Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 268
Likede indlæg: 5150

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Fyrst Eberhard » 26. jul 2016, 06:58

achillaxedprune skrev:
Fyrst Eberhard skrev:Er snapfiltre virkelig så sjove, når man nu lige tænker over det? Altså, SÅ sjove?! Hver dag?! Stadigvæk?!

Hvornår har snapfiltre været sjovt?

Relevant spørgsmål, men jeg er ikke den rigtige at spørge.
0
Peace!
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 26. jul 2016, 07:05

Delfin skrev:
ShuruQ skrev:En undren der opstår hvert år omkring den her tid.

Jeg bor tæt på Blokhus, dvs her i området vrimler der med tyskere i sommermånederne. Det samme gør vores supermarked og jeg tror ikke der er nogen der der taler bare lidt tysk eller kan få sig til det (bortset fra en). Jeg siger ikke at man skal kunne tale flydende tysk for at arbejde som ungarbejder i et supermarked i et turistområde, slet ikke, men for servicens skyld undrer det mig at man ikke skal kunne bare en lillebitte smule, fx som at sige beløbet (og ja, jeg ved godt det ses på displayet), men jeg undrer mig altså hvert år :genert:.

Det synes jeg egentlig ikke, og jeg forventer heller ikke, at personalet taler dansk, når jeg er i Tyskland (eller andre steder i verden). Sidst jeg var i udlandet, var det en sjældenhed at møde indfødte, som talte engelsk. Det var lidt besværligt indimellem, men man kommer langt med tegnsprog :D

Ja, det hele fungerer jo alligevel på den ene eller anden måde :).

Den eneste grund til jeg tænker over det, er som sagt fordi jeg bor hvor jeg gør og tilstrømningen af tyskere (ville aldrig tænke noget hvis der indimellem er var en enkelt franskmand, russer eller græker) er så massiv, havde det været i midten af København ville det aldrig have undret mig,, men det gør det gør grundet stedet jeg bor. Nogle gange tror jeg jeg tænker for meget :genert:.
1
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10289

Indlægaf DetSorteCirkus » 26. jul 2016, 07:41

- At Egmont sender mig tilbud på boligtilbehør
- At de prøver at bilde mig ind, at en den lysestage, de vil sælge mig for 100 kr., normalt koster 300, når en hurtig googling viser, at det ikke lige er tilfældet
2
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Pixie88
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1269

Indlægaf Pixie88 » 26. jul 2016, 08:06

At en veninde har taget sin 1 uge gamle datter med på festival :gruble:
5
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 200
Likede indlæg: 1345

Indlægaf Sophies-mor » 26. jul 2016, 09:06

At ingen åbenbart kan se, at jeg har fået nyt brillestel? :gruble:
Og selv om det er de gamle glas, der er slebet til og sat i, så er der forskel på stellene.
Måske synes folk bare, at det er grimt?
:-D

Men undrer mig godt nok alligevel :)
0
Billede SÅ kom bananen!

:sur: Hævnrødbede :-D
Buller
Kort karma: 29
Likede indlæg: 647

Indlægaf Buller » 26. jul 2016, 09:20

Bøtte skrev:
Buller skrev:har spædbørn ikke et rimeligt effektivt organ til at signalere utilfredshed med? Så hvis de ikke ville have den dims liggende så hørte og så man det nok.

Desuden har de også udvækster der kan nå op omkring ansigtet og hive i diverse ting.

Tror godt man kan antage at hvis de ligger og sover i den situation, så har de de fint nok med den.

Det bevidste greb udvikles først omkring 3-4 måneders alderen (mener jeg, kan dælme ikke huske det længere, men i hvert fald først nogle måneder efter fødslen), så man kan ikke forvente at de helt små, selv kan flytte en stofble, der generer dem.

men man kan godt forvente at sirenen kører og at de fægter med armene i den retning.

Som sagt, hvis de sover med den på, så er de nok ok med den.
0
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 871
Likede indlæg: 11802

Indlægaf Dirtylittledevil » 26. jul 2016, 09:29

Fyrst Eberhard skrev:
achillaxedprune skrev:
Fyrst Eberhard skrev:Er snapfiltre virkelig så sjove, når man nu lige tænker over det? Altså, SÅ sjove?! Hver dag?! Stadigvæk?!

Hvornår har snapfiltre været sjovt?

Relevant spørgsmål, men jeg er ikke den rigtige at spørge.

Mange storforbrugere af det der hundetunge-filter vil i hvert blive overrasket over jeres snak nu.
0
The more I eat the butter I feel
Brugeravatar
Anlewi
Kort karma: 28
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 391

Indlægaf Anlewi » 26. jul 2016, 09:33

Sophies-mor skrev:At ingen åbenbart kan se, at jeg har fået nyt brillestel? :gruble:
Og selv om det er de gamle glas, der er slebet til og sat i, så er der forskel på stellene.

Eller også klæder de dig så godt at de ikke har opdaget forandringen
1
:love: lige børn leger godt - skæve børn har det sjovere :love:
Brugeravatar
Anne Droid
Kort karma: 39
Likede indlæg: 992

Indlægaf Anne Droid » 26. jul 2016, 09:42

Sophies-mor skrev:At ingen åbenbart kan se, at jeg har fået nyt brillestel? :gruble:

"Vi" er nogen der bare ikke ser det.
Der gik et par dage inden jeg opdagede at min kæreste havde fået nye briller. Og jeg vidste endda at han skulle have nye..
2
My hovercraft is full of eels
Brugeravatar
Dirtylittledevil

Indlægaf Dirtylittledevil » 26. jul 2016, 09:51

Hvem fanden der dog interesserer sig for at Joan Ørting og hendes nye "legeven" er gået fra kun at kysse til nu også at gnubbe på hinanden. Og hvorfor har hun dog så stor trang til at fortælle det til danmarks befolkning.
5
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 268
Likede indlæg: 5150

Indlægaf Fyrst Eberhard » 26. jul 2016, 10:01

Dirtylittledevil skrev:Hvem fanden der dog interesserer sig for at Joan Ørting og hendes nye "legeven" er gået fra kun at kysse til nu også at gnubbe på hinanden. Og hvorfor har hun dog så stor trang til at fortælle det til danmarks befolkning.

Jeg er kun interesseret i hundens velbefindende. Er den stadig tvunget til at kigge på?

http://youtu.be/yhZ9OKCX51M
2
Peace!
Brugeravatar
Dirtylittledevil

Indlægaf Dirtylittledevil » 26. jul 2016, 10:29

Fyrst Eberhard skrev:
Dirtylittledevil skrev:Hvem fanden der dog interesserer sig for at Joan Ørting og hendes nye "legeven" er gået fra kun at kysse til nu også at gnubbe på hinanden. Og hvorfor har hun dog så stor trang til at fortælle det til danmarks befolkning.

Jeg er kun interesseret i hundens velbefindende. Er den stadig tvunget til at kigge på?

http://youtu.be/yhZ9OKCX51M

Åh ja den stakkels triste hund. Jeg har desværre ikke kunnet finde noget info om hvor den er nu :(
0
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 320
Likede indlæg: 3459

Indlægaf dgd2007 » 26. jul 2016, 11:34

2SHY skrev:Hvornår "terror" begyndte at blive udtalt "terwor" :gruble:

Det er nok lidt individuelt.
Den gang med George W. Bush og 9/11 syntes jeg, der var en del, der kaldte det "Kampen mod tæger". :gruble:
2
Brugeravatar
Bad Samaritan
Kort karma: 135
Likede indlæg: 1567

Indlægaf Bad Samaritan » 26. jul 2016, 11:49

At jeg tilsyneladende er blevet shortlisted (uden min vidende) til et job i den private sektor med en årsløn der er mere end ti gange så høj som hvad jeg tjener lige nu... og det får jeg selvfølgelig at vide på selve dagen, hvor jeg sidder og lægger sidste hånd på en opfordret ansøgning til et FN-job i en bygning, som bliver ramt af to selvmordsbomber samme dag. Det tog mig fem minutter at sige nej tak til det første, Men jeg sværger, hvis nogen nogensinde siger til mit fjæs at jeg kun er i det hér for pengene, så smadrer jeg tænderne ind på vedkommende.
5
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 259
Likede indlæg: 4286

Indlægaf Flora » 26. jul 2016, 13:12

dgd2007 skrev:
2SHY skrev:Hvornår "terror" begyndte at blive udtalt "terwor" :gruble:

Det er nok lidt individuelt.
Den gang med George W. Bush og 9/11 syntes jeg, der var en del, der kaldte det "Kampen mod tæger". :gruble:

Det er da ærligt talt også på tide vi ser og får bekæmpet de tæger :lol:
0
Debattens sødeste :engel:

Tilbage til "Generelt"