Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Sjo
Kort karma: 62
Likede indlæg: 1008

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sjo » 20. jun 2016, 11:47

Tibbler skrev:
dgd2007 skrev:
Tibbler skrev:Hvorfor en lort er brun :gruble:

Hvad ville du foreslå? :gruble:

Der havde været en form for logik i at lorten havde farve efter, hvad man havde spist. Grønlig, bleg, rødlig, osv.

http://www.dagens.dk/viralt/du-tror-det ... ens-farver
glitter.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Vor herre til fucking pipirøvhest altså!
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 320
Likede indlæg: 3474

Indlægaf dgd2007 » 20. jun 2016, 11:56

Tibbler skrev:Der havde været en form for logik i at lorten havde farve efter, hvad man havde spist. Grønlig, bleg, rødlig, osv.

Billede

Mon ikke, den alvidende Fader valgte den farve, for at man ikke skulle stå og falde i svime over det, men se at få det skaffet af vejen i en fart? ;)
0
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 357
Likede indlæg: 3567

Indlægaf Ballademager » 20. jun 2016, 12:14

kidkomb skrev:
Ballademager skrev:
Det handler ikke kun om hjemrejseforsikring, men om hele rejseforsikringen. Så meget ubegrænset dækning som muligt og hos en af de store alarmcentaler (Europæiske, Gouda, Falck etc.). De dækker det, som det blå kort ikke dækker (egenbetaling, hjemtransport, evt. tilkald etc.) med minde, at der er tale om en sygdom/skade, som man er rejst ud med.

Og jeg synes egentlig, at det er rimeligt nok, at DK ikke skal betale for vores lægebesøg, når vi er på ferie. Man bør have styr på forsikring, før man rejser ud, som I ganske rigtigt også havde, Kidkomb.

Jeg ved faktisk ikke, hvorfor jeg føler det er så uretfærdigt :genert:
Måske blev jeg bare så overrasket. Jeg må vænne mig til tanken :lol:

Der er ikke andet for end at vænne sig til det... :kys:
1
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Kort karma: 211
Likede indlæg: 2700

Indlægaf POCKETKITTEN » 20. jun 2016, 12:39

Jeg har fået et like på Instagram fra en profil, som tilhører den 14 år gamle Bichon Frise, Snowy. På et billede af min nye potteplante. Det er en hund med specifikke interesserer.
8
my sexuality is James McAvoy angrily sitting in the desert in that lilac v neck shirt
JoyNips
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2965

Indlægaf JoyNips » 20. jun 2016, 13:00

Jeg undrer mig gevaldigt over det afslag, jeg fik på en intern rokering med begrundelsen "det var jo et rigtig hårdt felt, du var oppe imod og folk havde rigtig meget erfaring".

Mmm. Af de 5, der gik videre til 2. samtale var de to så stadig studerende... Og ham, de endte med at ansætte er nyuddannet. Jeg har så i øvrigt været i huset som student siden begyndelsen af 2013 OG har relevant anden uddannelse for netop dét brancheområde.
I dag har pågældende kontor så slået op på vores intranet, at en student fra et tredje kontor her i styrelsen er ansat i en midlertidig fuldmægtigstilling fra september.

Jeg så jo så, at kontorchefen hvor jeg søgte var oppe at tale med min kontorchef efter min samtale, så helt uinteresseret i at ansætte mig var han nok ikke. Men min kontorchef ville gerne have min kæreste og jeg til at flytte med når vores arbejdsplads udflytter. Så hun har rimelig meget forpurret den rokering... Det er fandme ikke ok. Og jeg kan INTET gøre ved det.
1
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 20. jun 2016, 13:43

Jeg undrer mig over at jeg øjensynligt er så dum som jeg er.

Jeg fortæller min mor at tørklædet som ventet skaber lidt problemer i forhold til at finde praktik, midt i en ellers god samtale, hendes respons:

"Ja, det kan jo være du kommer til fornuft en dag".

Min mor er som hun er, men det er sgu mig selv der er naivt dum her, jeg ved det jo, men fordi hun ellers ofte er en god sparringspartner, ja så løber munden over med hvad hjertet er fuldt med :trist:.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
paint
Kort karma: 97
Likede indlæg: 2411

Indlægaf paint » 20. jun 2016, 14:34

En sproglig undren. Jeg lagde mærke til, i forbindelse med mordet på den britiske politiker, at udtrykket ”skudt ned på åben gade”, blev anvendt. Som om at det var værre at det skete på gaden. Havde det værre mindre slemt, hvis det var sket i en baggård eller i hendes hjem? Alternativt hører man også ofte ”han blev røvet ved højlys dag”. Havde det været bedre, hvis overfaldsmanden havde ventet til efter mørkets frembrud?

En anden sproglig pusseløjerlighed – om forholdene på et plejehjem ” de ældre lå i deres egen afføring”. Havde det været bedre hvis det var andres (afføring)?

Jeg undrer mig hver gang jeg hører de nævnte udtryk og begriber ikke, hvad det er de skal give udtryk for eller understrege. Eller rettere; jeg forstår godt at udtrykkene skal understrege det graverende i hændelsen. Jeg kan bare ikke se, at udtrykkene signalerer at der er tale om noget ekstra slemt. :gruble:
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Hvis vi ikke ændrer retning, ender vi der hvor vi er på vej hen
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 20. jun 2016, 18:28

^^ Arh, nu er du vist også i Rasmus Modsat-mode :)
De to første antyder vel, at gerningsmanden var komplet skamløs og bare gjorde det i alles påsyn og uden anledning af nogen art. Det er jo gamle, etablerede udtryk.
4
Brugeravatar
Badesandalen
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1450

Indlægaf Badesandalen » 20. jun 2016, 20:33

Wizzze skrev:
Badesandalen skrev:Skrigende lyserød. :D

Bare spis godt med rødbeder, så skal du nok få din vilje :devil:

Så glad er jeg alligevel ikke for rødbeder. :lol:
0
Har brugt for lang tid på' gå rundt og dukke mig
Lukket døre til de rum hvor der var spejl
Skiftet kurs, nu' jeg forenet med mine fejl
De' jo o-o-o-o-o-o-okay

Brugeravatar
Bad Samaritan
Kort karma: 135
Likede indlæg: 1567

Indlægaf Bad Samaritan » 20. jun 2016, 21:42

... den dér følelse af, at der slet ikke findes tilstrækkelige ord i et helt univers, der kan beskrive alle de fucked up ting, jeg ser.
0
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 20. jun 2016, 21:46

Bad Samaritan skrev:... den dér følelse af, at der slet ikke findes tilstrækkelige ord i et helt univers, der kan beskrive alle de fucked up ting, jeg ser.

Den følelse må du endelig ikke miste! :gammel:
1
avdotja
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1060

Indlægaf avdotja » 20. jun 2016, 21:53

JoyNips skrev:Jeg undrer mig gevaldigt over det afslag, jeg fik på en intern rokering med begrundelsen "det var jo et rigtig hårdt felt, du var oppe imod og folk havde rigtig meget erfaring".

Mmm. Af de 5, der gik videre til 2. samtale var de to så stadig studerende... Og ham, de endte med at ansætte er nyuddannet. Jeg har så i øvrigt været i huset som student siden begyndelsen af 2013 OG har relevant anden uddannelse for netop dét brancheområde.
I dag har pågældende kontor så slået op på vores intranet, at en student fra et tredje kontor her i styrelsen er ansat i en midlertidig fuldmægtigstilling fra september.

Jeg så jo så, at kontorchefen hvor jeg søgte var oppe at tale med min kontorchef efter min samtale, så helt uinteresseret i at ansætte mig var han nok ikke. Men min kontorchef ville gerne have min kæreste og jeg til at flytte med når vores arbejdsplads udflytter. Så hun har rimelig meget forpurret den rokering... Det er fandme ikke ok. Og jeg kan INTET gøre ved det.

Jeg var simpelthen blevet så sur at jeg ville få en kraftig lyst til at aflevere en opsigelse om ca 8 timer, så kunne hun glemme alt om den udflytning!

Når jeg vågnede i morgen ville fornuften nok slå til og jeg ville i stedet begynde at søge udenfor det offentlige, så jeg slap for problematikken. Jeg ville under ingen omstændigheder tage imod en udflytning, selv om jeg egentlig havde overvejet det til at starte med, hvis jeg fandt ud af at min chef aktivt havde modarbejdet mig på den måde.
1
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 21. jun 2016, 06:05

1
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Bad Samaritan
Kort karma: 135
Likede indlæg: 1567

Indlægaf Bad Samaritan » 21. jun 2016, 11:42

Hvem skulle have troet, at min navn - udtalt som de gør hernede - betyder "ham som skider Gud lige i face!" på arabisk?

‪#‎DeathHack‬ ‪#‎TingJegGerneVilleHaveVidstForTreMånederSiden‬
‪#‎LivetSkalLevesBaglænsOgLøbesForlæns
4
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 556
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10356

Indlægaf icelady » 21. jun 2016, 11:45

http://www.tv2oj.dk/artikel/kattehjem-i-krise-170-katte-risikerer-miste-deres-hjem

Jeg forstår udmærket hendes princip med at "ingen raske katte skal dø."

Men...når de står på randen af fallit, og især fordi ingen andre kan tage over, var det måske en ide at overveje at slække på princippet? :gruble:
4
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler

Tilbage til "Generelt"