Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 579
Likede indlæg: 2905

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Bøtte » 26. jul 2016, 05:24

Buller skrev:har spædbørn ikke et rimeligt effektivt organ til at signalere utilfredshed med? Så hvis de ikke ville have den dims liggende så hørte og så man det nok.

Desuden har de også udvækster der kan nå op omkring ansigtet og hive i diverse ting.

Tror godt man kan antage at hvis de ligger og sover i den situation, så har de de fint nok med den.

Det bevidste greb udvikles først omkring 3-4 måneders alderen (mener jeg, kan dælme ikke huske det længere, men i hvert fald først nogle måneder efter fødslen), så man kan ikke forvente at de helt små, selv kan flytte en stofble, der generer dem.
1
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 293
Likede indlæg: 6044

Indlægaf Fyrst Eberhard » 26. jul 2016, 06:27

Er snapfiltre virkelig så sjove, når man nu lige tænker over det? Altså, SÅ sjove?! Hver dag?! Stadigvæk?!
4
Peace!
Brugeravatar
achillaxedprune
Kort karma: 377
Likede indlæg: 2565

Indlægaf achillaxedprune » 26. jul 2016, 06:37

Fyrst Eberhard skrev:Er snapfiltre virkelig så sjove, når man nu lige tænker over det? Altså, SÅ sjove?! Hver dag?! Stadigvæk?!

Hvornår har snapfiltre været sjovt?
5
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1471
Likede indlæg: 8100

Indlægaf Wizzze » 26. jul 2016, 06:48

paint skrev:" Fri leg i OL-byen: 42 kondomer til hver atlet

OL-byen tårner sig op i Rio, og atleterne bliver mødt af spartansk indrettede værelser uden tv, men med masser af kondomer."

http://www.dr.dk/sporten/ol/rio2016/bil ... hver-atlet

Jeg troede de kom derover for at dyrke sport (altså ikke dén slags sport)

OL, varer i 15-16 dage, så 42 kondomer per atlet, giver 2.5 gange 'sport' per dag. Har de overhovedet tid og kræfter til at stille op til konkurrencerne? :gruble:

Du glemmer alle de sene vandballon kampe på gangene, der skal være lidt i overskud til det også ;)
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 219
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3908

Indlægaf HappyPaww » 26. jul 2016, 06:53

Wizzze skrev:
paint skrev:" Fri leg i OL-byen: 42 kondomer til hver atlet

OL-byen tårner sig op i Rio, og atleterne bliver mødt af spartansk indrettede værelser uden tv, men med masser af kondomer."

http://www.dr.dk/sporten/ol/rio2016/bil ... hver-atlet

Jeg troede de kom derover for at dyrke sport (altså ikke dén slags sport)

OL, varer i 15-16 dage, så 42 kondomer per atlet, giver 2.5 gange 'sport' per dag. Har de overhovedet tid og kræfter til at stille op til konkurrencerne? :gruble:

Du glemmer alle de sene vandballon kampe på gangene, der skal være lidt i overskud til det også ;)

Jeg har hørt, at der altid er sindssygt mange af deltagerne der knalder løs på kryds og tværs, fordi de pga. deres træning i meget begrænsede miljøer, sjældent møder mulige partnere af modsatte køn - så når der er OL, er feltet pludselig MEGET stort :lol:
Der er vist generelt også rigtig mange børn, der bliver født ca. 9 mdr. efter legene...
0
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 293
Likede indlæg: 6044

Indlægaf Fyrst Eberhard » 26. jul 2016, 06:58

achillaxedprune skrev:
Fyrst Eberhard skrev:Er snapfiltre virkelig så sjove, når man nu lige tænker over det? Altså, SÅ sjove?! Hver dag?! Stadigvæk?!

Relevant spørgsmål, men jeg er ikke den rigtige at spørge.
0
Peace!
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7815

Indlægaf ShuruQ » 26. jul 2016, 07:05

Delfin skrev:
ShuruQ skrev:En undren der opstår hvert år omkring den her tid.

Jeg bor tæt på Blokhus, dvs her i området vrimler der med tyskere i sommermånederne. Det samme gør vores supermarked og jeg tror ikke der er nogen der der taler bare lidt tysk eller kan få sig til det (bortset fra en). Jeg siger ikke at man skal kunne tale flydende tysk for at arbejde som ungarbejder i et supermarked i et turistområde, slet ikke, men for servicens skyld undrer det mig at man ikke skal kunne bare en lillebitte smule, fx som at sige beløbet (og ja, jeg ved godt det ses på displayet), men jeg undrer mig altså hvert år :genert:.

Det synes jeg egentlig ikke, og jeg forventer heller ikke, at personalet taler dansk, når jeg er i Tyskland (eller andre steder i verden). Sidst jeg var i udlandet, var det en sjældenhed at møde indfødte, som talte engelsk. Det var lidt besværligt indimellem, men man kommer langt med tegnsprog :D

Ja, det hele fungerer jo alligevel på den ene eller anden måde :).

Den eneste grund til jeg tænker over det, er som sagt fordi jeg bor hvor jeg gør og tilstrømningen af tyskere (ville aldrig tænke noget hvis der indimellem er var en enkelt franskmand, russer eller græker) er så massiv, havde det været i midten af København ville det aldrig have undret mig,, men det gør det gør grundet stedet jeg bor. Nogle gange tror jeg jeg tænker for meget :genert:.
1
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 813
Likede indlæg: 11247

Indlægaf DetSorteCirkus » 26. jul 2016, 07:41

- At Egmont sender mig tilbud på boligtilbehør
- At de prøver at bilde mig ind, at en den lysestage, de vil sælge mig for 100 kr., normalt koster 300, når en hurtig googling viser, at det ikke lige er tilfældet
2
Je suis un tableau noir.
I know when that hotline bling/That can only mean one thing
Brugeravatar
Pixie88
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1269

Indlægaf Pixie88 » 26. jul 2016, 08:06

At en veninde har taget sin 1 uge gamle datter med på festival :gruble:
5
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 233
Likede indlæg: 1570

Indlægaf Sophies-mor » 26. jul 2016, 09:06

At ingen åbenbart kan se, at jeg har fået nyt brillestel? :gruble:
Og selv om det er de gamle glas, der er slebet til og sat i, så er der forskel på stellene.
Måske synes folk bare, at det er grimt?
:-D

Men undrer mig godt nok alligevel :)
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Buller
Kort karma: 37
Likede indlæg: 735

Indlægaf Buller » 26. jul 2016, 09:20

Bøtte skrev:
Buller skrev:har spædbørn ikke et rimeligt effektivt organ til at signalere utilfredshed med? Så hvis de ikke ville have den dims liggende så hørte og så man det nok.

Desuden har de også udvækster der kan nå op omkring ansigtet og hive i diverse ting.

Tror godt man kan antage at hvis de ligger og sover i den situation, så har de de fint nok med den.

Det bevidste greb udvikles først omkring 3-4 måneders alderen (mener jeg, kan dælme ikke huske det længere, men i hvert fald først nogle måneder efter fødslen), så man kan ikke forvente at de helt små, selv kan flytte en stofble, der generer dem.

men man kan godt forvente at sirenen kører og at de fægter med armene i den retning.

Som sagt, hvis de sover med den på, så er de nok ok med den.
0
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 950
Likede indlæg: 13180

Indlægaf Dirtylittledevil » 26. jul 2016, 09:29

Fyrst Eberhard skrev:
achillaxedprune skrev:

Relevant spørgsmål, men jeg er ikke den rigtige at spørge.

Mange storforbrugere af det der hundetunge-filter vil i hvert blive overrasket over jeres snak nu.
0
The more I eat the butter I feel
Brugeravatar
Anlewi
Kort karma: 31
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 433

Indlægaf Anlewi » 26. jul 2016, 09:33

Sophies-mor skrev:At ingen åbenbart kan se, at jeg har fået nyt brillestel? :gruble:
Og selv om det er de gamle glas, der er slebet til og sat i, så er der forskel på stellene.

Eller også klæder de dig så godt at de ikke har opdaget forandringen
1
:love: lige børn leger godt - skæve børn har det sjovere :love:
Brugeravatar
Anne Droid
Kort karma: 43
Likede indlæg: 1138

Indlægaf Anne Droid » 26. jul 2016, 09:42

Sophies-mor skrev:At ingen åbenbart kan se, at jeg har fået nyt brillestel? :gruble:

"Vi" er nogen der bare ikke ser det.
Der gik et par dage inden jeg opdagede at min kæreste havde fået nye briller. Og jeg vidste endda at han skulle have nye..
2
My hovercraft is full of eels
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 950
Likede indlæg: 13180

Indlægaf Dirtylittledevil » 26. jul 2016, 09:51

Hvem fanden der dog interesserer sig for at Joan Ørting og hendes nye "legeven" er gået fra kun at kysse til nu også at gnubbe på hinanden. Og hvorfor har hun dog så stor trang til at fortælle det til danmarks befolkning.
5
The more I eat the butter I feel

Tilbage til "Generelt"