Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 944
Likede indlæg: 7374

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf ManicNinja » 14. jul 2016, 19:14

Tobywan skrev:
ManicNinja skrev:At nærmest al færdiglavet købe-béarnaise, pulver-béarnaise osv er ulideligt sød. Sød!? :badr: Béarnaise skal være syrlig - pga eddiken i.

Mjae... den skal have det perfekte forhold mellem fedme og syre. Hvis den er _syrlig_ så er essencen ikke kogt nok ind, eller der er for meget eddike i.

Men ja, den skal bestemt have mere syre end pulvervarianterne. De få gange vi vover os ud i pulversovs, får den lige et ekstra skud købe essens. Det gør den spiselig ;) Men den type produkt er jo lavet, så det rammer så bredt, at det ingen kant har. Det er middelmådighed på pose eller spand, som ikke har retten til at bære navnet, for hvad det giver sig ud for at være.

Jeg ved godt, at den ikke bør være syrlig, syrlig (jeg kan nu godt lide den mere syrlig, end det er meningen). Men altså ... sød. Du har helt ret omkring mainstream og smag. Det går igen for mange produkter. Og hver gang jeg løber på et produkt, jeg synes er lækkert i en særlig smagsvariant, kan jeg være sikker på, det bliver taget af markedet igen ,fordi det åbenbart er for smalt = ikke sælger nok. Hrmf.
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 290
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 5099

Indlægaf HappyPaww » 14. jul 2016, 20:56

ManicNinja skrev:
Tobywan skrev:
ManicNinja skrev:At nærmest al færdiglavet købe-béarnaise, pulver-béarnaise osv er ulideligt sød. Sød!? :badr: Béarnaise skal være syrlig - pga eddiken i.

Mjae... den skal have det perfekte forhold mellem fedme og syre. Hvis den er _syrlig_ så er essencen ikke kogt nok ind, eller der er for meget eddike i.

Men ja, den skal bestemt have mere syre end pulvervarianterne. De få gange vi vover os ud i pulversovs, får den lige et ekstra skud købe essens. Det gør den spiselig ;) Men den type produkt er jo lavet, så det rammer så bredt, at det ingen kant har. Det er middelmådighed på pose eller spand, som ikke har retten til at bære navnet, for hvad det giver sig ud for at være.

Jeg ved godt, at den ikke bør være syrlig, syrlig (jeg kan nu godt lide den mere syrlig, end det er meningen). Men altså ... sød. Du har helt ret omkring mainstream og smag. Det går igen for mange produkter. Og hver gang jeg løber på et produkt, jeg synes er lækkert i en særlig smagsvariant, kan jeg være sikker på, det bliver taget af markedet igen ,fordi det åbenbart er for smalt = ikke sælger nok. Hrmf.

Irmas på glas er ret syrlig :)
0
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 204
Likede indlæg: 3843

Indlægaf sigge » 15. jul 2016, 06:29

Hvorfor mærket i nakken af min gode gamle T-shirt, som jeg nok har haft på min. 100 gange før, pludselig begynder at genere mig i dag. Det småkradser ikke bare, det er en decideret stikkende smerte.

Og i den mere seriøse afdeling: Det er virkelig forfærdeligt, hvad der er sket i Nice i går aftes. Men det undrer mig altså, hvorfor gerningsmanden havde lastbilen fyldt med våben og granater (det påstod News i hvert fald i morges). Hvis målet er at slå så mange mennesker ihjel som muligt, hvorfor så ikke overlade våbnene til evt. medsammensvorne og nøjes med at bruge lastbilen i første omgang? Han har vel ikke forventet, at han fik tid nok til først at pløje mennesker ned med lastbilen for derefter at springe ud og bruge alle sine våben og granater, inden han blev stoppet. Det virker ikke som den bedste udnyttelse af ressourcerne sådan at lade en masse ubrugte våben falde i politiets hænder.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 335
Likede indlæg: 3263

Indlægaf Guilded_Lily » 15. jul 2016, 07:07

sigge skrev:Hvorfor mærket i nakken af min gode gamle T-shirt, som jeg nok har haft på min. 100 gange før, pludselig begynder at genere mig i dag. Det småkradser ikke bare, det er en decideret stikkende smerte.

Og i den mere seriøse afdeling: Det er virkelig forfærdeligt, hvad der er sket i Nice i går aftes. Men det undrer mig altså, hvorfor gerningsmanden havde lastbilen fyldt med våben og granater (det påstod News i hvert fald i morges). Hvis målet er at slå så mange mennesker ihjel som muligt, hvorfor så ikke overlade våbnene til evt. medsammensvorne og nøjes med at bruge lastbilen i første omgang? Han har vel ikke forventet, at han fik tid nok til først at pløje mennesker ned med lastbilen for derefter at springe ud og bruge alle sine våben og granater, inden han blev stoppet. Det virker ikke som den bedste udnyttelse af ressourcerne sådan at lade en masse ubrugte våben falde i politiets hænder.

Så vidt, jeg har læst, var våbnene attrapper. Hvilket bare gør det endnu mere underligt.
2
Brugeravatar
Novella
Kort karma: 486
Likede indlæg: 5517

Indlægaf Novella » 15. jul 2016, 07:52

Hvorfor jeg pludselig er blevet vegetar :forvirret: Jeg kan simpelthen ikke have kød lige i øjeblikket, heller ikke pålæg. Jeg craver til gengæld fisk og skaldyr og middelhavsmad med masser af grøntsager. Det er jo fint, men det undrer mig.
0
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 204
Likede indlæg: 3843

Indlægaf sigge » 15. jul 2016, 08:01

Novella skrev:Hvorfor jeg pludselig er blevet vegetar :forvirret: Jeg kan simpelthen ikke have kød lige i øjeblikket, heller ikke pålæg. Jeg craver til gengæld fisk og skaldyr og middelhavsmad med masser af grøntsager. Det er jo fint, men det undrer mig.

Måske er du blevet "flexetar" ligesom min søster. Af økonomiske/praktisk årsager spiser hun nærmest ikke kød til hverdag, når hun kun er sig selv. Til gengæld kan hun godt spise det, når hun er ude. Det er selvfølgelig ikke det samme som dig, men jeg synes bare, det er et sjovt ord.
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 709
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 14029

Indlægaf icelady » 15. jul 2016, 17:49

http://randersidag.dk/?Id=16331

Man kunne jo også lade naturen gå sin gang. :gruble:
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Badesandalen
Kort karma: 192
Likede indlæg: 2273

Indlægaf Badesandalen » 15. jul 2016, 18:04

Om folk fra TV Midtvest vitterligt bare tager rundt og spørger random folk ud om deres liv. :stoned:
1
"One of the pigeons turned out to be a pinecone."

Brugeravatar
icelady
Moderator

Indlægaf icelady » 15. jul 2016, 18:05

TheAuthor skrev:
Især med tanke på, at de ikke gad hjælpe, da det tydede på at en mere sjælden ugle havde brug for hjælp (som jeg forstod det)? :forvirret:

Grunden til, de ikke ville sende hjælp ud til uglen var fordi den stadig kunne flyve (godt nok ikke super perfekt, men den kunne flyve). Så de mente at det ville være spildte kroner at sende mandskab og materiel ud, når den bare kunne flyve fra dem alligevel.
0
....

Brugeravatar
Badesandalen

Indlægaf Badesandalen » 15. jul 2016, 18:05

sigge skrev:At det tilsyneladende ikke er muligt at stå stille og føre en samtale i mobiltelefon. Jeg observerer nærmest dagligt personer i atriet på min arbejdsplads, der traver rundt i små cirkler eller tilfældige mønstre, mens de taler i telefon, men aldrig nogen, der bare står på samme sted. Hvis de er i ro, sidder de ned. Det er da en mystisk tendens.

Ha! Det gør jeg også. Hvis jeg taler i telefon derhjemme traver jeg frem og tilbage i gangen, som er 2-3 meter. :lol:
0

Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 541
Likede indlæg: 6501

Indlægaf dgd2007 » 15. jul 2016, 18:10

Badesandalen skrev:Ha! Det gør jeg også. Hvis jeg taler i telefon derhjemme traver jeg frem og tilbage i gangen, som er 2-3 meter. :lol:

Jeg holder til gengæld automatisk "røret" i en sådan vinkel, at samtalepartneren ofte har svært ved at høre, hvad jeg siger :stoned:
0
Brugeravatar
Badesandalen

Indlægaf Badesandalen » 15. jul 2016, 18:18

dgd2007 skrev:
Badesandalen skrev:Ha! Det gør jeg også. Hvis jeg taler i telefon derhjemme traver jeg frem og tilbage i gangen, som er 2-3 meter. :lol:

Jeg holder til gengæld automatisk "røret" i en sådan vinkel, at samtalepartneren ofte har svært ved at høre, hvad jeg siger :stoned:

Uuuh, det er så irriterende! Det gør min far også fordi han har træner-arme. Du ved, hvor albuen stikker lige ud i luften. Han ser så dum ud når han taler i telefon. :lol:

Jeg elsker at du kalder det røret. :D
1

Brugeravatar
ina
Kort karma: 230
Likede indlæg: 1373

Indlægaf ina » 15. jul 2016, 18:50

Jeg har en app på min iPad, som jeg ikke kan bruge. Der sker ikke noget, når jeg trykker på den, der står bare "venter" under den. Det har været sådan i halvanden uge nu. Jeg kan heller ikke slette den!
0
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 303
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 3733

Indlægaf Studsgaard » 15. jul 2016, 20:04

ina skrev:Jeg har en app på min iPad, som jeg ikke kan bruge. Der sker ikke noget, når jeg trykker på den, der står bare "venter" under den. Det har været sådan i halvanden uge nu. Jeg kan heller ikke slette den!

Det har jeg også prøvet, jeg fandt ud af den ventede på at blive opdateret, den var startet på et eller andettidspunkt og så blevet stoppet i det, men jeg endte med at få den til at opdatere færdig, og så kunne jeg slette den.
0
Brugeravatar
icelady
Moderator

Indlægaf icelady » 17. jul 2016, 13:05

Opslag som

"Har dette nummer også ringet til dig?" og så gerne vedhæftet billede af et nummer..

Hvorfor spørge andre? Hvis du er i tvivl, så lad være med at besvare.
1
....

Tilbage til "Generelt"