Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Jailbird
Kort karma: 57
Likede indlæg: 639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Jailbird » 18. maj 2016, 15:27

Jeg undrer mig over at man kan få HELE 19.000kr i løn om måneden uuddannet? Hvorfor har jeg så gået i gymnasiet og taget en salgsassistentuddannelse? Jeg kunne have fået 112kr i timen for et par år siden som fagudlært (hvis det ikke var fordi jeg blev sparket ud så snart de skulle betale mere for mig end 55kr/timen).
1
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 251
Likede indlæg: 4101

Indlægaf Persnikedy » 18. maj 2016, 15:28

Hvordan jeg kan blive ved med at glemme at jeg altså ikke har nogen stemme lige nu :gruble:
Altså, jeg har snot ud af næsen og øm hals, men at min stemme er afk bliver bare ved med at smutte for mig.

Jeg ringede lige en veninde op som kun efter gentagende forsøg kunne forstå hvad jeg sagde. Heldigvis lyder jeg jo ikke døende eller noget så det var ikke skræmmende, bare pisse irriterende siden jeg hader at skirve smser
0
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
Avino
Kort karma: 104
Likede indlæg: 449

Indlægaf Avino » 18. maj 2016, 16:28

Hvordan en fugl har formået at skide på mit stuevindue. Oven i købet to steder.
Det sidder langt inde under min overbo´s altan.

Har den virkeligt sat sig til at skide der ? Fløjet ind i ruden og skidt ? :gruble:

Jeg er lost.

Det er næsten umuligt, vil jeg synes
1
Brugeravatar
Bimmerdyret
Kort karma: 63
Likede indlæg: 776

Indlægaf Bimmerdyret » 18. maj 2016, 16:38

icelady skrev:Nu har jeg søgt lidt på det der A-Märkt....

Alt jeg kan finde er følgende: " For en film kan bestå prøven skal den indeholde mindst to navngivne kvinder som taler med hinanden om noget andet end mænd".

Det er da dybt latterligt... og jeg fatter ikke formålet.

Det kan jo få enhver seriøs dokumentarfilm til at dumpe.
Men omvendt, hvem f.. gider se film med en svensk feminist?
1
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8451

Indlægaf 2SHY » 18. maj 2016, 16:39

Bimmerdyret skrev:

Alt jeg kan finde er følgende: " For en film kan bestå prøven skal den indeholde mindst to navngivne kvinder som taler med hinanden om noget andet end mænd".

Andre svenske feminister? :gruble:
2
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
Bimmerdyret

Indlægaf Bimmerdyret » 18. maj 2016, 16:41

Persnikedy skrev:Hvordan jeg kan blive ved med at glemme at jeg altså ikke har nogen stemme lige nu :gruble:
Altså, jeg har snot ud af næsen og øm hals, men at min stemme er afk bliver bare ved med at smutte for mig.

Jeg ringede lige en veninde op som kun efter gentagende forsøg kunne forstå hvad jeg sagde. Heldigvis lyder jeg jo ikke døende eller noget så det var ikke skræmmende, bare pisse irriterende siden jeg hader at skirve smser

God bedring :)
1
Brugeravatar
Bimmerdyret

Indlægaf Bimmerdyret » 18. maj 2016, 16:44

2SHY skrev:
Bimmerdyret skrev:

:lol: :lol:

Men en officiel mærkningsordning - de svenske feminister videndeler vel når de kæmmer armhulehår og sammenligner unisex opdragelsesregler?
2
Brugeravatar
Daflo
Kort karma: 31
Likede indlæg: 342

Indlægaf Daflo » 18. maj 2016, 18:07

Bimmerdyret skrev:
2SHY skrev:
Bimmerdyret skrev:

:lol: :lol:

Men en officiel mærkningsordning - de svenske feminister videndeler vel når de kæmmer armhulehår og sammenligner unisex opdragelsesregler?

Det sørgelige er at der faktisk er ret få film der lever op til kravet.
7
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 810
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8296
Kontakt:

Indlægaf Ado » 18. maj 2016, 18:14

Dette! Silkeborg egen original. Som i dén grad overskrider alle grænser her. Jamen, jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige? Jeg er chokeret i én eller anden grad.

Og til advarsel: Manden blender sit ufødte barn/foster (som var en spontan abort) og drikker det. Det er sygt ud over alle grænser.

0
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 608
Likede indlæg: 3384

Indlægaf FruDulle » 18. maj 2016, 18:21

Ado skrev:Dette! Silkeborg egen original. Som i dén grad overskrider alle grænser her. Jamen, jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige? Jeg er chokeret i én eller anden grad.

Og til advarsel: Manden blender sit ufødte barn/foster (som var en spontan abort) og drikker det. Det er sygt ud over alle grænser.

Gider ikke se den video. Det er simpelthen for fucked up!!
2
Whatever
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 810
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8296
Kontakt:

Indlægaf Ado » 18. maj 2016, 18:26

FruDulle skrev:
Ado skrev:Dette! Silkeborg egen original. Som i dén grad overskrider alle grænser her. Jamen, jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige? Jeg er chokeret i én eller anden grad.

Jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige. Det er simpelthen så grotesk.
0
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Tibbler
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2066

Indlægaf Tibbler » 18. maj 2016, 18:37

Tak fordi du lige uddybede hvad videoen går ud på - Så jeg ikke ved et uheld kom til at tænde for den. Den har jeg vist ikke noget behov for at se.

Jeg forstår heller ikke, hvorfor den mand/kvinde kan tænke at det er ok at bruge kønsskifte som et af sine aparte kunstprojekter. Han fremmer jo ikke ligefrem kampen/sagen/fordomsbekæmpelsen for de mennesker, som virkelig er transseksuelle.

(og ja, jeg ved godt at han siger han også er det, men den køber jeg ikke helt)
0
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 608
Likede indlæg: 3384

Indlægaf FruDulle » 18. maj 2016, 18:45

Ado skrev:
FruDulle skrev:

Jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige. Det er simpelthen så grotesk.

Æh ja!

Men er ibi Pippi ikke også det? Grotesk?!
2
Whatever
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 18. maj 2016, 19:10

Fremover vil jeg forsøge at nøjes med at tænke mit når jeg hører om mødre der på den ene eller anden måde indtager moderkagen. Det i sig selv er absurd, Ibi-Pipi tager absurditeten op i nye højder :tie:.

For mange år siden startede jeg med at joke om jeg ville have en fugl en dag der skulle hedde Pip-Ib. Den drøm har Ibi-Pipi for længst slukket, jeg ville jo komme til at tænke på ham hver gang jeg kaldte på fuglen :P.
1
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 18. maj 2016, 20:49

Hvorfor man i min banks hæveautomat pludselig ikke kan hæve beløb på under 200 kr. Jeg har da altid kunnet hæve en hundredkroneseddel men det kan man så ikke mere :gruble:.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.

Tilbage til "Generelt"