Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 815
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8423
Kontakt:

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Ado » 19. maj 2016, 14:14

icelady skrev:
Ado skrev:
icelady skrev:Jeg ved sgu ikke hvem der er mest tosset... Ibi-Pipi eller hende, der har aborteret? Hun er jo født som mand, så hun kan vel næppe have aborteret. Havde jeg aborteret var der godt nok ikke nogle, der fik lov at lave sådan en gang fis ud af det.

Alene ud fra anstændigheds-faktoren ville jeg ikke tillade det.

Ehh? Hun er nu født som en kvinde. Ibi Pippi (eller Per Orup) er gift med en kvinde. Og det er hende der har aborteret.

Her (og andre steder) står der hun er født som mand?

http://livsstil.tv2.dk/2015-05-06-ibi-pippi-efter-koensskifte-derfor-vil-jeg-ikke-ligne-en-kvinde

http://mja.dk/artikel/kontroversiel-forfatter-vil-skifte-navn-og-kn

Edit: Med mindre vi snakker forbi hinanden? Ibi-Pipi er født mand, og det er konens abort han har blendet og drukket.

Men jeg forstår ikke hvad du skriver. Du siger, at hun er født som en mand og derfor ikke kan have aborteret. Men det er jo ikke Ibi der har aborteret. Det er hans/hendes kone.
0
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Kommodedyret
Kort karma: 447
Likede indlæg: 3309

Indlægaf Kommodedyret » 19. maj 2016, 14:15

I snakker da totally forbi hinanden. Er I allerede stive, klokken er kun lidt over fire?
20
Stop hoarding nuts, budgies! You don't even like them!
Brugeravatar
Ado
Kontakt:

Indlægaf Ado » 19. maj 2016, 14:16

Kommodedyret skrev:I snakker da totally forbi hinanden. Er I allerede stive, klokken er kun lidt over fire?

:lol:
1
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 555
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10299

Indlægaf icelady » 19. maj 2016, 14:19

Jeg tror faktisk vi er enige, Ado, men vi formår at snakke vildt meget forbi hinanden :D
2
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Ado
Kontakt:

Indlægaf Ado » 19. maj 2016, 14:19

icelady skrev:Jeg tror faktisk vi er enige, Ado, men vi formår at snakke vildt meget forbi hinanden :D

Haha, det sker. :D :D
2
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 871
Likede indlæg: 11747

Indlægaf Dirtylittledevil » 19. maj 2016, 14:22

icelady skrev:Jeg tror faktisk vi er enige, Ado, men vi formår at snakke vildt meget forbi hinanden :D

og det gjorde I til UG! :klap:
2
The more I eat the butter I feel
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 555
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10299

Indlægaf icelady » 19. maj 2016, 14:34

1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Guldfisk
Kort karma: 49
Likede indlæg: 1048

Indlægaf Guldfisk » 19. maj 2016, 18:30

Bartendere på Tinder. Hvorfor scorer de ikke bare på arbejde?
Score på udseende i byen/matche på Tinder = same/same.
0
Smiling_Goat
Kort karma: 468
Likede indlæg: 5910

Indlægaf Smiling_Goat » 19. maj 2016, 19:54

Der er en eller anden ukendt mand, der har kontaktet mig privat på den jobbase, jeg benytter (det står i hvert fald i mailen, at det er en privatbesked) og spurgt, om jeg er interesseret i at arbejde for et bestemt firma, hvorefter han har indsat et link til annoncen. I mailen står desuden oplyst hans direkte mailadresse.

Spørgsmålet er: Er den mail målrettet mig eller generisk? Det er virkelig sært, for selve teksten til linket lyder generisk, men alt det andet virker meget målrettet mig - jeg har heller aldrig modtaget en mail gennem den jobbase før, og havde faktisk glemt jeg var tilmeldt.

Jeg er ret forvirret.
0
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8510

Indlægaf 2SHY » 19. maj 2016, 19:59

Jeg undrer mig over hvorfor flere og flere steder sender slik med når man bestiller varer online. Det er da lidt spøjst
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3441

Indlægaf HappyPaww » 19. maj 2016, 21:15

Smiling_Goat skrev:Der er en eller anden ukendt mand, der har kontaktet mig privat på den jobbase, jeg benytter (det står i hvert fald i mailen, at det er en privatbesked) og spurgt, om jeg er interesseret i at arbejde for et bestemt firma, hvorefter han har indsat et link til annoncen. I mailen står desuden oplyst hans direkte mailadresse.

Spørgsmålet er: Er den mail målrettet mig eller generisk? Det er virkelig sært, for selve teksten til linket lyder generisk, men alt det andet virker meget målrettet mig - jeg har heller aldrig modtaget en mail gennem den jobbase før, og havde faktisk glemt jeg var tilmeldt.

Jeg er ret forvirret.

Er det ikke bare en opfordring til at søge stillingen? Dem har jeg da fået en del af - bl.a . på Jobindex.
0
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 249
Likede indlæg: 1285

Indlægaf Thestral » 20. maj 2016, 05:09

At unge skal være 20 år for at få fuld udeboende SU :gruble:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Smiling_Goat
Kort karma: 468
Likede indlæg: 5910

Indlægaf Smiling_Goat » 20. maj 2016, 06:31

HappyPaww skrev:
Smiling_Goat skrev:Der er en eller anden ukendt mand, der har kontaktet mig privat på den jobbase, jeg benytter (det står i hvert fald i mailen, at det er en privatbesked) og spurgt, om jeg er interesseret i at arbejde for et bestemt firma, hvorefter han har indsat et link til annoncen. I mailen står desuden oplyst hans direkte mailadresse.

Jeg er ret forvirret.

Er det ikke bare en opfordring til at søge stillingen? Dem har jeg da fået en del af - bl.a . på Jobindex.

Det tænker jeg også et eller andet sted. Det undrer mig bare, at det er den første opfordring jeg får og at der i den står en direkte mail til ham der har sendt den. Der står: "skriv svar til *mail*"
0
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 249
Likede indlæg: 1285

Indlægaf Thestral » 20. maj 2016, 07:07

Samano skrev:
Thestral skrev:At unge skal være 20 år for at få fuld udeboende SU :gruble:

Man kan godt få det før hvis ens uddannelsessted er over 25 km fra ens forældresbopæl.
Var der flere i min gymnasieklasse som gjorde.

Det er det ikke i det her tilfælde
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3441

Indlægaf HappyPaww » 20. maj 2016, 07:10

Smiling_Goat skrev:
HappyPaww skrev:

Jeg er ret forvirret.

Det tænker jeg også et eller andet sted. Det undrer mig bare, at det er den første opfordring jeg får og at der i den står en direkte mail til ham der har sendt den. Der står: "skriv svar til *mail*"

Det er vist rimelig standard. Fx hos Jobindex har de også rekrutteringsfolk, der henviser relevante kandidater til at søge stillingen enten via dem eller direkte til kontaktpersonen i det pågældende firma. Typisk vil det være en relativt generisk mail, de sender, men det er bestemt ikke en dum vej ind. Det er i øvrigt en service firmaerne betaler ekstra for :)
1

Tilbage til "Generelt"