Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 250
Likede indlæg: 2029

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Guilded_Lily » 15. jul 2016, 07:07

sigge skrev:Hvorfor mærket i nakken af min gode gamle T-shirt, som jeg nok har haft på min. 100 gange før, pludselig begynder at genere mig i dag. Det småkradser ikke bare, det er en decideret stikkende smerte.

Og i den mere seriøse afdeling: Det er virkelig forfærdeligt, hvad der er sket i Nice i går aftes. Men det undrer mig altså, hvorfor gerningsmanden havde lastbilen fyldt med våben og granater (det påstod News i hvert fald i morges). Hvis målet er at slå så mange mennesker ihjel som muligt, hvorfor så ikke overlade våbnene til evt. medsammensvorne og nøjes med at bruge lastbilen i første omgang? Han har vel ikke forventet, at han fik tid nok til først at pløje mennesker ned med lastbilen for derefter at springe ud og bruge alle sine våben og granater, inden han blev stoppet. Det virker ikke som den bedste udnyttelse af ressourcerne sådan at lade en masse ubrugte våben falde i politiets hænder.

Så vidt, jeg har læst, var våbnene attrapper. Hvilket bare gør det endnu mere underligt.
2
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 417
Likede indlæg: 4213

Indlægaf Ballademager » 15. jul 2016, 07:41

ManicNinja skrev:At nærmest al færdiglavet købe-béarnaise, pulver-béarnaise osv er ulideligt sød. Sød!? :badr: Béarnaise skal være syrlig - pga eddiken i.

Irmas på glas er fantastisk :P
1
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Novella
Kort karma: 385
Likede indlæg: 4438

Indlægaf Novella » 15. jul 2016, 07:52

Hvorfor jeg pludselig er blevet vegetar :forvirret: Jeg kan simpelthen ikke have kød lige i øjeblikket, heller ikke pålæg. Jeg craver til gengæld fisk og skaldyr og middelhavsmad med masser af grøntsager. Det er jo fint, men det undrer mig.
0
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2416

Indlægaf sigge » 15. jul 2016, 08:01

Novella skrev:Hvorfor jeg pludselig er blevet vegetar :forvirret: Jeg kan simpelthen ikke have kød lige i øjeblikket, heller ikke pålæg. Jeg craver til gengæld fisk og skaldyr og middelhavsmad med masser af grøntsager. Det er jo fint, men det undrer mig.

Måske er du blevet "flexetar" ligesom min søster. Af økonomiske/praktisk årsager spiser hun nærmest ikke kød til hverdag, når hun kun er sig selv. Til gengæld kan hun godt spise det, når hun er ude. Det er selvfølgelig ikke det samme som dig, men jeg synes bare, det er et sjovt ord.
0
Kender du en VVS-ingeniør, der leder efter nye udfordringer, så vil jeg gerne have en ny kollega på en fantastisk arbejdsplads. Send PB for mere information.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 604
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 11513

Indlægaf icelady » 15. jul 2016, 17:49

http://randersidag.dk/?Id=16331

Man kunne jo også lade naturen gå sin gang. :gruble:
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
TheAuthor
Kort karma: 87
Likede indlæg: 791

Indlægaf TheAuthor » 15. jul 2016, 18:01

icelady skrev:http://randersidag.dk/?Id=16331

Man kunne jo også lade naturen gå sin gang. :gruble:

Især med tanke på, at de ikke gad hjælpe, da det tydede på at en mere sjælden ugle havde brug for hjælp (som jeg forstod det)? :forvirret:
0
Everyone Deserves Their Happy Ending ..
Brugeravatar
Badesandalen
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1635

Indlægaf Badesandalen » 15. jul 2016, 18:04

Om folk fra TV Midtvest vitterligt bare tager rundt og spørger random folk ud om deres liv. :stoned:
1
Har brugt for lang tid på' gå rundt og dukke mig
Lukket døre til de rum hvor der var spejl
Skiftet kurs, nu' jeg forenet med mine fejl
De' jo o-o-o-o-o-o-okay

Brugeravatar
icelady
Moderator

Indlægaf icelady » 15. jul 2016, 18:05

TheAuthor skrev:
Især med tanke på, at de ikke gad hjælpe, da det tydede på at en mere sjælden ugle havde brug for hjælp (som jeg forstod det)? :forvirret:

Grunden til, de ikke ville sende hjælp ud til uglen var fordi den stadig kunne flyve (godt nok ikke super perfekt, men den kunne flyve). Så de mente at det ville være spildte kroner at sende mandskab og materiel ud, når den bare kunne flyve fra dem alligevel.
0
....

Brugeravatar
Badesandalen

Indlægaf Badesandalen » 15. jul 2016, 18:05

sigge skrev:At det tilsyneladende ikke er muligt at stå stille og føre en samtale i mobiltelefon. Jeg observerer nærmest dagligt personer i atriet på min arbejdsplads, der traver rundt i små cirkler eller tilfældige mønstre, mens de taler i telefon, men aldrig nogen, der bare står på samme sted. Hvis de er i ro, sidder de ned. Det er da en mystisk tendens.

Ha! Det gør jeg også. Hvis jeg taler i telefon derhjemme traver jeg frem og tilbage i gangen, som er 2-3 meter. :lol:
0
De' jo o-o-o-o-o-o-okay

Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 381
Likede indlæg: 4229

Indlægaf dgd2007 » 15. jul 2016, 18:10

Badesandalen skrev:Ha! Det gør jeg også. Hvis jeg taler i telefon derhjemme traver jeg frem og tilbage i gangen, som er 2-3 meter. :lol:

Jeg holder til gengæld automatisk "røret" i en sådan vinkel, at samtalepartneren ofte har svært ved at høre, hvad jeg siger :stoned:
0
Brugeravatar
Badesandalen

Indlægaf Badesandalen » 15. jul 2016, 18:18

dgd2007 skrev:
Badesandalen skrev:Ha! Det gør jeg også. Hvis jeg taler i telefon derhjemme traver jeg frem og tilbage i gangen, som er 2-3 meter. :lol:

Jeg holder til gengæld automatisk "røret" i en sådan vinkel, at samtalepartneren ofte har svært ved at høre, hvad jeg siger :stoned:

Uuuh, det er så irriterende! Det gør min far også fordi han har træner-arme. Du ved, hvor albuen stikker lige ud i luften. Han ser så dum ud når han taler i telefon. :lol:

Jeg elsker at du kalder det røret. :D
1
De' jo o-o-o-o-o-o-okay

Brugeravatar
ina
Kort karma: 174
Likede indlæg: 904

Indlægaf ina » 15. jul 2016, 18:50

Jeg har en app på min iPad, som jeg ikke kan bruge. Der sker ikke noget, når jeg trykker på den, der står bare "venter" under den. Det har været sådan i halvanden uge nu. Jeg kan heller ikke slette den!
0
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 248
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 2843

Indlægaf Studsgaard » 15. jul 2016, 20:04

ina skrev:Jeg har en app på min iPad, som jeg ikke kan bruge. Der sker ikke noget, når jeg trykker på den, der står bare "venter" under den. Det har været sådan i halvanden uge nu. Jeg kan heller ikke slette den!

Det har jeg også prøvet, jeg fandt ud af den ventede på at blive opdateret, den var startet på et eller andettidspunkt og så blevet stoppet i det, men jeg endte med at få den til at opdatere færdig, og så kunne jeg slette den.
0
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7815

Indlægaf ShuruQ » 17. jul 2016, 10:19

Tankegangen bag denne kommentar jeg fik :gruble:.

"Jeg har oplevet værre end dig. Jeg var ved at begå selvmord"?

Øeh, godt du kom videre, men man kan ikke måle og veje på den måde. Måske har du, eller måske er du bare svagere end mig.

Det skrev jeg ikke, men jeg tænkte det.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
icelady
Moderator

Indlægaf icelady » 17. jul 2016, 13:05

Opslag som

"Har dette nummer også ringet til dig?" og så gerne vedhæftet billede af et nummer..

Hvorfor spørge andre? Hvis du er i tvivl, så lad være med at besvare.
2
....

Tilbage til "Generelt"