Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 220
Likede indlæg: 1715

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Guilded_Lily » 13. jul 2016, 22:43

At Fie Laursen vil forære en evt. kidnapper 40.000 for at udlevere den forsvundne Emilie.
0
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 13. jul 2016, 23:31

Guilded_Lily skrev:At Fie Laursen vil forære en evt. kidnapper 40.000 for at udlevere den forsvundne Emilie.

Jeg undrer mig over hvor Fie Laursen vil få 40.000 kr fra :gruble:.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1157
Likede indlæg: 6807

Indlægaf Wizzze » 14. jul 2016, 05:03

Når man kommer ud af badet og ligner en rosin, er det så fordi man har brugt for lang tid under vandet, eller er det bare fordi man er gammel? :gruble:
Og som opfølger, hvorfor ejer man et spejl efter man er fyldt 30? :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1157
Likede indlæg: 6807

Indlægaf Wizzze » 14. jul 2016, 05:05

Guilded_Lily skrev:At Fie Laursen vil forære en evt. kidnapper 40.000 for at udlevere den forsvundne Emilie.

Hun trænger vel til noget mere omtale?
Nu hun ikke længere er fast forside stof på EB? :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 353
Likede indlæg: 3516

Indlægaf Ballademager » 14. jul 2016, 05:19

Strømpeproducenternes størrelsesangivelser :gruble: Købte et par leggins i str 38/44. Er selv en størrelse 36-38 stykker. Kunne nærmest ikke få dem på... :genert:
1
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 575
Likede indlæg: 5103

Indlægaf ManicNinja » 14. jul 2016, 18:56

At nærmest al færdiglavet købe-béarnaise, pulver-béarnaise osv er ulideligt sød. Sød!? :badr: Béarnaise skal være syrlig - pga eddiken i.
0
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
Tobywan
Kort karma: 29
Likede indlæg: 461

Indlægaf Tobywan » 14. jul 2016, 19:01

ManicNinja skrev:At nærmest al færdiglavet købe-béarnaise, pulver-béarnaise osv er ulideligt sød. Sød!? :badr: Béarnaise skal være syrlig - pga eddiken i.

Mjae... den skal have det perfekte forhold mellem fedme og syre. Hvis den er _syrlig_ så er essencen ikke kogt nok ind, eller der er for meget eddike i.

Men ja, den skal bestemt have mere syre end pulvervarianterne. De få gange vi vover os ud i pulversovs, får den lige et ekstra skud købe essens. Det gør den spiselig ;) Men den type produkt er jo lavet, så det rammer så bredt, at det ingen kant har. Det er middelmådighed på pose eller spand, som ikke har retten til at bære navnet, for hvad det giver sig ud for at være.
0
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 575
Likede indlæg: 5103

Indlægaf ManicNinja » 14. jul 2016, 19:14

Tobywan skrev:
ManicNinja skrev:At nærmest al færdiglavet købe-béarnaise, pulver-béarnaise osv er ulideligt sød. Sød!? :badr: Béarnaise skal være syrlig - pga eddiken i.

Mjae... den skal have det perfekte forhold mellem fedme og syre. Hvis den er _syrlig_ så er essencen ikke kogt nok ind, eller der er for meget eddike i.

Men ja, den skal bestemt have mere syre end pulvervarianterne. De få gange vi vover os ud i pulversovs, får den lige et ekstra skud købe essens. Det gør den spiselig ;) Men den type produkt er jo lavet, så det rammer så bredt, at det ingen kant har. Det er middelmådighed på pose eller spand, som ikke har retten til at bære navnet, for hvad det giver sig ud for at være.

Jeg ved godt, at den ikke bør være syrlig, syrlig (jeg kan nu godt lide den mere syrlig, end det er meningen). Men altså ... sød. Du har helt ret omkring mainstream og smag. Det går igen for mange produkter. Og hver gang jeg løber på et produkt, jeg synes er lækkert i en særlig smagsvariant, kan jeg være sikker på, det bliver taget af markedet igen ,fordi det åbenbart er for smalt = ikke sælger nok. Hrmf.
1
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3441

Indlægaf HappyPaww » 14. jul 2016, 20:56

ManicNinja skrev:
Tobywan skrev:

Jeg ved godt, at den ikke bør være syrlig, syrlig (jeg kan nu godt lide den mere syrlig, end det er meningen). Men altså ... sød. Du har helt ret omkring mainstream og smag. Det går igen for mange produkter. Og hver gang jeg løber på et produkt, jeg synes er lækkert i en særlig smagsvariant, kan jeg være sikker på, det bliver taget af markedet igen ,fordi det åbenbart er for smalt = ikke sælger nok. Hrmf.

Irmas på glas er ret syrlig :)
0
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 117
Likede indlæg: 2146

Indlægaf sigge » 15. jul 2016, 06:29

Hvorfor mærket i nakken af min gode gamle T-shirt, som jeg nok har haft på min. 100 gange før, pludselig begynder at genere mig i dag. Det småkradser ikke bare, det er en decideret stikkende smerte.

Og i den mere seriøse afdeling: Det er virkelig forfærdeligt, hvad der er sket i Nice i går aftes. Men det undrer mig altså, hvorfor gerningsmanden havde lastbilen fyldt med våben og granater (det påstod News i hvert fald i morges). Hvis målet er at slå så mange mennesker ihjel som muligt, hvorfor så ikke overlade våbnene til evt. medsammensvorne og nøjes med at bruge lastbilen i første omgang? Han har vel ikke forventet, at han fik tid nok til først at pløje mennesker ned med lastbilen for derefter at springe ud og bruge alle sine våben og granater, inden han blev stoppet. Det virker ikke som den bedste udnyttelse af ressourcerne sådan at lade en masse ubrugte våben falde i politiets hænder.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 220
Likede indlæg: 1715

Indlægaf Guilded_Lily » 15. jul 2016, 07:07

sigge skrev:Hvorfor mærket i nakken af min gode gamle T-shirt, som jeg nok har haft på min. 100 gange før, pludselig begynder at genere mig i dag. Det småkradser ikke bare, det er en decideret stikkende smerte.

Og i den mere seriøse afdeling: Det er virkelig forfærdeligt, hvad der er sket i Nice i går aftes. Men det undrer mig altså, hvorfor gerningsmanden havde lastbilen fyldt med våben og granater (det påstod News i hvert fald i morges). Hvis målet er at slå så mange mennesker ihjel som muligt, hvorfor så ikke overlade våbnene til evt. medsammensvorne og nøjes med at bruge lastbilen i første omgang? Han har vel ikke forventet, at han fik tid nok til først at pløje mennesker ned med lastbilen for derefter at springe ud og bruge alle sine våben og granater, inden han blev stoppet. Det virker ikke som den bedste udnyttelse af ressourcerne sådan at lade en masse ubrugte våben falde i politiets hænder.

Så vidt, jeg har læst, var våbnene attrapper. Hvilket bare gør det endnu mere underligt.
2
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 353
Likede indlæg: 3516

Indlægaf Ballademager » 15. jul 2016, 07:41

Irmas på glas er fantastisk :P
1
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Novella
Kort karma: 334
Likede indlæg: 3764

Indlægaf Novella » 15. jul 2016, 07:52

Hvorfor jeg pludselig er blevet vegetar :forvirret: Jeg kan simpelthen ikke have kød lige i øjeblikket, heller ikke pålæg. Jeg craver til gengæld fisk og skaldyr og middelhavsmad med masser af grøntsager. Det er jo fint, men det undrer mig.
0
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 117
Likede indlæg: 2146

Indlægaf sigge » 15. jul 2016, 08:01

Novella skrev:Hvorfor jeg pludselig er blevet vegetar :forvirret: Jeg kan simpelthen ikke have kød lige i øjeblikket, heller ikke pålæg. Jeg craver til gengæld fisk og skaldyr og middelhavsmad med masser af grøntsager. Det er jo fint, men det undrer mig.

Måske er du blevet "flexetar" ligesom min søster. Af økonomiske/praktisk årsager spiser hun nærmest ikke kød til hverdag, når hun kun er sig selv. Til gengæld kan hun godt spise det, når hun er ude. Det er selvfølgelig ikke det samme som dig, men jeg synes bare, det er et sjovt ord.
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 555
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10301

Indlægaf icelady » 15. jul 2016, 17:49

http://randersidag.dk/?Id=16331

Man kunne jo også lade naturen gå sin gang. :gruble:
0