1450

Indlægaf Badesandalen » 14. maj 2016, 20:37

Daine skrev:
Badesandalen skrev:Hvorfor jeg altid går ind i køkkendøren. Hvordan kan man ramme et stort hul så forkert? :forvirret:

Det sagde han også i går :cool:

(Sorry :genert: )

Hovhovhov! Synes du nu ikke lige du skulle slappe lidt af med sådan nogle frækheder, unge dame?! :sur:

( :lol: :kys: )
1
Har brugt for lang tid på' gå rundt og dukke mig
Lukket døre til de rum hvor der var spejl
Skiftet kurs, nu' jeg forenet med mine fejl
De' jo o-o-o-o-o-o-okay

Tilbage til "Generelt"