Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 946
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 10128
Kontakt:

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Ado » 19. maj 2016, 14:19

icelady skrev:Jeg tror faktisk vi er enige, Ado, men vi formår at snakke vildt meget forbi hinanden :D

Haha, det sker. :D :D
2
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 1061
Likede indlæg: 15262

Indlægaf Dirtylittledevil » 19. maj 2016, 14:22

icelady skrev:Jeg tror faktisk vi er enige, Ado, men vi formår at snakke vildt meget forbi hinanden :D

og det gjorde I til UG! :klap:
2
The more I eat the butter I feel
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 643
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 12570

Indlægaf icelady » 19. maj 2016, 14:34

1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Guldfisk
Kort karma: 54
Likede indlæg: 1265

Indlægaf Guldfisk » 19. maj 2016, 18:30

Bartendere på Tinder. Hvorfor scorer de ikke bare på arbejde?
Score på udseende i byen/matche på Tinder = same/same.
0
Smiling_Goat
Kort karma: 544
Likede indlæg: 7548

Indlægaf Smiling_Goat » 19. maj 2016, 19:54

Der er en eller anden ukendt mand, der har kontaktet mig privat på den jobbase, jeg benytter (det står i hvert fald i mailen, at det er en privatbesked) og spurgt, om jeg er interesseret i at arbejde for et bestemt firma, hvorefter han har indsat et link til annoncen. I mailen står desuden oplyst hans direkte mailadresse.

Spørgsmålet er: Er den mail målrettet mig eller generisk? Det er virkelig sært, for selve teksten til linket lyder generisk, men alt det andet virker meget målrettet mig - jeg har heller aldrig modtaget en mail gennem den jobbase før, og havde faktisk glemt jeg var tilmeldt.

Jeg er ret forvirret.
0
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 1103
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9984

Indlægaf 2SHY » 19. maj 2016, 19:59

Jeg undrer mig over hvorfor flere og flere steder sender slik med når man bestiller varer online. Det er da lidt spøjst
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 246
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 4189

Indlægaf HappyPaww » 19. maj 2016, 21:15

Smiling_Goat skrev:Der er en eller anden ukendt mand, der har kontaktet mig privat på den jobbase, jeg benytter (det står i hvert fald i mailen, at det er en privatbesked) og spurgt, om jeg er interesseret i at arbejde for et bestemt firma, hvorefter han har indsat et link til annoncen. I mailen står desuden oplyst hans direkte mailadresse.

Spørgsmålet er: Er den mail målrettet mig eller generisk? Det er virkelig sært, for selve teksten til linket lyder generisk, men alt det andet virker meget målrettet mig - jeg har heller aldrig modtaget en mail gennem den jobbase før, og havde faktisk glemt jeg var tilmeldt.

Jeg er ret forvirret.

Er det ikke bare en opfordring til at søge stillingen? Dem har jeg da fået en del af - bl.a . på Jobindex.
0
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 313
Likede indlæg: 1504

Indlægaf Thestral » 20. maj 2016, 05:09

At unge skal være 20 år for at få fuld udeboende SU :gruble:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Smiling_Goat
Kort karma: 544
Likede indlæg: 7548

Indlægaf Smiling_Goat » 20. maj 2016, 06:31

HappyPaww skrev:
Smiling_Goat skrev:Der er en eller anden ukendt mand, der har kontaktet mig privat på den jobbase, jeg benytter (det står i hvert fald i mailen, at det er en privatbesked) og spurgt, om jeg er interesseret i at arbejde for et bestemt firma, hvorefter han har indsat et link til annoncen. I mailen står desuden oplyst hans direkte mailadresse.

Jeg er ret forvirret.

Er det ikke bare en opfordring til at søge stillingen? Dem har jeg da fået en del af - bl.a . på Jobindex.

Det tænker jeg også et eller andet sted. Det undrer mig bare, at det er den første opfordring jeg får og at der i den står en direkte mail til ham der har sendt den. Der står: "skriv svar til *mail*"
0
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 313
Likede indlæg: 1504

Indlægaf Thestral » 20. maj 2016, 07:07

Samano skrev:
Thestral skrev:At unge skal være 20 år for at få fuld udeboende SU :gruble:

Man kan godt få det før hvis ens uddannelsessted er over 25 km fra ens forældresbopæl.
Var der flere i min gymnasieklasse som gjorde.

Det er det ikke i det her tilfælde
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 246
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 4189

Indlægaf HappyPaww » 20. maj 2016, 07:10

Smiling_Goat skrev:
HappyPaww skrev:

Jeg er ret forvirret.

Det tænker jeg også et eller andet sted. Det undrer mig bare, at det er den første opfordring jeg får og at der i den står en direkte mail til ham der har sendt den. Der står: "skriv svar til *mail*"

Det er vist rimelig standard. Fx hos Jobindex har de også rekrutteringsfolk, der henviser relevante kandidater til at søge stillingen enten via dem eller direkte til kontaktpersonen i det pågældende firma. Typisk vil det være en relativt generisk mail, de sender, men det er bestemt ikke en dum vej ind. Det er i øvrigt en service firmaerne betaler ekstra for :)
1
Brugeravatar
Badesandalen
Kort karma: 162
Likede indlæg: 1838

Indlægaf Badesandalen » 20. maj 2016, 09:52

At en netbutik jeg har handlet på har reserveret 1 kr på min konto. :gruble:
0
"One of the pigeons turned out to be a pinecone."

Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 447
Likede indlæg: 4841

Indlægaf dgd2007 » 20. maj 2016, 10:19

Badesandalen skrev:At en netbutik jeg har handlet på har reserveret 1 kr på min konto. :gruble:

:) Hvordan ser du det?
0
Brugeravatar
Æske
Kort karma: 327
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 1761

Indlægaf Æske » 20. maj 2016, 10:20

dgd2007 skrev:
Badesandalen skrev:At en netbutik jeg har handlet på har reserveret 1 kr på min konto. :gruble:

Det kan man se i netbanken under reserverede beløb :)
2
Alt det smukkeste gør ondt.
Brugeravatar
Badesandalen
Kort karma: 162
Likede indlæg: 1838

Indlægaf Badesandalen » 20. maj 2016, 10:26

dgd2007 skrev:

Jeg ved ikke om det ser anderledes ud eller om der er flere kategorier hos andre banke, men på min netbank (Sydbank) står det øverst hvis der er reserverede beløb når jeg trykker på 'kontobevægelser'.
1
"One of the pigeons turned out to be a pinecone."

Tilbage til "Generelt"