Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 549
Likede indlæg: 2639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Bøtte » 12. okt 2015, 20:15

Den mand her i kvarteret, der tisser i sin have, når han går ude laver havearbejde.
Og det er ikke diskret eller noget, tværtimod er hækken lav og alle beboeres i 100 husstande passerer huset, når de skal ind/ud af vejen.
1
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Garfield
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1308

Indlægaf Garfield » 12. okt 2015, 20:24

Bøtte skrev:Den mand her i kvarteret, der tisser i sin have, når han går ude laver havearbejde.
Og det er ikke diskret eller noget, tværtimod er hækken lav og alle beboeres i 100 husstande passerer huset, når de skal ind/ud af vejen.

:tie: :tie: :tie:
0
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 125
Likede indlæg: 2290

Indlægaf sigge » 13. okt 2015, 09:38

Hvorfor TV2 har sat undertekster på "Norskov" - de var der ikke ved det første afsnit. Er det fordi, ikke-jyder har klaget over, at de ikke forstår den lette nordjyske dialekt, nogle af skuespillerne taler? Eller er det fordi, de selv har indset, at den lider under samme problem som alle andre nyere, danske TV-produktioner: At skuespillerne mumler/har virkelig dårlig diktion?
0
Brugeravatar
thomassneum
Kort karma: 68
Likede indlæg: 784

Indlægaf thomassneum » 13. okt 2015, 09:42

sigge skrev:Hvorfor TV2 har sat undertekster på "Norskov" - de var der ikke ved det første afsnit. Er det fordi, ikke-jyder har klaget over, at de ikke forstår den lette nordjyske dialekt, nogle af skuespillerne taler? Eller er det fordi, de selv har indset, at den lider under samme problem som alle andre nyere, danske TV-produktioner: At skuespillerne mumler/har virkelig dårlig diktion?

Døve?
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
sigge

Indlægaf sigge » 13. okt 2015, 09:44

thomassneum skrev:
sigge skrev:Hvorfor TV2 har sat undertekster på "Norskov" - de var der ikke ved det første afsnit. Er det fordi, ikke-jyder har klaget over, at de ikke forstår den lette nordjyske dialekt, nogle af skuespillerne taler? Eller er det fordi, de selv har indset, at den lider under samme problem som alle andre nyere, danske TV-produktioner: At skuespillerne mumler/har virkelig dårlig diktion?

Døve?

Jo, men man har jo muligheden for selv at vælge undertekster fra tekst-TV, men her er de sat direkte på udsendelsen fra TV2s side. Og det plejer de ellers kun at gøre, når der ikke tales dansk i programmet.

Edit: Jeg kan nok lige så godt indrømme, at min egen teori er, at det er noget "kjøwenhavneri" pga. den (efter min opfattelse meget lette) nordjyske dialekt. :D
0
Brugeravatar
thomassneum
Kort karma: 68
Likede indlæg: 784

Indlægaf thomassneum » 13. okt 2015, 09:58

sigge skrev:
thomassneum skrev:

Døve?

Jo, men man har jo muligheden for selv at vælge undertekster fra tekst-TV, men her er de sat direkte på udsendelsen fra TV2s side. Og det plejer de ellers kun at gøre, når der ikke tales dansk i programmet.

Edit: Jeg kan nok lige så godt indrømme, at min egen teori er, at det er noget "kjøwenhavneri" pga. den (efter min opfattelse meget lette) nordjyske dialekt. :D

Det kunne det sagtes være. Man må fame da også snart have lært, at tale som man skriver. :træt3:
1
Med bov skal man mad lave, men...
Fynbo
Kort karma: 17
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 162

Indlægaf Fynbo » 13. okt 2015, 10:03

TV2 har valgt at sætte undertekster på, fordi de har fået mange klager over dårlig lydkvalitet.
1
Brugeravatar
Whoosh
Kort karma: 333
Likede indlæg: 2944

Indlægaf Whoosh » 13. okt 2015, 10:06

Jeg var ved at blive vanvittig, da Forbrydelsen blev sendt.
De er ragede rundt i mørke og mumlede alle deres replikker.
2
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 891
Likede indlæg: 12401

Indlægaf Dirtylittledevil » 13. okt 2015, 10:11

Jeg opdagede også at jeg pludselig forstod meget mere af handlingen i "Arvingerne" da jeg så den i tekstet udgave :-D (og fuck hvor jeg glæder mig til næste sæson!)
0
The more I eat the butter I feel
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 351
Likede indlæg: 3877

Indlægaf dgd2007 » 13. okt 2015, 10:18

Whoosh skrev:Jeg var ved at blive vanvittig, da Forbrydelsen blev sendt.

Hæ-hæ ... for et stykke tid siden hørte jeg også nogle klage over det der (generelt i dansk tv-teater/serier). De var alle sammen godt oppe i årene, og jeg tænkte straks "hørerør!"
Men så et par dage efter så jeg selv noget, som var en samproduktion mellem tysk, dansk, selv og vist nok hollandsk tv. Der måtte jeg indrømme, at man godt kunne have brugt undertekster på de danske replikker også! :genert:
2
Brugeravatar
sigge

Indlægaf sigge » 13. okt 2015, 10:42

dgd2007 skrev:
Whoosh skrev:Jeg var ved at blive vanvittig, da Forbrydelsen blev sendt.

Hæ-hæ ... for et stykke tid siden hørte jeg også nogle klage over det der (generelt i dansk tv-teater/serier). De var alle sammen godt oppe i årene, og jeg tænkte straks "hørerør!"
Men så et par dage efter så jeg selv noget, som var en samproduktion mellem tysk, dansk, selv og vist nok hollandsk tv. Der måtte jeg indrømme, at man godt kunne have brugt undertekster på de danske replikker også! :genert:

Ja! Lars Mikkelsen er en dygtig skuespiller, men han skulle virkelig arbejde på sin artikulation. Det var også helt galt i "Den som dræber".
0
Brugeravatar
Whoosh

Indlægaf Whoosh » 13. okt 2015, 10:59

dgd2007 skrev:Hæ-hæ ... for et stykke tid siden hørte jeg også nogle klage over det der (generelt i dansk tv-teater/serier). De var alle sammen godt oppe i årene, og jeg tænkte straks "hørerør!"

:-D

Jeg er midt i 30'erne, og jeg fik målt min hørelse for et par år siden, og den var nogenlunde som børn i førskolealderen. Ønh lægen kaldte det superheltehørelse. :lol:

Til gengæld har jeg" træthedsbriller". :gammel:
Man kan ikke få det hele.
0
Brugeravatar
Whoosh

Indlægaf Whoosh » 13. okt 2015, 11:16

Jeg googlede lige "Artikulation Poul Reumert" og fandt det her.
http://politiken.dk/debat/ledere/ECE286 ... r-at-tale/ :lol:

Saa nu undrer jeg mig over, hvornar jeg kom i Poul Reumert alderen, og om jeg skal skrive althea bolcher paa min dosmerseddel.
1
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 351
Likede indlæg: 3877

Indlægaf dgd2007 » 13. okt 2015, 12:06

Whoosh skrev:Jeg googlede lige "Artikulation Poul Reumert" og fandt det her.
http://politiken.dk/debat/ledere/ECE286 ... r-at-tale/ :lol:

Saa nu undrer jeg mig over, hvornar jeg kom i Poul Reumert alderen, og om jeg skal skrive althea bolcher paa min dosmerseddel.

Disclaimer: alt, som evt. kunne genere debattens julehadere, er helt tilfældigt:

1
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 422
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 4249

Indlægaf Delfin » 14. okt 2015, 18:40

Om det kun er min facebook, der opfører sig besynderligt.
0
14 11 14 :banan:

Tilbage til "Generelt"