Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 318
Likede indlæg: 2172

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sophies-mor » 20. jul 2016, 21:50

Om jeg er ved at blive træt af søde sager?
:gruble:
Jeg elsker normalt hvid chokolade, brunsviger og lign. Men, de sidste par gange, jeg har fået det, har det virkelig ikke været nogen nydelse.
Samtidig er jeg ... "Træt" af flødeis.
:8:
:gruble:

Hvis det så gik på samme måde med fedt og salt - aka chips og dip - så ville det være fantastisk for min vægt :-D
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
paint
Kort karma: 207
Likede indlæg: 6517

Indlægaf paint » 20. jul 2016, 22:22

Jeg har lige læst mig til, at den menneskelige hukommelse, kan rumme ikke mindre end 2.5 petabyte, hvilket svarer til indholdet af 300 års tv-udsendelser, døgnet rundt.

Det kan dog ikke rigtig forklares, hvorfor mennesker er udstyret med et så stort hukommelseslager. :gruble:
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Hvis vi ikke ændrer retning, ender vi der hvor vi er på vej hen
Oveditlevsen
Kort karma: 23
Likede indlæg: 582

Indlægaf Oveditlevsen » 20. jul 2016, 22:54

Om der findes nogle over 60 år som ikke er mavesure og kæmpe brokkehoveder... :gruble:
De er altid vrisne i butikker og der er ikke den petitesse som ikke skal endevendes så det føles som en ørkenvandring i et simpel parkeringslaug :s :gab:

De dæk må ikke stå der...
Pappet flyder...
Kan elbiler slukkes med vand hvis de brænder... :ticks:
De unge deltager ikke i arbejdsdage..(kunne det have noget med at gøre at i placerede det på en hverdag, hvor de skal på job/har studie.. :nerve:
1
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 541
Likede indlæg: 6540

Indlægaf dgd2007 » 20. jul 2016, 23:03

Oveditlevsen skrev:Om der findes nogle over 60 år som ikke er mavesure og kæmpe brokkehoveder... :gruble:
[...]

Nope! :devil:
// dgd (62)
5
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 354
Likede indlæg: 5423

Indlægaf Lemonella » 21. jul 2016, 05:34

Oveditlevsen skrev:Om der findes nogle over 60 år som ikke er mavesure og kæmpe brokkehoveder... :gruble:
De er altid vrisne i butikker og der er ikke den petitesse som ikke skal endevendes så det føles som en ørkenvandring i et simpel parkeringslaug :s :gab:

De dæk må ikke stå der...
Pappet flyder...
Kan elbiler slukkes med vand hvis de brænder... :ticks:
De unge deltager ikke i arbejdsdage..(kunne det have noget med at gøre at i placerede det på en hverdag, hvor de skal på job/har studie.. :nerve:

Jo da. Jeg kender flere der er glade, friske, positive og over 60. Mig feks. :D
5
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Badesandalen
Kort karma: 192
Likede indlæg: 2278

Indlægaf Badesandalen » 21. jul 2016, 07:46

Wizzze skrev:Om det virkelig kan være sandt, eller det er den perfekte undskyldning :gruble:

http://www.bt.dk/udland/frikendt-for-at ... avde-haft-

Han har fra dag ét protesteret sin uskyld, og det har været en kamp op ad bakke.

Er det ikke formuleret lidt forkert? :gruble:
1
"One of the pigeons turned out to be a pinecone."

Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1588
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 14274

Indlægaf kidkomb » 21. jul 2016, 07:53

Badesandalen skrev:
Wizzze skrev:Om det virkelig kan være sandt, eller det er den perfekte undskyldning :gruble:

http://www.bt.dk/udland/frikendt-for-at ... avde-haft-

Han har fra dag ét protesteret sin uskyld, og det har været en kamp op ad bakke.

Det gør seriøst ondt indeni, at læse den sætning :ad!:
Og jeg er overhovedet ikke "one to judge" selv. Men det er helt galt :lol:

Jeg undrer mig, ofte faktisk, over den dér anbefaling, at når man skal tabe sig (eller i det hele taget), så skal man kun veje sig en gang om ugen (-ish)
Jeg vejer mig hver dag og jeg kan da love jer for, at hvis jeg ramte den gale dag, så ville jeg kunne tro at jeg henholdsvis havde taget på eller tabt flere kilo.
Min vægt svinger helt naturligt +/- 1½ kg henover en cyklus og afhængig af indtag af feks brød og ris.

Feks lå min vægt ret stabilt lige under 71kg hele sidste uge. Dagen før min menstruation var den pludselig over 72 (det er helt normalt for mig).
Men idag, hvor den burde ligge på ca 70½kg, hvis den skulle følge normalt cyklus-mønster, der ligger den på 71,8kg.
Jeg er vant til, at den skaber sig på den måde min vægt. Jeg går ud fra, at det er væske. Jeg har ellers et meget stabilt væskeindtag.

Hvis jeg skulle anbefale noget som helst, så ville det blive enten vej dig hver dag og udregn et gennemsnit pr måned og fremfor alt mål dig!
Eller nøjes med at måle.
2
Walk tall and cry with dignity.
Jeg kan åbenbart ikke korrekturlæse inden jeg trykker "udfør". Derfor er der altid rettet i mine indlæg.
Brugeravatar
decibell
Moderator
Kort karma: 252
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 5754

Indlægaf decibell » 21. jul 2016, 09:55

paint skrev:Jeg har lige læst mig til, at den menneskelige hukommelse, kan rumme ikke mindre end 2.5 petabyte, hvilket svarer til indholdet af 300 års tv-udsendelser, døgnet rundt.

Det kan dog ikke rigtig forklares, hvorfor mennesker er udstyret med et så stort hukommelseslager. :gruble:

Det hjælper heller ikke meget, når man har "glemt password" til den "harddisk", suk. :nej:
2
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd

Intet er for evigt (en stilstand)!

"Don't cry about it, girl, learn from it."
JoyNips
Kort karma: 391
Likede indlæg: 5477

Indlægaf JoyNips » 21. jul 2016, 10:46

Jeg forstår ikke, at vi herhjemme gang på gang oplever, at nettet på min tlf "hænger" og falder ud. Min kæreste har 3, jeg har oister og vi kan sidde lige ved siden af hinanden.
0
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 347
Likede indlæg: 8757

Indlægaf Fyrst Eberhard » 21. jul 2016, 10:58

At denne idiot har 20.000 følgere på Facebook. Hvem fanden synes det er sjovt? Helt igennem lousy, primitiv og perfid "humor".

http://youtu.be/iJfrFh1Kjqw

20.000 mennesker!! Selv uden lyd kan man se at det er noget lort.

Det har åbenbart fået en del positive kommentarer. Troen på menneskeheden er presset.
3
Peace!
PerXX
Kort karma: 7
Likede indlæg: 225

Indlægaf PerXX » 21. jul 2016, 11:31

Hvorfor der er så pokkers lang tid til fredag, hvor jeg har ferie.

Og i øvrigt også; hvordan jeg skal tolke det at jeg sagtens kan passe IT-afdelingen alene (IT-afdelingen består af mig og min chef) i 5 uger, men at det er absolut nødvendigt at hyre en vikar i de 3 uger jeg skal på ferie, for at det hele ikke skal falde fra hinanden.
0
Sjo
Kort karma: 63
Likede indlæg: 1010

Indlægaf Sjo » 21. jul 2016, 11:52

At folk tror, at Fru Trump selv skrev sin tale og derefter gør sig lystige på hendes bekostning. Det er en taleskriver, som virkelig ikke har gjort sit job ordentligt.
4
Vor herre til fucking pipirøvhest altså!
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 21. jul 2016, 11:52

Badesandalen skrev:

:D Det lyder umiddelbart som en meget direkte oversættelse af "He has from day one protested his innocence, and it has been an up-hill struggle."
På den anden side står det jo, det er fra en svensk avis :gruble:
0
Smiling_Goat
Kort karma: 602
Likede indlæg: 8948

Indlægaf Smiling_Goat » 21. jul 2016, 12:09

ShuruQ skrev:
Sjo skrev:At folk tror, at Fru Trump selv skrev sin tale og derefter gør sig lystige på hendes bekostning. Det er en taleskriver, som virkelig ikke har gjort sit job ordentligt.

Er der virkelig nogle der tror hun selv skrev den?

Troede alle vidste at politikere, deres ægtefolk osv, har folk til at skrive de taler de skal holde til offentlige arrangementer.

Jeg synes det er logik. Men, det der til gengæld undrer mig er, at Melania jo selv er kommet med inputs efter at have hørt/læst Michelle Obama's tale og fortalt hvad hun gerne ville sige, selvfølgelig omskrevet. Jeg synes altså selv hun har et ansvar også. Hun bør læse talen igennem før hun holder den. Uagtet at den er skrevet af en taleskriver så kunne det have været undgået helt hvis talen var blevet læst ordentligt igennem først. Ansvaret går altså to veje, synes jeg.

Hvis jeg nu skulle holde tale, kom med stikord og en anden skrev den, så er det da mit ansvar at læse den igennem og eventuelt bede om rettelser.

Eller også formodede Melania, at talen var set i sømmene af folk mere kvalificeret end hende selv (såsom fx hr. Trump) og stolede på deres vurdering. Hun skal bare være førstedame. Sidde fast på sin mands arm og flashes til begivenheder. Så vigtigt er det vel heller ikke, hvad hun siger?

Jeg undrer mig lidt over min lokale genbrugsbutik.

Jeg har fået besked på at købe et puslespil dér, så jeg gik derned og fandt et. Jeg gik hen til kassen og spurgte hvad det kostede, samt om man kunne være sikker på, at alle brikkerne var der. Til det sagde ekspedienten 50 kr., og at de så sandelig ikke havde tid til at lægge puslespil, så det anede hun ikke.

Øhm.. Nej, men så tæl brikkerne? :forvirret: .. Der skulle være 1000 brikker i, så det havde taget, hvad? 10 minutter at tælle dem, hvis man tæller virkelig, virkelig langsomt? Det kan man vel finde tiden til, når alternativet er, at det ikke bliver solgt. For hvem har lyst til at købe et brugt puslespil til 50 kr. som måske, måske ikke har alle brikkerne?

Altså jeg undrer mig over, at de ikke tæller brikkerne - eller sætter prisen lavere.
0
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 21. jul 2016, 12:19

Sjo skrev:At folk tror, at Fru Trump selv skrev sin tale og derefter gør sig lystige på hendes bekostning. Det er en taleskriver, som virkelig ikke har gjort sit job ordentligt.

Det påstod hun faktisk selv, inden hun holdt den, at hun havde gjort "with little help as possible" :)

Men jeg tror nu også mest, det er hele kampagnen, folk ryster på hovedet af. Sådan lidt "Er de der folk modne nok til at styre landet?"

Mange universiteter nu til dags har faktisk et computerprogram, som de kører de studerendes opgaver igennem for at se, om de har sakset noget uden at bruge kildehenvisninger eller direkte har plagieret noget.
2

Tilbage til "Generelt"