Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 542
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 7072

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Delfin » 12. okt 2015, 18:35

thomassneum skrev:
Delfin skrev:Med alle de forskellige bud undrer jeg mig stadig over, hvad salt og peber hår er. :D

Jeg har postet et billede? :gruble:

Jep, men der var også andre bud. :D Det er ikke vigtigt
0
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 1277
Likede indlæg: 19974

Indlægaf Dirtylittledevil » 12. okt 2015, 19:08

Folk der siger at de bliver både irritable og sure og vrede, hvis de ikke får deres daglige time i motionscentret eller hvor de nu træner.
Ikke fordi jeg tror de lyver, men selv har jeg det nærmest modsat.
2
I'm a social vegan. I avoid meet.
Brugeravatar
Daflo
Kort karma: 39
Likede indlæg: 605

Indlægaf Daflo » 12. okt 2015, 19:39

icelady skrev:At folk ikke gider læse reglerne for div FB-grupper og når de så får slettet et ulovligt opslag kommer de med enten

"Jamen mit tilfælde er akut?"-går den ja så går den-respons eller "Årh, slap dog af og drop reglerne"-sur respons..

Jeg vil gætte på at i kun 1 ud af 10 tilfælde erkender folk "Hov, jeg har sgu ikke læst reglerne. Det er jeg ked af."

I samme stil, folk der smider et totalt irrelevant indlæg i en gruppe, fordi de gerne vil have så mange som muligt til at se det, f.eks. bolig søges annoncer i en gruppe for børneaktiviteter. Også skriver de godt ved det ikke hører til, men så må admin jo slette. Jeg undrer mig over man ikke bare følger reglerne og sletter selv :gruble:
2
Brugeravatar
Dirtylittledevil

Indlægaf Dirtylittledevil » 12. okt 2015, 19:40

Når man anskaffer sig et kæledyr og søger ALT tilbehør på en FB gratisgruppe. "Hej allesammen, jeg får min første kattekilling i næste uge og søger derfor kattekurv, tæppe, kattemad, kattegrus, loppekur, legetøj til katte, kattebakke, bøger om katte, hårbørste til katte osv."
3
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 728
Likede indlæg: 4447

Indlægaf Bøtte » 12. okt 2015, 20:15

Den mand her i kvarteret, der tisser i sin have, når han går ude laver havearbejde.
Og det er ikke diskret eller noget, tværtimod er hækken lav og alle beboeres i 100 husstande passerer huset, når de skal ind/ud af vejen.
1
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Garfield
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1318

Indlægaf Garfield » 12. okt 2015, 20:24

Bøtte skrev:Den mand her i kvarteret, der tisser i sin have, når han går ude laver havearbejde.
Og det er ikke diskret eller noget, tværtimod er hækken lav og alle beboeres i 100 husstande passerer huset, når de skal ind/ud af vejen.

:tie: :tie: :tie:
0
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 259
Likede indlæg: 5338

Indlægaf sigge » 13. okt 2015, 09:38

Hvorfor TV2 har sat undertekster på "Norskov" - de var der ikke ved det første afsnit. Er det fordi, ikke-jyder har klaget over, at de ikke forstår den lette nordjyske dialekt, nogle af skuespillerne taler? Eller er det fordi, de selv har indset, at den lider under samme problem som alle andre nyere, danske TV-produktioner: At skuespillerne mumler/har virkelig dårlig diktion?
0
Christmas isn't a date, it's a state of mind.
Brugeravatar
thomassneum
Kort karma: 76
Likede indlæg: 1015

Indlægaf thomassneum » 13. okt 2015, 09:42

sigge skrev:Hvorfor TV2 har sat undertekster på "Norskov" - de var der ikke ved det første afsnit. Er det fordi, ikke-jyder har klaget over, at de ikke forstår den lette nordjyske dialekt, nogle af skuespillerne taler? Eller er det fordi, de selv har indset, at den lider under samme problem som alle andre nyere, danske TV-produktioner: At skuespillerne mumler/har virkelig dårlig diktion?

Døve?
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
sigge

Indlægaf sigge » 13. okt 2015, 09:44

thomassneum skrev:
sigge skrev:Hvorfor TV2 har sat undertekster på "Norskov" - de var der ikke ved det første afsnit. Er det fordi, ikke-jyder har klaget over, at de ikke forstår den lette nordjyske dialekt, nogle af skuespillerne taler? Eller er det fordi, de selv har indset, at den lider under samme problem som alle andre nyere, danske TV-produktioner: At skuespillerne mumler/har virkelig dårlig diktion?

Døve?

Jo, men man har jo muligheden for selv at vælge undertekster fra tekst-TV, men her er de sat direkte på udsendelsen fra TV2s side. Og det plejer de ellers kun at gøre, når der ikke tales dansk i programmet.

Edit: Jeg kan nok lige så godt indrømme, at min egen teori er, at det er noget "kjøwenhavneri" pga. den (efter min opfattelse meget lette) nordjyske dialekt. :D
0
Brugeravatar
thomassneum
Kort karma: 76
Likede indlæg: 1015

Indlægaf thomassneum » 13. okt 2015, 09:58

sigge skrev:
thomassneum skrev:

Døve?

Jo, men man har jo muligheden for selv at vælge undertekster fra tekst-TV, men her er de sat direkte på udsendelsen fra TV2s side. Og det plejer de ellers kun at gøre, når der ikke tales dansk i programmet.

Edit: Jeg kan nok lige så godt indrømme, at min egen teori er, at det er noget "kjøwenhavneri" pga. den (efter min opfattelse meget lette) nordjyske dialekt. :D

Det kunne det sagtes være. Man må fame da også snart have lært, at tale som man skriver. :træt3:
1
Med bov skal man mad lave, men...
Fynbo
Kort karma: 18
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 189

Indlægaf Fynbo » 13. okt 2015, 10:03

TV2 har valgt at sætte undertekster på, fordi de har fået mange klager over dårlig lydkvalitet.
1
Brugeravatar
Whoosh
Kort karma: 333
Likede indlæg: 2944

Indlægaf Whoosh » 13. okt 2015, 10:06

Jeg var ved at blive vanvittig, da Forbrydelsen blev sendt.
De er ragede rundt i mørke og mumlede alle deres replikker.
2
Brugeravatar
Dirtylittledevil

Indlægaf Dirtylittledevil » 13. okt 2015, 10:11

Jeg opdagede også at jeg pludselig forstod meget mere af handlingen i "Arvingerne" da jeg så den i tekstet udgave :-D (og fuck hvor jeg glæder mig til næste sæson!)
0
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 619
Likede indlæg: 8107

Indlægaf dgd2007 » 13. okt 2015, 10:18

Whoosh skrev:Jeg var ved at blive vanvittig, da Forbrydelsen blev sendt.

Hæ-hæ ... for et stykke tid siden hørte jeg også nogle klage over det der (generelt i dansk tv-teater/serier). De var alle sammen godt oppe i årene, og jeg tænkte straks "hørerør!"
Men så et par dage efter så jeg selv noget, som var en samproduktion mellem tysk, dansk, selv og vist nok hollandsk tv. Der måtte jeg indrømme, at man godt kunne have brugt undertekster på de danske replikker også! :genert:
2
Brugeravatar
sigge

Indlægaf sigge » 13. okt 2015, 10:42

dgd2007 skrev:
Whoosh skrev:Jeg var ved at blive vanvittig, da Forbrydelsen blev sendt.

Hæ-hæ ... for et stykke tid siden hørte jeg også nogle klage over det der (generelt i dansk tv-teater/serier). De var alle sammen godt oppe i årene, og jeg tænkte straks "hørerør!"
Men så et par dage efter så jeg selv noget, som var en samproduktion mellem tysk, dansk, selv og vist nok hollandsk tv. Der måtte jeg indrømme, at man godt kunne have brugt undertekster på de danske replikker også! :genert:

Ja! Lars Mikkelsen er en dygtig skuespiller, men han skulle virkelig arbejde på sin artikulation. Det var også helt galt i "Den som dræber".
0

Tilbage til "Generelt"