Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 162
Likede indlæg: 1823

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Anilara » 21. jun 2016, 12:08

Hvorfor er røde kort så forfærdelige? Altså, har jeg overset noget? Er der en konsekvens hvis man modtager mange røde kort? For umiddelbart oplever jeg ingen konsekvens ved det grønne?
(Tilgiv mig, jeg kendte ikke til kortsystemet fra jubiitiden).
2
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 553
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10262

Indlægaf icelady » 21. jun 2016, 12:24

Anilara skrev:Hvorfor er røde kort så forfærdelige? Altså, har jeg overset noget? Er der en konsekvens hvis man modtager mange røde kort? For umiddelbart oplever jeg ingen konsekvens ved det grønne?

Røde kort er som udgangspunkt ikke forfærdelige.

Problemet er, at folk kan bruge dem som en mulighed for at skrive svinere til andre, og enddog tæppebombe en bestemt debattør med dem, udelukkende fordi man er uenig med personen. Det sås en del gange på Jubii.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Anilara

Indlægaf Anilara » 21. jun 2016, 12:28

icelady skrev:
Anilara skrev:Hvorfor er røde kort så forfærdelige? Altså, har jeg overset noget? Er der en konsekvens hvis man modtager mange røde kort? For umiddelbart oplever jeg ingen konsekvens ved det grønne?

Røde kort er som udgangspunkt ikke forfærdelige.

Problemet er, at folk kan bruge dem som en mulighed for at skrive svinere til andre, og enddog tæppebombe en bestemt debattør med dem, udelukkende fordi man er uenig med personen. Det sås en del gange på Jubii.

Så når folk udtrykker at de absolut ikke kan lide at få røde kort, er det fordi man bliver svinet til? Så forstår jeg det godt.
Jeg fik det indtryk, at de var pga ens omdømme..
0
Brugeravatar
icelady
Moderator

Indlægaf icelady » 21. jun 2016, 12:35

Anilara skrev:Så når folk udtrykker at de absolut ikke kan lide at få røde kort, er det fordi man bliver svinet til? Så forstår jeg det godt.

Jaeh.. vil nærmere sige at "risikoen for at få en tilsvining" er grund til folk generelt ikke er glade for røde kort.
1
....

Brugeravatar
Anilara

Indlægaf Anilara » 21. jun 2016, 12:43

icelady skrev:
Anilara skrev:Så når folk udtrykker at de absolut ikke kan lide at få røde kort, er det fordi man bliver svinet til? Så forstår jeg det godt.

Jaeh.. vil nærmere sige at "risikoen for at få en tilsvining" er grund til folk generelt ikke er glade for røde kort.

Hm... Ja ok. Kan godt være, at jeg bare skal se noget gammelt jubii-historik :-D
1
Brugeravatar
icelady
Moderator

Indlægaf icelady » 21. jun 2016, 12:46

Anilara skrev:Hm... Ja ok. Kan godt være, at jeg bare skal se noget gammelt jubii-historik :-D

Ja, hvis der efterhånden er noget gammelt historik tilbage derovre :D
1
....

Brugeravatar
Panton
Kort karma: 151
Likede indlæg: 855

Indlægaf Panton » 21. jun 2016, 13:48

at ham der trænede crossfit i morges, kun havde en vægtskive på den ene side :gruble: Han hev vægtstangen hårdt og hurtigt op, flere gange, så jeg undrede mig meget over kun den ene og at han ikke selv regulerede det :D
1
Smiling_Goat
Kort karma: 466
Likede indlæg: 5889

Indlægaf Smiling_Goat » 21. jun 2016, 14:20

Én af de boligforeninger jeg er medlem af.

Jeg har fået en mail fra dem med emnet: "Mail fra boligorganisationen." Det er også det eneste, der står i selve mailen. Vedhæftet er en fil, der hedder: "Medlem brev".. Organisationens navn indgår fint i afsenderadressens domæne, så umiddelbart ser den legitim ud, men jeg tør da ikke rigtigt åbne den fil..

Jeg ved ikke, om de har en ordblind praktikant til at sende medlemsbreve ud, men vedkommende bør måske lige oplæres i, hvordan man sender en professionelt udseende mail.. Jeg undrer mig i hvert fald over, hvad de lige har tænkt med den mail. Den skriger jo scam med sin meget korte, informationsløse tekst og en vedhæftet fil med stavefejl i titlen.

Jeg håber ikke, det er et vigtigt brev, hvis det er reelt :/
0
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 573
Likede indlæg: 5093

Indlægaf ManicNinja » 21. jun 2016, 14:24

At jeg pludselig fik sådan en trang til ... torskerogn. What the flying fuck!? Jeg har aldrig kunnet lide torskerogn :stoned: Nu sidder jeg og smovser et par madder med ristet torskerogn på rugbrød fra bageren. Pose-remo, karse og cirtron og så lidt dampet broccoli fra i går ved siden af. :savl:

:gruble:
2
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
paint
Kort karma: 94
Likede indlæg: 2355

Indlægaf paint » 21. jun 2016, 14:58

dgd2007 skrev:^^ Arh, nu er du vist også i Rasmus Modsat-mode :)
De to første antyder vel, at gerningsmanden var komplet skamløs og bare gjorde det i alles påsyn og uden anledning af nogen art. Det er jo gamle, etablerede udtryk.

Så kunne man jo sige det. 'Hun blev nedslagtet uden anledning af nogen art' eller 'pludseligt og uden varsel' Det ville da give en vis logisk mening/sammenknytning mellem betegnelsen og hændelsen, fremfor 'på åben gade' eller 'ved højlys dag'.
Jeg er godt klar over at det er gamle udtryk, som sikkert stammer fra en svunden tid, hvor de muligvis gav mening. Det gør de bare ikke mere – heraf min undren :)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Hvis vi ikke ændrer retning, ender vi der hvor vi er på vej hen
Brugeravatar
Dime
Kort karma: 356
Likede indlæg: 1436

Indlægaf Dime » 21. jun 2016, 18:14

Undrer mig helt vildt over at man kan sælge brugte espadrillos til 4500,- (sat til salg af nummer 2 ejer, i øvrigt) fordi der står Chanel på dem...
... Og i den forbindelse... Kan man få stofbind fra Chanel? Og hvad koster de?
4
Damn, I'm fucked...
- Dime, 1.52
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 183
Likede indlæg: 1964

Indlægaf Mani » 21. jun 2016, 18:26

Dime skrev:Undrer mig helt vildt over at man kan sælge brugte espadrillos til 4500,- (sat til salg af nummer 2 ejer, i øvrigt) fordi der står Chanel på dem...
... Og i den forbindelse... Kan man få stofbind fra Chanel? Og hvad koster de?

WT-everloving-F!
0
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'
Brugeravatar
Kommodedyret
Kort karma: 446
Likede indlæg: 3306

Indlægaf Kommodedyret » 21. jun 2016, 18:36

Om det er prollet at købe et DKNY æble?

(I want one :D )
0
Stop hoarding nuts, budgies! You don't even like them!
Brugeravatar
Justified Ancients of Mu Mu
Kort karma: 53
Geografisk sted: Live from The Lost Land of Lemuria
Likede indlæg: 288

Indlægaf Justified Ancients of Mu Mu » 21. jun 2016, 20:54

Jeg undrer mig over hvad det egentlig var jeg undrede mig over da jeg gik ind i denne tråd for at skrive.:gruble: For nu har jeg glemt det så min koncentrationsevne er åbenbart på et meget lille plan.:genert:
Så nu nager det mig at jeg ikke kan huske hvad det var der undrede mig og at jeg ikke har svaret på det jeg ikke kan huske, fordi det virkelig undrede mig og det kan have været et af livets helt store spørgsmål. :panik:
2
This is what the Billede is about
Following the white rabbit
Oh, I am so absolutely the most lobstromonous here!
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 573
Likede indlæg: 5093

Indlægaf ManicNinja » 22. jun 2016, 03:58

^^ Nu undrerdet mig, at vi ikke har en tråd, der hedder: "Hvad nager dig lige nu?"-tråden.
1
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".

Tilbage til "Generelt"