Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Anne Droid
Kort karma: 57
Likede indlæg: 1729

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Anne Droid » 29. aug 2016, 11:55

Smiling_Goat skrev:

Jeg forstår stadig intet :P .. Det kan være, jeg skal oprette en tråd.

Det synes jeg du skal.
0
My hovercraft is full of eels
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 736
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 15010

Indlægaf icelady » 29. aug 2016, 12:56

Hvor i DK Anima har brudt ind og åbenbart har stjålet høns?

Undrer mig pga den her, som stor-florerer på min FB pt. :gruble:

Andrea - den modige
Da vi kommer ind i den kæmpemæssige produktionshal, er arbejderne i gang med at tage hønsene ud af burene. I deres korte liv har de forpinte dyr aldrig oplevet en kærlig hånd. Mændene tager fat i hønsenes ben og hiver flere dyr ud af buret på én gang. Hver gang de rækker ind i burene efter høns, flygter de skrækslagent til burets bagerste hjørne.
På nær én høne.
Da en arbejder skal til at hive høns ud af et af de sidste bure, træder denne høne frem, kigger op og flytter sig ikke en tomme, som for at skærme de skrækslagne høns bag sig fra det, der nu skal ske. Arbejderen fejer hurtigt den lille høne ud til siden, for at gribe fat i de mange høns bagerst i buret.
Den lille høne rejser sig omtumlet op og løber tilbage på sin plet for at beskytte de sidste burkammerater. Det gør et dybt indtryk på mig at se den lille høne, der på trods af alt hvad hun har været igennem, er så modig og har så stærk en livskraft. Nærmest instinktivt går jeg helt hen til buret, rækker armene ind og løfter hende forsigtigt ud.
Mens vi kører hjem, sidder jeg med hende på mit skød. Hun falder hurtigt til ro, og jeg aer hende, mens hun klukker stille. Det virker som om, hun ved, at hun langt om længe er i sikkerhed.
Jeg har døbt hende Andrea - som betyder ‘den modige’.
Hjælp Andrea til en god fremtid!
Jeg er nu i gang med at pleje de mange høns og få dem videre til nye, kærlige hjem. Jeg har heldigvis fundet plejefamilier til dem allesammen. Desværre er redningsarbejdet også forbundet med mange udgifter.
Fuglene er i chok efter alt, hvad de har været igennem. De har brug for mad og intens pleje, og nogle af dem skal have dyrlægehjælp.
Jeg arbejder på højtryk for at få det hele til at gå op i en højere enhed, og jeg er fast besluttet på, at ingen af hønsene skal mangle noget.)
3
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 255
Likede indlæg: 5608

Indlægaf Sangius » 29. aug 2016, 13:09

icelady skrev:Hvor i DK Anima har brudt ind og åbenbart har stjålet høns?

Undrer mig pga den her, som stor-florerer på min FB pt. :gruble:

Andrea - den modige
Da vi kommer ind i den kæmpemæssige produktionshal, er arbejderne i gang med at tage hønsene ud af burene. I deres korte liv har de forpinte dyr aldrig oplevet en kærlig hånd. Mændene tager fat i hønsenes ben og hiver flere dyr ud af buret på én gang. Hver gang de rækker ind i burene efter høns, flygter de skrækslagent til burets bagerste hjørne.
På nær én høne.
Da en arbejder skal til at hive høns ud af et af de sidste bure, træder denne høne frem, kigger op og flytter sig ikke en tomme, som for at skærme de skrækslagne høns bag sig fra det, der nu skal ske. Arbejderen fejer hurtigt den lille høne ud til siden, for at gribe fat i de mange høns bagerst i buret.
Den lille høne rejser sig omtumlet op og løber tilbage på sin plet for at beskytte de sidste burkammerater. Det gør et dybt indtryk på mig at se den lille høne, der på trods af alt hvad hun har været igennem, er så modig og har så stærk en livskraft. Nærmest instinktivt går jeg helt hen til buret, rækker armene ind og løfter hende forsigtigt ud.
Mens vi kører hjem, sidder jeg med hende på mit skød. Hun falder hurtigt til ro, og jeg aer hende, mens hun klukker stille. Det virker som om, hun ved, at hun langt om længe er i sikkerhed.
Jeg har døbt hende Andrea - som betyder ‘den modige’.
Hjælp Andrea til en god fremtid!
Jeg er nu i gang med at pleje de mange høns og få dem videre til nye, kærlige hjem. Jeg har heldigvis fundet plejefamilier til dem allesammen. Desværre er redningsarbejdet også forbundet med mange udgifter.
Fuglene er i chok efter alt, hvad de har været igennem. De har brug for mad og intens pleje, og nogle af dem skal have dyrlægehjælp.
Jeg arbejder på højtryk for at få det hele til at gå op i en højere enhed, og jeg er fast besluttet på, at ingen af hønsene skal mangle noget.)

Jeg ved nogen af hønsene bliver opkøbt efter de ikke lægger nok æg til at være i burene mere.
Nogle gange nupper de dem også før de kommer ned i den der tromle, hvor de bliver slagtet i. Det er så nok ulovligt, må man gå ud fra. Jeg ved ikke helt, hvad de bruger de døde høns til.
0
Brugeravatar
icelady
Moderator

Indlægaf icelady » 29. aug 2016, 13:30

FruDulle skrev:Hvordan kan de gå hen til et bur og tage høns mens arbejderne er igang? Meget mærkelig historie

Det undrerde jeg mig også over. Man skulle da tro, at arbejderne ville gøre noget for at få dem ud?

Synes det virker underligt.
0
....

Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 619
Likede indlæg: 8095

Indlægaf dgd2007 » 29. aug 2016, 15:01

Smiling_Goat skrev:Når folk, der har været i forhold, siger, de aldrig har været på en date. Jeg forstår simpelthen ikke, hvad de mener.

Ordet "date" har måske ikke været en del af det danske sprog ret længe, men det har "stævnemøde" da, og er det ikke det samme som en date?

Hvordan plejede folk at finde sammen før i tiden? Jeg forstår intet.

Åh jo, ser De, unge fru Ged ...
I gamle dage kunne man bare gå ud sammen eller besøge hinanden :)
0
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 419
Likede indlæg: 6493

Indlægaf Lemonella » 29. aug 2016, 15:13

Smiling_Goat skrev:Når folk, der har været i forhold, siger, de aldrig har været på en date. Jeg forstår simpelthen ikke, hvad de mener.

Ordet "date" har måske ikke været en del af det danske sprog ret længe, men det har "stævnemøde" da, og er det ikke det samme som en date?

Hvordan plejede folk at finde sammen før i tiden? Jeg forstår intet.

Jeg tror bare ikke ordet "date" fandtes, eller blev brugt i "gamle dage". Jeg hørte mest ordet "stævnemøde" da jeg var ung. :gammel:

Man mødtes på en anden måde. Jeg tror man mødtes på gadehjørnerne, ved tankstationen, eller ved biografen. Der kom de unge i en stor flok. Drengene på deres knallerter og pigerne stod og udpegede, hvem de bedst kunne lide og måske hele flokken gik i biffen og så tog man den der fra.

Jeg husker vi tit gik på det lokale cafeteria og delte en gang pomfritter og en cola og sad og kiggede drengene ud.

Min første mand mødte jeg på et diskotek. Vi aftalte, at mødes der igen næste fredag aften og så kom vi sammen og var kærester. :)
2
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
billiebean
Kort karma: 60
Likede indlæg: 1081

Indlægaf billiebean » 29. aug 2016, 16:16

http://www.dr.dk/nyheder/politik/foer-d ... -partierne

Hvor visionsløst og håbløst dansk politik er. "Nå, skal vi skrue lidt på den ene knap eller skal vi skrue lidt på den anden knap - mens vi husker at fokusere rigtig meget på faren ved folk fra andre lande." Shiiiit, det er røvsygt. Eller også går det bare for godt!?
0
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 541
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 7056

Indlægaf Delfin » 29. aug 2016, 17:17

Hvorfor bliver de ved med at fortælle historien om, at det er svært at holde op med at ryge?
Enhver ved vel, man ender med at tro på det, når man når man gentager den slags "sandheder" tit det nok.
2
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 29. aug 2016, 17:42

Lemonella skrev:Jeg tror bare ikke ordet "date" fandtes, eller blev brugt i "gamle dage". Jeg hørte mest ordet "stævnemøde" da jeg var ung. :gammel:
[...]

Det må da have været din bedstemor, der sagde det? (Når du gik ud med din filejs eller din sheik :D)
1
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 419
Likede indlæg: 6493

Indlægaf Lemonella » 30. aug 2016, 06:03

dgd2007 skrev:
Lemonella skrev:Jeg tror bare ikke ordet "date" fandtes, eller blev brugt i "gamle dage". Jeg hørte mest ordet "stævnemøde" da jeg var ung. :gammel:
[...]

Det må da have været din bedstemor, der sagde det? (Når du gik ud med din filejs eller din sheik :D)

Jeg tror slet ikke mine bedsteforældre havde nogen kommentarer til mine stævnemøder. :D
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
HappyPaww
Kort karma: 321
Likede indlæg: 5845

Indlægaf HappyPaww » 30. aug 2016, 06:07

Ift det med at date, tror jeg stadig, at mange forbinder det med netdating o.lign., og siger derfor, at de aldrig har prøvet det.
2
Brugeravatar
icelady
Moderator

Indlægaf icelady » 30. aug 2016, 18:52

Om det er min FB der driller, eftersom jeg ikke kan se profiler på personer jeg søger på. :gruble:
0
....

Brugeravatar
Pixie88
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1246

Indlægaf Pixie88 » 30. aug 2016, 19:25

Hvorfor leverpostej er så populært. Det smager jo ikke godt og det ligner lort.
1
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 255
Likede indlæg: 5608

Indlægaf Sangius » 30. aug 2016, 19:57

Pixie88 skrev:Hvorfor leverpostej er så populært. Det smager jo ikke godt og det ligner lort.

Det smager fantastisk, specielt med karse og agurk på :love:
0
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 30. aug 2016, 20:00

Sangius skrev:Det smager fantastisk, specielt med karse og agurk på :love:

Og champignon og bacon :)
4

Tilbage til "Generelt"